Page 1 of 2

Què tal Rodalies non stop caps de setmana

Posted: Monday 08/10/2007 23:46
by metring
Ara que l'experiment de fer funcionar el metro ha tingut èxit, i continuarà com fins ara, què us semblaria que Rodalies Renfe fessin una cosa similar, les nits de dissabte a diumenge, amb possibilitat de també divendres nit? Imposible? Innecessàri? Viable? Digueu la vostra!

Posted: Monday 08/10/2007 23:50
by victorcasta
Un non-stop potser no, però espero que amb el traspàs a la Generalitat, es pugui allargar rodalies fins a les 2 de la matinada divendres, dissabtes i vigílies de festiu, com ve succeïnt amb els S1 i S2 d'FGC i fins fa poc amb el metro.

Què és non-stop a Renfomentadif?

Posted: Tuesday 09/10/2007 0:25
by Guigui
Avaries non-stop? Es pot provar... :twisted:

Posted: Tuesday 09/10/2007 2:13
by Alex_C4
Ojalá, ni que fos 1 tren cada 2 hores. A les 00:00, 02:00 i 04:00 amb aixo ja em conformo...

Posted: Tuesday 09/10/2007 9:05
by Trenscat
Crec que estaria bé que posessin rodalies non-stop tot i que potser caldria estudiar si és necessari absolutament a totes les línies i en tots els trajectes. A més, per donar confiança als usuaris crec que hi hauria d'anar personal de seguretat a cada tren... per no dir a cada cotxe d'aquests, a més de les estacions.

Posted: Tuesday 09/10/2007 9:21
by jordidr
Un Rodalies non-stop segurament no faria servei mes enlla de la corona 2

Posted: Tuesday 09/10/2007 9:33
by Alex_C4
jordidr wrote:segurament no faria servei mes enlla de la corona 2
també tens raó... :(

Posted: Tuesday 09/10/2007 12:50
by EUKibo
jordidr wrote:Un Rodalies non-stop segurament no faria servei mes enlla de la corona 2
Almenys a les ciutats on hi ha més població i que de sobres es mereixen transport ferroviari encara que sigui un tren cada 30min (Mataró, Granollers, Terrassa, Martorell, Castelldefels) Vilanova i Vilafranca caldria estudiar-ho...

De fet les linies que van a aquestes poblacions passen per Barcelona Hospitalet Badalona Premia ElPrat Cornella Molins... ciutats que ben omplirien els trens.

I jo ho veig molt senzill el tema de seguretat. Cal acomiadar a tots els informadors de Renfe, cada cop que a Sants en veig 5 junts m'insulten. Acomiaden caps d'estació i revisors i altre personal qualificat per contractar una panda d'inutils? Amb els diners que es gasten en informadors de pacotilla que contractin personal de seguretat competent.

I de gamberrisme... A veure, jo crec que es mes facil trencar trens en el sistema actual d'explotacio de Renfe que deixen trens a l'aire lliure durant la nit amb cartells iluminats i amb senyals sonores i amb informacio per movil als grafiteros perque els grafitegin (¬¬ ironia) que no si els fan circular i tenen algo de personal de seguretat potser hi ha menys gamberrisme.

Posted: Wednesday 10/10/2007 19:27
by UT596001
No. Què es deixin de romanços i que la Generalitat augmenti la frequència dels autobusos nocturns interurbans, que ja existeixen. Tant costa posar un autobús cada mitja hora de Barcelona a Sabadell o Mataró?

Encara que hi hagués tren non-stop els pobles sense tren no ens veuríem beneficiats, i malgastaríem quartos al mateix que el metro non-stop (que al meu parer mai s'hauria d'haver fet).

Igualment, calen noves línies transversals que trenquin l'actual radialitat envers Barcelona de la xarxa. Lo que donaria per veure una línia nocturna d'autobús Terrassa-Sabadell-Granollers-Mataró...

Posted: Wednesday 10/10/2007 20:07
by Túnels del Garraf
Renfe:

A la R1: L'Hospitalet - Mataró (Calella?)
A la R2: Vilanova - Granollers Centre
A la R3: L'Hospitalet - Granollers Canovelles (La Garriga?)
A la R4: Martorell (Vilafranca?) - Terrassa
A la R7: No crec que facin falta...
A la R10: Aeroport - St Andreu Comtal (per reduir costos, no crec que valgui la pena mantenir oberta l'EdF tota la nit per tan pocs trens...)


FGC:

Metro del Vallès: Bcn - Sabadell/Terrassa
Metro del Baix Llobregat: Bcn - Martorell Enllaç (Olesa?)


No crec que més línies a part d'aquestes portin gaire viatgers... Només es tractaria dels caps de setmana. les freqüències haurien de ser de 1 hora a la R1, la R2, la R3, la R4 i FGC. La R10 amb que sortís l'últim tren amb l'arribada de l'últim avió ja em sembla bé. Les extensions que he marcat entre parèntesis podrien ser cada 2 hores.

Re

Posted: Wednesday 10/10/2007 20:21
by Santfeliuenc
Hola,

Y también SEGURIDAD CIUDADANA a bordo de cercanías y en estaciones non-stop, pero no el fin de semana, sino 24 horas al día y 365 días al año.

Saludos,
Sergio

Posted: Wednesday 10/10/2007 20:41
by EUKibo
A veure, amb simplement tres línies de Rodalies acotades a la zona 3, tres simples línies de ferrocarril servirien una població de 3 milions d'habitants, la meitat de la població de Catalunya.

A més les tres línies passen per Barcelona, que tot i que no agradi genera la inmensa majoria de desplaçaments i donaria demanda juntament amb les altres ciutats importants (Hospitalet, Badalona, Terrassa, Sabadell, Mataró, Granollers, Castelldefels, Martorell) a aquest servei ferroviari nocturn.

Aquestes línies ferroviaries haurien de tenir unes freqüències prou altes i combinar-se amb la xarxa d'autobusos. Per exemple si un viu a Alella baixa al Masnou en bus (potser passa cada 2 hores) pero que els trens passin cada 20min.


Aquest servei hauria de funcionar almenys en cap d'any i mercè. I si es fa com el metro que s'obre els divendres nit també... està demostrar que és tot un èxit i que demanda no falta, i que no perjudica el bus, sinó que el complementa i li dona encara més demanda.


Jo per exemple des que hi ha el metro nocturn surto més. Visc a una ciutat sense metro i abans em feia pal anar fins Barcelona en bus. Ara puc agafar la L1 fins a Fondo i allà agafo el nitbus que m'apropa a casa meva i trigo molt menys. A més que els nitbusos no els veig buits precisament...


A més, el que no pot ser és que per anar de Badalona a Barcelona triguis més d'una hora. El bus per trajectes curts i el tren per trajectes llargs. Cal que a més de cobrir bé el territori com fa el bus, el servei sigui ràpid com fan els trens quan Renfe funciona.

Posted: Wednesday 10/10/2007 22:14
by Túnels del Garraf
Eukibo parles d'acotar les línies a la zona 3, i ho compleixes a totes les teves línies, però en canvi la R2 sud la deixes a Castelldefels, a la zona 1...

Sitges és zona 3, i té una forta demanda de transport nocturn amb Barcelona els caps de setmana, i fer arribar la línia només a Sitges tenint Vilanova al costat... d'acord, és zona 4, però és la capital comarcal, i seria com si a la R1 fem arribar els trens a Vilassar de Mar i no a Mataró...

Posted: Thursday 11/10/2007 9:50
by wefer
Jo crec que no és necessari que rodalies circulin de nit.
A la nit hi ha molt poc trànsit a les carreteres, per la qual cosa els Nitbús poden ser molt eficients i tant ràpids com ho pot ser rodalies.
A més, els costos són molt menors i així es permet el manteniment adequat de les vies de la xarxa de rodalies (altra cosa és que ho facin).

Trobo que seria molt més interessant gastar els diners en un sistema que donés prioritat semafòrica total als autobusos durant la nit en les entrades a BCN i per l'interior de les poblacions que travessen.

Re: Re

Posted: Thursday 11/10/2007 11:24
by Ecomobisostrans
En mi opinion las cercanias y los principales regionales tendrian que ser non-stop SIEMPRE, no solo fin de semana.

Posted: Thursday 11/10/2007 11:42
by davida
El mes estrany de la situació actual es que l'ultim servei de Nitbus ATM desde bcn es a les 4h-5h mentres que el primer tren de Renfe de Renfe no es fins quarts de 7. 2 hores sense servei. Curiosament de dilluns a divendres, quan penso que hi ha menys demanda els primers trens de bcn surten a quarts de 6.
I no crec que sigui cap sobrecost important perque a quarts de 6 tenim totes les estacions obertes i trens de cap a Barcelona funcionant.
A les 5 un cap de setmana no hi ha transport públic de bcn a la periferia. Si us plau o posen el primer tren abans o posen un autobus mes

Re: Re

Posted: Thursday 11/10/2007 12:08
by fredebcnteatre
Ecomobisostrans wrote:En mi opinion las cercanias y los principales regionales tendrian que ser non-stop SIEMPRE, no solo fin de semana.
Estoy de acuerdo, el transporte publico no tendría que parar nunca... pero entonces entra el problema del mantenimiento, que en el caso de renfe tampoco parece existir... pero... igualmente se podria gestionar el mantenimiento de alguna manera, haciendo vias unicas, ya que las frecuencias serian menores a las diurnas, hacer el mantenimiento de una via y luego de la otra. no sé. Eso ya lo decidirán los expertos. Claro que en los de vía unica... sería complicado.

Posted: Thursday 11/10/2007 19:21
by UT596001
davida wrote:A les 5 un cap de setmana no hi ha transport públic de bcn a la periferia. Si us plau o posen el primer tren abans o posen un autobus mes
Lo lògic és que els busos nocturns de la RMB comencin a funcionar sobre les 21.30-22 hores (hi han moltes línies d'autobús que acaben a les 10 de la nit!!!) i acabessin entre les 6 i les 7 del matí.

A Castellar ens quedem sense transport els caps de setmana entre les 04.30 i les 8 del matí...

Posted: Thursday 11/10/2007 19:24
by UT596001
EUKibo wrote:Per exemple si un viu a Alella baixa al Masnou en bus (potser passa cada 2 hores) pero que els trens passin cada 20min.
Alella, ja té, actualment, un autobús nocturn cada hora (si no mal recordo arriba la línia N81), i a sobre és sense transbord cap a Barcelona.

A quin set sous vols treure la meitat del servei nocturn d'autobús que ja gaudeixen tots els dies de l'any a Alella?

Nit bus cada 30 minuts de Sabadell a Barcelona! I a Castellar cada 30 minuts els caps de setmana! Nitbus transversals sense passar per Barcelona ja!

Posted: Thursday 11/10/2007 20:07
by FGC
Mare de deu cuanta xixa!!! :) A veure si ens aclarim una mica, tots tenim part de raó i no crec que ningú la reuneixi tota....en primer lloc, un autobús més rebenta l'horari de la jornada laboral del conductor, caldria seber que n'opina aquest, un tren més d'hora a banda de tindre el mateix efecte citat cal fegir-hi hores nocturnes a pagar ( a l'empresa segur que no l'hi interesa) i menys temps de treball per als diferents operaris que estiguin per la linia fent feines de manteniment, i la salvatjada del non-stop es absulutament inviable, resta part o tot el temps necesari per al manteniment d'una banda, provoca sobrecost tant energètic com de personal de tota mena, etc.....a banda de passejar una colla indecent de borratchos, cacos, nengs, y otras hierbas de ben segur que de franc.
Dit d'una altra manera, ens han venut un cuento xino politic a costa de tots. :twisted: