Metro comarcal del Bages i de l'Anoia
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Metro comarcal de l'Anoia, preparats!
La línia d'Igualada es troba immersa en obres. Recorda aquell moviment de la línia del Vallès una determinada època.
Sant Esteve Sesrovires està veient com es fa un pas elevat de vianants per passar d'andana a andana; no m'agrada.
Can Parellada està en obres
A Piera s'ha desplaçat la via de topall, ampliant andana secundària.
Capellades viu el moviment de terres necessari per implantar la nova via doble i el pas entre andanes.
La Pobla de Claramunt veu com se li fa un horrorós pont elevat per a vianants
Vilanova del camí veu també el moviment de terres destinat a apartador i a implantar l'andana central, aprofitant el pas superior ja existent.
Diuen que al maig.
Sant Esteve Sesrovires està veient com es fa un pas elevat de vianants per passar d'andana a andana; no m'agrada.
Can Parellada està en obres
A Piera s'ha desplaçat la via de topall, ampliant andana secundària.
Capellades viu el moviment de terres necessari per implantar la nova via doble i el pas entre andanes.
La Pobla de Claramunt veu com se li fa un horrorós pont elevat per a vianants
Vilanova del camí veu també el moviment de terres destinat a apartador i a implantar l'andana central, aprofitant el pas superior ja existent.
Diuen que al maig.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Pas soterrat que va projectar l'empresa on jo treballoIzo wrote:Déu meu, quin mareig de rampes i baranes! Sort que a Piera ens van fer un pas soterrat!
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Situació a dia d'avui, bé d'ahir de fet (6/4/07) d'obres a la línia Anoia.
Sant Esteve Sesrovires: pas superior totalment acabat, a l'estil de tots els que hi ha a la línia Anoia. No està mal, almenys és un pas superior i no inferior i guanyem una nova perspectiva fotogràfica
Masquefa: estan ampliant el pont de cotxes i vianants que passa sobre les vies que hi ha prop de l'estació a la sortida costat Igualada. Suposo que un cop fet el pas a nivell actual el reconvertiran a pas a nivell només per a vianants... Tot i que hi ha moltes pancartes que demanen un absurd soterrament i a sobre recalcant que ho volen ja
Vallbona d'Anoia: se suposa que aviat haurien de començar les obres de supressió del PN però de moment està tot com sempre.
Capellades: ja hi ha la segona andana molt avançada i la segona via col·locada. Estan movent suports de catenària i el pas superior també està molt avançat.
La Pobla de Claramunt: hi estaven treballant tot i ser festiu, en el nou pas superior, de l'estil de tots els que hi ha per la línia. No acabo d'entendre perquè no han aprofitat el pas superior (ampliant-lo una mica encara que fos) que ja hi ha per fer el creuament d'una andana a l'altra sincerament...
Vilanova del Camí: la segona andana (que mai s'utilitzava) ja no hi és i hi ha moviment de terres. De tota manera encara no acabo de veure clar com encabiran l'andana central perquè sembla que no agafaran més espai del que ja hi havia marcat fins ara ja que al costat estan fent carrers d'una nova urbanització... En fi, s'haurà de veure. Per mi també crec que hauria estat millor la opció de dues andanes laterals, que de fet ja estava contemplat en l'estudi d'alternatives que es va fer. Així hauria sigut més còmode l'accés a l'estació i menys afectació als trens per les obres. L'únic que tenen és que amb andana central poden fer millor el control d'accés (o sigui posar barreres tarifàries...)
Finalment, dir que l'accés a la SEAT sembla que va avançant poc a poc. Hi ha una mica de terraple fet per on s'endevina que baixarà el traçat de FGC fins a trobar les vies d'ample ibèric. A dins la SEAT ja hi ha algun tram de via mètrica col·locat.
Sant Esteve Sesrovires: pas superior totalment acabat, a l'estil de tots els que hi ha a la línia Anoia. No està mal, almenys és un pas superior i no inferior i guanyem una nova perspectiva fotogràfica
Masquefa: estan ampliant el pont de cotxes i vianants que passa sobre les vies que hi ha prop de l'estació a la sortida costat Igualada. Suposo que un cop fet el pas a nivell actual el reconvertiran a pas a nivell només per a vianants... Tot i que hi ha moltes pancartes que demanen un absurd soterrament i a sobre recalcant que ho volen ja
Vallbona d'Anoia: se suposa que aviat haurien de començar les obres de supressió del PN però de moment està tot com sempre.
Capellades: ja hi ha la segona andana molt avançada i la segona via col·locada. Estan movent suports de catenària i el pas superior també està molt avançat.
La Pobla de Claramunt: hi estaven treballant tot i ser festiu, en el nou pas superior, de l'estil de tots els que hi ha per la línia. No acabo d'entendre perquè no han aprofitat el pas superior (ampliant-lo una mica encara que fos) que ja hi ha per fer el creuament d'una andana a l'altra sincerament...
Vilanova del Camí: la segona andana (que mai s'utilitzava) ja no hi és i hi ha moviment de terres. De tota manera encara no acabo de veure clar com encabiran l'andana central perquè sembla que no agafaran més espai del que ja hi havia marcat fins ara ja que al costat estan fent carrers d'una nova urbanització... En fi, s'haurà de veure. Per mi també crec que hauria estat millor la opció de dues andanes laterals, que de fet ja estava contemplat en l'estudi d'alternatives que es va fer. Així hauria sigut més còmode l'accés a l'estació i menys afectació als trens per les obres. L'únic que tenen és que amb andana central poden fer millor el control d'accés (o sigui posar barreres tarifàries...)
Finalment, dir que l'accés a la SEAT sembla que va avançant poc a poc. Hi ha una mica de terraple fet per on s'endevina que baixarà el traçat de FGC fins a trobar les vies d'ample ibèric. A dins la SEAT ja hi ha algun tram de via mètrica col·locat.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Metro comarcal del Bages i de l'Anoia
Obro aquest fil per anar posant i comentant totes les informacions que vagin sorgint respecte els nous metros comarcals del Bages de l'Anoia, ara que sembla que la seva posada en marxa és ja quasi imminent.
Regió 7 wrote:El nou metro comarcal engega a final de novembre amb tres trens per hora i sentit
OLIVA CASANOVAS
Pallejà
El metro comarcal es posarà en marxa a final del mes de novembre, de manera que als ramals de Manresa i Igualada de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) hi haurà tres trens cada hora en cada sentit. Així ho va anunciar ahir Manel Villalante, director general de Transport Terrestre de la Generalitat, en una visita a la nova estació soterrada de Pallejà, la darrera de les grans obres de la doble via que falta posar en servei entre Barcelona i Martorell-Enllaç, i que es preveu que s’estreni la segona quinzena d’octubre.
La posada en marxa del metro comarcal es farà simultàniament a la del metro del Baix Llobregat, que permetrà que els combois passin fins a Martorell cada 6-7 minuts. L’estrena del metro del Baix Llobregat permetrà viatjar «per primer cop» de Barcelona a Martorell amb doble via a tots els trams del recorregut i havent suprimit tots els passos a nivell, segons va explicar Villalante. Aquest fet,que possibilita que els trens es pugin encreuar en qualsevol punt del recorregut, és el que ha de permetre l’increment de freqüència horària dels combois ferroviaris.
Les obres d’implantació de la doble via al Baix Llobregat,però, encara no estan del tot enllestides, i es preveu que finalitzin el primer trimestre de l’any vinent. Aquests treballs que queden per acabar corresponen al tram entre Martorell-Enllaç i Olesa, on encara s’està treballant per crear una via nova. Concretament, la major part dels esforços se centren ara al tram comprès entre Abrera i l’estació de Martorell-Enllaç, ja que les obres es van començar al tram d’Olesa a Abrera, que era la part més complicada perquè hi ha dos ponts que sostenen la via.
Sobre la possibilitat de posar encara més trens en el tram de Martorell a Olesa amb la finalització, l’any vinent, de tota la doble via, Villalante ha comentat que «caldrà estudiar-ho i veure si podem ajustar-ho» en un futur.
Quant a les obres fetes a Pallejà, que són les que permetran enllestir la doble via entre Martorell i Barcelona,Villalante va informar que els treballs, a més de servir per construir la nova estació, han permès soterrar les vies en un tram de gairebé dos quilòmetres sense interrompre el pas, per dalt, del trànsit ferroviari. La posada en marxa del metro comarcal s’ha retardat uns mesos respecte a les previsions inicials.
L’any 2006 es va assenyalar, des de la Generalitat, que l’increment de trens cap a Manresa i Igualada es faria la primavera del 2007, però no va ser possible, i a començament d’aquest any ja es va assenyalar que el metro comarcal estaria llest el darrer trimestre de l’any, malgrat que no es va posar data exacta.El desdoblament de la via fins a Olesa, per la seva banda, es fa segons el previst.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Per tant aviat podrem parlar de fusionar la S33 i S8 amb la L8 i crear una única línia de Barcelona a Martorell que sigui la L8.
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
Veig que...
Això, això, més trens per a Olesa!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Ho veig complicat,sobretot pel tema dels R's.A hora punta,no sé com s'ho faràn,ja que tots els R5 i R6 a hora punta seràn directes a Barcelona,amb doble composició R5+R6 desde Martorell m'imagino,i amb un tren cada 20 minuts semidirecte entre Martorell i Barcelona a hora punta.sortrens wrote:Per tant aviat podrem parlar de fusionar la S33 i S8 amb la L8 i crear una única línia de Barcelona a Martorell que sigui la L8.
El que és segur és que veurem R5's i R6's avançant a S's aQuatre Camins,i perqué no,a Hospitalet-Aviguda Carrilet.
podríem começar a investigar els nous horaris??? fem apostes?
com quedaran les hores punta? sobretot entre les 7 i les 9 del matí.
Que es aixo de trens directes a BCN?
Que son els trens semidirectes Martorell-BCN? Serveis especials S8?
Com s'ho faran per marcar als horaris el canvi d'ordre quan un tren R5/R6 avanci a un tren S a Quatre Camins?
No podria existir la possiblitat de fer baixar i pujar tots els tren R5 i R6 junts al tram comu?
Desaparició de la S33... fijo no?
Tornaran els R50 i els R60? O com es denominaran els metros comarcals?
L'enllaç a Martorell Central amb els S8 seran instantanis? o el mateix tren seguirà cap a bcn a l'estil ultim tren R5 o R6 del dia?
Com quedarà la cosa entre Olesa i Martorell? tindrem 4 trens/hora?
1 S4, 1 R5, 2 R50 ?
Comienzan las apuestas!
Disculpeu, però hem de començar a donar resposta a aquestes preguntes?
com quedaran les hores punta? sobretot entre les 7 i les 9 del matí.
Que es aixo de trens directes a BCN?
Que son els trens semidirectes Martorell-BCN? Serveis especials S8?
Com s'ho faran per marcar als horaris el canvi d'ordre quan un tren R5/R6 avanci a un tren S a Quatre Camins?
No podria existir la possiblitat de fer baixar i pujar tots els tren R5 i R6 junts al tram comu?
Desaparició de la S33... fijo no?
Tornaran els R50 i els R60? O com es denominaran els metros comarcals?
L'enllaç a Martorell Central amb els S8 seran instantanis? o el mateix tren seguirà cap a bcn a l'estil ultim tren R5 o R6 del dia?
Com quedarà la cosa entre Olesa i Martorell? tindrem 4 trens/hora?
1 S4, 1 R5, 2 R50 ?
Comienzan las apuestas!
Disculpeu, però hem de començar a donar resposta a aquestes preguntes?
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
és ben possible que em perdi els dies de transició de Pallejà a Pallejà- Obscura.
Ja passareu fotos, si bé suposo que la circulació dels trens es farà provisionalment amb BMC i no pas amb BML, com a mi m'agradaria.
Ja passareu fotos, si bé suposo que la circulació dels trens es farà provisionalment amb BMC i no pas amb BML, com a mi m'agradaria.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
De Barna a Olesa!
Esperem que facin un directe Plaça Espanya-Olesa sense parar a cap estació, i a poder ser en cotxes de fusta remolcats per la Patxanga. No ho dic per res, eh...
Vaaaal tornem al fil...
Vaaaal tornem al fil...
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Jo també!
Estic amb tú, company.jvile wrote:Es necesiten mes freqüencies a Olesa no sols 2 directes cap a BCN perque de que serveix tindre els que van fins a MArtorell- Central si despres as de parar a totes les parades am l'S-8, sincerament crec que es una perdua de temps.
Martorell: 26.000 habitants
Olesa: 21.000 habitants
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Re: Jo també!
I tingueu en compte que per marxar de Martorell podem escollir entre Renfe i FGC, però per sortir d'Olesa només hi ha FGC (encara que després es pugui transbordar a Renfe a Martorell). Per tant, trobo lògic que s'ampliï el servei fins a Olesa una mica més, a poder ser amb més trens semidirectes per fer el viatge a BCN en un temps competitiu.JaMiRo! wrote:Estic amb tú, company.jvile wrote:Es necesiten mes freqüencies a Olesa no sols 2 directes cap a BCN perque de que serveix tindre els que van fins a MArtorell- Central si despres as de parar a totes les parades am l'S-8, sincerament crec que es una perdua de temps.
Martorell: 26.000 habitants
Olesa: 21.000 habitants
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Desaparició de la L8?
L8 segur que no es diria, ja que les Ls semblen estar reservades a la zona 1. El que sí que haurien de pensar seria en suprimir aquesta denominació, ja que la línia, com a tal, té ben poc de metro. Així la nomenclatura tornaria a reflectir millor la realitat.sortrens wrote:Per tant aviat podrem parlar de fusionar la S33 i S8 amb la L8 i crear una única línia de Barcelona a Martorell que sigui la L8.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Jo també!
Ja, però de FGC hi ha dues xarxes: la de Manresa i la d'Esparreguera.Albert wrote: I tingueu en compte que per marxar de Martorell podem escollir entre Renfe i FGC, però per sortir d'Olesa només hi ha FGC