Page 1 of 2
Perllogament dels FGC fins a Castellar V. ¿realitat o no?
Posted: Sunday 23/09/2007 18:19
by fcuevas27
com a afectat/interessat espero que mes aviat que tard algun dia arribi el tren (tren-tramvia?) al meu estimat poble
pero a dia d'avui, sembla mes ciencia-ficcio que realitat... o no? que en penseu? trobo lamentable que un poble de 22.000 habitants estigui deixat de la ma de deu, amb una sola carretera que soporta un transit impressionant, i que ara faran dos carrils en cada sentit, pero que a l'arribar al pont, es convertira en un per cada sentit, es a dir, ens hem de preparar per estar pitjors del que estem ara...
Posted: Sunday 23/09/2007 21:01
by EUKibo
A Badalona som més de 220.000 (i amb la inmigració ilegal que hi ha vés a saber quants més) i mira també com estem d'abandonats.
Del cas de Castellar m'han parlat gent que hi viu allà i certament cal una estació ferroviària al poble, amb 20.000 habitants està més que assegurada la rentabilitat. A més que el tram Castellar-Sabadell seria molt utilitzat per anar de compres i passejar a més de per la mera necessitat bàsica de poder anar a Barcelona.
Però si. Això de les infrastructures aquí a Catalunya és un "chiste". Molt queixar-nos del govern central i amb l'AVE fa molts més túnels en un temps rècord i en canvi ja veus tu la de anys que no es fa res al metro. La L9 sembla que avança a una mitja de metre per dia... A més que amb la pasta que s'han deixat podrien haver fet moltisimes altres coses més rentables i fàcils com una connexió Castellar-Sabadell, Santa Coloma-Badalona o Zona Universitària-SantFeliu i haver fet amb més cura les extensions Horta-Valld'Hebron i Canyelles-Trinitat i deixar aquestes obres que sens dubte són les que beneficiarien a més persones amb una inversió no molt elevada enllestides per solucionar les greus deficiències inhumanes que pateixen certes regions densament poblades sense accès al transport públic.
Sincerament, es van marcar els politics el 2010 per tenir una xarxa de transport public amb unes condicions molt i molt mínimes. Les extensions que he citat si el govern funciones bé al 2007 podria haver estat acabat, però pel que sembla pel 2010 encara estaran començant...
Posted: Sunday 23/09/2007 22:22
by Mako448
On realment estem abandonats és al BAIX LLOBREGAT.Per creuar el riu,si no tens cotxe,és avui en dia una odissea.És una vergonya que no hi hagui cap metro,línia de tren o tranvia que creuï el riu desde l'intercanviador de 4 Camins fins a Molins,i allà conectar-la amb renfe.I igualment,les carreteres a la nostra comarca estan ultramegacolapsades.Heu vist com estàn a hora punta els ponts sobre el Llobregat?Pot ser el pont de la Carretera de Castellbisbal,de la sotida de la A-2 a Sant Andreu,el pont de Molins,el pont de les glorietes entre Sant Vicenç i Sant Feliu,colapsats de cotxes.Nomès podem anar amb busos amb unes freqüencies penoses,plens a vessar i com està tot embussat,com no hi ha carril de busos a la B-23,els busos sempre arriben tard.Per no parlar de Cervelló,Vallirana,Corbera,La Plama,entre totes 4 sumen quasi uns 45.000 habitants o mès.Peró el transport és nefast,potser a diferència d'altres llocs,tenen una autovía els de Cervelló i Vallirana,peró igualment tot molt colapsat.Peró el cas de Corbera i La Palma de Cervelló és encara mès greu,nomès és pot accedir per una carretera desde Barcelona ultracol.lapsada de cotxes,per aixó els busos de l'Autocorb van tants malaments,el servei de TP a la comarca és Molt Pobre.Cal fer mès ponts que creuïn el Riu,peró que no siguin carreteres(la conexió entre la B-30 i la A-2 sí que és imprescindible),sinó un tranvia,el perllogament de la L3,o bé un ramal 4 Camins-Vallirana/Corbera dels FGC peró amb un bus cada 5 minuts entre 4 Camins i Molins,peró que facin alguna cosa,que aixó ja passà de taca d'oli.Una vergonya que una zona que cada cop creix mès en població,no creixi en transport,i així estem.I una carretera com la que va de Corbera a Sant Vicenç acostumat a rebre poc trànsit,s'ha convertit en una carretera plena d'embusssos espectaculars per la travesia de la carretera pel nucli de La Palma.Nomès demano que s'acabin els colpases als ponts del Llobregat,que al Baix sí volem creuar a l'altre banda del riu,ho poguerem fer de manera ràpida,i amb transport públic si pot ser.Cal ja d'una vegada el perllogament de la L3 fins com a mínim 4 Camins,peró mijor que arribi a Corbera i Vallirana o bé el Trambaix.Peró el que està succeint a hores puntes dels laborables no pot ser.En fi,que el Baix està molt deixada en Transport Públic.
PD:També és pot anar desde Corbera per la carretera de Sant Andreu,o per FOntPineda,peró les carreteres no són gaire bones.Bueno,la de Sant Andreu potser una mica mijor que la de Pallejà sí,peró la que va cal a la B-24 és mès ràpida,i és troba en mijor condicions,i tothom va cap aquesta carretera.
Posted: Sunday 23/09/2007 22:33
by entfe001
M'encanten aquestes competicions a veure qui les passa més putes amb el transport públic.
Deixeu-me, doncs, que mencioni Olot, la capital comarcal més gran sense servei ferroviari i amb un autobús cada dues hores a la capital provincial (Girona) i a 75 minuts de trajecte. Tot això amb 32.000 habitants.
Posted: Sunday 23/09/2007 22:35
by liniadelRipollés
Tens raó. Olot es mereix estar unida ferroviàriament amb Ripoll.
entfe001 wrote:M'encanten aquestes competicions a veure qui les passa més putes amb el transport públic.
Deixeu-me, doncs, que mencioni Olot, la capital comarcal més gran sense servei ferroviari.
Posted: Sunday 23/09/2007 22:37
by entfe001
liniadelRipollés wrote:Tens raó. Olot es mereix estar unida ferroviàriament amb Ripoll.
Perfecte. Total, ja ara per anar a Ripoll des de Girona la millor opció és el tren transbordant a Barcelona
Posted: Sunday 23/09/2007 22:40
by liniadelRipollés
Aniria bé un Ripoll-Girona, sí senyor. Passant de TEISA s'entén.
entfe001 wrote:liniadelRipollés wrote:Tens raó. Olot es mereix estar unida ferroviàriament amb Ripoll.
Perfecte. Total, ja ara per anar a Ripoll des de Girona la millor opció és el tren transbordant a Barcelona
Posted: Sunday 23/09/2007 23:54
by EUKibo
¬¬ Bueno, em sap gru dir-ho perque dir-ho sempre talla el rollo, pero estem a transport de Barcelona. Girona i Olot en un altre lloc. I concretament estem parlant de Castellar-Sabadell XDD.
El TP NO és rentable
Posted: Monday 24/09/2007 1:05
by JaMiRo!
EUKibo wrote:Del cas de Castellar m'han parlat gent que hi viu allà i certament cal una estació ferroviària al poble, amb 20.000 habitants està més que assegurada la rentabilitat.
A veure, que ja es la n-èssima vegada que veig escrit això.
Tú penses que el FMB és rentable? O que els FGC ho són?
Posted: Monday 24/09/2007 10:21
by entfe001
EUKibo wrote:¬¬ Bueno, em sap gru dir-ho perque dir-ho sempre talla el rollo, pero estem a transport de Barcelona. Girona i Olot en un altre lloc. I concretament estem parlant de Castellar-Sabadell XDD.
Et recordo que el primer a desviar el tema has estat tu, ja que el fil se centrava en Castellar del Vallès i no feia cap menció a Badalona.
Posted: Monday 24/09/2007 15:45
by EUKibo
A veure, obviament escrivint un comentari sempre es pot desviar euna mica el tema, pero sempre procuro escrire alguna menció al tema original. I si algun cop em diuen que he fet algo malament i ho veig ho accepto i prou no torno a llençar la pedra dient que si l'altre ho ha fet mes o menys.
I certament com diu el Jamiro el transport públic ara no és rentable. S'ha de tenir en compte que
- a l'àrea metropolitana de Barcelona FEM SERVIR MOLT EL BUS, i aquest és força més car que el ferrocarril (funciona amb gasolina i s'ha de posar un conductor per "poques" places)
- hi ha molt POQUES INFRASTRUCTURES i el transport públic l'utilitza poca gent en comparació de amb el que una xarxa com la del Santfe o del PDI 2010 captaria. Un exemple és el tram Artigues-Pep Ventura, ara va força buit i potser no és gaire rentable, però amb les connexions a Badalona centre de la L1 i les Rodalies, molta més gent utilitzaria la L2 perquè té mes alternatives i tal. És a dir, quan obrin Badalona Centre els passatgers nous que vindran no seran solament els que vulguin fer Badalona- Tetuan per exemple, també hi haurà els passatgers que vulguin fer Gorg-Montigalà o Bufalà-Artigues.
- en hora punta per exemple a la L1, si comptes 0,70€ totes les persones que entren a Fondo en hora punta, TMB treu una de pasta en pocs minuts increible. En canvi a LA NIT LA DEMANDA ÉS MÉS BAIXA i molts transports van molt més buits perque es mante una frequencia mínima per questions de servei social.
- molt bé que l'administració subvencioni aproximadament el 50% del transport públic, i ho fa tenint en comte això. Servir zones que no son rentables pero cal uns serveis minims a tota la poblacio, de nit tambe hi ha gent que necessita poder-se moure i el fet que el bus tambe aporta passatgers al metro i al tren. La questio es que l'administracio s'estalvia tambe un paston en carreteres, sanitat pels accidents de transit i problemes ambientals a més de qualitat de vida que si es tenen en conte potser hi sortim guanyant economicament.
En definitiva, l'únic que volia dir amb rentable era que la conexió Castellar-Sabadell fa perdre (diguem-ho així) menys diners a l'administració que potser una connexió Alella-El Masnou (amb tot el respecte pels amics d'Alella).
Gràcies per l'aclaració Jamiro!
Posted: Monday 24/09/2007 19:28
by UT596001
Realment en un fil com aquest com a castellarenc tinc cap ganes de dir res.
Quan el fil parli del que hagi de parlar, llavors intervindré.
Posted: Monday 24/09/2007 19:34
by liniadelRipollés
en comptes de tren d'FGC acabareu tenint tramvia de La Vallesana.
UT596001 wrote:Realment en un fil com aquest com a castellarenc tinc cap ganes de dir res.
Quan el fil parli del que hagi de parlar, llavors intervindré.
Posted: Monday 24/09/2007 19:35
by UT596001
liniadelRipollés wrote:en comptes de tren d'FGC acabareu tenint tramvia de La Vallesana.
Al cap i a la fi, Sarbus ja té part del accionarat del tramvia de Barcelona.
Posted: Monday 24/09/2007 19:47
by victorcasta
EUKibo wrote:A veure, obviament escrivint un comentari sempre es pot desviar euna mica el tema, pero sempre procuro escrire alguna menció al tema original. I si algun cop em diuen que he fet algo malament i ho veig ho accepto i prou no torno a llençar la pedra dient que si l'altre ho ha fet mes o menys.
I certament com diu el Jamiro el transport públic ara no és rentable. S'ha de tenir en compte que
- a l'àrea metropolitana de Barcelona FEM SERVIR MOLT EL BUS, i aquest és força més car que el ferrocarril (funciona amb gasolina i s'ha de posar un conductor per "poques" places)
- hi ha molt POQUES INFRASTRUCTURES i el transport públic l'utilitza poca gent en comparació de amb el que una xarxa com la del Santfe o del PDI 2010 captaria. Un exemple és el tram Artigues-Pep Ventura, ara va força buit i potser no és gaire rentable, però amb les connexions a Badalona centre de la L1 i les Rodalies, molta més gent utilitzaria la L2 perquè té mes alternatives i tal. És a dir, quan obrin Badalona Centre els passatgers nous que vindran no seran solament els que vulguin fer Badalona- Tetuan per exemple, també hi haurà els passatgers que vulguin fer Gorg-Montigalà o Bufalà-Artigues.
- en hora punta per exemple a la L1, si comptes 0,70€ totes les persones que entren a Fondo en hora punta, TMB treu una de pasta en pocs minuts increible. En canvi a LA NIT LA DEMANDA ÉS MÉS BAIXA i molts transports van molt més buits perque es mante una frequencia mínima per questions de servei social.
- molt bé que l'administració subvencioni aproximadament el 50% del transport públic, i ho fa tenint en comte això. Servir zones que no son rentables pero cal uns serveis minims a tota la poblacio, de nit tambe hi ha gent que necessita poder-se moure i el fet que el bus tambe aporta passatgers al metro i al tren. La questio es que l'administracio s'estalvia tambe un paston en carreteres, sanitat pels accidents de transit i problemes ambientals a més de qualitat de vida que si es tenen en conte potser hi sortim guanyant economicament.
En definitiva, l'únic que volia dir amb rentable era que la conexió Castellar-Sabadell fa perdre (diguem-ho així) menys diners a l'administració que potser una connexió Alella-El Masnou (amb tot el respecte pels amics d'Alella).
Gràcies per l'aclaració Jamiro!
El Jamiro! no vol dir el que dius tu. I el teu raonament és de bon principi equivocat.
El cost que té una expedició de bus és infinitament menor que una expedició de metro o rodalies. Un servei de metro o de rodalies, en definitiva, transport públic,
SEMPRE serà deficitari. El metro i les rodalies són serveis subvencionats per cobrir les pèrdues que té l'operador perquè tu puguis gaudir de freqüències de 3 minuts al metro o de 15-20 a rodalies. Perquè les rodalies o el metro fós rentable, el bitllet senzill et podria costar 10 euros.
Els únics serveis ferroviaris rentables a Espanya són els de llarga distància, sobretot l'AVE.
Posted: Monday 24/09/2007 19:56
by liniadelRipollés
...
Posted: Monday 24/09/2007 19:57
by liniadelRipollés
També són rendibles el Ferrocarril de Sóller i els funiculars de Montserrat.
victorcasta wrote:EUKibo wrote:A veure, obviament escrivint un comentari sempre es pot desviar euna mica el tema, pero sempre procuro escrire alguna menció al tema original. I si algun cop em diuen que he fet algo malament i ho veig ho accepto i prou no torno a llençar la pedra dient que si l'altre ho ha fet mes o menys.
I certament com diu el Jamiro el transport públic ara no és rentable. S'ha de tenir en compte que
- a l'àrea metropolitana de Barcelona FEM SERVIR MOLT EL BUS, i aquest és força més car que el ferrocarril (funciona amb gasolina i s'ha de posar un conductor per "poques" places)
- hi ha molt POQUES INFRASTRUCTURES i el transport públic l'utilitza poca gent en comparació de amb el que una xarxa com la del Santfe o del PDI 2010 captaria. Un exemple és el tram Artigues-Pep Ventura, ara va força buit i potser no és gaire rentable, però amb les connexions a Badalona centre de la L1 i les Rodalies, molta més gent utilitzaria la L2 perquè té mes alternatives i tal. És a dir, quan obrin Badalona Centre els passatgers nous que vindran no seran solament els que vulguin fer Badalona- Tetuan per exemple, també hi haurà els passatgers que vulguin fer Gorg-Montigalà o Bufalà-Artigues.
- en hora punta per exemple a la L1, si comptes 0,70€ totes les persones que entren a Fondo en hora punta, TMB treu una de pasta en pocs minuts increible. En canvi a LA NIT LA DEMANDA ÉS MÉS BAIXA i molts transports van molt més buits perque es mante una frequencia mínima per questions de servei social.
- molt bé que l'administració subvencioni aproximadament el 50% del transport públic, i ho fa tenint en comte això. Servir zones que no son rentables pero cal uns serveis minims a tota la poblacio, de nit tambe hi ha gent que necessita poder-se moure i el fet que el bus tambe aporta passatgers al metro i al tren. La questio es que l'administracio s'estalvia tambe un paston en carreteres, sanitat pels accidents de transit i problemes ambientals a més de qualitat de vida que si es tenen en conte potser hi sortim guanyant economicament.
En definitiva, l'únic que volia dir amb rentable era que la conexió Castellar-Sabadell fa perdre (diguem-ho així) menys diners a l'administració que potser una connexió Alella-El Masnou (amb tot el respecte pels amics d'Alella).
Gràcies per l'aclaració Jamiro!
El Jamiro! no vol dir el que dius tu. I el teu raonament és de bon principi equivocat.
El cost que té una expedició de bus és infinitament menor que una expedició de metro o rodalies. Un servei de metro o de rodalies, en definitiva, transport públic,
SEMPRE serà deficitari. El metro i les rodalies són serveis subvencionats per cobrir les pèrdues que té l'operador perquè tu puguis gaudir de freqüències de 3 minuts al metro o de 15-20 a rodalies. Perquè les rodalies o el metro fós rentable, el bitllet senzill et podria costar 10 euros.
Els únics serveis ferroviaris rentables a Espanya són els de llarga distància, sobretot l'AVE.
Posted: Monday 24/09/2007 21:24
by Jordilar
Badalona está ben comunicada ferroviariament. Disposa de Metro i Tren i jo des de casa a l'estació de metro i RENFE tardo 17min i 12 min respectivament.
Ho considero totalment acceptable.
Salut,
Oficina de senderis perduts
Posted: Monday 24/09/2007 21:49
by Guigui
EUKibo wrote:- a l'àrea metropolitana de Barcelona FEM SERVIR MOLT EL BUS, i aquest és força més car que el ferrocarril (funciona amb gasolina i s'ha de posar un conductor per "poques" places)
I tant, perquè fer un túnel surt molt bé de preu. Total, és agafar una pala i una galleda i posar-s'hi, com a la platja...
Manca de ferrocarril a Badalona
Posted: Monday 24/09/2007 22:42
by JaMiRo!
Jordilar wrote:Badalona está ben comunicada ferroviariament. Disposa de Metro i Tren i jo des de casa a l'estació de metro i RENFE tardo 17min i 12 min respectivament.
Ho considero totalment acceptable.
Salut,
Badalona no ets només tú, Jordi.
Em sembla que part de Bufalà, el Canyet, el Mas Ram, Morera, Pomar i el Canyadó són barris que no consideren acceptable el transport ferroviari badaloní, ja que per accedir a l'estació de Renfe o a les estacions del Metro cal que prenguin el bus.