Page 1 of 1
Expedient X ahir a la nit a Universitat L1
Posted: Monday 22/10/2007 13:24
by Mortadel·lo
Ahir vaig agafar cap a quarts de dotze el metro a la L1, i vaig baixar a Universitat (direcció Fondo), i quan baixo veig que baixa algú de la cabina, vaig pensar que no seria el motorista si no algun company i que el metro arrencaria tot seguit...doncs bé, quan vaig arribar a l'alçada de la cabina vaig veure que estava buida, per tant la persona que havia sortit (i estava ja pujant tranquilament les escales mecàniques cap el vestíbul de dalt d'universitat) era efectivament el motorista d'aquella unitat i per si això fos poc el tren estava amb els llums de cua engegats (però a la punta de davant!
) no se on coi va anar l'home aquest, però el tren es va quedar allà parat...jo vaig marxar que tenia pressa
Posted: Monday 22/10/2007 13:37
by BCN06
Home, suposo que el tren s'en aniría sol amb l'ATO.
En quant a lo que va anar a fer el conductor, ni idea.
Un pregunta, el tren que era, 4000 o 6000?
Posted: Monday 22/10/2007 13:59
by Mortadel·lo
ja, però la gent no va baixar ni van dir res per megafonia, i encara no eren les 12!
Posted: Monday 22/10/2007 17:39
by sigfrid440s
Bueno, hi han varies possibilitats que expliquin aquest fet:
A- El motorista tenia que passar al lavabo.
B-Un passatger va teure d'una patada al motrista a Can serra per que anava massa lent y va agafar el 4000 fins a Universitat
C-Hi havia relleu de motorista
D: El 4000 no tiraba.
E: La linia estaba aturada y el va aprofitar per pendres un cafe
F: El cridaven a Universitat
G: Per qualsevol altre problema el tren no podia continuar.
H: Hi havia una baralla kung fu al tren y el motorista va sortir escopetejat.
I: Inserteu la vostra hipotesi :festa
Posted: Monday 22/10/2007 18:48
by BCN06
BCN06 wrote:Un pregunta, el tren que era, 4000 o 6000?
M'auto-respong, un 4000, ja que intueixo que el maquinista no va sortir de la cabina per la zona de viatgers.
Per lo que diu en sigfrid, jo voto per la B o per la A.
Posted: Monday 22/10/2007 19:06
by El LLOP
No flipeu tant. Aixó que va passar a l'argot del metro s'anomena "inversió de retirades" i vol dir que quan hi ha retràs, perquè els motoristes pleguin al dipòsit que els correspon, sel's fa canviar del tren per un altre que circuli per l'altre via. El tren retira al dipòsit contrari però el motorista, al correcte.
Explicació menys plausible
Posted: Monday 22/10/2007 20:41
by Guigui
El LLOP wrote:No flipeu tant. Aixó que va passar a l'argot del metro s'anomena "inversió de retirades" i vol dir que quan hi ha retràs, perquè els motoristes pleguin al dipòsit que els correspon, sel's fa canviar del tren per un altre que circuli per l'altre via. El tren retira al dipòsit contrari però el motorista, al correcte.
Sort que hi ha un entès que ens ho aclareix, perquè ja començava a sospitar que al motorista li havia semblat veure la Fomentòtila i anava a córrer a posar-li un extintor per barret.
Re: Explicació menys plausible
Posted: Monday 22/10/2007 20:59
by EUKibo
Guigui wrote:El LLOP wrote:No flipeu tant. Aixó que va passar a l'argot del metro s'anomena "inversió de retirades" i vol dir que quan hi ha retràs, perquè els motoristes pleguin al dipòsit que els correspon, sel's fa canviar del tren per un altre que circuli per l'altre via. El tren retira al dipòsit contrari però el motorista, al correcte.
Sort que hi ha un entès que ens ho aclareix, perquè ja començava a sospitar que al motorista li havia semblat veure la Fomentòtila i anava a córrer a posar-li un extintor per barret.
Jajaja
Lavors aquest motorista seria el meu idol, un heroi, el salvador de la humanitat.
Posted: Tuesday 23/10/2007 9:43
by Mortadel·lo
sigfrid440s wrote:Bueno, hi han varies possibilitats que expliquin aquest fet:
A- El motorista tenia que passar al lavabo.
B-Un passatger va teure d'una patada al motrista a Can serra per que anava massa lent y va agafar el 4000 fins a Universitat
C-Hi havia relleu de motorista
D: El 4000 no tiraba.
E: La linia estaba aturada y el va aprofitar per pendres un cafe
F: El cridaven a Universitat
G: Per qualsevol altre problema el tren no podia continuar.
H: Hi havia una baralla kung fu al tren y el motorista va sortir escopetejat.
I: Inserteu la vostra hipotesi :festa
em sembla que la resposta del llop és més correcta
Posted: Thursday 25/10/2007 2:09
by sortrens
Bé és molt apresurat dir que això és un expedient X. Per el que fa el sistema ATO es fa servir gaire? Per quan un sistema ATO las 24 horas?
Posted: Thursday 25/10/2007 18:02
by George85
sortrens wrote:Bé és molt apresurat dir que això és un expedient X. Per el que fa el sistema ATO es fa servir gaire? Per quan un sistema ATO las 24 horas?
La L1 no te ATO.
Posted: Thursday 25/10/2007 18:12
by BCN06
George85 wrote:sortrens wrote:Bé és molt apresurat dir que això és un expedient X. Per el que fa el sistema ATO es fa servir gaire? Per quan un sistema ATO las 24 horas?
La L1 no te ATO.
Doncs jo diria que si, a la pagina de
http://www.tramvia.org/ELMETRO/ELMETRO4000.htm diu:
Pilotos laterales:
3.-Azul- ATP-ATO desconectado.
Això en teoria vol dir que quan es encès esta desconectat el ATO.
Això vol dir que En Bernat Borràs deu haver vist un tren fantasma, ja que segons aquesta foto:
http://www.trenscat.com/tmb/images/metr ... 260201.jpg, el ATO esta en funcionament.
Posted: Thursday 25/10/2007 23:34
by George85
BCN06 wrote:George85 wrote:sortrens wrote:Bé és molt apresurat dir que això és un expedient X. Per el que fa el sistema ATO es fa servir gaire? Per quan un sistema ATO las 24 horas?
La L1 no te ATO.
Doncs jo diria que si, a la pagina de
http://www.tramvia.org/ELMETRO/ELMETRO4000.htm diu:
Pilotos laterales:
3.-Azul- ATP-ATO desconectado.
Això en teoria vol dir que quan es encès esta desconectat el ATO.
Això vol dir que En Bernat Borràs deu haver vist un tren fantasma, ja que segons aquesta foto:
http://www.trenscat.com/tmb/images/metr ... 260201.jpg, el ATO esta en funcionament.
A set. 2007 la situació és la següent:
L1 - ATP en procès d'instal•lació i proves, es preveu operatiu al 1r trimestre del 08. ATO s'instal•larà a continuació.
L2 - ATP i ATO instal•lats i operatius
L3 - ATP instal•lat i ATO s'instal•larà al desembre d'aquest any
L4 - ATP instal•lat i sense data per l'ATO
L5 - ATP i ATO instal•lats i operatius
L11 - ATP i ATO instal•lats i operatius
Tal com diu la web que tu cites, els 4000 venen de fàbrica amb els sitema instal•lat però aquest no serveix de re si la infraestructura no el te també. Ja que el sistema del tren s'alimenta de la informació que li proporciona la via. I en aquests moments ens trobem en aquesta situacio.
Efectivament el pilot blau encès indica que s'esta conduint en mode manual. Desconeixo perquè en la foto de'n Bernat no esta encès. Algu amb més coneixements tècnics ens ho podrà comfirmar. M'atreviria a aventurar que com que ni reben ni deixen de rebre info, l'estat de la llum no vol dir re.
Posted: Friday 26/10/2007 0:11
by victorcasta
Els 4000 no porten el llum blau encès perquè no tenen l'ATO configurat. Els 6000, sí que ho tenen i per això duen el llum blau encès.
Posted: Friday 26/10/2007 9:32
by El LLOP
els trens de la S4000 actualment quan duen la llum blava encesa significa que el tren stop està anul.lat.Quan funcionin en ATP sí que voldrà dir que està anul.lat però ara no.