El caos a Renfe dispara l'ús dels autobusos metropolitans
Posted: Friday 05/10/2007 12:01
http://www.elperiodico.cat/
------------------------------------------------
L'ús de l'autobús metropolità es dispara pel caos de Rodalies
1. • Les línies amb rutes interurbanes creixen el 7,3% en 8 mesos, el doble que les urbanes
2. • Les de l'aeroport i el Baix Llobregat són les que més viatgers guanyen
DAVID PLACER
BARCELONA
Farts del tren i obligats a agafar l'autobús. Els continus caos de Rodalies han impulsat el creixement dels busos de Barcelona, en especial dels que cobreixen rutes metropolitanes. En els últims vuit mesos, els autobusos de la ciutat, així com el metro i el tramvia, no han deixat de créixer. Des del gener fins a l'agost s'han realitzat 428 milions de viatges, cosa que representa un augment del 4% respecte al mateix període de l'any anterior.
Però els autobusos que comuniquen els municipis metropolitans desborden aquesta pujada. Les línies interurbanes van créixer el 7,3%, una mica més del doble que les línies urbanes. La línia PR2 d'Esplugues de Llobregat ha augmentat el 195%, la L97 de Castelldefels s'ha incrementat el 50,7% i les línies nocturnes N-2, N-16 i N-17 han superat el 50%. L'autobús de l'aeroport també ha anat en augment: va tenir un 10,8% de passatgers més que l'any passat.
TREN A LA BAIXA
El president de l'Entitat Metropolitana del Transport (EMT) i alcalde de Sant Joan Despí, Antoni Poveda, va reconèixer ahir que els usuaris s'han vist obligats a buscar "alternatives de transport diferents de Rodalies". Des del gener fins a l'agost el metro ha guanyat gairebé nou milions de viatgers, mentre que l'autobús en va obtenir set milions, un creixement que contrasta amb la disminució que va experimentar el servei de Rodalies de Renfe l'any passat, que va perdre 400.000 usuaris.
Els viatgers metropolitans semblen haver primat la fiabilitat del servei abans que la rapidesa. Un tren de Rodalies triga uns 15 minuts entre la plaça de Catalunya i l'estació de Badalona. Per a un trajecte similar, un autobús --diürn o nocturn-- fa un recorregut de més d'una hora. La mateixa diferència es repeteix amb molts municipis de l'àrea metropolitana. "És un aspecte que estem estudiant millorar. No és lògic que un trajecte així tardi més d'una hora", va dir Poveda.
Les autoritats metropolitanes també atribueixen el creixement de l'ús del bus a una millora de les freqüències. Segons l'EMT, des de l'any passat s'han afegit 60 noves unitats a les línies regulars dels dies laborals.
NOUS VIATGERS
Les línies de bus de Castelldefels, Gavà i Viladecans que enllacen amb la plaça de Catalunya de Barcelona han crescut més del 58% els últims vuit mesos. "L'augment de la freqüència dels busos ha motivat un creixement elevat de l'ús que se'n fa. Tot i que l'increment pot provenir d'usuaris d'altres mitjans, creiem que molts són nous viatgers. Tots els mitjans de transport són complementaris", va opinar la presidenta de Transports Metropolitans de Barcelona, Assumpta Escarp.
Veure el gràfic en PDF
.
------------------------------------------------
L'ús de l'autobús metropolità es dispara pel caos de Rodalies
1. • Les línies amb rutes interurbanes creixen el 7,3% en 8 mesos, el doble que les urbanes
2. • Les de l'aeroport i el Baix Llobregat són les que més viatgers guanyen
DAVID PLACER
BARCELONA
Farts del tren i obligats a agafar l'autobús. Els continus caos de Rodalies han impulsat el creixement dels busos de Barcelona, en especial dels que cobreixen rutes metropolitanes. En els últims vuit mesos, els autobusos de la ciutat, així com el metro i el tramvia, no han deixat de créixer. Des del gener fins a l'agost s'han realitzat 428 milions de viatges, cosa que representa un augment del 4% respecte al mateix període de l'any anterior.
Però els autobusos que comuniquen els municipis metropolitans desborden aquesta pujada. Les línies interurbanes van créixer el 7,3%, una mica més del doble que les línies urbanes. La línia PR2 d'Esplugues de Llobregat ha augmentat el 195%, la L97 de Castelldefels s'ha incrementat el 50,7% i les línies nocturnes N-2, N-16 i N-17 han superat el 50%. L'autobús de l'aeroport també ha anat en augment: va tenir un 10,8% de passatgers més que l'any passat.
TREN A LA BAIXA
El president de l'Entitat Metropolitana del Transport (EMT) i alcalde de Sant Joan Despí, Antoni Poveda, va reconèixer ahir que els usuaris s'han vist obligats a buscar "alternatives de transport diferents de Rodalies". Des del gener fins a l'agost el metro ha guanyat gairebé nou milions de viatgers, mentre que l'autobús en va obtenir set milions, un creixement que contrasta amb la disminució que va experimentar el servei de Rodalies de Renfe l'any passat, que va perdre 400.000 usuaris.
Els viatgers metropolitans semblen haver primat la fiabilitat del servei abans que la rapidesa. Un tren de Rodalies triga uns 15 minuts entre la plaça de Catalunya i l'estació de Badalona. Per a un trajecte similar, un autobús --diürn o nocturn-- fa un recorregut de més d'una hora. La mateixa diferència es repeteix amb molts municipis de l'àrea metropolitana. "És un aspecte que estem estudiant millorar. No és lògic que un trajecte així tardi més d'una hora", va dir Poveda.
Les autoritats metropolitanes també atribueixen el creixement de l'ús del bus a una millora de les freqüències. Segons l'EMT, des de l'any passat s'han afegit 60 noves unitats a les línies regulars dels dies laborals.
NOUS VIATGERS
Les línies de bus de Castelldefels, Gavà i Viladecans que enllacen amb la plaça de Catalunya de Barcelona han crescut més del 58% els últims vuit mesos. "L'augment de la freqüència dels busos ha motivat un creixement elevat de l'ús que se'n fa. Tot i que l'increment pot provenir d'usuaris d'altres mitjans, creiem que molts són nous viatgers. Tots els mitjans de transport són complementaris", va opinar la presidenta de Transports Metropolitans de Barcelona, Assumpta Escarp.
Veure el gràfic en PDF
.