Page 1 of 2

Valoració intercanviadors

Posted: Friday 26/10/2007 21:48
by fredebcnteatre
El metro té intercambiadors, (Linea de metro amb metro o amb linea F.G.C o amb Rodalies Renfe o amb tranvia).
- PAsseig de Gracia : mundialment conegut pel seu pasadis que debia estar previst per fer-hi passar alguna linea segurament, ja que el recorregut entre L2 /L4 Passeig de Gracia cap a la L3... es gairabé la distancia de entre dues estacions de metro, gairabé perquè per poc no hi ha arriba. Massa llarg, gairabé seria millor enllaçar cap a catalunya la L2/L4 amb L1/L3 y FGC.. pero aquest es un altre tema.
Catalunya: Als fans dels laberints els hi deu agradar, pero res com el laberint d'espanya.
Espanya: Llarg i laberintic.
Diagonal: L5-L3 o L5 o L3-FGC, Seria equiparable o inclus més ampli que el de Passeig de Gracia.
Pl.Sants L1/L5, no es tant en distancia que els anteriorment anomenats, pero també tela la distancia.
Cornellá: Metro/Tranvia: Directe, es sortir del metro i en pocs minuts et plantes a la estació de tranvia.
Paral-lel L2/L3 o Gracia, models a seguir com a intercambiadors metro/FGC(Servei tipus metro).
- Clot L1/L2, relativament directe si no et perds amb les indicacions.
L2/L4: Laberintic.. Quin es el cami directe?
Urquinaona L4/L1, relativament llarg.
L2/L4: La Pau. Em sona que era curt. No em va semblar llarg.
- Universitat : relativament llarg si es L2-L1: H.Bellvitge.
A vosaltres de contrarrestar i de afagir-hi comentaris

Posted: Friday 26/10/2007 22:30
by metring
Ara la meva opinió sobre uns quants:

-Urquinaona, una gincana. Per la quantitat d'escales que has de pujar i baixar.
-Paral·lel: el somni de tot usuari, que es veurà truncat, quan treguin l'estació de la línia 2, i obrin Poble Sec (que ja veurem què tal per transbordar allà)
-Passeig de Gràcia línies3, 4: senzillament, inhumà.
-Clot: millorat, des de que fa poquet, van fer dos nous passadissos d'enllaç.
-Universitat: millor, fer el transbordament de la 1 a la 2, agafant l'ascensor, perquè sembla uns grans magatzems amb tanta planta!
-Sagrera: podia haver estat molt millor, rebaixant la cota de la Renfe. Una gran oportunitat perduda.

Passadissos llargs

Posted: Friday 26/10/2007 22:34
by Guigui
fredebcnteatre wrote:- PAsseig de Gracia : mundialment conegut pel seu pasadis que debia estar previst per fer-hi passar alguna linea segurament, ja que el recorregut entre L2 /L4 Passeig de Gracia cap a la L3... es gairabé la distancia de entre dues estacions de metro, gairabé perquè per poc no hi ha arriba. Massa llarg, gairabé seria millor enllaçar cap a catalunya la L2/L4 amb L1/L3 y FGC.. pero aquest es un altre tema.
Precisament, el projecte de macrointercanviador de Catalunya preveu la connexió de Pg. de Gràcia L2/L4.
fredebcnteatre wrote:Pl.Sants L1/L5, no es tant en distancia que els anteriorment anomenats, pero també tela la distancia.
Diria que és el subcampió en llargada, després de Pg. de Gràcia.

En general, el fenomen dels passadissos llargs de connexió és típic dels metros d'antiga construcció. En canvi, últimament es té més en consideració la comoditat en els accessos i transbords.

Posted: Friday 26/10/2007 22:58
by U-Bahn
Jo odio a mort el de Pl. de Sants. Em sembla llarguíssim i angoixant, almenys el de Pg. de Gràcia és quasi tot recte.
Crec que per temps i segons TMB, és més llarg el de Urquinaona que cap altre.

Posted: Friday 26/10/2007 23:57
by EUKibo
A Espanya està senyalitzat per enganyar-te. Hi ha sortides (especialment la de Fira) que et fa pujar i baixar escales inutilment. En canvi si t'ho coneixes entres als FGC i surts per la sortida FGC sense pujar i baixar escales. Així com per entrar s'entra per la boca de la L3 i no has ni debaixar escales perquè hi ha escales mecàniques.

Posted: Saturday 27/10/2007 0:13
by laura
A mi no m'agrada haver de pujar escales al de FGC (Bargara)-Rodalies RENFE a Plaça Catalunya i sortir al exterior.

No es podria fer un intercanviador evitant tot l'ambient de Pl. Catalunya i la gentada que hi ha vora el Triangle?
Moltíssima gent utilitza aquests dos transports i per fer combinació han de sortir al exterior, a més la obetura de la entrada dels FGC per Bergara està obert només fins a les 22h de la nit... així que si et passes del rellotge, hauràs de fer una excessiva volta per agafar un tren d'FGC.

Em semblaria molt útil, i per cert, aplaudeix-ho a la renovació del intercanviador entre Provença i Diagonal.

Al intercanviador de Pg. de Gràcia per agafar la L3 entre L4 i L2, hi posaria unes cintes mecàniques com les del Aeroport. A París és força freqüent veure'n d'aquests tipus.

Salutacions.

Posted: Saturday 27/10/2007 4:25
by sortrens
I mi m'agradaria saber de quina manera distribuiran i quan, el futur mega lntercanviador de Plaça Catalunya que també ha de tenir parada la L2.

Posted: Saturday 27/10/2007 11:22
by Miquel
El millor de tots, és el de Trinitat Nova(L-4 i L-11) just sortir d'un 1100 tens el 500 a 5 metres (sempre que siguis als 2 primers cotxes de direcció Trinitat), i a sobre sense murs i parets per el mitg com a Paral·lel, i en aquesta estació els passatjers de L-2 a L-3 no els hi serveix per a res.

Posted: Saturday 27/10/2007 11:57
by Jordilar
El millor enllaç RENFE-TMB és, sens dubte, Arc de Triomf.

Pràctimament 30s en sortir del tren ( primer cotxe ) i entrar a l'andana de la L1. I porta fet des del 1931...

Salut,

Pg. de Gràcia, sembla que no

Posted: Saturday 27/10/2007 15:49
by Guigui
laura wrote:Al intercanviador de Pg. de Gràcia per agafar la L3 entre L4 i L2, hi posaria unes cintes mecàniques com les del Aeroport.
Pel que em va explicar un dia algú que havia estat ficat en una comissió tècnica, no és possible eixamplar el passadís de Pg. de Gràcia per encabir-hi cintes transportadores perquè té l'aparcament a un costat i els fonaments de les cases a l'altre.

Re: Pg. de Gràcia, sembla que no

Posted: Saturday 27/10/2007 16:07
by wefer
Guigui wrote:no és possible eixamplar el passadís de Pg. de Gràcia per encabir-hi cintes transportadores perquè té l'aparcament a un costat
Sí que és possible. Només cal remodelar l'aparcament.
Em sembla a mi que la mobilitat de desenes de milers de persones cada dia bé val sacrificar una vintena de places d'aparcament, que igualment es poden fer a qualsevol altra lloc.

Re: Valoració intercambiadors

Posted: Saturday 27/10/2007 16:24
by wefer
- Passeig de Gracia: entre L2 i L4 és correcte, tot i que el minipassadís d'enllaç del sentit La Pau L4 és massa estret. L'enlla d'aquestes línies amb L3 i renfe necessita urgentment ser remodelat, ampliat i dotat de tapissos rodants

- Catalunya: passadissos laberíntics i estretíssims per la quantitat de gent que hi passa, i a sobre amb sostres molt baixos. Alguns trams d'escales sense escales mecàniques. En resum, cal replantejar-lo totalment per adaptar-lo al futur intercanviador central.

- Espanya: totalment desbordat per la quantitat de gent que hi passa. La passarel·la entre andanes de la L1 és indigne.

- Diagonal: veurem com el deixen. S'havia quedat petit a més de tenir petits esglaons en diversos llocs que semblaven posats únicament per tocar la moral. També calen tapissos rodants.

- Pl.Sants: horrorós. Dels pitjors. Només apte per atletes. Cal refer-lo totalment.

- Cornellá: correcte l'intercanviador amb el tramvia. Amb Renfe cal replantejar-lo totalment.

- Paral-lel: correcte. Molts més intercanviadors haurien de ser així. Que siguin els trens els que es posin l'un al costat de l'altre en comptes d'enviar als passatgers a fer gimcanes per passadissos i escales. Curiosament, aquest intercanviador és l'únic que té els dies comptats.

- Clot: bé. Caldria ampliar el passadís TMB-Renfe i intentar fer un enllaç directe entre Renfe i TMB L2

- Urquinaona: totalment desbordat. Andanes estretes, passadissos estrets, escales no mecàniques... propi de fa 40 anys. Cal refer-lo tot.

- Universitat: un dels més nous. Correcte però mot mal aprofitat. Encara que l'espai general és suficient, es formen colls d'ampolla en llocs concrets de forma absurda pel mal disseny en l'orientació de les escales i la poca visió d'haver-ne posat només una de mecànica. Li cal una remodelació afegint un enllaç directe entre L2 i L1-Bellvitge. També vindria molt bé reobrir l'accés a Pl. Catalunya-Renfe des del vestíbul d'Universitat

Re

Posted: Saturday 27/10/2007 16:34
by Santfeliuenc
Hola,

¿Y los intercambiadores de Sants-Estació y Sagrada Familia?

Saludos,
Sergio

Espanya i Diagonal

Posted: Saturday 27/10/2007 16:52
by Guigui
wefer wrote:- Espanya: totalment desbordat per la quantitat de gent que hi passa. La passarel·la entre andanes de la L1 és indigne.
Hi ha diversos projectes de remodelació sobre la taula, alguns dels quals ben originals i reeixits. Per exemple, en recordo un amb un gran vestíbul sota el centre de la plaça. Però molt em temo que acabaran optant per una solució a mitges per no gastar-se massa calers.

Miraré si trobo l'enllaç on figuren aquests projectes.
wefer wrote:- Diagonal: veurem com el deixen. S'havia quedat petit a més de tenir petits esglaons en diversos llocs que semblaven posats únicament per tocar la moral. També calen tapissos rodants.
Tot això es solucionarà. Desapareixeran els esglaons i hi posaran tapissos rodants, a més d'aixecar la cota del pas sobre l'estació de la L5 perquè quedi a nivell amb la resta del passadís.

Re: Re

Posted: Saturday 27/10/2007 17:19
by entfe001
Santfeliuenc wrote:¿Y los intercambiadores de Sants-Estació y Sagrada Familia?
El de Sagrada Família fa una mandra de mil dimonis per haver de pujar i després baixar. Molts cops opto per fer el trajecte Encants - SF amb autobús per evitar-lo (a banda de ser més ràpid que fer el mateix trajecte en metro).

Posted: Saturday 27/10/2007 20:15
by Túnels del Garraf
Sants - Estació?

El peor sin duda si haces L3 - Renfe... Por si fuera poco, con la nueva ubicación de las vías de Cercanías en el lado mar, aun es más largo...

Alguien sabe si para ir de la L3 a Cercanías es mejor cruzar el andén de la L5 dirección Cornellà Centre pera utilizar las escaleras mecánicas en vez de utilizar el enlace directo sin escaleras mecánicas?

Millor directe

Posted: Saturday 27/10/2007 22:02
by Guigui
Túnels del Garraf wrote:Alguien sabe si para ir de la L3 a Cercanías es mejor cruzar el andén de la L5 dirección Cornellà Centre pera utilizar las escaleras mecánicas en vez de utilizar el enlace directo sin escaleras mecánicas?
No, millor seguir el passadís directe. Si Renfomentadif no l'ensorra, és clar.

Ara bé, sembla que està pensat fer un enllaç directe entre el metro i les vies de Rodalies.

Posted: Saturday 27/10/2007 23:38
by Túnels del Garraf
D'aquí a que ho facin... Hi ha un pas subterrani entre andanes, oi? A l'extrem est de les vies de Sants, si no m'equivoco...

L'aprofitaran per fer això?

Re: Valoració intercambiadors

Posted: Sunday 28/10/2007 12:40
by sortrens
wefer wrote:- Passeig de Gracia: entre L2 i L4 és correcte, tot i que el minipassadís d'enllaç del sentit La Pau L4 és massa estret. L'enlla d'aquestes línies amb L3 i renfe necessita urgentment ser remodelat, ampliat i dotat de tapissos rodants

- Catalunya: passadissos laberíntics i estretíssims per la quantitat de gent que hi passa, i a sobre amb sostres molt baixos. Alguns trams d'escales sense escales mecàniques. En resum, cal replantejar-lo totalment per adaptar-lo al futur intercanviador central.

- Espanya: totalment desbordat per la quantitat de gent que hi passa. La passarel·la entre andanes de la L1 és indigne.

- Diagonal: veurem com el deixen. S'havia quedat petit a més de tenir petits esglaons en diversos llocs que semblaven posats únicament per tocar la moral. També calen tapissos rodants.

- Pl.Sants: horrorós. Dels pitjors. Només apte per atletes. Cal refer-lo totalment.

- Cornellá: correcte l'intercanviador amb el tramvia. Amb Renfe cal replantejar-lo totalment.

- Paral-lel: correcte. Molts més intercanviadors haurien de ser així. Que siguin els trens els que es posin l'un al costat de l'altre en comptes d'enviar als passatgers a fer gimcanes per passadissos i escales. Curiosament, aquest intercanviador és l'únic que té els dies comptats.

- Clot: bé. Caldria ampliar el passadís TMB-Renfe i intentar fer un enllaç directe entre Renfe i TMB L2

- Urquinaona: totalment desbordat. Andanes estretes, passadissos estrets, escales no mecàniques... propi de fa 40 anys. Cal refer-lo tot.

- Universitat: un dels més nous. Correcte però mot mal aprofitat. Encara que l'espai general és suficient, es formen colls d'ampolla en llocs concrets de forma absurda pel mal disseny en l'orientació de les escales i la poca visió d'haver-ne posat només una de mecànica. Li cal una remodelació afegint un enllaç directe entre L2 i L1-Bellvitge. També vindria molt bé reobrir l'accés a Pl. Catalunya-Renfe des del vestíbul d'Universitat
I quan comencin les obres de perllongament de la L8 desde plaça Espanya fins a Francesc Macià/Gràcia com ho faran? Perque l'estació de FGC té 4 topalles i segurament hauran de fer dues vies més o aprofitar de les 4 vies existents i allargar dues. Aquí s'obre un nou interrogant, quines vies allargar fins a Francesc Macià? Les vies 1 i 2 d'on surten habitualment les línies L8 i S33? Per que si es així com perforaran nou túnel ja que el vestíbul dóna accés inmediatament al vestíbul de la L1. Les víes 3 i 4 al estar a un nivell més baix del terra en respecta les víes 1 i 2 segurament es podria perforar amb més tranquilitat i evitar topar amb la L3 que crec que està a un nivell molt més a sota i evitar també la L1 que quedaría per sobre del futur perllongament de la L8.

Posted: Sunday 28/10/2007 13:22
by Túnels del Garraf
http://www.trenscat.com/metrobaix/bcnplespanya_ct.html

La part de les vies està formada per dues naus. La primera nau, data de l'any 1926 i conté dues vies amb andanes laterals de 157 metres de longitud. L'altra nau, inaugurada l'any 1997 després del desdoblament del túnel d'accés des d'Ildefons Cerdà conté dues vies amb una àmplia andana central. Aquesta nau està construida a un nivell inferior en previsió de la futura ampliació cap a la Plaça Francesc Macià.

Per tant seran les vies 3 i 4.