CCOO vol TP gratis x menors de 16 anys i un nou STI social
Posted: Thursday 18/10/2007 11:25
CCOO vol transport gratis per als menors de 16 anys i un nou sistema de tarifació social integrat
El sindicat CCOO ha presentat avui un nou sistema de tarifació social integrat per a tot Catalunya que promou transport gratuït per a menors de 16 anys i descomptes de fins al 40% per als usuaris de targetes anuals per al metro i l'autobús. EFE La implantació d'aquest nou sistema de transport públic suposaria una inversió total de 320,1 milions i, segons aquest sindicat, es podria finançar amb part dels 540 milions que es recapten amb l'Impost de Successions, que es planteja eliminar.
El nou model bonifica les persones que més l'utilitzen, i fomenta una mobilitat sostenible, segura i saludable, a l'hora que pretén treure del carrer cotxes i camions a favor d'un transport públic que beneficiï la societat, segons que ha explicat Manel Ferri, responsable de mobilitat del sindicat, en presentar-lo en roda de premsa.
El nou sistema tarifari, que fa dos mesos es va presentar al departament de Política Territorial de la Generalitat, consta de quatre tipus de targetes -T-Escolar, T-Empleat, T-Estudiant/Jove, i T-Social Cat-, totes elles nominals i de periodicitat anual, excepte les d'estudiants, que serien trimestrals.
La T-Escolar, de la qual podrien beneficiar-se 217.000 persones, seria gratuïta per a joves de fins a 16 anys, com passa a Londres, París o Berlín, i la seva posada en marxa implicaria reduir molt el trànsit a zones d'alta concentració de centres d'ensenyament.
Amb aquesta targeta els nens i adolescents poden viatjar sense pagar a l'autobús, metro, tramvia i en trens de rodalies i, a més, segons Ferri, permetria captar una quota d'usuaris per al transport públic.
La T-Empleat seria anual i costaria 384 euros, un 40% menys que l'actual targeta mensual, la T-Mes, i està pensada per a les 947.000 persones actives que per motius laborals es desplacen per Catalunya.
Els sindicats volen que aquesta nova targeta, que seria d'àmbit català i la implantació de la qual suposaria una subvenció de 184,7 milions, reconverteixi els diners dels plusos de transports que donen algunes empreses als seus empleats en títols anuals per acudir a la feina.
La T-Estudiant/Jove està reservada per a persones de 17 a 25 anys d'edat, i se'n podrien beneficiar unes 239.000 joves. El seu cost trimestral seria de 60 euros, fet que suposa un 40% més barata que la T-Mes.
Per a les persones de més de 60 anys s'ha previst la T-Social/Cat, que equivaldria a l'actual Targeta Rosa, i seria gratuïta o amb una reducció del 60% en funció dels ingressos de l'usuari. També podrien beneficiar-se d'aquesta modalitat de pagament persones discapacitades, en atur i vidus.
Manel Ferri ha indicat que per poder posar en marxa aquest sistema, que beneficiària realment tota la població, caldria consolidar primer un sistema d'unificació tarifària a Lleida, Tarragona i Girona.
El 57% dels catalans més grans de 65 anys manquen d'una tarifa social integrada, i només 18 municipis catalans disposen d'aquest benefici, cosa que discrimina una part de la població.
Des de CCOO es considera que amb uns preus més competitius, perquè sigui molt més barat anar en autobús o en metro que en cotxe privat, es pot incrementar l'ús del transport col·lectiu.
També es vol afavorir els usuaris del transport públic perquè consideren que el seu comportament beneficia el conjunt de la societat ja que redueixen l'impacte social, econòmic, mediambiental, energètic i de salut que comporta l'ús massiu del vehicle privat.
El sindicat CCOO ha presentat avui un nou sistema de tarifació social integrat per a tot Catalunya que promou transport gratuït per a menors de 16 anys i descomptes de fins al 40% per als usuaris de targetes anuals per al metro i l'autobús. EFE La implantació d'aquest nou sistema de transport públic suposaria una inversió total de 320,1 milions i, segons aquest sindicat, es podria finançar amb part dels 540 milions que es recapten amb l'Impost de Successions, que es planteja eliminar.
El nou model bonifica les persones que més l'utilitzen, i fomenta una mobilitat sostenible, segura i saludable, a l'hora que pretén treure del carrer cotxes i camions a favor d'un transport públic que beneficiï la societat, segons que ha explicat Manel Ferri, responsable de mobilitat del sindicat, en presentar-lo en roda de premsa.
El nou sistema tarifari, que fa dos mesos es va presentar al departament de Política Territorial de la Generalitat, consta de quatre tipus de targetes -T-Escolar, T-Empleat, T-Estudiant/Jove, i T-Social Cat-, totes elles nominals i de periodicitat anual, excepte les d'estudiants, que serien trimestrals.
La T-Escolar, de la qual podrien beneficiar-se 217.000 persones, seria gratuïta per a joves de fins a 16 anys, com passa a Londres, París o Berlín, i la seva posada en marxa implicaria reduir molt el trànsit a zones d'alta concentració de centres d'ensenyament.
Amb aquesta targeta els nens i adolescents poden viatjar sense pagar a l'autobús, metro, tramvia i en trens de rodalies i, a més, segons Ferri, permetria captar una quota d'usuaris per al transport públic.
La T-Empleat seria anual i costaria 384 euros, un 40% menys que l'actual targeta mensual, la T-Mes, i està pensada per a les 947.000 persones actives que per motius laborals es desplacen per Catalunya.
Els sindicats volen que aquesta nova targeta, que seria d'àmbit català i la implantació de la qual suposaria una subvenció de 184,7 milions, reconverteixi els diners dels plusos de transports que donen algunes empreses als seus empleats en títols anuals per acudir a la feina.
La T-Estudiant/Jove està reservada per a persones de 17 a 25 anys d'edat, i se'n podrien beneficiar unes 239.000 joves. El seu cost trimestral seria de 60 euros, fet que suposa un 40% més barata que la T-Mes.
Per a les persones de més de 60 anys s'ha previst la T-Social/Cat, que equivaldria a l'actual Targeta Rosa, i seria gratuïta o amb una reducció del 60% en funció dels ingressos de l'usuari. També podrien beneficiar-se d'aquesta modalitat de pagament persones discapacitades, en atur i vidus.
Manel Ferri ha indicat que per poder posar en marxa aquest sistema, que beneficiària realment tota la població, caldria consolidar primer un sistema d'unificació tarifària a Lleida, Tarragona i Girona.
El 57% dels catalans més grans de 65 anys manquen d'una tarifa social integrada, i només 18 municipis catalans disposen d'aquest benefici, cosa que discrimina una part de la població.
Des de CCOO es considera que amb uns preus més competitius, perquè sigui molt més barat anar en autobús o en metro que en cotxe privat, es pot incrementar l'ús del transport col·lectiu.
També es vol afavorir els usuaris del transport públic perquè consideren que el seu comportament beneficia el conjunt de la societat ja que redueixen l'impacte social, econòmic, mediambiental, energètic i de salut que comporta l'ús massiu del vehicle privat.