Page 1 of 2

És favorable Sagrera-AVE?

Posted: Monday 22/10/2007 22:43
by EUKibo
Nota de l'administració: fil procedent d'aquest..

josep_serre wrote:l'ubicació de l'estació de la Sagrera és molt desfavorable al tren d'alta velocitat tant per la llunyania amb el centre
Perdona, m'ofens.
A no ser que la comparis amb Catalunya o Passeig de Gràcia, Sants no és més cèntica que Sagrera. Al mapa adjunt es veu que amb la mateixa cobertura Sagrera cobreix molt millor el Barcelonès, a més que Sagrera seria l'estació del Mareme, Vallès Oriental i si comptem amb la proximitat de l'estació Sagrera Meridiana, també amb el Vallès Occidental. En canvi Sants només és millor estació pels del Baix Llobregat i el Barcelonès Sud.

A més a sobre que dels de fa molt de temps es va idear la bipolarització de Barcelonès i conurbació i van fer Sants i no Sagrera...

I de fet avui dia l'enllaç L1 - L5 de l'estació veina de Sagrera Meridiana diuen els del TMB que es l'enllaç més utilitzat i compta que encara han d'arribar les L4 L9 L10 i unes quantes linies de Rodalies i MD.

Posted: Monday 22/10/2007 22:47
by josep_serre
L'ubicació a Sants de l'estació central de Barcelona, encara que allò que entenem com a centre sigui l'entorn de la Plaça Catalunya ve justificada perquè a més d'estar propera al centre, val a dir que quan es va construir l'estació era les afores, està també molt proper al públic potencial del tren d'alta velocitat cosa que no passa amb l'estació de la Sagrera, és un tema que està més que estudiat, torno a dir, tot això sens perjudici de construir l'estació de la Sagrera però no com a estació central d'Alta Velocitat.
EUKibo wrote:
josep_serre wrote:l'ubicació de l'estació de la Sagrera és molt desfavorable al tren d'alta velocitat tant per la llunyania amb el centre
Perdona, m'ofens.
A no ser que la comparis amb Catalunya o Passeig de Gràcia, Sagrera no és més cèntica que Sants. Al mapa adjunt es veu que amb la mateixa cobertura Sagrera cobreix molt millor el Barcelonès, a més que Sagrera seria l'estació del Mareme, Vallès Oriental i si comptem amb la proximitat de l'estació Sagrera Meridiana, també amb el Vallès Occidental. En canvi Sants només és millor estació pels del Baix Llobregat i el Barcelonès Sud.

A més a sobre que dels de fa molt de temps es va idear la bipolarització de Barcelonès i conurbació i van fer Sants i no Sagrera...

I de fet avui dia l'enllaç L1 - L5 de l'estació veina de Sagrera Meridiana diuen els del TMB que es l'enllaç més utilitzat i compta que encara han d'arribar les L4 L9 L10 i unes quantes linies de Rodalies i MD.

Posted: Monday 22/10/2007 23:49
by EUKibo
josep_serre wrote:està també molt proper al públic potencial del tren d'alta velocitat cosa que no passa amb l'estació de la Sagrera, és un tema que està més que estudiat, torno a dir, tot això sens perjudici de construir l'estació de la Sagrera però no com a estació central d'Alta Velocitat.
¬¬ ehm ...
Glòries (agbar)
El Maresme | Fòrum (hotels, ministeris... i futura zona universitària i seus d'internacionals)
Sagrada Familia
Ciutadella|Vila Olímpica Barceloneta JaumeI Urquinaona
Sant Andreu (amb tota la seva futura expansió urbanística i gratacels)

A més de tota la influència de quantita de població superior sumant Barcelonesos Nord, Maremencs i Vallesans contra Barcelonesos Suds i Lobregatins baixos.

A més que serà una estació totalment nova que es pot dissenyar especialment per l'Alta Velocitat, no que a Sants ha calgut una reforma a fons.

En definitiva, Sants tindrà també els seus ventatges i tampoc hi haurà gaire diferencia entre Sagrera i Sants, Sants té les Fires, la ciutat judicial i la plaça d'europa...

En resum, totes dues són necessaries i crec que el sistema bipolaritzat fa temps que l'hauriem d'estar gaudint.

Posted: Tuesday 23/10/2007 1:49
by megapauer
Segons ViaMichelín, des de Sagrera a Plaça Catalunya, baixant per Meridiana, Aragó i Passeig de Gràcia hi han 4,8 kms.

Des de l'Estació de Sants per Gran Via hi han 3 kms.

Posted: Tuesday 23/10/2007 9:24
by jordidr
Jo crec que es d'interes general que hi haguin una estació a cada punta de la ciutat

Posted: Tuesday 23/10/2007 10:12
by aim
Per mi si que és favorable. Si he d'agafar l'AVE el tindré quasi davant de casa i no caldrà que vagi fins a Sants :D

Posted: Tuesday 23/10/2007 11:59
by EUKibo
En definitiva, les dues seran importants.

Segurament si al foro comencessim a dir quina estació utilitzarem més segurament la proporció estaria propera al 50- 50 (%)

----------------------

Sants i Sagrera estan al mateix número d'estacions de distància de Catalunya agafant L3 i L1 respectivament: 7. (Tot i que és cert que Sagrera TAV has de caminar una mica per arribar a la L1, però per arribar al a L3 desde Sants, tampoc es queda curt l'enllaç)

----------------------

La determinació de centre és relativa.

Glòries es va dissenyar com per convertir-se en el centre de la ciutat. I de fet avui dia hi conflueixen Diagonal, Gran Via i Meridiana. I si es mira en el Google Earth o qualsevol altre mapa es veu com Glòries està al mig del "pegote" continu urbà del Barcelonès.

I Glòries està clarament a la cobertura de Sagrera.
[/quote]

Posted: Tuesday 23/10/2007 12:21
by Platanito
Si sobre un mapa de Barcelona tracem dues diagonals unint la Trinitat Vella amb la Zona Franca i el Parc de Cervantes amb el Fòrum, el centre cau molt a prop de la plaça de Joan Carles I, és a dir, a Passeig de Gràcia amb Diagonal i Còrsega. Molt a prop, com es veu, del lògic i necessari baixador de l'AVE al túnel ben recte i ja fet del carrer Aragó i de l'estació de Gràcia dels FGC amb connexió directa des del Vallès.

Així ens va.

Posted: Tuesday 23/10/2007 12:36
by EUKibo
Platanito wrote:Si sobre un mapa de Barcelona tracem dues diagonals unint la Trinitat Vella amb la Zona Franca i el Parc de Cervantes amb el Fòrum, el centre cau molt a prop de la plaça de Joan Carles I, és a dir, a Passeig de Gràcia amb Diagonal i Còrsega. Molt a prop, com es veu, del lògic i necessari baixador de l'AVE al túnel ben recte i ja fet del carrer Aragó i de l'estació de Gràcia dels FGC amb connexió directa des del Vallès.

Així ens va.
Això si, amb aquesta n o cap discusió que és més central.

De fet aquest hauria d'haver estat el traçat. Amb un nou tunel de rodalies amb estacions a Diagonal i Sagrada Familia...

CBD

Posted: Tuesday 23/10/2007 12:37
by Guigui
Platanito wrote:Si sobre un mapa de Barcelona tracem dues diagonals unint la Trinitat Vella amb la Zona Franca i el Parc de Cervantes amb el Fòrum, el centre cau molt a prop de la plaça de Joan Carles I, és a dir, a Passeig de Gràcia amb Diagonal i Còrsega. Molt a prop, com es veu, del lògic i necessari baixador de l'AVE al túnel ben recte i ja fet del carrer Aragó i de l'estació de Gràcia dels FGC amb connexió directa des del Vallès.
És més, es troba al bell mig del CBD, el públic del qual coincideix amb un dels grups principals de clientela que pretén captar el TAV.

RE

Posted: Tuesday 23/10/2007 18:44
by Santfeliuenc
Hola,

Para mi no solamente es favorable sino que lo sería más si la estación de Francia se respetase para el futuro y se conectase a la línea de alta velocidad.

Se podría hacer uniendo directamente EDF con Sagrera y desviando un ramal de esta unión para conectar con el futuro túnel de la línea de alta velocidad. La EDF podría servir de desahogo y base de numerosas circulaciones.

Saludos,
Sergio

Posted: Tuesday 23/10/2007 20:05
by Rafa Monty
Jo penso que són Favorables Sants i Sagrera , per la cobertura del Llobregat i Montjuïc, i Sagrera, per el MacroIntercanviador i la Millor
cobertura del Barcelonés. )))3

La que considero No Favorable / Inneccesária es la del Passeig de Grácia - AVE. :jurado

Opinió...

Posted: Tuesday 23/10/2007 23:47
by JaMiRo!
Jo sempre he considerat que la opció més adequada era fer dues estacions-terme per al TAV a Barcelona: Sants i Sagrera (o bé França per conservar-ne l'ús i atesa la seva centralitat); i un bypass "darrere" de Collserola per als trens passants Tarragona-Girona que no finalitzen el seu recorregut a Barcelona, fent una tercera estació al Vallès. :o

Lògicament, és la meva opinió i, per tant, és totalment discutible. ;)

L'objecte de tal maniobra jamironiana :D seria dedicar el túnel nou sota Barcelona exclusivament per a Mitjana Distància i Rodalia. :!:

Posted: Wednesday 24/10/2007 9:50
by EUKibo
Pues Jamiro, estic amb tu en que el nou tunel seria infinitament més últil per a Rodalies que no per els TGV.

De fet ja es veu el que ha passat. Només hi ha la infrastructura ara mateix per a una linia estil RER (R4) i per a cap MD ni LD...

En canvi l'AVE té el pont aeri que funciona molt bé. I per 5min que s'estalvïn els passatgers de l'AVE jo porto un any patint una mitja de 20min de retard tots els dies en un trajecte 1h20min que algun cop he arribat a fer-la en 3 hores. Per no dir ahir que quan portava ja 40min esperant i no havia manera d'arrivar em vaig tornar cap a casa...

Re: És favorable Sagrera-AVE?

Posted: Saturday 27/10/2007 20:21
by galdric
josep_serre wrote:l'ubicació de l'estació de la Sagrera és molt desfavorable al tren d'alta velocitat tant per la llunyania amb el centre
EUKibo wrote:Perdona, m'ofens.
A no ser que la comparis amb Catalunya o Passeig de Gràcia, Sants no és més cèntica que Sagrera. Al mapa adjunt es veu que amb la mateixa cobertura Sagrera cobreix molt millor el Barcelonès, a més que Sagrera seria l'estació del Mareme, Vallès Oriental i si comptem amb la proximitat de l'estació Sagrera Meridiana, també amb el Vallès Occidental. En canvi Sants només és millor estació pels del Baix Llobregat i el Barcelonès Sud.

A més a sobre que dels de fa molt de temps es va idear la bipolarització de Barcelonès i conurbació i van fer Sants i no Sagrera...

I de fet avui dia l'enllaç L1 - L5 de l'estació veina de Sagrera Meridiana diuen els del TMB que es l'enllaç més utilitzat i compta que encara han d'arribar les L4 L9 L10 i unes quantes linies de Rodalies i MD.

PELS AFORES MILLOR

Considero que de la mateixa manera que es va fer arribar el TGV a Tarragona, així mateix s’hauria d’haver fet en l’arribada a Barcelona i propera continuació cap a la frontera francesa.
Que què vull dir? Molt senzill. El TGV que va arribar a Tarragona, ho va fer a una estació nova de trinca que es va construir expressament per aquest tipus de tren. I es va construir bastant allunyada del centre de la ciutat, i molt lluny també de l’estació central que hi ha arran del mar des del dia de la seva inauguració.
Des de la nova estació, anomenada Camp de Tarragona, hi ha un servei d’autobusos i taxis (bastant deficient de moment), que acosten el viatger al centre de la ciutat. Són molts els passatgers que resideixen habitualment a Barcelona, que van i venen d’aquesta estació per traslladar-se a Madrid com si fos la cosa més natural del món, tot i que per anar de Barcelona a l’estació Camp de Tarragona a vegades no resulta gens fàcil.
En el lloc on la van construir no molestava per res a ningú. La van anant construint tranquil•lament fins que la van poder inaugurar, també tranquil•lament.
No comprenc per què els que van decidir l’arribada del TGV a Barcelona, es van entestar en fer-lo entrar per l’estació de Sants. Hagués estat molt més fàcil construir una gran estació als afores de Barcelona, i implantar un bon servei d’autobusos i trens llançadora, així com una exclusiva flota de taxis, única i exclusivament al servei dels trens TGV que arribessin o sortissin de Barcelona. Crec que hagués estat molt millor. I per extensió, des d’aquesta nova estació als afores de Barcelona, podrien seguir camí sense massa enrenou (com el que hi ha ara muntat amb això de fer passar el TGV per sota de la Sagrada Família), cap a la frontera francesa.
La meva modesta opinió, és que si ho haguessin fet d’aquesta manera, em fa l’efecte que les obres ja faria dies que estarien finalitzades, i ja faria dies que podríem anar amb el TGV des de Sevilla a París (això és el que es comenta que volen que faci aquest traçat), passant per Barcelona en un obrir i tancar d’ulls!
El que em sorprèn, és que ningú vagi ésser capaç de veure que l’arribada del TGV per Sants només podria dur que problemes, com així ha estat. I si algú se’n va adonar i ho va comentar, ja s’ha vist quin poc cas n’hi han fet.
Tot plegat, entre una cosa i altre, s’han quedat un munt de promeses per complir per part de molta gent amb molta responsabilitat política i molta implicació en les obres, que ja es veurà com se’n sortiran.

Galderic

Posted: Saturday 27/10/2007 20:32
by Alfredo_21
Yo bajo mi punto de vista con una estación es suficiente.
Más que nada que yo el AVE poco lo voy a coger, y para ir a Tarragona o Girona...en fín para eso ya estan los regionales por vía convencional. No creo que tenga tanta demanda como para necesitar dos estaciones, más que nada, que despues estas cosas tambien se ven reflejadas en el precio del viaje. No creo que sea un transporte tan masivo como para necesitar dos estaciones, me da igual si es en Sants o en Sagrera, de hecho Sagrera lo tengo a 5 minutillos de casa, pero es que me da igual, porque para el día a día no lo necesito. Y si lo utilizo será u n par de veces al año y por necesidad, no por divertimiento, más que nada que es un poquito caro.
Y ahora si tengo que coger un regional o un LG normalmente suelo ir a Sants (si voy al sur). Así que en cierta manera, no me viene de nuevo. Además, para ir allí cojo los cercanías que en nada me dejan allí (cuando funcionan).

Posted: Saturday 27/10/2007 20:38
by Túnels del Garraf
Hoy he cogido un C2 Barcelona Sants - Montmeló i he podido ver lo fácil que habría sido hacer llegar el AVE por el Vallés hasta la Sagrera... Hay tanto espacio que no habría supuesto ninguna dificultad, incluso la llegada podría haber sido en superfície, al estilo Chamartín.

Eso si, con un ramal Castellbisbal - Can Tunis para mercancías, que podría haber sido además prolongado hacia el aeropuerto desde St. Boi, donde ahora han construido el nuevo puente... Qué os parece?

Estacions TAV al centre

Posted: Saturday 27/10/2007 21:59
by Guigui
galdric wrote:No comprenc per què els que van decidir l’arribada del TGV a Barcelona, es van entestar en fer-lo entrar per l’estació de Sants. Hagués estat molt més fàcil construir una gran estació als afores de Barcelona, i implantar un bon servei d’autobusos i trens llançadora, així com una exclusiva flota de taxis, única i exclusivament al servei dels trens TGV que arribessin o sortissin de Barcelona. Crec que hagués estat molt millor. I per extensió, des d’aquesta nova estació als afores de Barcelona, podrien seguir camí sense massa enrenou (com el que hi ha ara muntat amb això de fer passar el TGV per sota de la Sagrada Família), cap a la frontera francesa.
La meva modesta opinió, és que si ho haguessin fet d’aquesta manera, em fa l’efecte que les obres ja faria dies que estarien finalitzades, i ja faria dies que podríem anar amb el TGV des de Sevilla a París (això és el que es comenta que volen que faci aquest traçat), passant per Barcelona en un obrir i tancar d’ulls!
Precisament, l'avantatge del TAV davant l'avió és que va de centre a centre. Així, la majoria de gent s'estalvia entre mitja i una hora. I això és la gran pífia de Yebes, Camp i futurament Vilafant. Estan en mig del no-res, on serveixen una població zero. Per tant, la idea de fer l'estació d'AV al centre de Barcelona (sigui Sants, sigui Sagrera) és molt bona, ja que és allí on se serveix el major nombre de població, no des de St. Cugat.

I, per cert, la LAV Sevilla-París, si és que mai s'ha concebut aquest trajecte com a tal, és més directa pel País Basc que no pas per Catalunya.

Re: Estacions TAV al centre

Posted: Sunday 28/10/2007 1:30
by galdric
Guigui wrote:I, per cert, la LAV Sevilla-París, si és que mai s'ha concebut aquest trajecte com a tal, és més directa pel País Basc que no pas per Catalunya.
Sí home, d'acord «Guigui». Tots sabem la part de la geometria en la qual es diu que la línia recta és la més curta entre dos punts; però a tu no et faria gràcia poder anar de Sevilla a París sense canviar de tren travessant Catalunya d'un extrem a l'altre?

Galderic

Posted: Sunday 28/10/2007 8:21
by entfe001
I a mi anar de Girona a París creuant Suïssa.