Page 1 of 3

Foment vol anul·lar l'apertura manual de portes als trens

Posted: Thursday 18/10/2007 9:30
by wefer
http://www.20minutos.es/
------------------------------------------------
Foment vol anul·lar l'apertura manual de les portes des de dins dels vagons

FEDE CEDÓ. 16.10.2007

* La Generalitat diu que la mesura pot ser anticonstitucional.
* El Secretari d'Estat diu que aquesta pràctica és un risc per la seguretat.


Una decisió discutible que pot vulnerar la Constitució. La Generalitat estudiarà si la proposta del Secretari d'Estat d'Infraestructures d'eliminar la possibilitat que els usuaris obrin les portes dels vagons amb el tirador i accedeixin a les vies, quan el tren està aturat o avariat, vulnera o no, els drets a les llibertats dels ciutadans.

Víctor Morlán va assegurar que el fet que "qualsevol pugui obrir les portes és un risc per la seguretat".

El secretari d'Estat d'Infraestructures, referint-se a les situacions on els usuaris -farts d'esperar a ser informats- han optat per sortir dels vagons, va afirmar que caldrà incorporar els Bombers i Protecció Civil per revisar els protocols.

Abans, però, s'haurà d'imposar una premisa bàsica, que els combois no es quedin sense subministrament elèctric que els permeti usar la megafonia i prioritzar la seguretat dels passatgers.

Posted: Thursday 18/10/2007 10:07
by Platanito
Fabulós! A partir d'ara, als segrestos de Renfe caldrà treure una maça per reventar els vidres. I quan hi hagi una emergència real i algú prengui mal per no poder sortir, càrrecs criminals contra tota la jerarquia del ministeri i d'Adif.

Colla d'inútils

Posted: Thursday 18/10/2007 14:26
by Guigui
Seran bèsties? En lloc de solucionar les avaries, l'únic que saben fer és engabiar la gent. Cal ser un monumental pòtol per fer exactament al revés que al món civilitzat (sí, perquè aquest país n'és cada cop menys)!

Ah, també proposo que les portes del darrere dels A8 oficials només es puguin obrir des de fora.

Posted: Thursday 18/10/2007 18:42
by EUKibo
I el que no entenc jo tampoc és com la Generalitat diu: mirarem si és anticonstitucional...

Coi! Que es engabiar a la gent en els trens, no cal que ara un consell de seguretat de la Generalitat redacti un text, l'envï al Tribunal Constitucional perquè deliberi... L'únic que ha de dir és NO, a més, el servei d'aquí a poc serà seu. I a més, ja és veu quina és la actuació de les empreses Correos, Telefónica, Iberia i Renfe, acomiadar treballadors amb families que tenien sou digne i feien bé el seu treball i subcontractar gent no cualificada amb contractes de 6 mesos. O arribar a exprèmer el consumidor amb pràctiques en el altres països ja hi hauria molta gent a la presó amb les injusticies que han fet.

Aquesta mesura xocará amb totes les lleis de seguretat que existeixin, però és patètic que una empresa que es mereix tot el menyspreu de la població a sobre deixar-li dir aquestes coses i no sancionar-la.

Re: mamparas

Posted: Thursday 18/10/2007 19:27
by Santfeliuenc
Hola,

Esto ya es casi que peor que las mamparas, jejejeje...

xD

Saludos,
Sergio

No és així

Posted: Thursday 18/10/2007 20:25
by Guigui
EUKibo wrote:L'únic que ha de dir és NO, a més, el servei d'aquí a poc serà seu.
No serà seu, sinó que podrà decidir-ne els horaris (supeditats a la resta de la circulació de Renfomentadif) i poca cosa més. Renfe seguirà sent Renfe, per molt traspàs que hi hagi.

Re: No és així

Posted: Thursday 18/10/2007 23:16
by EUKibo
Guigui wrote:
EUKibo wrote:L'únic que ha de dir és NO, a més, el servei d'aquí a poc serà seu.
No serà seu, sinó que podrà decidir-ne els horaris (supeditats a la resta de la circulació de Renfomentadif) i poca cosa més. Renfe seguirà sent Renfe, per molt traspàs que hi hagi.
Jo crec que no saben ni ells el que es traspassarà.
ADIF, renfe, legislació europea, aquest son les tres questions.


Començant pel principi;
En el cas de no traspas de res i amb la legislació europea per a la llibertat als ferrocarrils:
- ADIF de l'estat és propietaria de vies i estacions i determina els slots de les vies i cedeix aquests slots (com aena amb els aeorports)
- Renfe solicita els slots i ADIF se'ls otorga siempre i quan en faci un bon us (com Iberia als aeroports), altres companyies per un dels drets bàsics que tenim a Europa a la igualtat i degut a la llei de la liberalització TMB pot demanar utilitzar vies ADIF i oferir serveis amb la serie6000.

Què es traspassarà Renfe, ADIF o els dos?
En el cas de traspas d'ADIF (exceptuant linies continentals AV):
La Generalitat s'encarregaria de fer els horaris i s'encarregaria del manteniment de les vies així com creació de nova infrastructura.
En el cas de traspas de Renfe (exceptuant serveis LD):
La Generalitat compraria trens i contractaria maquinistes, informació, manteniment...

Diferent!

Posted: Thursday 18/10/2007 23:52
by Guigui
EUKibo wrote:Començant pel principi;
En el cas de no traspas de res i amb la legislació europea per a la llibertat als ferrocarrils:
- ADIF de l'estat és propietaria de vies i estacions i determina els slots de les vies i cedeix aquests slots (com aena amb els aeorports)
- Renfe solicita els slots i ADIF se'ls otorga siempre i quan en faci un bon us (com Iberia als aeroports), altres companyies per un dels drets bàsics que tenim a Europa a la igualtat i degut a la llei de la liberalització TMB pot demanar utilitzar vies ADIF i oferir serveis amb la serie6000.

Què es traspassarà Renfe, ADIF o els dos?
En el cas de traspas d'ADIF (exceptuant linies continentals AV):
La Generalitat s'encarregaria de fer els horaris i s'encarregaria del manteniment de les vies així com creació de nova infrastructura.
En el cas de traspas de Renfe (exceptuant serveis LD):
La Generalitat compraria trens i contractaria maquinistes, informació, manteniment...
Res del que dius.

En primer lloc, la liberalització del ferrocarril exclou les connexions de rodalies (S-Bahn, RER, suburbano, etc.), considerades servei públic i, per tant, exemptes de la competència ferotge del "mercat lliure". En segon lloc, Adif no deixarà mai l'òrbita hegemònica del govern central. En tercer lloc, el traspàs de Rodalies a la Generalitat no passarà, com ja he dit abans, de la fixació dels horaris que afectin Rodalies Barcelona, cosa que fa que se supediti a la resta de circulacions, que seguiran en mans de l'Estat.

Posted: Friday 19/10/2007 0:08
by FGC
A veure, aquest tema és una mica més pelut del que sembla, per una banda es ben cert que no es pot engabiar a ningú i menys comprometent la seguretat, d'acord, però d'altra banda tampoc és gaire sensat que baixi "un rebaño" esbrevat a plena via campant cada cual per allà on l'hi sembli no trobeu? Cal recordar que l'obertura manual d'emergència d'una porta està dissenyada justament per això: emergència, i una avaria no ho és pas, almenys al meu entendre.

Com???

Posted: Friday 19/10/2007 0:13
by Guigui
Aleshores, com en diries d'estar tirat durant dues hores en un tren aturat en mig del no-res, amb tot tancat i barrat, un aire irrespirable i sufocant i sense cap mena d'informació, és a dir, que no saps si, quan i com te'n trauran?

Posted: Friday 19/10/2007 0:36
by FGC
Ieeepp paz!! :) no estic defenen a ningú ok? simplement dic que ni lo uno ni lo otro, per part del passatge : tranquilitat que més abans o més tard arribarà la sol.lució ( els nervis rarament ens poden ajudar ), i per part de l'empresa menys avaries, més informació i més fiable en cas que aquestes es produieixin i més rapidesa en la resolució d'aquestes.
Tothom té coses a perfeccionar, però si agafem el camí del mig, encara s'enredarà més, trobo.

Entre poc i massa

Posted: Friday 19/10/2007 0:50
by Guigui
FGC wrote:Tothom té coses a perfeccionar, però si agafem el camí del mig, encara s'enredarà més, trobo.
Ningú no s'ha ficat amb tu, però estarem d'acord en que, si el passatge està fart d'esperar al cap de mitja hora a la platja de vies a l'entrada de Sants, si baixa i es busca la vida arribarà abans a destinació que no pas si s'espera dues hores perquè algú es digni a rescatar-lo d'aquella ratera.

Una altra cosa és que sigui molt imprudent, però des del punt de vista del viatger és molt més pràctic i li soluciona la vida.

Posted: Friday 19/10/2007 1:02
by FGC
Em sap greu, però no hi puc estar d'acord en absolut, en aixó de "baixar a la via per "buscar-se la vida"", al meu entendre és caminar del dret cap a la mort més aviat, una mena de suicidi col.lectiu latent, cosa que assegut o dret, es igual, dins del tren el perill físic que corre el viatger es 0, i al meu entendre molt a pesar del temps que es perdi, aquest perill s'ha de mantindre sempre a 0 com sigui.
Creu-me per coses molt més "lights" e vist estendre la manta tèrmica i no fa cap gràcia, de debó.

Posted: Friday 19/10/2007 7:23
by El LLOP
Estic totalment d'acord amb FGC. La seguretat de les persones està devant de tot, de les presses, del horaris, de les obligacions, de tot.
A més, si aixó es coverteix en costum, la persona que el primer dia va baixar del tren després de dos hores d'esperar, el segon dia es baixarà a la mitja hora i el trecer als 10 minuts i aleshores serà quan es trobarà un tren per l'altra via i no es podrà apartar. La palanca només està per quan es mes perillós romandre dintre del tren que sortir, no per pendre possesió de les vies.
Un altre qüestió son els protocols d'avaria que te RENFE, que permeten que uns pasatgers es quedin incomunicats durant hores dins d'un tren. Jo conec els nostres i en cas d'avaria que impossibiliti el moviment del tren (caiguda de catenària, descarrrilament) el tren es evacuat en un plaç màxim de 20 minuts.

Posted: Friday 19/10/2007 12:04
by EUKibo
Hi ha més probabilitat de perill dins el tren que fora del tren.

Dins el tren es pot acabar l'oxigen, es pot cremar, a algu li pot agafar un infart, un derrame cerebral, algú es pot electrocutar (¬¬ això és més difícil perquè a Renfe trens que es queden sense electricitat hi ha molts)...

En canvi si se surt a la via, primer, es pot surtir per la banda que no hi ha via i no hi circulen trens, segon els trens es veuen de lluny, a més Renfe no és que tingui velocitats comercials elevades i en cas d'averia les baixen a 5Kmh, jo he arribat a anar caminant i anar més ràpid que un Regional a Castelldefels... I acabar dient que aquesta pràctica mai es fa, potser s'haurà fet un cop i quan havia mig tren en andana i no s'ha ni baixat a la via...

Perquè s'hagi fet un cop no s'ha de prohibir, ans el contrari, a les discoteques obliguen sortides d'emergència i ni de lluny estan tant saturades com els trens de la Renfe, i a les discoteques també és perillós obrir les portes, perque ocasiones avalanches i tal però això no farà que les treguin, perquè si un dia hi ha un problema greu? Ens hem de morir dins el tren i la ministra sortirà al dia següent consolant els nostres familiars dient que han de tenir paciència...

Es fan despreciar...

Posted: Friday 19/10/2007 12:26
by Platanito
Si el protocol de rescat funcionés, els usuaris no es passarien una o dues hores tancats dins d'un tren a l'envista de les andanes. A més, pel que fa al tema de la seguretat, és evident que només baixarà pel seu compte qui estigui prou àgil per a fer-ho, i com que no hi ha tercer carril sino catenària i és força evident que cap tren arribarà per la via del costat a més de 10 km/h en una situació com aquesta, l'excusa de la seguretat em sembla molt bona per aterrir la gent d'a peu, però no als que saben com funciona el ferrocarril... quan funciona!

Hi ha un punt, un moment concret, en el que es passa d'una situació d'avaria amb bloqueig de persones a una de negligència i detenció il.legal. A partir d'aquell punt, Renfe hauria de ser responsable de qualsevol cosa que pugui ocòrrer tant als clients atrapats com als que mirin de fugir del seu captiveri. Si creuen que bloquejant les portes ho sol.lucionaran, només aconseguiran que els usuaris rebentin els vidres per poder respirar.

Posted: Friday 19/10/2007 13:59
by Jordilar
Cadascú és responsable del que fa a l'hora de fer una cosa d'aquestes. En el meu cas, aniria en conte, però molta altre gent, motivada per l'evasió perdria la noció de perill i és allà on hi haurien les fatals conseqüències, però això no és responsabilitat de l'empresa ni responsabilitat de ningú, cadascú ha de ser consient del que fa i qui no ho és, és el seu problema i ha d'acceptar les conseqüències que li pertoquen. És com creuar la via metres ve un tren a 160km/h.

És per això que em mostro en total desacort en el tema de l'anulació de l'obertura manual de les portes, ja que no considero un motiu suficientment fort el mal ús que se'n faci d'ell.

Posted: Friday 19/10/2007 16:05
by orique
Jordilar wrote:És per això que em mostro en total desacort en el tema de l'anulació de l'obertura manual de les portes, ja que no considero un motiu suficientment fort el mal ús que se'n faci d'ell.
És que no hi ha cap motiu que justifiqui l'anul·lació de l'obertura manual de portes... ja estem parlant d'un tema de pura supervivència en cas d'accident :!:

Posted: Friday 19/10/2007 23:21
by FGC
Gracies LLOP!!! :) :) Dona bo de veure que no soc l'únic que pensa en la seguretat per davant de qualsevol altre cosa, m'agradaria puntualitzar que a banda de la gent "relativament" concient, agil, jove, i en perfectesfacultats físiques i mentals, que s'entén que serien les primeres en sortir del tren i pendre les seves precaucions ( que dubto molt que siguin totes les que haurien de ser (com a mínim segur que no portarien l'armilla reflectant)), darrere d'aquestes baixarien de ben segur mares amb els nens, carrets inclosos, abuelos amb el sonotone que no s'enteren de res, joves empenyen tothom amb el lema de campi qui pugui i un sinfin de salvatjades més, ¿ De debó creieu que absolutament ningú pendria mal d'alguna forma? torçades de peu (dones amb tacons), tropezones, etc... i com aparegui algún tren i es tingui que còrrer...... :!: :!: :!: a los sanfermines!!!!

Posted: Friday 19/10/2007 23:26
by Jordilar
Imagina't que es genera un incendi dins d'un cotxe o que hi hagi un descarrilament. Com surt la gent d'allà dins?

Salut,