NAVIGO Barcelona
Posted: Sunday 14/10/2007 22:49
Obro aquest tema en aquest apartat del foro, ja que es tracta d'un assumpre que afecta principalment al ferrocarril a l'àrea de Barcelona i també a altres transports, però en tot cas és competència ATM, i per aquí s'ha parlat sobre els abonaments. La qüestió és l'implantació d'un sistema NAVIGO a Barcelona.
El sistema de tarja sense contacte parisenc es tracta d'una tarja sense contacte on s'hi carreguen els abonaments. Aquests abonaments són de caràcter temporal, és a dir, s'hi poden ficar els abonaments setmanals, mensuals i anuals. Els abonaments setmanals i mensuals fa poc que s'han instaurat en el sistema NAVIGO degut a que s'han exhaurit les Carte Orange ( Abans de treure'm el NAVIGO, La Carte Orange que em vaig fer tenia la lletra Y... ) La quüestió és que han vist que el sistema funciona molt bé i ho han estés a més abonaments.
A París existeix el Velib' (VÉLo LIBerté), vamos, el Bicing, i la tarja magnètica que utilitzàvem allà els usuaris era el mateix NAVIGO
A Londres, l'Oyster funciona amb recàrrec de saldo, la màquina et retalla saldo en funció dels viatges que fas, fins que arribes a un tope que són sobre unes 5 lliures diàries i l'Oyster llavors es converteix en una T-Dia.
En definitiva, ara que la integració tarifària a la regió metropoitana de Barcelona ja està ben implantada amb un gran nombre d'operadors i s'ha demostrat el seu èxit i ja tot rutlla bé. També el fet de ser urgent la implantació ara i no abans d'aquest sistema és la creació del bicing i la inmediata expansió a la regió metropolitana i la possible jurisdicció EMT o ATM. Ara els usuaris del bicing tenen una tarjeta sense contacte pel bicing i una tarjera de banda magnètica per la resta de TP. Per comoditat i agilitat del sistema ara que ens ve el Bicing s'hauria de plantejar la implantació ràpida del sistema.
PROBLEMES PER A LA INSTAURACIÓ:
- S'ha de compatibilitzar el NAVIGO Barcelona entre Bicing, TMB, FGC, renfe, TUSGSAL, Mataró bus, TRAM, MOHN, Sarbus...
- Bicing i TRAM ja estan adaptats per abonaments sense contacte però caldà adaptar moltes estacions de metro. I renfe seria un molt greu problema, de fet jo penso que si no s'ha aplicat el sistema encara a Barcelona és perque renfe l'ha boicotejat. Té validadores prehistòriques que estan sempre espatllades i en dècades no les han canviat amb reclamacions i queixes dels passatgers i ara a lo millor posa validadores noves a totes les estacions...
-Hauria d'haver fases transitòries, de fet fins que totes les estacions i autobusos no tinguessin una validadora sense contacte no podria funcionar el sistema.
-Es podria plantejar l'erradicació total o parcial de tarjetes de paper com a Paris faran amb la Carte Orange. S'expediran NAVIGO a les estacions per aquests abonaments.
-Pels usuaris de T-Jove és quelcom ridícul el sistema actual. Si et compres uan tarjeta de tres mesos i la perds al dia seguent has perdut 100€, en canvi NAVIGO és personal i en cas de pèrdua et tornen a donar els dies que et quedaven.
-La banda magnètica és molt lenta, sobretot als busos, en canvi NAVIGO és molt àgil, no cal ni treure'l de la motxila o el bolso. El problema és que a busos el frau pot augmentar força...
Per a més informació:
http://www.amtu.cat/joomla/index.php?op ... &Itemid=80
El sistema de tarja sense contacte parisenc es tracta d'una tarja sense contacte on s'hi carreguen els abonaments. Aquests abonaments són de caràcter temporal, és a dir, s'hi poden ficar els abonaments setmanals, mensuals i anuals. Els abonaments setmanals i mensuals fa poc que s'han instaurat en el sistema NAVIGO degut a que s'han exhaurit les Carte Orange ( Abans de treure'm el NAVIGO, La Carte Orange que em vaig fer tenia la lletra Y... ) La quüestió és que han vist que el sistema funciona molt bé i ho han estés a més abonaments.
A París existeix el Velib' (VÉLo LIBerté), vamos, el Bicing, i la tarja magnètica que utilitzàvem allà els usuaris era el mateix NAVIGO
A Londres, l'Oyster funciona amb recàrrec de saldo, la màquina et retalla saldo en funció dels viatges que fas, fins que arribes a un tope que són sobre unes 5 lliures diàries i l'Oyster llavors es converteix en una T-Dia.
En definitiva, ara que la integració tarifària a la regió metropoitana de Barcelona ja està ben implantada amb un gran nombre d'operadors i s'ha demostrat el seu èxit i ja tot rutlla bé. També el fet de ser urgent la implantació ara i no abans d'aquest sistema és la creació del bicing i la inmediata expansió a la regió metropolitana i la possible jurisdicció EMT o ATM. Ara els usuaris del bicing tenen una tarjeta sense contacte pel bicing i una tarjera de banda magnètica per la resta de TP. Per comoditat i agilitat del sistema ara que ens ve el Bicing s'hauria de plantejar la implantació ràpida del sistema.
PROBLEMES PER A LA INSTAURACIÓ:
- S'ha de compatibilitzar el NAVIGO Barcelona entre Bicing, TMB, FGC, renfe, TUSGSAL, Mataró bus, TRAM, MOHN, Sarbus...
- Bicing i TRAM ja estan adaptats per abonaments sense contacte però caldà adaptar moltes estacions de metro. I renfe seria un molt greu problema, de fet jo penso que si no s'ha aplicat el sistema encara a Barcelona és perque renfe l'ha boicotejat. Té validadores prehistòriques que estan sempre espatllades i en dècades no les han canviat amb reclamacions i queixes dels passatgers i ara a lo millor posa validadores noves a totes les estacions...
-Hauria d'haver fases transitòries, de fet fins que totes les estacions i autobusos no tinguessin una validadora sense contacte no podria funcionar el sistema.
-Es podria plantejar l'erradicació total o parcial de tarjetes de paper com a Paris faran amb la Carte Orange. S'expediran NAVIGO a les estacions per aquests abonaments.
-Pels usuaris de T-Jove és quelcom ridícul el sistema actual. Si et compres uan tarjeta de tres mesos i la perds al dia seguent has perdut 100€, en canvi NAVIGO és personal i en cas de pèrdua et tornen a donar els dies que et quedaven.
-La banda magnètica és molt lenta, sobretot als busos, en canvi NAVIGO és molt àgil, no cal ni treure'l de la motxila o el bolso. El problema és que a busos el frau pot augmentar força...
Per a més informació:
http://www.amtu.cat/joomla/index.php?op ... &Itemid=80