Page 1 of 1
Nous horaris Metro Baix Llobregat
Posted: Friday 05/10/2007 18:37
by metrobaix
Bones companys!
Avui a l'edició en paper del 20minutos, a la web no ho he trobat, se'n parla de l'entrada en funcionament el 24 de novembre dels nous horaris del Metro del Baix Llobregat. Parlava fonamentalment de la freqüència entre Martorell i BCN q seria d'uns 7 min.
Algú en sap res més?¿ Aquests horaris ja han sigut configurats?¿ Algú té idea de quants serveis i quins es faran cada hora?
Per que si la frequencia entre Martorell i BCN serà de 7 minuts, quina serà al tram de la L8 ?¿
Es plantejarà algun problema per la superposició de serveis en el tram entre Martorell Enllaç i Martorell Central, donat que serà un tram comú pels Comarcals i pel Metro del Baix?¿
D'altra banda, una qüestió que no entenc, és perque s'ha desdoblat fins Olesa i en canvi els serveis de Metro es consideren fins Martorell, és incompatible perllogar el Metro fins Olesa? Suposaria molta afectació? total son 8 min mes de trajecte...
Re: Nous horaris Metro Baix Llobregat
Posted: Friday 05/10/2007 18:53
by liniadelRipollés
Els horaris per suposat que estan fets, altra cosa és veure com anirà el primer dia.
Hi ha trens fins Molí Npu, fins Can Ros, fins Martorell, fins Olesa, Manresa, Igualada, i Martorells-Igualada/Manresa.
La via doble va molt bé, atenent que hi circulen els Olesa, Manresa, metros, mercaderies i material de servei del cremallera.
metrobaix wrote:Bones companys!
Avui a l'edició en paper del 20minutos, a la web no ho he trobat, se'n parla de l'entrada en funcionament el 24 de novembre dels nous horaris del Metro del Baix Llobregat. Parlava fonamentalment de la freqüència entre Martorell i BCN q seria d'uns 7 min.
Algú en sap res més?¿ Aquests horaris ja han sigut configurats?¿ Algú té idea de quants serveis i quins es faran cada hora?
Per que si la frequencia entre Martorell i BCN serà de 7 minuts, quina serà al tram de la L8 ?¿
Es plantejarà algun problema per la superposició de serveis en el tram entre Martorell Enllaç i Martorell Central, donat que serà un tram comú pels Comarcals i pel Metro del Baix?¿
D'altra banda, una qüestió que no entenc, és perque s'ha desdoblat fins Olesa i en canvi els serveis de Metro es consideren fins Martorell, és incompatible perllogar el Metro fins Olesa? Suposaria molta afectació? total son 8 min mes de trajecte...
Posted: Friday 05/10/2007 22:33
by metrobaix
i no es coneixeran fins el dia 24?¿
hi ha alguna manera de coneixer-los abans?
Algu els pot filtrar???
Posted: Friday 05/10/2007 22:55
by fredebcnteatre
Es que poder es un secret de estat aixó, a saber, ... La doble via sempre es necesaria, pero ... poder no caldria pensar en gran i competir realment amb les carreteres? Perquè ens hem de conformar en doble via en alguns recorreguts? Per exemple , ampliant molt el camp eh? Perquè el tram Maçanet-Barcelona ha de ser només de doble via quan hi passen: regionals, internacionals i rodalies? Tenint en compte que l'unic que para a totes les estacions es el rodalies i per tant bloqueja el pas a la resta segons com o condiciona a les altres...
Els trams ferroviaris importants tindrien que tenir doble via per els que paren totes les estacions i altre doble via per aquells serveis que no paren a totes les estacions o fan més recorregut. En els trams que comparteixen recorregut clar esta. Despres desde maçanet en el exemple anterior fins a Porbout no caldria.
Bé aixo es pot debatir crec.
Posted: Saturday 06/10/2007 0:18
by josep_serre
Totalment d'acord.
fredebcnteatre wrote:Es que poder es un secret de estat aixó, a saber, ... La doble via sempre es necesaria, pero ... poder no caldria pensar en gran i competir realment amb les carreteres? Perquè ens hem de conformar en doble via en alguns recorreguts? Per exemple , ampliant molt el camp eh? Perquè el tram Maçanet-Barcelona ha de ser només de doble via quan hi passen: regionals, internacionals i rodalies? Tenint en compte que l'unic que para a totes les estacions es el rodalies i per tant bloqueja el pas a la resta segons com o condiciona a les altres...
Els trams ferroviaris importants tindrien que tenir doble via per els que paren totes les estacions i altre doble via per aquells serveis que no paren a totes les estacions o fan més recorregut. En els trams que comparteixen recorregut clar esta. Despres desde maçanet en el exemple anterior fins a Porbout no caldria.
Bé aixo es pot debatir crec.
Combinar FGC i Renfomentadif
Posted: Saturday 06/10/2007 0:23
by Guigui
Però en el cas de la LL-A, encara es podria fer que la riba dreta del Llobregat (actual FGC) tingués serveis més de metro, en haver-hi també una població més densa, mentre que la riba esquerra (Renfomentadif) podria oferir Rodalies, però amb freqüències més elevades.
Ja sé que, per anar de Martorell a St. Boi, caldria seguir empassant-se les estacions a pas de cargol, però si s'aconsegueix descarregar el tros de Martorell avall, facilitant-hi un transbord àgil cap a Barcelona, potser hi hauria marge per fer avançaments en determinades estacions.
Posted: Monday 08/10/2007 16:14
by Alex_C4
Més enllà de Martorell, som el tercer món. Ja que no hi ha manera de "atajar" amb cap tipus de linea. Jo baixo de Martorell cap a "central" a les 9:09 i l'R5 Passa a les 9:11, mentres que la C7 aquest estiu sortía a les 14:13 quan el meu arribava a les 14:12 sense retard!! (cosa rara)
Posted: Monday 08/10/2007 16:33
by fredebcnteatre
Lo que está clar es que per millorar caldria formular-ho de la seguent forma:
1- Vies propies per a la L8, al menys fins a Cornellá Riera, habent-hi parades intermitjes. I per tant les altres vies lliures per S, R5, R6. De les quals proposaria crear una tercera via que seria per els serveis que no paren a totes les estacions o al reves, per les que paren i les altres dues per serveis més rapids, no se, aixó caldria definir-ho de tal forma que fos eficaç. Despres caldria decidir si la L8 segueix fins a Sant Boi i para a la via desviada que hi ha o be es queda a Cornella Riera i s'amplia des de la banda d'Espanya. Per tant seria la nau sur per la L8 i la nord o les nords(crear una pels R?) i la del sud fer la prolongació fins a Francesc Maciá i ??? Lo que esta clar es que doble via queda bastant pobre per tenir bones frequencies. Poder caldria fomentar la tercera via per avançar. Pero aixó també s'hauria d'aplicar a la del valles. Al menys tercera via i segregació de L6/L7 de les vies S o be caldria buscar alguna solució. Llastima que els politics pensin més en com ahorrar diners per comprar-se quadres(Trillo era el que ho feia?) que en resoldre els veritables problemes, prefereixen fer política de galeria.