L'acumulació d'obres al 22@ col.lapsa el trànsit al Poblenou
Posted: Tuesday 16/10/2007 10:48
http://www.elperiodico.cat/
------------------------------------------
L'acumulació d'obres al 22@ col.lapsa el trànsit al Poblenou
1. • Els treballs es concentren en dos barris i afecten 17 carrers, sis d'ells tallats
2. • La intensa activitat diària de càrrega i descàrrega i el dèficit de transport públic agreugen la situació
ALBERT OLLÉS
BARCELONA
No és or tot el que llueix al districte tecnològic 22@, immers en un canvi de gestió després de la substitució de Miquel Barceló com a president de la societat municipal que dirigeix la transformació urbana i d'explotació econòmica de l'antic Manchester català.
L'excessiva acumulació d'obres de reurbanització a l'àrea més avançada del projecte, la que coincideix amb el nucli històric del Poblenou, ha acabat col.lapsant la circulació de vehicles i vianants. Un problema agreujat per la intensa activitat diària de càrrega i descàrrega, unida a la progressiva arribada de nous treballadors i veïns i al dèficit de transport públic.
Segons ha pogut comprovar aquest diari, fins a 17 carrers concentrats en només dos barris (el del Poblenou original i l'oficialitzat recentment per l'ajuntament amb el nom del Parc i la Llacuna del Poblenou) estan afectades per restriccions de trànsit de diferent índole. Sis d'ells estan tallats completament en diversos trams, cosa que impedeix accedir-hi en cotxe i a peu.
DESVIAMENTS CONTINUS
El sector més afectat està delimitat per la plaça de les Glòries i l'avinguda Diagonal al costat de muntanya; el carrer de Ramon Turró al de mar; el carrer de Zamora en direcció Llobregat i la rambla del Poblenou cap al Besòs. Moure's dins d'aquesta zona, tal com denuncien els veïns i els transportistes que treballen als nombrosos magatzems, s'ha convertit des de fa mesos en un "autèntic galimaties".
Els desviaments i les restriccions, que canvien contínuament a mesura que s'executen els treballs, estan acabant amb la paciència dels usuaris d'aquests barris, que també denuncien la llarga durada de les obres. Els carrers amb més problemes són els de Badajoz, Tànger, Llull, Pallars, Ciutat de Granada i Roc Boronat. Vies de gran circulació que afecten tot el seu entorn.
La complexitat dels projectes de transformació urbana del 22@ dificulta la situació, ja que comporta obrir grans rases enmig de la calçada per instal.lar-hi les noves xarxes de fibra òptica, de recollida pneumàtica de les escombraries i de climatització centralitzada. En ocasions, també es renoven altres serveis ja existents com col.lectors o línies subterrànies de subministrament elèctric, cosa que encara prolonga més les obres. Per completar-ho, a la superfície s'aprofita la intervenció per reformar les voreres i el mobiliari urbà, i això deixa trams incomunicats.
En alguns d'aquests, accedir a restaurants i comerços és gairebé impossible, i això està generant protestes dels propietaris. "No és normal que facin tants canvis en un mateix projecte, ni que estiguem tant de temps sense poder treballar amb normalitat", diu el responsable d'un magatzem del carrer de Llull.
ENFRONTAMENTS
El deteriorament actual ha portat alguns veïns i transportistes a negar-se a obeir les prohibicions d'aparcament i accés a les vies afectades. Fins i tot, com reconeixen al 22@, hi ha hagut enfrontaments entre treballadors de les obres i dels magatzems.
Tots aquests problemes evidencien una de les assignatures pendents que deixa Barceló, l'accés i la mobilitat en transport públic pel nou districte. "És molt difícil arribar sense cotxe, però encara més circular per dins", resumeix un veí.
Veure el gràfic en PDF
------------------------------------------
L'acumulació d'obres al 22@ col.lapsa el trànsit al Poblenou
1. • Els treballs es concentren en dos barris i afecten 17 carrers, sis d'ells tallats
2. • La intensa activitat diària de càrrega i descàrrega i el dèficit de transport públic agreugen la situació
ALBERT OLLÉS
BARCELONA
No és or tot el que llueix al districte tecnològic 22@, immers en un canvi de gestió després de la substitució de Miquel Barceló com a president de la societat municipal que dirigeix la transformació urbana i d'explotació econòmica de l'antic Manchester català.
L'excessiva acumulació d'obres de reurbanització a l'àrea més avançada del projecte, la que coincideix amb el nucli històric del Poblenou, ha acabat col.lapsant la circulació de vehicles i vianants. Un problema agreujat per la intensa activitat diària de càrrega i descàrrega, unida a la progressiva arribada de nous treballadors i veïns i al dèficit de transport públic.
Segons ha pogut comprovar aquest diari, fins a 17 carrers concentrats en només dos barris (el del Poblenou original i l'oficialitzat recentment per l'ajuntament amb el nom del Parc i la Llacuna del Poblenou) estan afectades per restriccions de trànsit de diferent índole. Sis d'ells estan tallats completament en diversos trams, cosa que impedeix accedir-hi en cotxe i a peu.
DESVIAMENTS CONTINUS
El sector més afectat està delimitat per la plaça de les Glòries i l'avinguda Diagonal al costat de muntanya; el carrer de Ramon Turró al de mar; el carrer de Zamora en direcció Llobregat i la rambla del Poblenou cap al Besòs. Moure's dins d'aquesta zona, tal com denuncien els veïns i els transportistes que treballen als nombrosos magatzems, s'ha convertit des de fa mesos en un "autèntic galimaties".
Els desviaments i les restriccions, que canvien contínuament a mesura que s'executen els treballs, estan acabant amb la paciència dels usuaris d'aquests barris, que també denuncien la llarga durada de les obres. Els carrers amb més problemes són els de Badajoz, Tànger, Llull, Pallars, Ciutat de Granada i Roc Boronat. Vies de gran circulació que afecten tot el seu entorn.
La complexitat dels projectes de transformació urbana del 22@ dificulta la situació, ja que comporta obrir grans rases enmig de la calçada per instal.lar-hi les noves xarxes de fibra òptica, de recollida pneumàtica de les escombraries i de climatització centralitzada. En ocasions, també es renoven altres serveis ja existents com col.lectors o línies subterrànies de subministrament elèctric, cosa que encara prolonga més les obres. Per completar-ho, a la superfície s'aprofita la intervenció per reformar les voreres i el mobiliari urbà, i això deixa trams incomunicats.
En alguns d'aquests, accedir a restaurants i comerços és gairebé impossible, i això està generant protestes dels propietaris. "No és normal que facin tants canvis en un mateix projecte, ni que estiguem tant de temps sense poder treballar amb normalitat", diu el responsable d'un magatzem del carrer de Llull.
ENFRONTAMENTS
El deteriorament actual ha portat alguns veïns i transportistes a negar-se a obeir les prohibicions d'aparcament i accés a les vies afectades. Fins i tot, com reconeixen al 22@, hi ha hagut enfrontaments entre treballadors de les obres i dels magatzems.
Tots aquests problemes evidencien una de les assignatures pendents que deixa Barceló, l'accés i la mobilitat en transport públic pel nou districte. "És molt difícil arribar sense cotxe, però encara més circular per dins", resumeix un veí.
Veure el gràfic en PDF