Page 1 of 1
T-10 defectuosa i accés al bus
Posted: Wednesday 24/10/2007 18:24
by megapauer
Bona tarda...
Avui he tingut una "amable" conversa amb un conductor del 14.
He anat a picar la T-10, a la que li quedaven 2 viatges i m'ha donat bitllet defectuós. Ho he intentat un parell de cops més a les dues cancel·ladores i m'ha donat el mateix viatge.
He anat al conductor i li he ensenyat la tarja i li he preguntat que havia de fer. La resposta, de llibre:
"No veus que el bitllet està defectuós i jo no t'hi puc fer res?"
Quina opció hi ha? COmprar un bitllet i després anar a reclamar a una oficina d'atenció al client de TMB? Si la banda magnètica és endeble, quina culpa en tinc jo?
Per sort finalment me l'ha llegit bé i m'ha marcat.
Re: T-10 defectuosa i accés al bus
Posted: Wednesday 24/10/2007 19:52
by UT596001
megapauer wrote:"No veus que el bitllet està defectuós i jo no t'hi puc fer res?"
A la Vallesana sempre tots els conductors diuen en essència el mateix. Solució: passa gratis i que t'ho canvïin a l'estació d'autobusos [de Sabadell].
Posted: Wednesday 24/10/2007 22:42
by victorcasta
Li hauries d'haver exigit que et fés un bescanvi, doncs els conductors duen targetes per fer-ne.
En una ocasió, al nocturn N60, la màquina tenia malament la hora i, al fer transbord des d'una altra línia, em va descomptar un viatge. Doncs em vaig passar més de mig trajecte insistint-li al conductor que havia de fer-me un bescanvi doncs se m'havia descomptat un viatge per error de l'empresa. Primer deia que no en tenia d'aquestes tarjes, però finalment va acabar traient-les i fent-me el bescanvi.
Re: T-10 defectuosa i accés al bus
Posted: Wednesday 24/10/2007 22:49
by liniadelRipollés
És obligació que et faci una T-Bescanvi.
megapauer wrote:Bona tarda...
Avui he tingut una "amable" conversa amb un conductor del 14.
He anat a picar la T-10, a la que li quedaven 2 viatges i m'ha donat bitllet defectuós. Ho he intentat un parell de cops més a les dues cancel·ladores i m'ha donat el mateix viatge.
He anat al conductor i li he ensenyat la tarja i li he preguntat que havia de fer. La resposta, de llibre:
"No veus que el bitllet està defectuós i jo no t'hi puc fer res?"
Quina opció hi ha? COmprar un bitllet i després anar a reclamar a una oficina d'atenció al client de TMB? Si la banda magnètica és endeble, quina culpa en tinc jo?
Per sort finalment me l'ha llegit bé i m'ha marcat.
A vegades convida la casa
Posted: Wednesday 24/10/2007 23:18
by Guigui
Doncs una vegada que em va passar el mateix, en un 92, el conductor em va convidar a colar-me, cosa que vaig fer perquè no tenia altre remei.
Posted: Thursday 25/10/2007 10:52
by Fran-Ikarus
Segurament no li quedaven T-Bescanvis, i va provar de fer una fugida endavant...
Posted: Thursday 25/10/2007 12:14
by Platanito
La seva obligació és fer una T-Bescanvi... tret que la tarja avariada ja sigui una T-Bescanvi.
Posted: Thursday 25/10/2007 12:37
by Fran-Ikarus
Si s'avaria una T-Bescanvi també t'han de fer una T-Bescanvi... Sinó, quin negoci!
Posted: Thursday 25/10/2007 13:32
by Platanito
Fran-Ikarus wrote:Si s'avaria una T-Bescanvi també t'han de fer una T-Bescanvi... Sinó, quin negoci!
Això és el que diu la lògica, però també és el que diuen els conductors d'autobús. Diuen que no tenen permés bescanviar targes de bescanvi, i que en aquests casos (almenys des dels busos de TMB) et dirigeixen a les oficines d'atenció al client de TMB.
Posted: Thursday 25/10/2007 19:49
by UT596001
Fran-Ikarus wrote:Segurament no li quedaven T-Bescanvis, i va provar de fer una fugida endavant...
Citant aquest missatge, per els que exigeixen T-Bescanvi a tort i a dret, és molt habitual que molts conductors no portin T-Bescanvi a sobre.
Posted: Thursday 25/10/2007 20:58
by megapauer
UT596001 wrote:Citant aquest missatge, per els que exigeixen T-Bescanvi a tort i a dret, és molt habitual que molts conductors no portin T-Bescanvi a sobre.
Llavors? Per un problema del conductor jo he de gastar-me diners com em suggeria aquell senyor?
Doncs quina gràcia...
Reloaded
Posted: Thursday 25/10/2007 22:54
by JaMiRo!
Fran-Ikarus wrote:Si s'avaria una T-Bescanvi també t'han de fer una T-Bescanvi... Sinó, quin negoci!
Bueno, una T-Bescanvi
reloaded en aquest cas.
Posted: Wednesday 12/12/2007 1:03
by FGC
Aquesta lacra fa anys que s'arrosega, és com si les empreses d'autobús descomptesin diners de la nòmina dels conductors per cada bescanvi que fagin!!!
Per part dels operadors, s'hauria de tractar aquest tema conjuntament, és a dir, inspeccions per a veure qui fa i qui no bescanvis i expedients disciplinaris per a qui no els fagi. punt.
Per part dels usuaris, tant que molesten temes inerts, (com la música ambiental o si a un cartell li falta un accent), i en canvi a una falta de respecte i atenció tan flagrant per part de l'empleat (amb el conseguent risc i consequencies per a l'usuari i per a ell mateix), a la majoria de gent se li en fot, i encara es contenten acceptant "convidades". NO HO ENTENC.
Cal dir que tot conductor d'autobús té obligació de bescanviar els titols de transport malmesos (per la raó que sigui), motiu per el cual tenen a la seva disposició la targeta t-bescanvi (convertible a qualsevol targeta existent de l'atm) i a menys que no ni quedin (cas en que l'única alternativa valida és emetre un bitllet senzill gratuit per arribar allà on si es pugui canviar), caldria fixar-se en el número de serie de l'autobús, hora dia i lloc on s'ha agafat i matrícula si fos possible i amb aquestes dades posar una reclamació a l'empresa del mateix (llibre disponible a les oficines de cada operador) i una altra a la ATM, (per a que baixi sant pere amb el garrot). No m'extranyaria que us enviesin junt amb la contestació (que tenen obligació de fer), que us enviesin una t-10 o algún tipus de compensació per les molèsties, a banda de l'escrit òbviament.
Posted: Wednesday 12/12/2007 9:55
by Ecomobisostrans
FGC wrote:Cal dir que tot conductor d'autobús té obligació de bescanviar els titols de transport malmesos (per la raó que sigui), motiu per el cual tenen a la seva disposició la targeta t-bescanvi (convertible a qualsevol targeta existent de l'atm)
En aixo t'equivoques: Els conductors d'autobus tenen l'obligacio de bescanviar la targeta o deixar-te passar nomes si la targeta s'ha deteriorat "per causes naturals", es a dir, sense que el client n'hagi fet un mal us. Si la targeta esta arrugada, ratllada, manipulada, etc. el conductor no te cap obligacio de fer bescanvi, encara que, per amabilitat, molts conductors, sobretot de TMB, te'l fan igualment.
Posted: Thursday 13/12/2007 15:43
by UT596001
Un altre problema què hi ha (i ho veig de vegades com a usuari de La Vallesana) és que als conductors pràcticament del tarifari no s'els ensenya absolutament RES, per tant, la complexitat del sistema tarifari integrat l'han d'anar aprenent sobre la marxa, en base a lo que es van trobant... això inclou les T-Bescanvi, on molts conductors no la fan perquè no saben fer-les.
Encara em pregunto com és que em vaig trobar un conductor de la Vallesana que es va atrevir a bescanviar-me la meva T-Jove l'estiu passat... i ho va fer bé, cosa que té mèrit amb el tema de la zona de primera validació, essencial en una línia com la Castellar-Sabadell.
Re: T-10 defectuosa i accés al bus
Posted: Tuesday 08/01/2008 2:01
by FGC
hola ecomobisostrans, a veure si ens entenem, quan a una persona no li funciona el seu títol de transport, té un problema. d'acord?
Si a aquesta persona el conductor de l'autobús no n'hi fa una reexpendició amb la t-bescanvi, en té un altre. D'acortd?
Ara se li plantegen 3 opcions al client:
1- No viatjar per impossibilitat de fer el pagament. INADMISIBLE. D'acord o sense acord. INADMISIBLE.
2- Viatjar sense assegurança fent servir la t-cuelas: INADMISIBLE. D'acord o sense acord. INADMISIBLE.
3- Pagar amb efectiu un bitllet senzill i portar el problema allà on un "buen samaritano" es disposi a arreglar-lo d'una vegada. SENSE ACORD: ABUSIU,
INSOLIDARI E INHUMÀ.
Així doncs que fem? reexpendició no? Gràcies.
TUSGSAL
Posted: Tuesday 08/01/2008 23:19
by JaMiRo!
A TUSGSAL a mi sempre m'han deixat passar i m'han aconsellat que anès a les taquilles del Metro a bescanviar-les.
Re: T-10 defectuosa i accés al bus
Posted: Friday 11/01/2008 1:49
by FGC
Doncs molt mal fet aquest de tugsal!!!
Si et vé bé, donali record de "nuestras partes" de metro i fgc per la feineta extra!!!
Re: T-10 defectuosa i accés al bus
Posted: Sunday 25/08/2013 16:04
by Ismael_BCN
Con la Tarjeta sin contacto se acabarian todos estos problemas de tarjetas defectuosas como es posible que Bacelona con toda la modernidad y medallas que se cuelgan incluso sus ciudadanos, exista un sistema de tarjetas de cartón que se ha quedado anticuado desde principios del 2000, donde se doblan, se arrugan, se pierden, las maquinas estropean las tarjetas, molestias con los fuertes bocinazos de las maquinas de validar cuando la metes mal o no funciona o esta caducada y la modernidad no llega