El Prat, Aeropuerto privatizado ???
El Prat, Aeropuerto privatizado ???
He encontrado esta noticia en EL PERIODICO de hoy. Si alguien sabe del tema q nos ilustre, q ventajas / desventajas o qué beneficios / perjuicios tendríamos con la gestión privatizada del Aeropuerto ???
Rajoy afirma que si gana las próximas elecciones privatizará la gestión del aeropuerto de El Prat
BARCELONA
El presidente del PP, Mariano Rajoy, ha prometido que si gana las próximas elecciones generales hará que el sector privado gestione el aeropuerto de El Prat y conformará un Gobierno que "sea respetado por la gente".
Rajoy ha expuesto estos compromisos en su discurso de clausura de las jornadas que el PP ha celebrado en Barcelona para preparar su programa electoral y que han reunido a la cúpula del partido y a numerosos dirigentes
Rajoy afirma que si gana las próximas elecciones privatizará la gestión del aeropuerto de El Prat
BARCELONA
El presidente del PP, Mariano Rajoy, ha prometido que si gana las próximas elecciones generales hará que el sector privado gestione el aeropuerto de El Prat y conformará un Gobierno que "sea respetado por la gente".
Rajoy ha expuesto estos compromisos en su discurso de clausura de las jornadas que el PP ha celebrado en Barcelona para preparar su programa electoral y que han reunido a la cúpula del partido y a numerosos dirigentes
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
No gràcies
Tot el que vingui d'un polític, sigui qui sigui, és venda de fum, i com més espès millor. Aquest senyor és el mateix que troba que ja hi ha massa descentralització a Espanya i que cedir més poder a les comunitats autònomes és "antidemocràtic" i "insolidari". Doncs a què ve que ara ens vulgui vendre la privatització? Doncs a res més que donar El Prat en safata als seus amiguets Florentinos, Villars Mirs i semblants, que no farien més que satel·litzar-lo encara més en relació amb Barajas.
Ho sento, però tal com està el pati, qualsevol cosa que vingui de Madrid em produeix molta desconfiança. Tampoc és que el que vingui de Barcelona em reconforti gaire més, però els motius són ben diferents. Mentre aquí són una colla d'inoperants, allí ho són del tot al contrari, però per defensar uns interessos diametralment oposats als de Catalunya.
Ho sento, però tal com està el pati, qualsevol cosa que vingui de Madrid em produeix molta desconfiança. Tampoc és que el que vingui de Barcelona em reconforti gaire més, però els motius són ben diferents. Mentre aquí són una colla d'inoperants, allí ho són del tot al contrari, però per defensar uns interessos diametralment oposats als de Catalunya.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Trasllat
Concretament, al terrat de Marina d'Or.A-380 wrote:Seguro que la intención es trasladar BCN airport a Castellón
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
No puc entendre que té de dolenta i escandalosa aquesta proposta. De fet, això és el que et trobes habitualment per tota Europa: aeroports gestionats per societats mercantils en règim de concessió que exploten la prestació de serveis aeroportuaris amb el lícit objectiu de treure’n la màxima rendibilitat.
El primer exemple que em ve al cap és Amsterdam-Schiphol, un aeroport fantàstic, amb totes les destinacions que hom pot desitjar i molt còmode per passatger; aquest aeroport funciona com una societat mercantil i els accionistes són l’estat holandès i les ciutats d’Amsterdam i Rotterdam .
El que no trobes són ens monopolístics com AENA que no són capaços ni de publicar uns comptes anuals per aeroport (l’excusa aquella de que els guanys d’uns tapen les pèrdues dels altres és absolutament impresentable). I passar de 1 AENA a 17 AENA (o 1 AENA amb una o dos autoritats aeroportuàries autonòmiques) que en clonin el sistema no em sembla en absolut el que necessita el país.
El primer exemple que em ve al cap és Amsterdam-Schiphol, un aeroport fantàstic, amb totes les destinacions que hom pot desitjar i molt còmode per passatger; aquest aeroport funciona com una societat mercantil i els accionistes són l’estat holandès i les ciutats d’Amsterdam i Rotterdam .
El que no trobes són ens monopolístics com AENA que no són capaços ni de publicar uns comptes anuals per aeroport (l’excusa aquella de que els guanys d’uns tapen les pèrdues dels altres és absolutament impresentable). I passar de 1 AENA a 17 AENA (o 1 AENA amb una o dos autoritats aeroportuàries autonòmiques) que en clonin el sistema no em sembla en absolut el que necessita el país.
La propuesta es buena, la Generalitat, los ayuntamientos implicados y distintas asociaciones empresariales, con sus matices la están pidiendo.
El problema es, que se hace desde un partido político que su único interés radica en potenciar el anticatalanismo y el tocho, que su primo cree que el cambio climático es por culpa de los hombres del tiempo, etc, etc.
Donde radica su credibilidad política, en el transvase del Ebro, en potenciar la energía atómica por encima de las energías alternativas, en que todos los catalanes somos independentistas.
No puedo creer a un partido que es separatista.
Pedro
El problema es, que se hace desde un partido político que su único interés radica en potenciar el anticatalanismo y el tocho, que su primo cree que el cambio climático es por culpa de los hombres del tiempo, etc, etc.
Donde radica su credibilidad política, en el transvase del Ebro, en potenciar la energía atómica por encima de las energías alternativas, en que todos los catalanes somos independentistas.
No puedo creer a un partido que es separatista.
Pedro
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Fum, fum, fum...
I qui garanteix que el que proposa aquest personatge no és altra cosa que la privatització d'AENA però mantenint exactament la mateixa estructura aeroportuària? O és que hi ha algú que creu que el PP se'ns ha tornat un paladí de la descentralització a Espanya?vr wrote:No puc entendre que té de dolenta i escandalosa aquesta proposta. De fet, això és el que et trobes habitualment per tota Europa: aeroports gestionats per societats mercantils en règim de concessió que exploten la prestació de serveis aeroportuaris amb el lícit objectiu de treure’n la màxima rendibilitat.
El primer exemple que em ve al cap és Amsterdam-Schiphol, un aeroport fantàstic, amb totes les destinacions que hom pot desitjar i molt còmode per passatger; aquest aeroport funciona com una societat mercantil i els accionistes són l’estat holandès i les ciutats d’Amsterdam i Rotterdam .
El que no trobes són ens monopolístics com AENA que no són capaços ni de publicar uns comptes anuals per aeroport (l’excusa aquella de que els guanys d’uns tapen les pèrdues dels altres és absolutament impresentable). I passar de 1 AENA a 17 AENA (o 1 AENA amb una o dos autoritats aeroportuàries autonòmiques) que en clonin el sistema no em sembla en absolut el que necessita el país.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Jefe de C.T.C.
- N5
- Posts: 102
- Joined: Wednesday 04/05/2005 18:44
- Location: Terrassa
Doncs a mi no em sembla gens bé la privatització i la seva gran gestió.
Suposo que en altres llocs d'Europa els aeroports son de gestió privada per que els han pagat les entitats privades que els gestionen. Aqui per exemple em sembla que están fent l'aeroport Don Quijote a Ciudad Real pagat amb diners privats i per tant es molt legítim que tregui profit qui l'ha pagat (els aeroports privats "caben" perfectament en la nostra legislació aérea).
Ara bé El Prat ha estat pagat amb diners de tots i si per al meu gust personal els polítics ja no em representen menys encara em representa una "cambra de comerç" que ningú ha votat i que es quedaría amb l'aeroport "per la cara".
Suposo que en altres llocs d'Europa els aeroports son de gestió privada per que els han pagat les entitats privades que els gestionen. Aqui per exemple em sembla que están fent l'aeroport Don Quijote a Ciudad Real pagat amb diners privats i per tant es molt legítim que tregui profit qui l'ha pagat (els aeroports privats "caben" perfectament en la nostra legislació aérea).
Ara bé El Prat ha estat pagat amb diners de tots i si per al meu gust personal els polítics ja no em representen menys encara em representa una "cambra de comerç" que ningú ha votat i que es quedaría amb l'aeroport "per la cara".
Hola gent!!
Re: Fum, fum, fum...
És que jo em penso que es farà això, ja que si no gran part dels aeroports espanyols "secundaris" haurien de tancar.Guigui wrote:I qui garanteix que el que proposa aquest personatge no és altra cosa que la privatització d'AENA però mantenint exactament la mateixa estructura aeroportuària? O és que hi ha algú que creu que el PP se'ns ha tornat un paladí de la descentralització a Espanya?
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Ja sabem com són les privatitzacions del PP (i suposo que també dels altres partits): serveixen per col·locar als amics del partit i donar les concessions a empreses vinculades al partit.
Per tant, dubto molt que en aquest cas hi sortissim guanyant gaire
Per tant, dubto molt que en aquest cas hi sortissim guanyant gaire
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Pitjor
És més, deurà tractar-se de d'una de les escasses maneres d'empitjorar encara més la situació.wefer wrote:Per tant, dubto molt que en aquest cas hi sortissim guanyant gaire
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: El futuro del aeropuerto del Prat...
http://www.lamalla.cat/economia/article?id=426289
L'Aeroport del Prat serà gestionat per una societat privada
El president del Govern ha anunciat la privatització dels dos grans aeroports espanyols, Madrid i Barcelona
LAMALLA.CAT
L'aeroport de Barcelona-El Prat tindrà gestió privada en règim concessional. És la nova fórmula de gestió anunciada pel presidemt del Govern central, José Luis Rodríguez Zapatero, aquest dimecres al matí al Congrés dels Diputats i que significa que el sector privat podrà establir una estratègia comercial pròpia i diferenciada per al primer aeroport català. El mateix règim de concessió servirà per gestionar l'aeroport de Madrid-Barajas i és el model que s'aplica també a la majoria de ciutats europees.
L'anunci l'ha fet Zapatero aquest matí de dimecres, en la resposta parlamentària a les preguntes del líder del PP, Mariano Rajoy, sobre l'actuació del Govern davant la crisi. El cap de l'Executiu ha inclòs aquest anunci com a part d'un paquet de mesures destinades a liberalitzar activitats productives.
Primera reacció de prudència a CiU
Per part de Convergència i Unió, el partit que formarà el proper govern de Catalunya, l'anunci ha estat recollit amb prudència per part del seu portaveu parlamentari al Congrés, Josep Antoni Duran i Lleida. En declaracions als mitjans de comunicació als passadissos de la Cambra baixa, Duran, ha dit que les mesures anunciades per Zapatero "van en la bona direcció" però pel que fa a l'aeroport, caldrà veure "quin paper hi jugarà el Govern de la Generalitat".
El Govern de Zapatero ja havia deixat la porta oberta a l'entrada de capital privat per ajudar rebaixar el dèficit de l'empresa estatal AENA (Aeropuertos Espanyoles y Navegación Aeria), però en un principi s'havia apuntat cap a una privatització limitada al 30%. Finalment, segons ha dit Zapatero, s'opta per una privatització del 49% per a tot AENA però en el cas dels dos principals aeroports espanyols, la gestió es cedirà a empreses privades en règim de concessió administrativa.
Barcelona i Madrid són dos dels únics nou aeroports (d'un total de 48) que actualment té AENA i que registren beneficis. La resta són tots deficitaris.
L'Aeroport del Prat serà gestionat per una societat privada
El president del Govern ha anunciat la privatització dels dos grans aeroports espanyols, Madrid i Barcelona
LAMALLA.CAT
L'aeroport de Barcelona-El Prat tindrà gestió privada en règim concessional. És la nova fórmula de gestió anunciada pel presidemt del Govern central, José Luis Rodríguez Zapatero, aquest dimecres al matí al Congrés dels Diputats i que significa que el sector privat podrà establir una estratègia comercial pròpia i diferenciada per al primer aeroport català. El mateix règim de concessió servirà per gestionar l'aeroport de Madrid-Barajas i és el model que s'aplica també a la majoria de ciutats europees.
L'anunci l'ha fet Zapatero aquest matí de dimecres, en la resposta parlamentària a les preguntes del líder del PP, Mariano Rajoy, sobre l'actuació del Govern davant la crisi. El cap de l'Executiu ha inclòs aquest anunci com a part d'un paquet de mesures destinades a liberalitzar activitats productives.
Primera reacció de prudència a CiU
Per part de Convergència i Unió, el partit que formarà el proper govern de Catalunya, l'anunci ha estat recollit amb prudència per part del seu portaveu parlamentari al Congrés, Josep Antoni Duran i Lleida. En declaracions als mitjans de comunicació als passadissos de la Cambra baixa, Duran, ha dit que les mesures anunciades per Zapatero "van en la bona direcció" però pel que fa a l'aeroport, caldrà veure "quin paper hi jugarà el Govern de la Generalitat".
El Govern de Zapatero ja havia deixat la porta oberta a l'entrada de capital privat per ajudar rebaixar el dèficit de l'empresa estatal AENA (Aeropuertos Espanyoles y Navegación Aeria), però en un principi s'havia apuntat cap a una privatització limitada al 30%. Finalment, segons ha dit Zapatero, s'opta per una privatització del 49% per a tot AENA però en el cas dels dos principals aeroports espanyols, la gestió es cedirà a empreses privades en règim de concessió administrativa.
Barcelona i Madrid són dos dels únics nou aeroports (d'un total de 48) que actualment té AENA i que registren beneficis. La resta són tots deficitaris.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
En el millor dels casos, tot quedarà igual
Un tastet de les reaccions:
http://www.ara.cat/economia/infraestruc ... 62346.html
http://www.ara.cat/economia/aeroports-Z ... 62127.html
http://www.ara.cat/economia/AEROPORT-PR ... 61951.html
http://www.ara.cat/economia/infraestruc ... 62346.html
http://www.ara.cat/economia/aeroports-Z ... 62127.html
http://www.ara.cat/economia/AEROPORT-PR ... 61951.html
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Un editorial
http://www.vilaweb.cat/editorial/381940 ... atala.html
Vicent Partal
Abans privat que no català
02.12.2010
Que deu ser una variant d'aquell 'antes roja que rota' que diuen que deia José Calvo Sotelo. Collat per la cosa dels diners com mai, ahir Zapatero va anunciar la privatització d'una part d'AENA i, en el mateix paquet, d'una part de la gestió de l'aeroport de Barcelona. I la Generalitat amiga de José Montilla, amb un pam de nas. Abans hi manarà la Caixa que no pas el govern. I si fóra la Caixa, rai,... perquè cal anar alerta que no acabe manant al Prat, també, CajaMadrid.
Que Zapatero fa les coses que fa perquè no té diners és el secret de la sària, és a dir un secret pregonat a viva veu. El govern espanyol va ofegat i la privatització és un mecanisme habitual en aquestes situacions per a refer un cert equilibri pressupostari, o per a no caure en un pou sense fons d'on fóra gairebé impossible d'eixir.
Però això mateix és indicatiu de qui s’escolta, i qui no, el president del govern espanyol. L'arma del traspàs de la gestió de l'aeroport del Prat, l'han posada sobre la taula pràcticament tots els partits catalans. Fins i tot Esquerra va fer públic que estava disposada a votar positivament l'estatut en canvi d'això i prou. I Zapatero va dir que no. Tota la classe política catalana i una bona part de la classe empresarial s'han estavellat contra aquest mur. El Prat no es podia tocar... fins ara.
Encara més: l'aeroport era un gran instrument de propaganda electora. ¿O no recordem ja que en campanya, fa quatre dies, Blanco va prometre traspassar l'aeroport a la Generailitat, si guanyava Montilla.? No sabien que anaven a privatitzar-la? O només era una altra mostra més de la cara dura proverbial de Zapatero?
Res d'això té massa importància ja. Ara la pregunta és: a quines mans anirà a parar l'aeroport? Perquè una privatització no vol dir, necessàriament, que la gestió s'acoste al territori. Prou hem vist exemples esperpèntics (Endesa) en què el govern espanyol optava per tant se val qui, que no fóra una empresa catalana. I més enllà encara la qüestió no està tant en qui mana com en el model de gestió: en el cas d'AENA, estúpidament centralista i sense parangó enlloc del món occidental. I, en això, no hi ha canvi, que el govern d'Espanya es reserva la darrera paraula.
Tot plegat sona a engany i a burla, una altra. Caldrà llegir doncs la lletra menuda i esperar els esdeveniments per saber si això servirà de res o si encara serà pitjor. Però en qualsevol cas, amb l'anunci d’ahir han quedat clares les prioritats de Zapatero i la capacitat d'influir d'influir de la Generalitat i de Catalunya. I s'ha evidenciat que és nul·la, amb aquest xicot.
Vicent Partal
Abans privat que no català
02.12.2010
Que deu ser una variant d'aquell 'antes roja que rota' que diuen que deia José Calvo Sotelo. Collat per la cosa dels diners com mai, ahir Zapatero va anunciar la privatització d'una part d'AENA i, en el mateix paquet, d'una part de la gestió de l'aeroport de Barcelona. I la Generalitat amiga de José Montilla, amb un pam de nas. Abans hi manarà la Caixa que no pas el govern. I si fóra la Caixa, rai,... perquè cal anar alerta que no acabe manant al Prat, també, CajaMadrid.
Que Zapatero fa les coses que fa perquè no té diners és el secret de la sària, és a dir un secret pregonat a viva veu. El govern espanyol va ofegat i la privatització és un mecanisme habitual en aquestes situacions per a refer un cert equilibri pressupostari, o per a no caure en un pou sense fons d'on fóra gairebé impossible d'eixir.
Però això mateix és indicatiu de qui s’escolta, i qui no, el president del govern espanyol. L'arma del traspàs de la gestió de l'aeroport del Prat, l'han posada sobre la taula pràcticament tots els partits catalans. Fins i tot Esquerra va fer públic que estava disposada a votar positivament l'estatut en canvi d'això i prou. I Zapatero va dir que no. Tota la classe política catalana i una bona part de la classe empresarial s'han estavellat contra aquest mur. El Prat no es podia tocar... fins ara.
Encara més: l'aeroport era un gran instrument de propaganda electora. ¿O no recordem ja que en campanya, fa quatre dies, Blanco va prometre traspassar l'aeroport a la Generailitat, si guanyava Montilla.? No sabien que anaven a privatitzar-la? O només era una altra mostra més de la cara dura proverbial de Zapatero?
Res d'això té massa importància ja. Ara la pregunta és: a quines mans anirà a parar l'aeroport? Perquè una privatització no vol dir, necessàriament, que la gestió s'acoste al territori. Prou hem vist exemples esperpèntics (Endesa) en què el govern espanyol optava per tant se val qui, que no fóra una empresa catalana. I més enllà encara la qüestió no està tant en qui mana com en el model de gestió: en el cas d'AENA, estúpidament centralista i sense parangó enlloc del món occidental. I, en això, no hi ha canvi, que el govern d'Espanya es reserva la darrera paraula.
Tot plegat sona a engany i a burla, una altra. Caldrà llegir doncs la lletra menuda i esperar els esdeveniments per saber si això servirà de res o si encara serà pitjor. Però en qualsevol cas, amb l'anunci d’ahir han quedat clares les prioritats de Zapatero i la capacitat d'influir d'influir de la Generalitat i de Catalunya. I s'ha evidenciat que és nul·la, amb aquest xicot.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Un editorial
TOTALMENT D'ACORD AMB EN PARTAL. Saben vendre el fum com ningú...nosaltres (els votants) som els que enssopeguemGuigui wrote:http://www.vilaweb.cat/editorial/381940 ... atala.html
Vicent Partal
Abans privat que no català
02.12.2010
Que deu ser una variant d'aquell 'antes roja que rota' que diuen que deia José Calvo Sotelo. Collat per la cosa dels diners com mai, ahir Zapatero va anunciar la privatització d'una part d'AENA i, en el mateix paquet, d'una part de la gestió de l'aeroport de Barcelona. I la Generalitat amiga de José Montilla, amb un pam de nas. Abans hi manarà la Caixa que no pas el govern. I si fóra la Caixa, rai,... perquè cal anar alerta que no acabe manant al Prat, també, CajaMadrid.
Que Zapatero fa les coses que fa perquè no té diners és el secret de la sària, és a dir un secret pregonat a viva veu. El govern espanyol va ofegat i la privatització és un mecanisme habitual en aquestes situacions per a refer un cert equilibri pressupostari, o per a no caure en un pou sense fons d'on fóra gairebé impossible d'eixir.
Però això mateix és indicatiu de qui s’escolta, i qui no, el president del govern espanyol. L'arma del traspàs de la gestió de l'aeroport del Prat, l'han posada sobre la taula pràcticament tots els partits catalans. Fins i tot Esquerra va fer públic que estava disposada a votar positivament l'estatut en canvi d'això i prou. I Zapatero va dir que no. Tota la classe política catalana i una bona part de la classe empresarial s'han estavellat contra aquest mur. El Prat no es podia tocar... fins ara.
Encara més: l'aeroport era un gran instrument de propaganda electora. ¿O no recordem ja que en campanya, fa quatre dies, Blanco va prometre traspassar l'aeroport a la Generailitat, si guanyava Montilla.? No sabien que anaven a privatitzar-la? O només era una altra mostra més de la cara dura proverbial de Zapatero?
Res d'això té massa importància ja. Ara la pregunta és: a quines mans anirà a parar l'aeroport? Perquè una privatització no vol dir, necessàriament, que la gestió s'acoste al territori. Prou hem vist exemples esperpèntics (Endesa) en què el govern espanyol optava per tant se val qui, que no fóra una empresa catalana. I més enllà encara la qüestió no està tant en qui mana com en el model de gestió: en el cas d'AENA, estúpidament centralista i sense parangó enlloc del món occidental. I, en això, no hi ha canvi, que el govern d'Espanya es reserva la darrera paraula.
Tot plegat sona a engany i a burla, una altra. Caldrà llegir doncs la lletra menuda i esperar els esdeveniments per saber si això servirà de res o si encara serà pitjor. Però en qualsevol cas, amb l'anunci d’ahir han quedat clares les prioritats de Zapatero i la capacitat d'influir d'influir de la Generalitat i de Catalunya. I s'ha evidenciat que és nul·la, amb aquest xicot.
sempre amb la mateixa pedra....
El licor Calisay no se bebe, se saborea
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Reacció: vaga
http://www.avui.cat/noticia/article/4-e ... nadal.html
Els treballadors d'Aena convoquen vaga als aeroports per Nadal
Protesten per la privatització parcial del gestor aeroportuari
Els sindicats concretaran les dates de les aturades dijous de la setmana que ve
02/12/10 13:54 - Madrid - Agències
Els treballadors d'Aena convocaran diverses vagues als aeroports per Nadal com a mostra de rebuig a la privatització parcial del gestor aeroportuari.
Les aturades seran a tots els aeroports i centres de control d'Aena.
Els sindicats concretaran les dates de les aturades la setmana que ve, el 9 de desembre. CCOO, la UGT i USO consideren que l'anunci del govern espanyol de privatitzar el 49% d'Aena suposa “carregar-se” l'empresa pública.
“Ens sembla una bogeria que privatitzin les dues joies de la corona, Madrid-Barajas i Barcelona-El Prat, ja que això podria portar com a conseqüència la desaparició del model en xarxa i dels aeroports més petits”, ha assegurat el portaveu de CCOO a l'ens, César Revuelta.
Els treballadors d'Aena convoquen vaga als aeroports per Nadal
Protesten per la privatització parcial del gestor aeroportuari
Els sindicats concretaran les dates de les aturades dijous de la setmana que ve
02/12/10 13:54 - Madrid - Agències
Els treballadors d'Aena convocaran diverses vagues als aeroports per Nadal com a mostra de rebuig a la privatització parcial del gestor aeroportuari.
Les aturades seran a tots els aeroports i centres de control d'Aena.
Els sindicats concretaran les dates de les aturades la setmana que ve, el 9 de desembre. CCOO, la UGT i USO consideren que l'anunci del govern espanyol de privatitzar el 49% d'Aena suposa “carregar-se” l'empresa pública.
“Ens sembla una bogeria que privatitzin les dues joies de la corona, Madrid-Barajas i Barcelona-El Prat, ja que això podria portar com a conseqüència la desaparició del model en xarxa i dels aeroports més petits”, ha assegurat el portaveu de CCOO a l'ens, César Revuelta.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
La Generalitat, amb les escorrialles
http://www.ara.cat/economia/govern-priv ... 61988.html
La Generalitat intervindrà només en les decisions sobre "urbanisme, mobilitat i coordinació" que afectin el Prat
El govern espanyol manté el control sobre els aspectes estratègics
IGNASI PUJOL
Barcelona | Actualitzada el 03/12/2010 14:08
El Consell de Ministres ha aprovat aquest matí el decret llei de reforma del sistema aeroportuari espanyol, tal i com acaba d'informar el vicepresident, Alfredo Pérez Rubalcaba. La norma suposa la privatització parcial d'Aena, l'ens gestor depenent del Ministeri de Foment, que obrirà el 49% del seu capital al sector privat.
La vicepresidenta segona del govern i ministra d'Economia, Elena Salgado, ha explicat que aquest decret suposa la "modernització de la gestió dels aeroports" i dotar el sistema d'una "major agilitat i d'un marc jurídic més adequat".
La reforma es completarà amb el concurs per a la gestió dels dos principals aeroports de la xarxa d'Aena: Madrid-Barajas i Barcelona-El Prat. Salgado ha assegurat que el govern "sempre ha deixat oberta la possibilitat de gestionar els aeroports de forma diferent".
Sobre la participació de la Generalitat en la gestió del Prat, la ministra ha dit que "les comunitats autònomes participaran d'aquest disseny; avui donem el primer pas". La ministra ha afegit que el Govern podrà participar en la presa de decisions en qüestions "urbanístiques, de mobilitat i en els comitès de coordinació entre aeroports". D'aquesta forma, aspectes estratègics com l'assignació d'slots (permisos d'aterratge i enlairament) o la fixació de taxes, seguiran depenent de l'Estat.
Salgado ha remarcat que els treballadors d'Aena conservaran "els seus drets actuals".
[...]
La Generalitat intervindrà només en les decisions sobre "urbanisme, mobilitat i coordinació" que afectin el Prat
El govern espanyol manté el control sobre els aspectes estratègics
IGNASI PUJOL
Barcelona | Actualitzada el 03/12/2010 14:08
El Consell de Ministres ha aprovat aquest matí el decret llei de reforma del sistema aeroportuari espanyol, tal i com acaba d'informar el vicepresident, Alfredo Pérez Rubalcaba. La norma suposa la privatització parcial d'Aena, l'ens gestor depenent del Ministeri de Foment, que obrirà el 49% del seu capital al sector privat.
La vicepresidenta segona del govern i ministra d'Economia, Elena Salgado, ha explicat que aquest decret suposa la "modernització de la gestió dels aeroports" i dotar el sistema d'una "major agilitat i d'un marc jurídic més adequat".
La reforma es completarà amb el concurs per a la gestió dels dos principals aeroports de la xarxa d'Aena: Madrid-Barajas i Barcelona-El Prat. Salgado ha assegurat que el govern "sempre ha deixat oberta la possibilitat de gestionar els aeroports de forma diferent".
Sobre la participació de la Generalitat en la gestió del Prat, la ministra ha dit que "les comunitats autònomes participaran d'aquest disseny; avui donem el primer pas". La ministra ha afegit que el Govern podrà participar en la presa de decisions en qüestions "urbanístiques, de mobilitat i en els comitès de coordinació entre aeroports". D'aquesta forma, aspectes estratègics com l'assignació d'slots (permisos d'aterratge i enlairament) o la fixació de taxes, seguiran depenent de l'Estat.
Salgado ha remarcat que els treballadors d'Aena conservaran "els seus drets actuals".
[...]
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Ara, el personal de terra
http://www.ara.cat/territori/Aeroport-v ... 60987.html
El personal d'Aena comença les mobilitzacions per protestar contra la privatització dels aeroports
Quim Torrent
Barcelona | Actualitzada el 17/12/2010 10:24
Els passatgers que vulguin marxar de vacances amb avió durant les festes de Nadal poden trobar-se amb problemes. Aquesta vegada no seran els controladors. El personal de terra d'Aena va iniciar ahir a diferents aeroports les protestes en contra de la privatització dels aeroports. Al Prat, de moment, la protesta només ha provocat problemes puntuals en algun vol.
D'altra banda, els afectats per la vaga de controladors del 3 i 4 de desembre han constituït una oficina d'afectats. El bufet Cremades&Calvo Sotelo coordinarà les accions judicials d'aquests afectats, que d'entrada han de pagar 25 euros per les despeses de tramitació.
El personal d'Aena comença les mobilitzacions per protestar contra la privatització dels aeroports
Quim Torrent
Barcelona | Actualitzada el 17/12/2010 10:24
Els passatgers que vulguin marxar de vacances amb avió durant les festes de Nadal poden trobar-se amb problemes. Aquesta vegada no seran els controladors. El personal de terra d'Aena va iniciar ahir a diferents aeroports les protestes en contra de la privatització dels aeroports. Al Prat, de moment, la protesta només ha provocat problemes puntuals en algun vol.
D'altra banda, els afectats per la vaga de controladors del 3 i 4 de desembre han constituït una oficina d'afectats. El bufet Cremades&Calvo Sotelo coordinarà les accions judicials d'aquests afectats, que d'entrada han de pagar 25 euros per les despeses de tramitació.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Mobilitzacions del personal de terra
http://www.avui.cat/noticia/article/4-e ... daena.html
Tancada dels treballadors de terra dels aeroports per la privatització d'Aena
La protesta es produeix perquè les negociacions amb el ministeri de Foment sobre el manteniment dels llocs de treball estan estancades
Els sindicats no descarten convocar una vaga, si no s'inicia el diàleg
20/01/11 09:30 - Barcelona - Redacció
A les 8 hores d'aquest dijous els treballadors de terra de tots els aeroports d'Aena s'han tancat fins demà divendres a les vuit del matí contra la privatització d'Aena.
Concretament, i segons informa el comitè d'empresa d'Aena en un comunicat, protesten perquè les negociacions amb el ministeri de Foment sobre el manteniment dels llocs de treball, després de l'anunci de privatització del 49% de l'ens, estan estancades.
A l'aeroport de Barcelona, el tancament es produeix a la sala del comitè de la terminal 2 del Prat.
Les representacions de CCOO, UGT i USO ja van explicar que no obtenen cap resposta del ministeri respecte “dos aspecte fonamentals” com són el manteniment dels llocs de treball i les seves condicions laborals.
I, “donada la situació crítica”, els sindicats no descarten “incrementar les mobilitzacions i la tensió”, que podrien acabar en una convocatòria de vaga.
Tancada dels treballadors de terra dels aeroports per la privatització d'Aena
La protesta es produeix perquè les negociacions amb el ministeri de Foment sobre el manteniment dels llocs de treball estan estancades
Els sindicats no descarten convocar una vaga, si no s'inicia el diàleg
20/01/11 09:30 - Barcelona - Redacció
A les 8 hores d'aquest dijous els treballadors de terra de tots els aeroports d'Aena s'han tancat fins demà divendres a les vuit del matí contra la privatització d'Aena.
Concretament, i segons informa el comitè d'empresa d'Aena en un comunicat, protesten perquè les negociacions amb el ministeri de Foment sobre el manteniment dels llocs de treball, després de l'anunci de privatització del 49% de l'ens, estan estancades.
A l'aeroport de Barcelona, el tancament es produeix a la sala del comitè de la terminal 2 del Prat.
Les representacions de CCOO, UGT i USO ja van explicar que no obtenen cap resposta del ministeri respecte “dos aspecte fonamentals” com són el manteniment dels llocs de treball i les seves condicions laborals.
I, “donada la situació crítica”, els sindicats no descarten “incrementar les mobilitzacions i la tensió”, que podrien acabar en una convocatòria de vaga.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.