Bus Vilanova amplia servei per adaptar-lo torns fàbriques
Posted: Wednesday 01/11/2006 12:27
Penedès. El bus de Vilanova amplia el servei per adaptar-lo als torns de les fàbriques
L'horari cobrirà els torns d'entrada i sortida de la indústria i els itineraris arribaran fins al polígon
LAURA MARÍN. Vilanova i la Geltrú
El bus urbà de Vilanova adaptarà el seu horari i ampliarà l'itinerari per cobrir les necessitats dels treballadors dels polígons industrials de la ciutat. La iniciativa forma part del pla de millora de la mobilitat de la Generalitat, que ha signat un conveni de col·laboració amb l'Ajuntament de Vilanova per cofinançar el projecte. A més d'ampliar el servei del bus urbà, també es contractarà un agent de la mobilitat –que vetllarà per l'evolució del pla– i s'impulsaran mesures per pacificar el trànsit, com ara la potenciació del cotxe compartit i la creació de nous carrils bici fins al polígon industrial. Aquest projecte té un pressupost de 300.000 euros.
+ L'entrada a la fàbrica de Prysmian a Vilanova està plena de cotxes aparcats, fins i tot a sobre de les voreres. Foto: L.M.
El secretari de la Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, i l'alcalde de Vilanova, Joan Ignasi Elena, van segellar divendres passat l'acord mitjançant el qual les dues administracions intentaran disminuir l'ús del vehicle privat per anar a treballar. La iniciativa pretén beneficiar els 5.700 treballadors que es desplacen diàriament al polígon industrial de Vilanova mitjançant la implantació del servei del bus urbà. Segons han avançat fonts de l'Ajuntament, el projecte es tradueix en el perllongament de les línies L-1 i L-2 del bus urbà fins al polígon Masia d'en Notari amb un augment de quatre expedicions per coincidir amb els horaris de les empreses i en l'ampliació dels horaris de les línies L-3 i L-4 per ajustar-se també als torns de la resta de fàbriques. Paral·lelament, el bus urbà incrementarà en tres hores el servei de cadascuna de les línies per poder cobrir els horaris laborals.
Masia d'en Notari no serà l'únic polígon que es beneficia del pla de mobilitat, ja que el bus urbà també cobreix els sectors Sínia de les Vaques, Bòbila, Roquetes, Masia Barreres, Marquès, Masia Frederic, La Plana, Zona Nord i Torrent de la Pastera, on es reparteixen un total de 191 empreses. I l'ampliació del servei de transport públic significarà anualment un cost de 186.200 euros. Però aquesta mesura anirà acompanyada de la creació de 1.100 metres més de carril bici fins al polígon Masia Barreres i les instal·lacions de Venca, la creació de la figura del gestor de la mobilitat (per adaptar el pla a les necessitats de futur) i la promoció de la campanya de potenciació del cotxe compartit per anar a la feina.
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2116817
L'horari cobrirà els torns d'entrada i sortida de la indústria i els itineraris arribaran fins al polígon
LAURA MARÍN. Vilanova i la Geltrú
El bus urbà de Vilanova adaptarà el seu horari i ampliarà l'itinerari per cobrir les necessitats dels treballadors dels polígons industrials de la ciutat. La iniciativa forma part del pla de millora de la mobilitat de la Generalitat, que ha signat un conveni de col·laboració amb l'Ajuntament de Vilanova per cofinançar el projecte. A més d'ampliar el servei del bus urbà, també es contractarà un agent de la mobilitat –que vetllarà per l'evolució del pla– i s'impulsaran mesures per pacificar el trànsit, com ara la potenciació del cotxe compartit i la creació de nous carrils bici fins al polígon industrial. Aquest projecte té un pressupost de 300.000 euros.
+ L'entrada a la fàbrica de Prysmian a Vilanova està plena de cotxes aparcats, fins i tot a sobre de les voreres. Foto: L.M.
El secretari de la Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, i l'alcalde de Vilanova, Joan Ignasi Elena, van segellar divendres passat l'acord mitjançant el qual les dues administracions intentaran disminuir l'ús del vehicle privat per anar a treballar. La iniciativa pretén beneficiar els 5.700 treballadors que es desplacen diàriament al polígon industrial de Vilanova mitjançant la implantació del servei del bus urbà. Segons han avançat fonts de l'Ajuntament, el projecte es tradueix en el perllongament de les línies L-1 i L-2 del bus urbà fins al polígon Masia d'en Notari amb un augment de quatre expedicions per coincidir amb els horaris de les empreses i en l'ampliació dels horaris de les línies L-3 i L-4 per ajustar-se també als torns de la resta de fàbriques. Paral·lelament, el bus urbà incrementarà en tres hores el servei de cadascuna de les línies per poder cobrir els horaris laborals.
Masia d'en Notari no serà l'únic polígon que es beneficia del pla de mobilitat, ja que el bus urbà també cobreix els sectors Sínia de les Vaques, Bòbila, Roquetes, Masia Barreres, Marquès, Masia Frederic, La Plana, Zona Nord i Torrent de la Pastera, on es reparteixen un total de 191 empreses. I l'ampliació del servei de transport públic significarà anualment un cost de 186.200 euros. Però aquesta mesura anirà acompanyada de la creació de 1.100 metres més de carril bici fins al polígon Masia Barreres i les instal·lacions de Venca, la creació de la figura del gestor de la mobilitat (per adaptar el pla a les necessitats de futur) i la promoció de la campanya de potenciació del cotxe compartit per anar a la feina.
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2116817