Page 1 of 1

Quines infraestructures ferroviaries creieu imprescindibles?

Posted: Sunday 21/10/2007 23:11
by fredebcnteatre
Obro aquest tema com a consulta, degut a les deficiencies que esta provocant o demostrant el fet del tall de la R2, R10 i part de la llobregat-anoi... provocant deficiencies... quines infraestructures falten o creieu que falten?

Posted: Sunday 21/10/2007 23:22
by EUKibo
L1 Fondo - Montigalà Centre - Lloreda|Sant Crist - Bufalà - Badalona Centre

Posted: Sunday 21/10/2007 23:36
by Túnels del Garraf
Unió de les dues xarxes de tramvia sense transbordaments.
Arribada de la Llobregat - Anoia al centre de Barcelona.
Extensió del TRAMbesòs cap a Arc de Triomf i Pl Catalunya.

Posted: Sunday 21/10/2007 23:40
by entfe001
Tren a Olot per Banyoles.

La meva llista

Posted: Sunday 21/10/2007 23:43
by Guigui
Metro i Rodalies per Diagonal
L9, però sense giragonses
Línia Orbital
Connexió ferroviària multimodal (Rodalies, Regionals, TAV) directa amb l'aeroport
Més connexions entre les dues ribes del Llobregat
L1 fins a Badalona Centre
L3 fins a Trinitat Vella
Segregació de L6/L7 i B-V; nou túnel Sarrià-Francesc Macià-Urgell
Quadruplicació de via fins a Castelldefels, Martorell, Granollers i Mataró
Intercanviadors fora del centre de Barcelona: Cornellà Centre, Torrassa, Zona Universitària, Sarrià, Trinitat Vella

Posted: Sunday 21/10/2007 23:48
by laura
A vegades penso que estem més a prop d'Àfrica que no pas d'Europa...

Jo opino que el que no s'ha fet en dotze anys, no es podrà fer ara en quatre mesos... A Barcelona li fa falta inversió continua i de manera mesurada per tal d'evitar ensurts com aquests.

Quines infraestructures? La llista és força llarga...

A veure què tal demà la resta de línies de Rodalies...
M'agradaria veure demà Passeig de Gràcia...

Salutacions.

Posted: Monday 22/10/2007 0:17
by EUKibo
laura wrote:A veure què tal demà la resta de línies de Rodalies...
M'agradaria veure demà Passeig de Gràcia...

Salutacions.
Si voleu veure l'infern aneu a Gavà en hora punta. Una molt petita estació que ha de suportar l'entrada i sortida de milers de passatgers per hora...

Posted: Monday 22/10/2007 0:43
by Dabi
Que si almenys a la Zona Franca no arriba el metro que el servei d'autobusos sigui adequat a les necessitats dels que hi viuen, els que hi treballen i els que hi van, com per exemple els diumenges al mercadillo.

Posted: Monday 22/10/2007 9:42
by Mortadel·lo
les vies :D

Posted: Monday 22/10/2007 10:15
by aarongilp
entfe001 wrote:Tren a Olot per Banyoles.
Olot - Girona - St. Feliu de Guíxols, posats a imaginar... :D

Per cert, o canvieu el títol, o es mou el fil, perquè el títol convida a posar-hi qualsevol cosa però el fil està al subfòrum de l'àrea de BCN, en canvi, jo trobo que infraestructures ferroviaries també en fan falta fora de BCN (diria que més i tot).

Posted: Monday 22/10/2007 11:23
by megapauer
A Barcelona... sens dubte conectar les dues xarxes de Tramvia per la Diagional.

A més a més solventar el tema del colapse de FGC a la línia del Vallès.

I ja posats, acabar d'una vegada la línia 9 de metro.


A Catalaunya... principalment accelerar les línies per a treure totes les limitacions a menys de 120-140 km/h i instal·lar punts d'encreuament a totes les estacions.
Modernitzar la línia de Manresa.
Crear llocs de transbordaments carretera-tren per a mercaderies a totes les ciutats capitals de comarca.

Posted: Tuesday 23/10/2007 9:26
by jordidr
Desdovlament línia Vic
Linia Mollet-Santa Perpètua-Barbera-UAB-Martorell...

Posted: Saturday 27/10/2007 20:22
by Alfredo_21
Para mí lo básico de momento es:
- Acabar la L9
- Acabar de una vez la C7
- Establecer vía libre condicional en los diferentes tramos de vía doble adecuandolos a dichas caracteristicas en el caso de que no lo soportaran .
- Unir los extremos de los tranvias en la Diagonal mediante la prolongación de los FGC de la Anoia, aunque para mí lo lógico es que en un principio se hubiera hecho una línea de metro entre Maria Cristina y Glories, de esta manera se hubiera evitado estropear la entrada viaria de Avenida Diagonal reduciendo un carril de entrada, acabando la línea de TRAM en la parada de Zona Universitària.
- Segundo túnel de cercanías pasante en Barcelona.
- By - Pass Túnel FGC Collserola y túnel directo entre Gracia y Sarrià.
- Apertura de la línea Papiol - Mollet en el tramo Cerdanyola - Mollet para tráfico de viajeros.
- Prolongar la línea 3 hasta Trinitat Vella para conectar con la línea 1 y hasta Bon Pastor para conectar con la L9.
- L1 hasta Badalona Centro.
- Metro Sur Barcelona --> recorrido--> El Prat - Sant Boi - Santa Coloma de Cervelló - Sant Feliu - Sant Joan d'Espí - Cornellà - Hospitalet Sur - El Prat.
- Metro Norte Barcelona --> Sant Adrià - Badalona - Mongat - Tiana - Montigalà - Sta. Coloma - Sant Adrià
- Cercanías Urbanos -->
* en C1 Molins de Rei - Mongat
* en C2 --> Castelldefels - Montcada Bifurcació (via Ramal de les Aigües)
*en C3: no es necesario
*en C4: Molins de Rei - Montcada Bifurcació
*en C7: no es necesario
*en C10: no es necesario
- Supresión C10, para recuperar el tren lanzadera Barcelona Sants - Aeropuerto (Tren Azul).
- Desdoblamiento C3 Vic - Barcelona si la cuota de mercado así lo exige (que de momento no es el caso).
- Barcelona <--> Martorell FGC tren directo mediante cuadrupliación de vía.
- Ramal FGC desde Sant Boi al aeropuerto en vía doble.

Posted: Sunday 28/10/2007 5:04
by Jordi Freixas
Alfredo_21 wrote:- Supresión C10, para recuperar el tren lanzadera Barcelona Sants - Aeropuerto (Tren Azul).
En definitiva, deixar l'Estació de França sense tren llançadora, no? És contraproduent, quan el que s'ha de fer és potenciar aquesta estació.
Alfredo_21 wrote:- Desdoblamiento C3 Vic - Barcelona si la cuota de mercado así lo exige (que de momento no es el caso).
La quota de mercat ho exigirà quan de Vic en amunt hi comencin a haver freqüències de pas coherents més enllà de quatre o cinc trens en tot el dia; mentre que al nucli de Rodalies de Barcelona, utilitzar el tren s'ha convertit en el més normal, de Ripoll en amunt deu ser alguna cosa així com una anècdote.

Re: La meva llista

Posted: Sunday 28/10/2007 16:07
by Santfeliuenc
Hola,
Guigui wrote:Metro i Rodalies per Diagonal
L9, però sense giragonses
Línia Orbital
Connexió ferroviària multimodal (Rodalies, Regionals, TAV) directa amb l'aeroport
Més connexions entre les dues ribes del Llobregat
L1 fins a Badalona Centre
L3 fins a Trinitat Vella
Segregació de L6/L7 i B-V; nou túnel Sarrià-Francesc Macià-Urgell
Quadruplicació de via fins a Castelldefels, Martorell, Granollers i Mataró
Intercanviadors fora del centre de Barcelona: Cornellà Centre, Torrassa, Zona Universitària, Sarrià, Trinitat Vella
De acuerdo con Gilbert en estos preceptos que se resumirían en:

- Cercanías por los ejes esenciales (cambio TOTAL y por fases del sistema ferroviario urbano de BCN)
- Más líneas de metro y ampliación de las actuales
- Más líneas tranviarias del estilo actual
- Reestructuración de la red de bus urbano e interurbano

Pero ante todo esto, las autoridades pondrán mañana a sus "casacas rojas" provistos de horarios de papel y a lo mejor ponen los trenes en composición doble que enviarán procedentes de Madrid ya que allí igual colocan Civias a tutiplén con lo que los otros nos los pueden ir pasando.

Saludos,
Sergio

Posted: Sunday 28/10/2007 21:14
by davidbarna
Aquí van les meves:

Temes urgents:

1.- Nova línia de rodalies pel litoral, aprofinant la línia del Morrot i la de l'Estació de França a Glòries-Clot.
2.- Duplicar la via a la línia de Vic (com a mínim fins La Garriga)
3.- Duplicar la via del tros de la línia d'El Papiol a Mollet on encara fa falta i arreglar el bypass.
4.- Unir el Trambaix amb el Trambesòs
5.- Línia orbital: prioritats Vilafranca-Vilanova i Granollers-Mataró.

Altres

1.- Obrir d'una vegada l'intercanviador de Martorell-Central
2.- Crear enllaços REALS entre les línies del FGC Vallès i la línia C7

Posted: Sunday 28/10/2007 22:33
by Jordi Freixas
davidbarna wrote:Crear enllaços REALS entre les línies del FGC Vallès i la línia C7
De fet fins i tot, adaptar totes les línies de FGC BCN Pl Espanya - Igualada / Manresa / Suria / Sallent a ample europeu per tal de poguer-les connectar amb Pl Catalunya.

Posted: Monday 29/10/2007 20:51
by sigfrid440s
Quines infraestructures ferroviaries considero imprescindibles?

Totes menys l'AVE :pistola

A l'inrevés de...

Posted: Monday 29/10/2007 21:57
by Guigui
sigfrid440s wrote:Quines infraestructures ferroviaries considero imprescindibles?

Totes menys l'AVE :pistola
Just al contrari que els usuaris d'A8 oficial... :trenazo