Page 1 of 1
Parades Soler i Sauret (l51, L61...) a la Diagonal
Posted: Tuesday 18/09/2007 19:57
by Túnels del Garraf
Diariàment utilitzo el bus per anar d'Esplugues (parada de davant la NESTLE) fins a Zona Universitària per allà agafar la L3 fins a Sants i després el tren fins a Sitges.
Doncs bé, per la meva parada de bus passen busos de TMB (63, 67, 68 i 78), els busos urbans d'Esplugues i els interurbans de Soler i Sauret (L51, L61). Jo intento agafar sempre el 67 o el 68, que van directament per la Diagonal i en només 2 parades ja soc al metro. Quan passen els de Soler i Sauret, també els agafo si no hi ha més remei, ja que les seves parades semblen fetes expressament per tal de no coincidir amb les de la L3 del metro.
A la Diagonal venint d'Esplugues hi ha les següents parades:
1- Esports UB
2- Metro Zona Universitària
3- Facultat d'Enginyeria Industrial.
4- Metro Palau Reial
5- Plaça Pius XII
6- Metro Maria Cristina
Els busos de TMB paren a les 6 parades, mentre que els de Soler i Sauret paren a la 1, la 3 i la 6. Té alguna lògica? No seria millor que paressin a 2, 4 i 6 si volen oferir un servei semi-directe?
Agafant el metro a Zona Univeritària en comptes de a Maria Cristina suposa molts beneficis pels usuaris que volen agafar la L3.
- A segons quines hores, possibilitat de trobar seient.
- Evitar el trànsit en superfície de la Diagonal.
També és veritat que els busos de la Hispano-Igualadina paren només a 3 i 6, però també es podria traslladar la parada de 3 a 2, millorant així mateix al correspondència amb el metro.
Tant de bo això arribés a l'ATM o qui sigui...
Posted: Tuesday 18/09/2007 20:57
by George85
Crec que aquest problema amb les línies interurbanes no se solucionarà fins que no es montint uns intercanviadors com deu mana.
I la meva proposta és:
De cara un mig termini a Barcelona haurien d'apareixer 4 intercanviadors on hi arrivessin els carrils BUS de les vies d'entrada a la ciutat. Per mi, la situació ideal seria:
C33/C58 -> Sagrera - Merdiana
C31 Nord -> Glòries/Estació del Nord
B23 / Túnels de Vallvidrera -> Z. univ. / F. Macià
C31 Sud -> Pl. Espanya
Si es dona el cas de que el carril bus provinent de la via d'entrada a la ciutat ha de penetrar a la zona urbana considerablement com seria el cas de Pl. Espanya, Sagrera-Meridiana o F. Macià. La distribució del tránsit la deixaria de la seguent forma:
X|BUS: |XXXXX|BUS| : | : |BUS|XXXXX| :BUS|X
El BUS urbà per als laterals i l'interurbà pel centre.
A part, sòc partidari de que en aquells carrers on hi hagi laterals (Digonal, Gran via,...) es reservin els dos carrils d'aquests per al BUS i es destinin els actuals carrils BUS de la calçada central als girs. D'aquesta forma el carril BUS no es veu envait pel gàlib d'altres vehicles ni per les maniobres de gir. A més a més, al haber-hi dos carrils, sempre es podria destinar un d'aquests (preferiblement el de l'esquerra al tranvia).
!!
Posted: Tuesday 18/09/2007 21:58
by metrobaix
les parades que dius de la Hispano son errònies. A la diagonal els busos de la Hispanio tenen parada a:
a. RACC -Palau de Congressos
b. Metro Palau Reial
c. Maria Cristina.
de pujada, sortida de bcn:
a. Maria Cristina
b. Metro Palau Reial
c. Parc de Cervantes, davant just de la del RACC- Palau de Congresos.
Apa!
Posted: Wednesday 19/09/2007 16:56
by Túnels del Garraf
Segur que paren a metro Palau Reial? Perquè una companya meva es baixa del 67-68-L51-L61 a la parada de l'Escola superior d'Enginyeria Industrial per agafar el bus cap a Esparraguera, que tot i ser una parada propera al metro, no és la parada de bus TMB que correspon a Palau Reial, trobant-se aquesta al costat mateix de la parada de TRAM amb el mateix nom.
Posted: Wednesday 19/09/2007 19:13
by metrobaix
Que siiiiiii
molt sovint agafo la Hispano i fa mooooolt moooolt de temps q no paren a Industrials. És més, si solicites parada abans d'industrials, a l'alçada de l'Escola d'Arquitectura, quan passa al lateral de la diagonal, el bus passa de llarg i enten com a parada la que esta entre la boca de metro de Palau Reial i la del Tram.
En aquest sentit la Hispano té les parades ben situades.
Posted: Wednesday 19/09/2007 19:54
by UT596001
El cap de setmana passat vaig fer dos cops Igualada-Barcelona amb la Hispano i, efectivament té una parada davant de Metro Palau Reial.
Igualment a Maria Cristina també para just davant de la boca del metro.
Posted: Wednesday 19/09/2007 20:36
by Túnels del Garraf
D'acord , d'acord!
Doncs encara hi ha més motius per a què els de Soler i Sauret canvïin de lloc les seves parades. Per sort avui he agafat el 67...
Posted: Thursday 20/09/2007 1:35
by Albert
A la Hispano Igualadina alguns conductors fan el que els dóna la gana. De fet, ni tan sols sé quines són les parades "oficials", només les parades on s'aturen a la pràctica.
De sortida de BCN està més o menys clar que paren a Maria Cristina, Palau reial i al Parc Cervantes (encara que n'hi ha que a l'alçada d'aquesta parada ja van pel carril de l'esquerra, impossible parar).
D'entrada a BCN paren a l'alçada del RACC. Després, cadascú on vol. Alguns a Industrials i d'altres a Palau Reial. A Maria Cristina paren tots, alguns just davant "la Caixa", altres al final de la vorera.
A Martorell mateix, després de 6 anys agafant-la a la mateixa parada, l'altre dia un conductor em va dir que la meva parada no existia, que havia d'anar a la següent!
La Hispano Igualadina per mi és la Renfe dels autobusos interurbans.
Posted: Thursday 20/09/2007 18:53
by metrobaix
tampoc es per tant... Fa molt temps que agafo la Hispano, i que recordi mai ha parat a industrials.
Tot s'ha de dir que la hispano igualadina ha millorat moolt el servei. Tot i que encara queda tb molt per fer.
APa!
Posted: Friday 21/09/2007 0:27
by Albert
metrobaix wrote:tampoc es per tant... Fa molt temps que agafo la Hispano, i que recordi mai ha parat a industrials.
Tot s'ha de dir que la hispano igualadina ha millorat moolt el servei. Tot i que encara queda tb molt per fer.
APa!
Jo recordo perfectament que mentre estava la zona del metro Palau Reial en obres pel Tramvia i més tard pel nou accés al metro la Hispano Igualadina parava just davant d'Industrials. Fruit d'allò, encara hi ha algun conductor que para allà encara.