Page 1 of 2
On s'han ficat els revisors?
Posted: Tuesday 16/10/2007 14:36
by Alex_C4
Avui anava pensant en la diferència entre FGC i Renfe en el nombre de revisors/interventors i he recordat que l'ultim cop que en vaig veure un va ser fa més d'un any, i això que agafo molt el tren! A totes les linies de rodalies. Si que n'he vist als vestibuls de les estacions pero des del 2005 a pènes n'he vist un o dos cops a l'any. Abans en cada tren ni havia un, Que està passant? On estan, doncs? Els han acomiadat?
No els consideren rentables
Posted: Tuesday 16/10/2007 14:47
by Guigui
Renfe deu considerar que els surt a compte estalviar-se'ls, malgrat l'augment del frau que això comporti. Això sí, a LD te'ls trobes infal·liblement, i a MD també força sovint. Diguem que la seva presència és proporcional al valor del bitllet a cobrar.
Posted: Tuesday 16/10/2007 15:10
by EUKibo
Al metro mel's he trobat:
- Estació Clot (3 vegades)
- Vagó L1 entre Arc de Triomf i Urquinaona
- Vagó L2 entre Monumental i Tetuan
Al TRAM:
- Entre Ca l'Aranyó i Pere IV
- Entre Fòrum i Can Llima
A RENFE:
- R1 Més enllà de Mataró
- Regionals
Posted: Tuesday 16/10/2007 15:14
by evarujo
Jo em vaig trobar fa 2 setmanes a castellbell direcció Manresa un revisor, i li vaig fer foto... (
AQUÍ em va extranyar molt, sort que duia billet ja q vaig veure gent q començava a desfilar...
Posted: Tuesday 16/10/2007 16:05
by Mako448
evarujo wrote:Jo em vaig trobar fa 2 setmanes a castellbell direcció Manresa un revisor, i li vaig fer foto... (
AQUÍ em va extranyar molt, sort que duia billet ja q vaig veure gent q començava a desfilar...
Els trens que efectuen parades a les estacions compreses entre Viladecavalls-Sant Miquel de Gonteres i Castellbell i el Vilar(ambdos incloses)sí que solen ver-hi revisors,clar que no sempre en passa i l'única vegada que vaig anar en un tren efectuava parada en aquestes estacions el revisor no va passar,potser perqué el tren era en doble composició i anava darrere de tot??
Als trens de la R3 de Granollers cap amunt sempre me'ls he trobat,dóna igual la destinació del tren,m'ha passat revisors en un tren amb destinació Vic,totes les estacions de la R3(excloent el tram Torre Baró-Hospitalet)són obertes sense barreres excepte Vic,i per aixó hi hauràn revisors suposu,l'única línia que els veig ben vius.També em va passar un revisor a principis de l'any passat en el tren de l'aeroport,llavors circulava com llançadora Prat-Aeroport.
Revisores
Posted: Tuesday 16/10/2007 18:01
by Santfeliuenc
Hola,
Totalmente cierto, no hay revisores, ¿alguien sabe explicarnos por qué RENFE ha contratado este verano desde que la gente se cabreó por la desinformación a un grupo numerosísimo de personal para supuestamente "informar" al usuario teniendo revisores? ¿es que acaso los revisores no podían haber asumido esa función? ¿o acaso es más rentable pagarle una miseria al primer sudamericano que nos pase por delante, darle un horario, una camisola roja y decir que por eso ya es "un informador" autorizado y homologado?
Porque toda esta gente que contrataron y que luego no informaban de nada porque nadie de la empresa los informaba a ellos cuesta un dinero, pero un dinero bastante menor e inferior de lo que habría que darle a un revisor de los de antes. Ya hay que tener poca vergüenza de pagarle como a becarios a esta gente que hacían y hacen de "informadores" aunque no te informen de nada, a razón de unos 500 € al mes o menos, que me gustaría saber qué cobran, y tener una plantilla de revisores sin hacer nada y dando a entender a todo el mundo que en los trenes de RENFE te puedes colar cuando quieras porque nadie te pedirá el billete nunca jamás. ¿Cuál es la excusa para quitar revisores? ¿que las estaciones están cerradas y funcionan todas automáticamente con los tornos?
Saludos,
Sergio
Posted: Tuesday 16/10/2007 20:30
by Watermark
Efectivament, com comenta en Mako448, tots els trens de rodalies de la línia de Vic amb parades intermèdies entre La Garriga i Vic, així com els de la línia de Manresa amb parades intermèdies entre Terrassa i Sant Vicenç de Castellet duen interventor.
¿La raó? Doncs perque a la normativa de circulació, concretament a la consigna B d'aquestes línies, s'estableix que tots els trens de rodalies que s'aturin a les estacions de Montcada-Ripollet, Les Franqueses del Vallès, Sant Martí de Centelles, Balenyà-Els Hostalets, Balenyà-Tona-Seva, Sant Miquel de Gonteres, Viladecavalls, Vacarisses-Torreblanca, Vacarisses i Castellbell i el Vilar-Monistrol de Montserrat, l'autorització per tancar portes un cop carregat/descarregat el passatge i continuar cap a la següent parada, no se la pot donar el propi maquinista (com passa a la gran majoria d'estacions del nucli) si no que l'ha de donar un agent d'acompanyament, és a dir, un treballador ferroviari que viatgi al tren diferent del maquinista. La majoria de les estacions mencionades són en corva i el maquinista no té competa visibilitat de l'andana, per tant, per evitar desgràcies, és el revisor el que des de l'andana o des d'un punt intermig del tren comprova que es poden tancar portes indicant-ho al maquinista amb la paleta blanca-verda o per l'interfonia del tren.
Aquesta és la única raó per la qual els interventors fan aquestes rutes. Si s'hagués instalat a les estacions mencionades monitors als extrems de les andanes, no caldria la presència dels agents d'acompanyament i els trens podrien viatjar amb agent únic (és a dir, que amb el maquinista donant-se ell mateix la sortida de totes les estacions sense personal de circulació) i per tant, sense necessitat d'interventor.
Per tant, actualment els interventors dins dels trens de rodalies no estan pensats principalment per combatir el frau ni per fer els bitllets de les estacions sense venda, estan perque no hi ha més remei. De totes maneres, pel que tinc entés, a la gerència de Rodalies ja se'ls hi està caient la cara de vergonya (¿o potser se'ls hi està caient la recaptació?) i sembla ser que els interventors tornaran aviat a fer controls dins dels trens a totes les línies.
Vergonya? Quina?
Posted: Tuesday 16/10/2007 21:09
by Guigui
Watermark wrote:De totes maneres, pel que tinc entés, a la gerència de Rodalies ja se'ls hi està caient la cara de vergonya (¿o potser se'ls hi està caient la recaptació?) [...]
Si a Renfomentadif tinguessin vergonya, a hores d'ara no tindríem el desgavell tercermundista que tenim a Rodalies. Per eliminació, només pot ser la segona opció.
Posted: Tuesday 16/10/2007 22:23
by evarujo
aleshores, si jo vull anar des de Montcada fins l'Arboç, segons el que dieu, m'hauria de passar un revisor així com fent el trajecte invers??
Posted: Wednesday 17/10/2007 19:20
by UT596001
evarujo wrote:aleshores, si jo vull anar des de Montcada fins l'Arboç, segons el que dieu, m'hauria de passar un revisor així com fent el trajecte invers??
Moltes vegades el tren porta interventor només per el tema de les portes, però va sempre dins de la cabina sense demanar bitllet. Totes les vegades que he anat per la línia de Puigcerdà últimament l'interventor ha passat després de Vic (direcció Puigcerdà) o acaba abans d'arribar a Vic (direccció Barcelona).
Posted: Wednesday 17/10/2007 21:47
by Alex_C4
UT596001 wrote:Moltes vegades el tren porta interventor només per el tema de les portes, però va sempre dins de la cabina sense demanar bitllet. Totes les vegades que he anat per la línia de Puigcerdà últimament l'interventor ha passat després de Vic (direcció Puigcerdà) o acaba abans d'arribar a Vic (direccció Barcelona).
I aixo per que passa? Perque s'abstenen a demanar el bitllet d'on ve, es que no ho entenc encara, aixo es k ve de dalt, no?
Posted: Sunday 21/10/2007 2:50
by entfe001
A Regionals cada cop és més difícil trobar-te un interventor.
Per cert, que suposo per consigna també caldrà interventor a Fornells per tractar-se d'estació en revolt sense visibilitat per part del maquinista a la via sentit nord... però més d'un cop hem fet aquesta parada sense dur interventor.
Posted: Sunday 21/10/2007 9:48
by Jordilar
Jo he vist el maquinista sortint per mirar que ja hagi pujat tothom a Fornells
Posted: Sunday 21/10/2007 16:10
by Watermark
entfe001 wrote:A Regionals cada cop és més difícil trobar-te un interventor.
Per cert, que suposo per consigna també caldrà interventor a Fornells per tractar-se d'estació en revolt sense visibilitat per part del maquinista a la via sentit nord... però més d'un cop hem fet aquesta parada sense dur interventor.
Efectivament, a Fornells de la Selva l'OT l'ha de donar l'agent d'acompanyament peró únicament quan el tren pari a la via 1. El mateix a Colera peró per la via 2.
Posted: Sunday 21/10/2007 16:45
by EUKibo
Mai entendre aquestes tonteries de Renfe.
Tant car es posar un retrovisor com al metro i quan no pugi ni baixi ningu pito i au! ?
Així funcionen...
Posted: Sunday 21/10/2007 21:47
by Pere
EUKibo wrote:Mai entendre aquestes tonteries de Renfe.
Tant car es posar un retrovisor com al metro i quan no pugi ni baixi ningu pito i au! ?
Així funcionen...
Hi ha una cosa que es diu estació en corva.
Posted: Sunday 21/10/2007 23:13
by entfe001
Watermark wrote:Efectivament, a Fornells de la Selva l'OT l'ha de donar l'agent d'acompanyament peró únicament quan el tren pari a la via 1. El mateix a Colera peró per la via 2.
Millor m'ho poses, en una ocasió vaig pujar a Colera per tornar a Girona sense interventor al tren.
I seguirem així fins que hi hagi puré de viatger.
Posted: Sunday 21/10/2007 23:52
by EUKibo
Pere wrote:EUKibo wrote:Mai entendre aquestes tonteries de Renfe.
Tant car es posar un retrovisor com al metro i quan no pugi ni baixi ningu pito i au! ?
Així funcionen...
Hi ha una cosa que es diu estació en corva.
Sant Andreu
Fabra i Puig
Posted: Monday 22/10/2007 0:01
by orique
Al metro hi ha càmeres combinades amb TVs que mostren al motorista la part que no pot veure directament pel mirall d'andana. Però m'agradaria saber quan durarien aquestes TV a baixadors tan vigilats com els de la línia de Girona...
revisores ya
Posted: Tuesday 23/10/2007 23:13
by intercity+arco+civia
han kitado algo prestigioso en el mundo del ferrocarril como son los revisores, ademas ahora ay mas gente que no pagan que antes.
Revisores ya por favor!!!!en todos los trenes!!!!
Y lo bonito q era de pequeño darle el billete a aquel hombre vestido de rayas rojas y blancas jeje