Page 1 of 1
L5 fins a Martorell
Posted: Thursday 01/11/2007 16:01
by sortrens
El meu Pare que en pau descansi, em va dir fa molts anys quan jo era petit que la L5 arribaría algun dia a Martorell i que segurament seria al final natural de la L5, es adir que més enllà de Martorell ja no s'allargaria més, no sé en que es va basar el meu Pare i fins a quin punt tenia raó. D'això de quan m'ho va dir ja fa 15 anys o més. El meu Pare va néixer l'any 1931 per tant sabia bastant de moltes coses. Algú m'ho pot aclarir. Sé que de Cornellà Centre fins a Sant Feliu Centre enllaçaría amb la L3 això ja ho he escoltat, però més enllà fins a Martorell per enllaçar després amb FGC?
Posted: Thursday 01/11/2007 16:40
by Jordilar
També alguns diuen que la L2 es prolongará fins a Mataró, arribant a tenir gairebé 200 estacions i 100 trens circulant-hi.
Salut,
Posted: Thursday 01/11/2007 17:08
by Túnels del Garraf
Malhauradament, la L5 mai passarà de Cornellà Centre. Els que la van dissenyar van fer que la cua de maniobres acabés a nivell de carrer, és a dir, al final hi ha una paret de maons i després ja està el carrer.
Per tant si s'hagués de perllongar aquesta línia s'hauria de construir una nova estació a un nivell inferior a l'actual. Tenint en compte que l'estació ja es va remodelar el 2004 amb l'arribada del TRAMbaix i que els projectes actuals parlen de construir una línia de Rodalies soterrada a partir de Cornellà en direcció Castelldefels passant per Sant Joan Despí, la L5 no es perllongarà mai cap a Martorell pel cost econòmic i perquè ja hi ha altres projectes a la zona, com la L3 fins a Torreblanca, que en un futur si que podria arribar a altres poblacions seguint el curs del Llobregat.
Un altre factor a tenir en compte és que el metro està pensat per no sortir de l'àrea metropolitana d'una ciutat, que a Barcelona es correspon amb la zona tarifària 1, ja que seria excessiu el nombre de parades i la quantitat de temps invertida per anar de Martorell a Barcelona. Pels trajectes intermitjos tampoc, Martorell es troba perfectament comunicada amb les dues ribes del Llobregat per FGC i Renfe. L'únic que cal es potenciar trens semdirectes per la banda dels FGC, cosa que òbviament el metro no solucionaria.
Posted: Thursday 01/11/2007 17:13
by sortrens
Es podria posar trens Semidirectes i Exprés a la L5 desde Cornellà Centre posant 4 víes, dues per els trens locals i dues per els trens exprés. De totes maneres la L8 ja arriba a Martorell sota la denominació S8. També podrien ser els FGC que posessin 4 víes encomptes de dos, 4 víes desde Plaça Espanya fins a Martorell enllaç on dues vies serien per els trens locals L8, S33, S4 i S8 i dues vies més per els R5 i R6 perque es saltessin les estacions menys importants.
Posted: Thursday 01/11/2007 17:19
by Túnels del Garraf
sortrens wrote:Es podria posar trens Semidirectes i Exprés a la L5 desde Cornellà Centre posant 4 víes, dues per els trens locals i dues per els trens exprés. De totes maneres la L8 ja arriba a Martorell sota la denominació S8. També podrien ser els FGC que posessin 4 víes encomptes de dos, 4 víes desde Plaça Espanya fins a Martorell enllaç on dues vies serien per els trens locals L8, S33, S4 i S8 i dues vies més per els R5 i R6 perque es saltessin les estacions menys importants.
Als FGC si que es podria fer això perfectament, ja veuràs com d'aquí 10 anys ja estan proposant de fer-ho. ja de pas es podria plantejar això perquè les noves vies entre St. Boi i Pl Espanya passssin per la intermodal del Prat, per poder arribar fàcilment a l'aeroport i a la R2 sud.
I de fet la millor prolongació que es podria fer a la L5 seria portar-la fins a St. Boi, encara que fos en superfície, per poder enllaçar amb els FGC.
Posted: Thursday 01/11/2007 18:38
by sortrens
Túnels del Garraf wrote:sortrens wrote:Es podria posar trens Semidirectes i Exprés a la L5 desde Cornellà Centre posant 4 víes, dues per els trens locals i dues per els trens exprés. De totes maneres la L8 ja arriba a Martorell sota la denominació S8. També podrien ser els FGC que posessin 4 víes encomptes de dos, 4 víes desde Plaça Espanya fins a Martorell enllaç on dues vies serien per els trens locals L8, S33, S4 i S8 i dues vies més per els R5 i R6 perque es saltessin les estacions menys importants.
Als FGC si que es podria fer això perfectament, ja veuràs com d'aquí 10 anys ja estan proposant de fer-ho. ja de pas es podria plantejar això perquè les noves vies entre St. Boi i Pl Espanya passssin per la intermodal del Prat, per poder arribar fàcilment a l'aeroport i a la R2 sud.
I de fet la millor prolongació que es podria fer a la L5 seria portar-la fins a St. Boi, encara que fos en superfície, per poder enllaçar amb els FGC.
Si la L5 no es pot perllongar desde Cornellà Centre, dons TMB serà el Metro de la Corona1 de la ciutat de Barcelona i FGC serà el Metro de l'Àrea Metropolitana de Barcelona i Comarcal de Catalunya. Seguin el que estàvem parlant, a les hores si la L8 s'allarga desde Plaça Espanya fins a Besòs Mar fent l'obra que hauran de fer a la Plaça Espanya, seria bo que la L8 sigui una línia més separada de la R5 i R6. A les hores la pregunta està a l'aire es podran posar 4 víes a l'estació de Magòria, Ildefons Cerdà, Europa Fira? Perque en el cas d'aquest últim crec que hi ha suficient espai.
Posted: Thursday 01/11/2007 19:05
by Túnels del Garraf
sortrens wrote:Túnels del Garraf wrote:sortrens wrote:Es podria posar trens Semidirectes i Exprés a la L5 desde Cornellà Centre posant 4 víes, dues per els trens locals i dues per els trens exprés. De totes maneres la L8 ja arriba a Martorell sota la denominació S8. També podrien ser els FGC que posessin 4 víes encomptes de dos, 4 víes desde Plaça Espanya fins a Martorell enllaç on dues vies serien per els trens locals L8, S33, S4 i S8 i dues vies més per els R5 i R6 perque es saltessin les estacions menys importants.
Als FGC si que es podria fer això perfectament, ja veuràs com d'aquí 10 anys ja estan proposant de fer-ho. ja de pas es podria plantejar això perquè les noves vies entre St. Boi i Pl Espanya passssin per la intermodal del Prat, per poder arribar fàcilment a l'aeroport i a la R2 sud.
I de fet la millor prolongació que es podria fer a la L5 seria portar-la fins a St. Boi, encara que fos en superfície, per poder enllaçar amb els FGC.
Si la L5 no es pot perllongar desde Cornellà Centre, dons TMB serà el Metro de la Corona1 de la ciutat de Barcelona i FGC serà el Metro de l'Àrea Metropolitana de Barcelona i Comarcal de Catalunya. Seguin el que estàvem parlant, a les hores si la L8 s'allarga desde Plaça Espanya fins a Besòs Mar fent l'obra que hauran de fer a la Plaça Espanya, seria bo que la L8 sigui una línia més separada de la R5 i R6. A les hores la pregunta està a l'aire es podran posar 4 víes a l'estació de Magòria, Ildefons Cerdà, Europa Fira? Perque en el cas d'aquest últim crec que hi ha suficient espai.
Al subsòl de la Gran Via hi ha espai suficient per construir un nou túnel paral·lel a l'actual, que si és per Rodalies semidiectes no cal que s'aturi a totes les estacions actuals. Com a molt, s'hauria d'aturar a Europa | Fira per enllaçar amb la L9 en el futur.
Aquest nou túnel es podria iniciar a les vies costat mar de Pl Espanya i continuar fins El Prat i St Boi aturant-se només a Europa - Fira, Hospital de Bellvitge, El Prat de Llobregat i St Boi. Un cop allà, nou traçat paral·lel al riu i la línia del AVE fins a Martorell Central, construint una estació a l'alçada del pont de Molins de Rei per poder enllaçar amb l'altra riba mitjançant un tramvia. I per finalitzar, fer 4 vies entre Martorell Central i Martorell Enllaç per no saturar aquest curt tram.
En quant al traçat actual? dons dedicat a la L8, que aniria fins a Martorell/Olesa, substituint els S actuals, que amb la línia sencera en via doble i sense semidirectes no calen. I un cop a Pl Espanya, la L8 cap a Francesc Macià, Glòries i Besòs Mar. Els rodalies es podrien perllongar fins a Pl Catalunya construint un túnel sota Sepúlveda.
Posted: Thursday 01/11/2007 20:30
by Busman
Potser aquest comentari resulti impopular, però jo no voldria que la nostra xarxa de metro es transformés en una xarxa de metro com la de València; on de metro en diuen un trenet vetust que cada hora arriba a Castelló de la Ribera i tanca a les 22.45.
Per a mí, el metro tampoc ha de sortir de la zona 1; i crec que és força evident que per a Martorell, Mataró i poblacions similar hi ha d'altres alternatives raonables.
Posted: Thursday 01/11/2007 21:55
by aarongilp
Busman wrote:Potser aquest comentari resulti impopular, però jo no voldria que la nostra xarxa de metro es transformés en una xarxa de metro com la de València; on de metro en diuen un trenet vetust que cada hora arriba a Castelló de la Ribera i tanca a les 22.45.
Per a mí, el metro tampoc ha de sortir de la zona 1; i crec que és força evident que per a Martorell, Mataró i poblacions similar hi ha d'altres alternatives raonables.
+1
Al César lo que es del César...
Fer arribar el metro a Martorell és tant "espelusnant" com dir que rodalies BCN arribi fins a Figueres o que Regionals Catalunya arribin a Asturies. El metro és concebut com un ferrocarril de curta distancia amb parades freqüents, com a mesura complementaria al ferrocarril de rodalia i també com a complement als serveis d'autobús, per descongestionar-los. Demanar que arribi a Martorell és sortir d'aquesta definició i ja no parlariem de metro, parlariem d'un engendre un pèl xapussa. A Martorell ja van ben servits amb les rodalies (si no fossin tan caòtiques com són, tot s'ha de dir).
Parlant de disbarats
Posted: Friday 02/11/2007 23:06
by Guigui
aarongilp wrote:Fer arribar el metro a Martorell és tant "espelusnant" com dir que rodalies BCN arribi fins a Figueres o que Regionals Catalunya arribin a Asturies.
O com fer l'ETF o Manresa-Berga a base de tren-tram. El mal d'això és que hi ha gent que talla el bacallà i realment pretén fer-ho així.