Page 1 of 1

proposta: Llistat de carrers on per espai es pot posar tramv

Posted: Friday 12/10/2007 17:29
by fredebcnteatre
Aquesta proposta de llistat ve, per definir quins carrers podrien ser tramvialitzats... es a dir, per on es podria fer per espai un tramvia... Aixó no vol dir que es proposi fer-ho... Si no que per la mesura del carrer es pogui fer.
? = Dubte de si es podria fer o no.
AVIS: No es valora la necessitat aquí si no a nivell fisic la possibilitat de posar-hi un tranvia
Aqui va:
1- Av.Roma-Aragó-Rambla Guipuzcoa
2- Gran Via
3- Passeig de Sant Joan fins a Joanic.
4- Passeig Maragall
5- Carretera de Sants, Creucoberta... 6- Passeig Zona Franca
7- Estació de França-Parc Ciutadella-Arc de Trionf(Pg.Lluis companys?).
8- Av.Meridiana
9- Ronda Sant Pau-Ronda Sant Antoni-Ronda Sant Pere.
10- Josep Tarradelles
11- Doctor Marañon-Aristides Mallol, Riera Blanca.
12- Av.Madrid o Trav.Les Corts.
13- Via Layetana
14- Pg Josep Carner-Pg Colom-Av.Litoral
15- Av.Pedralbes
16- Numancia
17- Av.Sarriá
18- Via Augusta
19- Rambla Catalunya?
20- Pere IV?
21- "Ronda del mig"
22- Balmes-Av.Tibidabo(ja hi ha el tramvia blau).
23- Ronda de Dalt, Rambla del Carmel
24- Bosch i Gimpera
25- Passeig Valldaura
26- Passeig Fabra i Puig
27- Marina-¿Av.Gaudi?
28-Rambla de Prim?
29-Santander?
30-Av Icaria?
31- Av.Bogatell
32- Paral-lel
33- Av.Drassanes-Rambla Raval?
34- Joan de Borbó?
Hospitalet:
1- Carrer de Santa Eulialia
2- Rambla Just Oliveres
3- Av.Carrilet
Resta:
¿Bellaterra-U.A.B-Cerdanyola?
¿Nacional II: Badalona-Mataró?
4- Cerdanyola:
Ronda de Cerdanyola-Av.PRimavera-C Santa Rosa-Av.PArc tecnologic?
5- Pg.D'horta?

Be aqui ho deixo, perquè els experts aneu afegint i treint de la llista dels possibles.
Consell d'us: Copiar llistat i corretgir lo que es consideri incorrecte i afegir altres carrers que es considera que es podría posar-hi un tranvia... Sense de moment ocuparse de la necessitat mateixa.

Posted: Friday 12/10/2007 20:42
by aim
El tram de Felip II entre Meridiana i el pont de Calatrava és força ample i hi podria cabre el tramvia, així de pas el tindria davant de casa :D

Posted: Friday 12/10/2007 21:29
by megapauer
Passeig Bonanova?

Posted: Friday 12/10/2007 21:47
by liniadelRipollés
Feu propostes per al Programa d'Actuació Municipal (PAM) 2008-2011 com la implantació del Tramvia Turístic Històric pel centre, cercanías por Gran Via y Diagonal ya, metros històrics els diumenges, reobertura del Mina Grott a càrrec dels miniaturistes, reposició baranes modernistes, augment de sou per a....., etc....



http://w32.bcn.cat/APPS/pamblogpartWeb/ ... anguage=ca

Re: proposta: Llistat de carrers on per espai es pot posar t

Posted: Friday 12/10/2007 23:20
by trainman
De Cerdanyola también añadiría Av. Flor de Maig, Av. Guiera y Av. Canaletes, que son bastantes anchas
fredebcnteatre wrote:4- Cerdanyola:
Ronda de Cerdanyola-Av.PRimavera-C Santa Rosa-Av.PArc tecnologic?
5- Pg.D'horta?

Posted: Sunday 14/10/2007 1:34
by U-Bahn
Tarragona, damunt de vies ferroviaries amb (...) caixó, etc.

Re: proposta: Llistat de carrers on per espai es pot posar t

Posted: Monday 15/10/2007 11:23
by Platanito
Hospitalet wrote: 1- Carrer de Santa Eulalia
Ja m'agradaria, però em temo que per fer-ho s'haurien d'eliminar els dos carrils per al trànsit rodat, i aquest vial és necessari com a mínim per accedir als carrers que s'estenen fins al traçat d'ADIF. A Avinguda Carrilet es podria ficar una via única reduint voreres. Pel que fa a la Rambla Just Oliveres, seria l'equivalent a fer-lo per la Rambla de Barcelona: tallar els carrils al trànsit rodat i circular a 10 km/h per raons de seguretat. Seria més fàcil a la Rambla Marina fins a Bellvitge aprofitant l'amplada molt més gran del vial.

Re: proposta: Llistat de carrers on per espai es pot posar t

Posted: Monday 15/10/2007 11:30
by mikado
Platanito wrote:
Hospitalet wrote: 1- Carrer de Santa Eulalia
Ja m'agradaria, però em temo que per fer-ho s'haurien d'eliminar els dos carrils per al trànsit rodat, i aquest vial és necessari com a mínim per accedir als carrers que s'estenen fins al traçat d'ADIF. A Avinguda Carrilet es podria ficar una via única reduint voreres. Pel que fa a la Rambla Just Oliveres, seria l'equivalent a fer-lo per la Rambla de Barcelona: tallar els carrils al trànsit rodat i circular a 10 km/h per raons de seguretat. Seria més fàcil a la Rambla Marina fins a Bellvitge aprofitant l'amplada molt més gran del vial.
Exacte, perllongació del TBAIX per Creu Roja (Ara Hospital General), Av Isabel la Católica (jo proposo laterals per busos (com fins ara) i trànsit veins + tramvia en plataforma compartida fins Av Electricitat, seguir per isabel la Catolica fins Av Carrilet, tombar per anar a buscar Rbla Marina i Hosp Bellvitge i ICO i Serveis funeraris.

Tot l'eixample

Posted: Monday 15/10/2007 13:31
by Guigui
Per capacitat, qualsevol carrer de l'Eixample (excepte els passatges, és clar) és apte per a via doble de tramvia. Circulació segregada, carril únic d'accés als garatges i carril bici, i apa!

Posted: Tuesday 16/10/2007 0:42
by wefer
Qualsevol carrer amb una amplada superior a 10 metres és perfectament "tranviitzable".
A Barcelona hi ha centenars de carrers d'aquest tipus, per la qual cosa la llista seria inacabable.

Posted: Tuesday 16/10/2007 12:15
by Baró de MunChausson
Bon dia.

No dubto pas de les bones intencions d'un llistat com aquest, però no li veig la utilitat a intentar esbrinar en quins carrers es pot posar tramvia atenent només a l'amplada del carrer. Si només miressim això es podria posar tramvia a gairebé qualsevol carrer excepte als barris "històrics" (nuclis vells de Sarrià, Gràcia, Sant Andreu, etc). Fins i tot en carrers d'un sol carril hi cap un tramvia (posant un cas extrem, a Travessera de Gràcia entre Gal.la Placidia i Passeig de Sant Joan).

Quin és, doncs, el criteri? On posarem el tramvia? A on ara hi ha un carril de circulació lliure? Fent més estreta la vorera? Suprimint el passeig central?

Perquè si no aclarim això no entenc per què poses, perexemple, Via Layetana com a "segur que hi cap" i Rambla de Catalunya, en canvi, amb interrogant, quan potser la Rambla de Catalunya seria precisament un carrer ideal per tancar-lo només al tramvia, ja que hi ha rutes alternatives pel trànsit privat.

I parlant més clarament tampoc no veig la necessitat imperiosa d'omplir Barcelona de línes de tramvia. Tal i com s'ha plantejat el tema fins ara el tramvia no és més que una opció econòmica (per anar fent) respecte al metro. Plantejar-se substituir els autobusos per tramvies portaria,crec, tot un seguit de problemes : vàries linies de tramvia per un mateix carrer suposaria agreujar encara més l'anomenat "efecte acordió", dificultaria la prioritat semafòrica en les cruïlles en què per ambdós carrers hi circulen tramvies, i suposaria menys flexibilitat general del trànsit.

En resum, una cosa és mantenir i actualitzar els tramvies en ciutats on no han deixat de circular, una altra instal.lar puntualment línes de tramvies (en realitat "metros lleugers") per connectar nuclis de població mitjans i una altra, prou diferent, muntar de nou una xarxa en una gran ciutat col.lapsada per cotxes i persones.

Això segon suposa, si es fa seriosament, redissenyar integralment la xarxa. Perquè si no estarem en el punt en què estem ara: hi ha una nova línia de tramvia (Trambaix) que s'ha fet amb una clientela fidel però que no ha servit per reduir ni el trànsit rodat ni les línies d'autobús.