Page 1 of 8
Mataró reclama restabliment línia tren directa a l'aeroport
Posted: Wednesday 19/09/2007 13:17
by trainman
Mataró reclama el restabliment de la línia de tren directa amb l’aeroport del Prat
El Ple municipal va aprovar dijous passat, 13 de setembre, una resolució presentada pel grup municipal de CiU per exigir el restabliment de la línia directa de ferrocarril que unia Mataró amb l'Aeroport de Barcelona. La proposta es va aprovar per unanimitat de tots els grups amb representació a l'Ajuntament. El text íntegre de la mateixa és el següent:
"Les alteracions del servei ferroviari generades per les obres d'entrada del tren de gran velocitat a la ciutat de Barcelona van comportar, entre d'altres, la supressió fa gairebé dos anys, de la línia de tren entre Mataró i l'Aeroport de Barcelona.
Hores d'ara ningú garanteix que aquesta línia, molt important tan per l'ús dels mataronins com per a la promoció de la ciutat, es restableixi. Contràriament, tot fa pensar que Mataró haurà perdut permanentment la seva connexió amb un dels aeroports més importants de l'Estat.
Situació que s'afegeix als greus problemes d'aglomeracions i de baixa qualitat del servei a Catalunya que estem patint ens els dos darrers anys, fets que han comportat que molts usuaris hagin optat per utilitzar altres mitjans de comunicació en detriment del transport públic.
En conseqüència, el Grup Municipal de CiU proposa al Ple l'adopció del següent,
ACORD:
Primer.- L'alcalde de la ciutat es dirigirà a totes les autoritats competents en temes d'infrastructures i comunicacions per exigir que es restableixi, tan aviat com sigui possible, la línia directa de ferrocarril que unia Mataró amb l'Aeroport de Barcelona.
Segon.- Enviar còpia d'aquest acord al President de la Generalitat de Catalunya, al Conseller de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat de Catalunya, als grups parlamentaris presents al Parlament de Catalunya, a la Ministra de Foment, als grups parlamentaris presents al Congrés dels Diputats i al Senat i a la presidència de RENFE".
http://www.mataro.org/document.php?id=1 ... 4&nid=7890
Editat per l'administració per afegir enquesta
Posted: Wednesday 19/09/2007 13:57
by Pere
Ah molt bé, i els de la línia C4-Nord tampoc tenim dret a tenir una connexió directa amb l'aeroport ?
Posted: Wednesday 19/09/2007 14:33
by mikado
Jo reclamo la connexió directa L'Hospitalet - Aeroport via Bifurcació Gornal
Ala q pase el siguiente.
Posted: Wednesday 19/09/2007 14:50
by RRB
Si ens posem aixi tothom volem connexió directa amb l'aeroport a partir de les nostres linies ja sigui R1, R4 nord, C4 sud, R2 nord, R2 sud....
Jo ho prefereixo tal, això si, amb més freqüències i la parada a Bellvitge crec que es podria suprimir, per donar cabuda a més trens. En definitiva faria servei llançadora.
Posted: Wednesday 19/09/2007 15:00
by davida
Jo el que no entenc es perque a Barcelona no hi ha trens:
- Martorell - Mataró
- L'Hospitalet- Manresa (quasi tots van a Martorell , Vilafranca, etc...)
- Granollers - Aeroport
- etc..
Tenims 7 linies ferreries (sense entrar en detall) partides en 2 grups ja que no es pot passar d'un grup a un altre en servei comercial per falta de salts de motllo
Grup 1passeig de Gracias:
- Bcn - Granollers - Massanet
- Bcn - Vilanova - SVC
- Bcn - Aeroport
Grup 2 plaça Catalunya
- Bcn - Vic
- Bcn - Mataro - Massanet
- Bcn - Manresa
- Bcn - Vilafranca - SVC
- El Papiol - Cerdanyola
Pero sols tenim 6 linies comercials
Amb les frequencias actuals es podrien reorganizar els serveis, creant noves combinacións i sense eliminar les actuals. Exemples
- Martorell - Mataró. Segurament podria servir mes gent que els actuals Martorell - Manresa perque de Martorell a Manresa hi ha FGC molt mes rapids, la C7 que es mes rapida entre Martorell- Castellbisbal fins Cerdanyola - S.A.C que la C4. I si hagues a St cugat un enllaç raonable tambe a seria molt mes rapid c7+s2 a Sabadell. Qui va de Martorell a Terrassa, 15km en linia recta, quan el tren dona una volta impresionant de mes de 1h, aqui el cotxe guanya i Renfe no serveix. Els unics que perdrien serien els passatgers del tram Cornella - Molins amb desti mes enllà de Arc de Triomf, que seguirien tenin trens directes pero amb menys frequencia.
- Estació de França - SVC
- Granollers Centre - Aeroport
Perque si entre Martorell i Barcelona tenim 4 trens la hora, tots van a Terrassa, perque no posem 2 cap a Terrassa i 2 a Mataró.
Perque si entre Granollers Centre i Barcelona tenim 4 trens la hora tots van a Castelldefels- Vilanova, 1 o 2 podrien acabar a l'Aeroport.
Amb aquest canvis la majoria de gent es quedara igual perque van a bcn, hi haura gent que guanyara molt de temps, gent que perdrà frequencias pero sempre pot agafar el primer tren fins a Bcn i transbordar, o sortir un pel mes tard de casa o de la feina i arribar en el mateix temps.
Mireu el mapa de rodalies Madrid, a la majoria de linies ferries arriben varies linies comercials. Per exemple Alcala d'Henares hi pasen 3 linies c1,c2 i c7 totes van a Atocha i Chamartin pero despres es bifurquen cap Villalba, Principe Pio i Alcobendas. ¿Perque no pasa el mateix a Martorell?
Posted: Wednesday 19/09/2007 15:50
by trainman
Mataró es nega a perdre el tren de l’aeroport
Una resolució del passat ple acorda intercedir davant les autoritats per recuperar la connexió directa de la ciutat amb El Prat
Redacció | Ciutat - Política
dimarts, 18 setembre 2007
El desembre de 2005 es suspenia el servei de rodalies de Renfe que unia de forma directa Mataró amb l’aeroport de Barcelona. El motiu eren les obres d’adaptació que la companyia ferroviària havia de portar a terme en vista de l’arribada del Tren d’Alta Velocitat a l’estació de Sants. Gairebé dos anys després aquest servei no s’ha restablert i, segons sembla, Renfe no té intenció de tornar a restablir-ho. En el passat ple municipal, una proposta de resolució, presentada per CiU i aprovada per unanimitat de tots els grups, acordava la intercessió de l'alcalde davant les autoritats competents per reclamar la connexió directa de Mataró amb l'aeroport.
"Hores d'ara ningú garanteix que aquesta línia, molt important tan per l'ús dels mataronins com per a la promoció de la ciutat, es restableixi", resa la resolució. I si ens guiem pel que explica Renfe ningú ho garantirà. Fonts de la ferroviària assenyalen que la línia es va suprimir degut a la "limitada capacitat operativa" que imposaven els treballs previs a l'arribada de l'Ave. En aquell moment es va decidir traçar un nou trajecte per a la C-1 amb final a Molins de Rei. El transport fins a l'aeroport el cobriria la nova línia 10, amb origen a l'Estació de França.
Campanya política
Ja al juliol de 2006 dita limitació va quedar obsoleta però aquest cop, la "capacitat interna -nombre de trens- de la línia fa que es mantinguin ambdós traçats”. Dos trens per hora i sentit en la línia Mataró-Molins de Rei. I així seguirà per ara. “No hi ha cap tipus de previsió per restablir la línia amb l’aeroport des de Mataró”, afirmen des del departament de premsa de Renfe. Així, l’alcalde, Joan Antoni Baron, sembla que tindrà feina per intentar convèncer la direcció de Renfe. Les formacions van acordar també fer arribar una còpia de l’acord pres al ple al President de la Generalitat, al conseller de Política Territorial i Obres Públiques (PTOP), als grups parlamentaris presents al Parlament de Catalunya, a la Ministra de Foment i als grups parlamentaris presents al Congrés dels Diputats.
L’efecte que pugui tenir aquesta campanya però no serà immediat, Generalitat i Renfe tenen altres prioritats en aquests moments sobre la taula. Solucionar els greus problemes d’aglomeracions i el deficient servei a la xarxa de rodalies en aquests darrers temps, i el ja més que famós traspàs de les rodalies ocupen en l’actualitat l’agenda político-ferroviària.
El panorama del transport ferroviari a la ciutat patirà en un futur no gaire llunyà un canvi substancial si s’acompleixen els objectius polítics que Mataró es va fixar en el passat mandat. L’estació de tren de la ciutat passa per ser una de les més usades de Catalunya per darrere de Sants i aquesta importància es podrà veure reflectida en un projecte a llarg termini, el tren orbital que connectarà Mataró amb Vilanova i la Geltrú. Aquesta línia, segons paraules del conseller de PTOP, Joaquim Nadal, serà “un dels grans eixos de la mobilitat alternativa al cotxe”. El projecte preveu connectar les principals ciutats de la segona corona metropolitana sense passar per Barcelona.
Tanmateix, l’estació mataronina podria haver quedat ja obsoleta quan el tren orbital sigui una realitat si, finalment, i com s’espera, s’aconsegueix el soterrament de la línia, que desviaria la C1 de Renfe cap a l’interior de la ciutat.
http://www.totmataro.cat/portal/index.p ... Itemid=106
Posted: Wednesday 19/09/2007 16:48
by Túnels del Garraf
Els trens que inicien servei a Granollers ja va bé que acabin a Castelldefels, vull dir que no cal que es desvíin cap a l'aeroport... En tot cas s'haurien de perllongar a Vilanova, i els de Vilanova a St. Vicenç.
Amb un ús racional dels apartadors de Gavà, Garraf o Sitges en direcció sud o dels de Vilanova, Garraf, Gavà o Castelldefels en direcció nord (per evitar cisallaments) és fàcil augmentar freqüències a la R2 sud.
Posted: Wednesday 19/09/2007 16:51
by Túnels del Garraf
Ah, suposo que els del grup municipal de CiU a Mataró no saben que amb l'actual disposició de la platja de vies a Sants no es poden realitzar serveis Mataró - Aeroport sense cisallar totes les vies a la sortida sud, doncs ja no existeix la via única del ramal Sants - Aeroport...
En comptes de fer reclamacions inútils, s'haurien de preocupar en que els serveis que acaben a L'H o a Molins de Rei acabessin a Martorell.
Posted: Wednesday 19/09/2007 20:15
by Alfredo_21
Túnels del Garraf wrote:
En comptes de fer reclamacions inútils, s'haurien de preocupar en que els serveis que acaben a L'H o a Molins de Rei acabessin a Martorell.
A ver tampoco hay que poner se asi, hombre! Es lógico que acostumbrados tantos años al servicio hacia al aeropuerto ahora lo echen en falta. Aunque como bien se dice, por esa regla de tres todos los trenes tendrían que pasar por el aeropuerto, y montar allí la segunda estación de Sants. Para mí lo lógico y tal y como era antes, sería hacer un tren directo Sants-Aeroport. Más rapido y eficiente. Y con pocas 2 paradas, lo cuál permitiria una frecuencia más que envidiable.
Posted: Wednesday 19/09/2007 20:45
by Túnels del Garraf
Alfredo_21 wrote:Túnels del Garraf wrote:
En comptes de fer reclamacions inútils, s'haurien de preocupar en que els serveis que acaben a L'H o a Molins de Rei acabessin a Martorell.
A ver tampoco hay que poner se asi, hombre! Es lógico que acostumbrados tantos años al servicio hacia al aeropuerto ahora lo echen en falta. Aunque como bien se dice, por esa regla de tres todos los trenes tendrían que pasar por el aeropuerto, y montar allí la segunda estación de Sants. Para mí lo lógico y tal y como era antes, sería hacer un tren directo Sants-Aeroport. Más rapido y eficiente. Y con pocas 2 paradas, lo cuál permitiria una frecuencia más que envidiable.
Lo de inútiles lo digo porque aunque las hagan no les harán caso porque no es técnicamente viable, nada más. Es como si yo pido un tren directo desde la C2 sur al aeropuerto sin hacer inversión de marcha, que por mucho que lo pida no lo harán porque no hay vías...
Pues eso, que desde Mataró o bien cizallas todas las vías a la salida de Sants o nada de nada...
En cambio, desde Granollers si que pueden pedir un tren al aeropuerto, comparta yo o no la idea, porque pr el tema de vías si que se puede hacer (bueno de hecho los dos últimos trense que salen del Aeropuerto van hasta Sant Celoni i Granollers respectivamente.
Posted: Wednesday 19/09/2007 21:57
by Albert
Yo no creo que haga falta empezar a hacer combinaciones de modo que desde cada "brazo" de la red de Cercanías de BCN los trenes se vayan alternando uno tras otro hacia los demás extremos. Es decir, no considero necesario que desde Martorell salga un tren a Terrassa, luego uno a Vic, después otro a Mataró y luego otro a Granollers Centre. Que se puede hacer? Por supuesto. Que evitaria algunos transbordos obligatorios en BCN? También. Pero es que yo para ir a Mataró no esperaré a que pase el tren directo para no cambiar en BCN: tomaré el primer tren que me lleve a BCN y allí cambiaré al de Mataró.
Semejante cantidad de combinaciones nos obligaría a crear un montón de "líneas", cada una con su horario, con frecuencias ridículas. Estas combinaciones implicarían cizallamientos en Sants i/o Sagrera innecesarios. Considero que es mejor que las líneas "clásicas" o "naturales" tengan todas altas frecuencias antes que esos cruces.
Sabiendo que el cuello de botella de todo el sistema está en el paso por los túneles de BCN, la clave es conseguir que todos los trenes que los cruzan recorran el mayor número de estaciones a ambos lados de BCN. Son inútiles la cantidad de trenes que acaban en L'Hospitalet: ya que impiden el paso de trenes de la R4, almenos que suban a Molins o Martorell. En la R2 los trenes que acaban en Castelldefels se pueden justificar, en parte, para dejar paso a los MD o LD, pero en el caso de L'Hospitalet, dónde "mueren" recorridos de la R1, R3 y R7, no hay justificación.
Posted: Wednesday 19/09/2007 22:30
by EUKibo
Responent a la pregunta: Por que Mataró(los catalanes) pide tren al Aeropuerto (Estatuto de autonomía)? Aquí todos somos metropolitanos (españoles) y queremos ser iguales. Vaya insolidaridad!
¬¬ Hi veig molt paralelisme
A veure, simplement Mataró es va currar la primera linia ferroviària de l'estat sense cap mena d'ajuda de l'Estat, aquesta línia després de la caiguda en mans de la Red Expropiatoria Nacional-Falangista Española ha patit greus deficiències. La linia a l'aeroport ha estat durant molts anys anant a Mataró. I el que no pot ser que aquesta ciutat cada cop tingui menys serveis.
Parlaré clar, jo que visc a Badalona i em beneficio d'aquesta línia mai he tingut la necessitat de passar de l'Hospitalet de Llobregat cap Molins de Rei, en canvi com jo i centenars de milers de persones que vivim al Barcelonès Nord i Maresme si que hem tingut molta necessitat d'anar a l'aeroport. (A més si algú fa el trajecte Mataró-Molins pot baixar-se del tren i sense canviar d'andana va molt còmodament. En definitiva, allargar els trens de Mataró a Molins beneficia a la gent que fa el trajecte Barcelona->Baix Llobregat).
I del fet que dieu que és tècnicament impossible me l'en fot, que arreglin allò que han trencat. A més que impossible no és, no se si sabeu que les vies de Mataró a Clot connecten amb el túnel d'arago que actualment connecta amb l'aeroport. A més que a Sants molt m'estranyaria que no estiguessin al finalitzar les obres les vies interconnectades.
Parlem civilitzadament
Posted: Wednesday 19/09/2007 22:36
by Guigui
EUKibo: Amb les diatribes indiscriminades que tires, deixes les teves idees sense qualsevol argument. El que acabes de fer és una allisada col·lectiva de tot allò que no t'agrada, indistintament si hi té res a veure o no.
Amb aquest to, no penso comentar res.
Posted: Wednesday 19/09/2007 22:55
by Jordilar
Hola:
Jo el que penso es que primer s'ha de fer un estudi de les principals destinacions dels viatjers que surten amb tren de l'aeroport o que hi van. Un cop realitzat l'estudi, es quan s'hauria de decidir quin seria el millor itinerari per realitzar el servei.
Personalment penso que la millor destinació era la C1, no perque pasés per Mataró, si no perque anava a destinacions potencialment turístiques com pot ser San Pol, Calella o Malgrat de Mar de tal forma que el turisa disposava d'un tren directe del aeroport a la seva destinació.
Salut,
Posted: Wednesday 19/09/2007 23:11
by Albert
EUKibo wrote:Responent a la pregunta: Por que Mataró(los catalanes) pide tren al Aeropuerto (Estatuto de autonomía)? Aquí todos somos metropolitanos (españoles) y queremos ser iguales. Vaya insolidaridad!
¬¬ Hi veig molt paralelisme
Simplement no sé a què ve això ara. No ho entenc i per tant no puc estar d'acord ni en contra amb tu.
EUKibo wrote:
A veure, simplement Mataró es va currar la primera linia ferroviària de l'estat sense cap mena d'ajuda de l'Estat, aquesta línia després de la caiguda en mans de la Red Expropiatoria Nacional-Falangista Española ha patit greus deficiències. La linia a l'aeroport ha estat durant molts anys anant a Mataró.
Els fets històrics són certs sí (a part de les sigles de Renfe...).
EUKibo wrote:I el que no pot ser que aquesta ciutat cada cop tingui menys serveis.
Em sembla que és perfectament lògic que defensis que Mataró no perdi cap servei. És més, si consideres que la línia no dóna un servei amb capacitat de transport suficient, faries bé de demanar més serveis.
EUKibo wrote:
Parlaré clar, jo que visc a Badalona i em beneficio d'aquesta línia mai he tingut la necessitat de passar de l'Hospitalet de Llobregat cap Molins de Rei, en canvi com jo i centenars de milers de persones que vivim al Barcelonès Nord i Maresme si que hem tingut molta necessitat d'anar a l'aeroport.
Tu mai has tingut aquesta necesitat... I com tu centenars de milers d'altres usuaris. I quants n'hi ha que sí? O és que només comptes tu i els teus centenars de milers? I on hi ha més cenetanars de milers d'aquests, a la teva línia o a la de Granollers o a la de Manresa? Fes els càlculs si vols.
EUKibo wrote:
(A més si algú fa el trajecte Mataró-Molins pot baixar-se del tren i sense canviar d'andana va molt còmodament. En definitiva, allargar els trens de Mataró a Molins beneficia a la gent que fa el trajecte Barcelona->Baix Llobregat).
Jo et responc: si algú fa el trajecte Badalona-Aeroport pot baixar-se del tren i agafar el tren a la mateixa andana si els trens Terrassa-Aeroport, per exemple. I si no, doncs canviant d'anada, tant és. I què és més beneficiós, que els del Maresme vagin a l'Aeroport sense canviar de tren o que els del Baix Llobregat tinguin més serveis cap a BCN i així, indirectament, més serveis cap a totes bandes? Trens Mataró - Molins fan que més serveis al Maresme suposin més serveis al Baix LLobregat, tots en sortim beneficiats. En canvi més serveis Mataró - Aeroport impliquen que els trens de la R4 (per exemple) no puguin incrementar freqüències.
EUKibo wrote:
I del fet que dieu que és tècnicament impossible me l'en fot, que arreglin allò que han trencat. A més que impossible no és, no se si sabeu que les vies de Mataró a Clot connecten amb el túnel d'arago que actualment connecta amb l'aeroport. A més que a Sants molt m'estranyaria que no estiguessin al finalitzar les obres les vies interconnectades.
Tècnicament moltes coses són possibles sí. Econòmicament no ho són tantes. Farem el que sigui millor socialment o el que et vingui millor a tu?
Potser jo també m'he passat una mica amb el to, i potser fins i tot tens raó Eukibo, però no pretenguis justificar les coses d'aquesta manera. Raona.
Posted: Thursday 20/09/2007 16:55
by Túnels del Garraf
Jordilar wrote:Hola:
Jo el que penso es que primer s'ha de fer un estudi de les principals destinacions dels viatjers que surten amb tren de l'aeroport o que hi van. Un cop realitzat l'estudi, es quan s'hauria de decidir quin seria el millor itinerari per realitzar el servei.
Personalment penso que la millor destinació era la C1, no perque pasés per Mataró, si no perque anava a destinacions potencialment turístiques com pot ser San Pol, Calella o Malgrat de Mar de tal forma que el turisa disposava d'un tren directe del aeroport a la seva destinació.
Salut,
Pedona'm si m'equivoco, però els trens de l'aeroport finalitzaven a Mataró, oi? Igualment havien de fer transbord allà per anar al nord del Maresme.
Tens molta raó en això que dius dels turistes, però de Sitges cap al sud hi ha moltes localitats turístiques que també deuen tenir el seu volum de turistes que volen anar a l'aeroport. Això si que està en vies de solució, doncs el projecte d'arribada de la LAV a l'aeroport (Si algun dia es fa...
) inclou un bucle de connexió amb la R2 sud.
L'ideal seria una línia de Maçanet a St. Vicenç per la costa passant per l'aeroport.
Posted: Thursday 20/09/2007 18:22
by hospitalenc
Us adoneu que teníu raó Tothom?:
1. Els serveis de la línia del Maresme es continùen cap a l´Aeroport, i nó nomès els de Mataró;
2. Els serveis que calgui cap a Molins i el Baix, i tots aquells reforços a l´hora punta a la resta de línies (inclosa per cert la proia maresmenca), que començin i acabin a la Estació de França, cosa que de pas nó colapasaría els tunels urbans.
Posted: Thursday 20/09/2007 18:43
by Túnels del Garraf
D'acord, els trens de la R1 no col·lapsarien els túnels ubans, però els seus passatgers col·lapsarien Clot/Aragó, com va succeir durant aquest mes d'agost, quan se suposa que hi ha menys viatgers.
Posted: Thursday 20/09/2007 18:47
by sortrens
hospitalenc wrote:Us adoneu que teníu raó Tothom?:
1. Els serveis de la línia del Maresme es continùen cap a l´Aeroport, i nó nomès els de Mataró;
2. Els serveis que calgui cap a Molins i el Baix, i tots aquells reforços a l´hora punta a la resta de línies (inclosa per cert la proia maresmenca), que començin i acabin a la Estació de França, cosa que de pas nó colapasaría els tunels urbans.
Per tant es continuará utilitzant l'EDF de final de Rodalies com a suport en casos puntuals?
Posted: Thursday 20/09/2007 18:54
by EUKibo
Contrastant idees i reflexionant veria també òptima una línia Terrassa-Aeroport, ja que com heu comentat el transbord seria a la mateixa via. I més o menys la línia de Terrassa i Mataró tenen unes demandes semblants.
Igualment cal comprendre que el Barcelonès Nord i tot el Maresme tenim només una línia de Rodalies i som 700.000 habitants, en canvi el Vallès i el Baix Llobregat teniu moltísimes més línies de Rodalies i Suburbans FGC. Així que és lògic que reclamem el millor per la única línia que tenim.
I pel que deia que a l'entrada de Clot Aragó es pot fer canvi de vies, recordo que l'entrada de Clot-Aragó és l'estació de Sagrera, ja sé que ni els Civia que son tant guais poden atravessar andanes.
I dir que (amb excepcions clar està) el gruix de passatgers es troba de Barcelona a la resta de ciutats metropolitanes. És a dir que el tren Mataró - Molins quan arriba a plaça Catalunya descarrega i torna a carregar gran part del seu passatge que amb un tren Mataró-Barcelona i un altre Barcelona-Molins poques persones es veurien afectades. Igualment si a l'aeroport no es pot estendre la línia que s'estengui cap a una altra banda, en aquest cas pot ser Castelldefels (preferit meu) o Martorell.