Pensava que havieu esmotxat el tema.
wefer wrote:A veure, tornem a començar.
Pozi.
wefer wrote:Cada professional té una formació específica. Estic segur que a Enginyeria us deuen donar nocions d'ergonomia, d'estil o fins i tot de màrqueting... però només són nocions que no us permeten dissenyar eficientment els productes.
Cert, són nocions; ningú (i qui digui el contrari menteix) surt de la carrera sent un superexpert en un tema concret. És curiòs, però un surt de la carrera tenint més dubtes que a l'entrar.
El que si que et dic és que la formació de base et permet dedicar-te a l'ergonomia (hi ha màsters dirigits a enginyers per ampliar coneixements) així com a d'altres matèries tècniques.
wefer wrote:Igual que a enginyeria es donen nocions de tot això, a disseny Industral també es donen nocions de materials, física, química, producció, mecànica, electricitat i electrònica... però significa això que un Dissenyador industrial està capacitat per fer un producte ell sol? NO, a l'igual que tampoc ho està un enginyer. Ni tan sols amb els dos junts tampoc n'hi hauria prou.
Bé, un enginyer poder, pot intentar fer un tren tot sol. Això sí, que no s'esperi FGC, Renfe o TMB a tenir-lo llest en un parell d'anys...
A més el resultat segur que deixa molt que desitjar, perquè un no pot ser expert de tot: necessitarà un enginyer de materials que li calculi l'estructura del vehicle, un enginyer de telecos per a dissenyar les comunicacions tren-terra, etc.
wefer wrote:No és el mateix tenir "nocions" que una carrera de 4 anys... oi?
Altra cosa és que em diguessis que ets enginyer especialitat en disseny industrial... que també n'hi ha.
Correcte (la carrera és de 5 anys per això
), són nocions, un no surt expert en un tema.
Ah, la meva "especialitat" no és
disseny, sinó
transports i vehicles (només automòbil i ferrocarril; malauradament no exerceixo però espero fer-ho en el futur
).
wefer wrote:La vostra feina resideix més en la resolució tècnica del producte que no pas en la concepció del mateix, que és el que normalment s'entén com a "disseny".
Bé, tú tens una noció del disseny i jo una altra.
Quan un enginyer estudia la concepció d'un sistema es diu que
dissenya.
wefer wrote:veig que pel teu comentari de que hi ha d'haver un enginyer darrera del dissenyador de cotxes per dir-li el que ha de fer, que no saps ben bé de què va això del disseny ni com s'acostuma a treballar a les empreses grans (segurament la ferroviària i alguna més són excepcions, també en podríem parlar de per què i si ho seran molt temps).
Doncs em penso que hi ha massa excepcions Marçal.
wefer wrote:Segons com tu creus, el dissenyador fa un dibuix "maco", basant-se en l'estètica que a ell li agrada, i després bé l'enginyer i li rectifica les coses perquè es puguin fer. Producte acabat... no?
Sí.
wefer wrote:Doncs no.
Vaaaaaal...
wefer wrote:El dissenyador el que fa és donar resposta al que li demanen diversos departaments: primer, ve el tio de màrqueting i li diu "necessitem un producte tal, que transmeti tal sensació, dirigit al segment X, etc, etc". I el dissenyador ja comença a saber quin aspecte pot tenir, quins materials ha de fer servir, etc. Després, ve l'enginyer, i li diu: mira, jo necessito posar un motor ben gros davant, aquesta roda allà i a més s'ha de construir d'X manera. I el dissenyador haurà de tenir en compte aquestes premises pel seu disseny.
Després el visita el responsable d'aerodinàmica, i li mana que faci una fletxa ben afilada.
També et confons, l'aerodinàmic per norma general és un especialista en mecànica de fluïds, i pot ser un enginyer (o un físic, o un matemàtic).
wefer wrote:El d'ergonomia li demana un espai interior ben ampli.
També és possible que el visitin altres professionals de producció, planificació, psicologia... vés a saber!!!
Els de producció i planificació també són enginyers, som una plaga.
wefer wrote:Per tant... el que dissenya el producte és el DISSENYADOR (si és que la paraula ja ho diu, no? ). L'enginyer s'encarrega de la resolució tècnica.
Com bé t'he comentat, l'enginyer també dissenya. Dissenyar és concebre un sistema, estem d'acord?
wefer wrote:Vol dir això que és més important una cosa que l'altre? NO. Cadascú ha de fer la seva feina. TOTS han de fer bé la seva feina i coordinats.
Ni molt menys, no estic menyspreant ningú.
Si no es treballa plegats i en grup, i no hi ha coordinació, després passa el que passa: surten nyaps.
wefer wrote:en el cas dels trens, per exmple, ni tan sols n'hi ha prou amb dissenyadors industrials: necessites dissenyadors gràfics per tot el que siguin grafies i senyalització així com per les interfícies de software, dissenyadors d'interiors per tot l'habitacle dels passatgers, etc.
Molts d'aquests actors són enginyers de diferents àmbits fora de l'industrial.
wefer wrote:I per acabar: sí que hi ha enginyers que treuen feina als dissenyadors. Com també hi ha dissenyadors que es creuen que són enginyers o arquitectes, i també a l'inversa, etc.
Clar, ja t'ho he dit: som uns robapieras.
No em convences, Marçal.
Els companys especialistes en disseny (jo només sé dibuixar i fer croquis) continuaran
a su rollo.
I ara que hem iniciat el tema aquest tan curiòs: és possible que molts enginyers hagin passat a fer de dissenyadors gràcies a la irrupció del CAD (dibuix assistit per ordinador, com bé sabràs), no creus?