Page 1 of 2

Llistat de cotxes metropolitans

Posted: Saturday 22/09/2007 12:23
by JaMiRo!
Hola!

Moltes vegades, per diversos motius (temps, feina, impossiblitat d'una alternativa en transport públic, etc.) cal fer ús del vehicle privat motoritzat, de vegades motocicleta i de vegades automòbil.

En el segon cas, existeixen una gran quantitat de cotxes de reduïdes dimensions i consums ajustats aptes pels desplaçaments metropolitans.

Proposo aquest fil per a que citeu aquells cotxes que mereixen la catalogació de "metropolitans" pels dos motius exposats: dimensions reduïdes i consums baixos.

Començo amb les meves aportacions:
Smart Fortwo amb motor Dièsel de 45 CV
Consum: 3,4 l cada 100 km (consum mixte)
Llargada: 2,7 m (capacitat 2 places)


Image

Peugeot 107/Citroën C1/Toyota Aygo amb motor Dièsel de 54 CV
Consum: 4,1 l cada 100 km (consum mixte)
Llargada: 3,43 m (capacitat 4 places)


ImageImageImage
Continuem la llista? ;)

Salut!

Posted: Saturday 22/09/2007 12:51
by Fran-Ikarus
Si es tracta de triar segons aquests dos criteris, potser fóra millor d'especificar el consum en cicle urbà, i no pas el mixte, no et sembla? ;)

Cotxes amb matrícula de ciclomotor

Posted: Sunday 23/09/2007 1:26
by Guigui
Serveixen aquells cotxes que tenen consideració de ciclomotor (o quelcom semblant) com els Aixam?

Mmmm

Posted: Sunday 23/09/2007 1:26
by JaMiRo!
Fran-Ikarus wrote:Si es tracta de triar segons aquests dos criteris, potser fóra millor d'especificar el consum en cicle urbà, i no pas el mixte, no et sembla? ;)
Mmmmm, no et trec la raó però he escollit el mixte per allò que si fas recorreguts "metropolitans" sempre agafaràs ciutat i autopistes/autovies/carreteres. ;)

Us animeu a continuar la llista? ;)

Aixam

Posted: Sunday 23/09/2007 1:29
by JaMiRo!
Guigui wrote:Serveixen aquells cotxes que tenen consideració de ciclomotor (o quelcom semblant) com els Aixam?
Si consideres que compleixen els dos criteris que he especificat, endavant Guigui. ;)

Jo igualment sempre he considerat aquests vehicles com una "espècie a part", però això és una opinió personal i aquest fil és de tothom o sigui que si consideres els Aixam o semblants un "automòbil metropolità", posa'l ací. ;)

Re: Aixam

Posted: Sunday 23/09/2007 1:36
by Guigui
JaMiRo! wrote:Jo igualment sempre he considerat aquests vehicles com una "espècie a part", però això és una opinió personal i aquest fil és de tothom o sigui que si consideres els Aixam o semblants un "automòbil metropolità", posa'l ací. ;)
Doncs els hi considero. Passa que no en conec les característiques tècniques, però suposo que tindran un consum més baix que qualsevol vehicle que obligui a tenir carnet B.

Consum d'encenedor

Posted: Sunday 23/09/2007 1:40
by JaMiRo!
Guigui wrote:Doncs els hi considero. Passa que no en conec les característiques tècniques, però suposo que tindran un consum més baix que qualsevol vehicle que obligui a tenir carnet B.
Gasten entre 3'5 i 4 litres als 100 km...Si bé el soroll que generen és força molest. ;)

Soroll?

Posted: Sunday 23/09/2007 1:43
by Guigui
JaMiRo! wrote:Gasten entre 3'5 i 4 litres als 100 km...Si bé el soroll que generen és força molest. ;)
Doncs la veïna del davant de casa en té un i no m'he fixat que sigui massa sorollós. I mira que el meu carrer és molt tranquil...

Continuem la llista...

Posted: Sunday 23/09/2007 2:05
by JaMiRo!
Afegim a la llista un model característic dels microcotxes: l'Aixam A.741, proposat pel Guigui.

Smart Fortwo amb motor Dièsel de 45 CV (proposat pel JaMiRo!)
Consum: 3,4 l cada 100 km (consum mixte)
Llargada: 2,7 m (capacitat 2 places)


Image

Peugeot 107/Citroën C1/Toyota Aygo amb motor Dièsel de 54 CV (proposat pel JaMiRo!)
Consum: 4,1 l cada 100 km (consum mixte)
Llargada: 3,43 m (capacitat 4 places)


ImageImageImage

Aixam A.721 amb motor Dièsel de 5,4 CV (proposat pel Guigui)
Consum: 3,5 l cada 100 km (consum mixte)
Llargada: 2,7 m (capacitat 2 places)


Image

Re: Soroll?

Posted: Sunday 23/09/2007 11:45
by Fran-Ikarus
Guigui wrote:
JaMiRo! wrote:Gasten entre 3'5 i 4 litres als 100 km...Si bé el soroll que generen és força molest. ;)
Doncs la veïna del davant de casa en té un i no m'he fixat que sigui massa sorollós. I mira que el meu carrer és molt tranquil...
Això bàsicament és perquè t'hauras fixat més en la veïna que en els "complements" :twisted:

Ui, no!

Posted: Sunday 23/09/2007 22:11
by Guigui
Fran-Ikarus wrote:
Guigui wrote:Doncs la veïna del davant de casa en té un i no m'he fixat que sigui massa sorollós. I mira que el meu carrer és molt tranquil...
Això bàsicament és perquè t'hauras fixat més en la veïna que en els "complements" :twisted:
Bon argument, si no fos perquè aquella veïna és una peixatera ordinària que ja ha arribat a deixar la seva closca de nou al costat dels contenidors, i la gent (cotxes, persones que duen les escombraries, etc.) que passi com pugui.

Novetats

Posted: Monday 24/09/2007 0:43
by JaMiRo!
Hola!

No els afegiré a la llista ja que encara no són en venda, però al Saló de l'Automòbil de Frankfurt hi ha hagut models que responen als paràmetres de que parlem en aquest fil: reduïdes dimensions i consums ajustadíssims. Es nota que la indústria automobilística comença a veure que els mastodòntics tot-terrenys no agraden a tothom i/o no són una opció de compra raonable.

D'una banda, tenim el Toyota iQ:

Image

Més info.

D'altra banda, el Volkswagen UP!:

Image

Més info.

El primer d'aquí a poc es fabricarà en sèrie, mentre que el segon és un prototipus. Esperem que el mercat es vagi ampliant amb aquest tipus d'automòbils. ;)

Salut!

Posted: Friday 02/11/2007 18:28
by neroon
El Japó; sense cap mena de dubte el reis d'aquest concepte. La llastima es que la gran majoria dels models que podeu veure en els següents link's nomès tenen cabuda en el seu mercat interior tot i que podrien arrivar a unes xifres de vendes importants a Europa.

Penseu que el concepte tan de moda últimament entre els fabricants europeus de acoplar motors petits de benzina turboalimentats per aconseguir bones prestacions i baixos consums fa décades que s'aplica allà.

Veieu uns exemples;

http://www.daihatsu.com/catalogue/ (personalment m'encanta el Trevis, i el Copen, aquesta mena de Audi TT a escala)
http://www.suzuki.co.jp/ (El Cervo no està tampoc malament. El Mylapin ja és una mica més especial...) http://www.suzuki.co.jp/everywagon/ (L'anunci, mireu l'anunci...)
http://www.mitsubishi-motors.co.jp/minica/index.html (vehicle "todo uso")
http://www.mitsubishi-motors.co.jp/paje ... index.html (qui vol un voluminòs 4x4?)
http://www.mitsubishi-motors.co.jp/i/index.html (si vols disseny...)
http://www.mitsubishi-motors.co.jp/tbox/index.html (o un monovolum...)
http://www.mitsubishi-motors.co.jp/mini ... index.html (que tal una minicamioneta?)
http://www.mitsubishi-motors.co.jp/heartyrun/i1.html (fins i tot t'els poden oferir adaptats per PMR, com hem d'aprendre d'aquest bojos japonesos...)
http://www.mitsubishi-motors.co.jp/cust ... 1_de1.html (Traigo peeeeeeescaaaado freeesco oiga!)

I això nomès són uns quants exemples.

Dona per pensar-hi, no?

Salutacions

Uooo!

Posted: Sunday 04/11/2007 21:08
by JaMiRo!
Uoooooo, que macos els cotxes japos...100% compactes i pràctics... :o :o :o

Personalment, m'he enamorat del Dahiatsu Trevis, llàstima que no es comercialitzi a casa nostra (i si a d'altres racons d'Europa)... :(

Image

"Disseny" asiàtic

Posted: Sunday 04/11/2007 21:14
by Guigui
Veient aquest i altres models, no em trec del damunt la impressió de que tots els asiàtics, sense excepció, s'"inspiren" en el disseny europeu per fer els seus cotxes.

Aquest trevis és clavat al Mini, el Suzuki Outback a l'A4 familiar, etc. etc.

C2

Posted: Sunday 04/11/2007 21:16
by JaMiRo!
Veig que no us animeu a proposar nous cotxes, continuaré jo mateix insertant el C2 de Citroën. :D 8-)

Smart Fortwo amb motor Dièsel de 45 CV (proposat pel JaMiRo!)
Consum: 3,4 l cada 100 km (consum mixte)
Llargada: 2,7 m (capacitat 2 places)


Image

Peugeot 107/Citroën C1/Toyota Aygo amb motor Dièsel de 54 CV (proposat pel JaMiRo!)
Consum: 4,1 l cada 100 km (consum mixte)
Llargada: 3,43 m (capacitat 4 places)


ImageImageImage

Aixam A.721 amb motor Dièsel de 5,4 CV (proposat pel Guigui)
Consum: 3,5 l cada 100 km (consum mixte)
Llargada: 2,7 m (capacitat 2 places)


Image

Citroën C2 amb motor Dièsel de 71 CV (proposat pel JaMiRo!)
Consum: 4,3 l cada 100 km (consum mixte)
Llargada: 3,7 m (capacitat 4 places)


Image

VW Fox

Posted: Sunday 04/11/2007 21:21
by Guigui
El Volkswagen Fox entraria en aquest concepte? Si no vaig errat, ve a ser el successor del Lupo.

Certament

Posted: Sunday 04/11/2007 21:24
by JaMiRo!
Guigui wrote:Veient aquest i altres models, no em trec del damunt la impressió de que tots els asiàtics, sense excepció, s'"inspiren" en el disseny europeu per fer els seus cotxes.

Aquest trevis és clavat al Mini, el Suzuki Outback a l'A4 familiar, etc. etc.
Certament, però observa que el Trevis (clavat com bé dius al Mini) és més fidel a la línia original del Mini (opinió personal). El nou Mini, jo en cap cas el considero un utilitari com era en la seva època l'original... ;)

Per cert, el model Trevis no ha passat per Euro NCAP però el Sirion obté bona nota en els test de seguretat. ;)

D'altra banda, comentar-vos que el nou Smart Fortwo té 4 estrelles Euro NCAP. :D

Per acabar el tema, ja que parlem de seguretat: un cotxe petit no té perquè ésser insegur (no em cansaré de dir-ho). :P

Disseny de cotxes

Posted: Sunday 04/11/2007 21:29
by Guigui
JaMiRo! wrote:Certament, però observa que el Trevis (clavat com bé dius al Mini) és més fidel a la línia original del Mini (opinió personal). El nou Mini, jo en cap cas el considero un utilitari com era en la seva època l'original... ;)
Quan parlava del disseny, no em referia a una categoria de cotxes concreta; simplement constatava una observació que he fet molt sovint, sense considerar si es tracta del mateix segment (tot i que en la majoria dels casos sí que ho és).

Posted: Sunday 04/11/2007 23:26
by Fran-Ikarus
És que qualsevol mini-car japonès, des dels anys 80, té més a veure amb el concepte original del Mini (1959-2000) que el New Mini.

La qual cosa no vol dir, és clar, que el New Mini no pugui ser un cotxe urbà (que ho és, perquè entre d'altres coses és prou petit)