Tramvia de Sóller. Composicions rigides.

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Post Reply
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Tramvia de Sóller. Composicions rigides.

Post by liniadelRipollés »

Font: Sa Veu

El Ferrocarril de Sóller ha posat en marxa un important pla per millorar la flota de tramvies que ha estat quantificat en un milió d’euros el qual permetrà incrementar la capacitat de passatgers en un sol comboi.

A la vegada la companyia ha acordat acudir a Portugal per adquirir dues unitats més de tramvies per ampliar la flota que actualment es situa en els vuit automotors.

El cap d’explotació de la companyia, Antoni Cifre, ha informat que els treballs de modernització de la flota de tramvies que ha començat per la locomotora número 20 impliquen la informatització dels pannells de conducció mitjançant la incorporació d’equips informàtics. Entre d’altres avantatges, aquest sistema elimina l’electricitat a 600 volts de la controla de conducció que passa a ser de 24 volts. Igualment el nou equip tècnic incorpora un control de la tracció mecànica amb la finalitat de reduir les relliscades de les rodes damunt el rail a les capamuntes i permet la possibilitat de connectar dos automotors que poden ser maniobrats des d’un sol pannell de conducció. Precisament aquesta darrera prestació permetrà que d’aquí a poc es puguin formar composicions de tramvies que podran incrementar el número de passatgers reduint la circulació de tramvies. Les composicions seran de dues locomotores (una a cada extrem) intercalant dues jardineres de les modernes que tenen una capacitat superior a les tradicionals. Fins ara aquesta composició no es podia configurar per motius tècnics.

La millora dels tramvies es completa amb la renovació dels motors i els engranatges de les rodes.

Dues noves unitats

Per altra banda, la companyia ha acordat acudir a la capital de Portugal per tractar amb la companyia Carris de Lisboa l’adquisició de dues unitats de tramvies amb la finalitat d’ampliar la flota d’automotors, va informar Cifre.
A més de l’adquisició d’un mínim de dues unitats, la companyia sollerica es vol proveir de peces de recanvi pels tramvies de procedència portuguesa que circulen per Sóller.

La companyia de tramvies de Lisboa substitueix paulatinament la seva flota dels denominats carris per altres unitats més modernes. Això va permetre que a mitjans de la dècada dels anys noranta el Ferrocarril de Sóller pogués adquirir vuit tramvies que després de ser restaurats circulen per les vies que van al Port.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Tramvia de Sóller. Composicions rigides.

Post by genissimon »

liniadelRipollés wrote:Font: Sa Veu

El Ferrocarril de Sóller [...]
que ha començat per la locomotora número 20 impliquen la informatització [...]
Quina és la locomotora número 20?

és el tramvia número 20, ex-Lisboa 710, segons Listado del Material Ferroviario Español ?

Gràcies.

Salut !!
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Re: Tramvia de Sóller. Composicions rigides.

Post by liniadelRipollés »

Sí. Coses dels periodistes.

Si us plau, feu la reforma bé.... :'( :'(
genissimon wrote:
liniadelRipollés wrote:Font: Sa Veu

El Ferrocarril de Sóller [...]
que ha començat per la locomotora número 20 impliquen la informatització [...]
Quina és la locomotora número 20?

és el tramvia número 20, ex-Lisboa 710, segons Listado del Material Ferroviario Español ?

Gràcies.

Salut !!
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Post by genissimon »

Espero que facin com la reforma dels automotors Siemens-Carde y Escoriaza del ferrocarril, que també van substituir tots els sistemes de control dels motors, per eliminar l'alta tensió a la controla. Ara va governat per un sistema electrònic o informàtic en baixa tensió, però els automotors continuent mantenint la seva autenticitat.

Salut !!
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Post by liniadelRipollés »

Sí, però als automotors no veus la cabina o no l'hauries de veure ;) i als tramvies sí veus el lloc de conducció.
genissimon wrote:Espero que facin com la reforma dels automotors Siemens-Carde y Escoriaza del ferrocarril, que també van substituir tots els sistemes de control dels motors, per eliminar l'alta tensió a la controla. Ara va governat per un sistema electrònic o informàtic en baixa tensió, però els automotors continuent mantenint la seva autenticitat.

Salut !!
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Post Reply

Return to “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”