Page 1 of 1

Accessos de metro antics per recuperar...

Posted: Monday 05/11/2007 23:05
by metring
...i d'altres de nous, que caldrien per algunes estacions. Aquesta és la proposta d'aquest fil. Jo tornaria a obrir, per exemple, els antics accessos de Catalunya línia 3, aquell que hi ha tancat al vestíbul de Renfe, i que dona a parar als dos costats del túnel cantó muntanya, i també el que anava de Catalunya Renfe a Universitat. Què en penseu vosaltres?

Fontana

Posted: Monday 05/11/2007 23:14
by Guigui
Cal urgentment una sortida a Fontana pel costat mar. Sortiria, més o menys, a l'alçada del carrer Montseny.

Posted: Monday 05/11/2007 23:36
by iluro
Estació Barceloneta, crec que un accès al costat Jaume I quedaría mes o menys devant de la delegació del Govern, amb accès mes directe a l' estació de França i al barri del Born.

Barceloneta

Posted: Tuesday 06/11/2007 0:27
by Guigui
iluro wrote:Estació Barceloneta, crec que un accès al costat Jaume I quedaría mes o menys devant de la delegació del Govern, amb accès mes directe a l' estació de França i al barri del Born.
En tot cas, cauria cap a l'alçada del Port Vell. El metro segueix la continuació de la Via Laietana abans de fer la corba que segueix el costat muntanya de la Pl. Pau Vila i enfilar per Dr. Aiguader.

Ara, que una boca pel Pla de Palau no aniria malament, no...

Posted: Tuesday 06/11/2007 0:49
by wefer
A Tetuan L2, obrir l'accés costat Glòries que actiualment només s'utilitza com a sortida d'emergència i que donaria millor servei a aquella zona.
A Universitat L2 el mateix: obrir l'accés directe a la L2 des del costat Pl. Goya per evitar fer una volta absirda i de pas descongestionar l'intercanviador amb la L1, que igualment s'hauria de remodelar perquè està pensat amb el (...) :D

(...)

Posted: Tuesday 06/11/2007 0:52
by Guigui
wefer wrote:perquè està pensat amb el (...) :D
El "meuca", el "bagassa", el "prostituta"...? Això és gramàtica cruyffiana! :)

Posted: Tuesday 06/11/2007 23:10
by Alfredo_21
Yo creo que se debería de hacer una salida más cercana a la Estació de França en L4 Barceloneta. Y tambien sería interesante abrir el vestíbulo de RENFE en Universitat.
Habland de aprovechar salidas de emergencia en la Línea 2 aprovecharía para abrir otra boca en Artigues|Sant Adrià ya que es una estacióm que da servicio a muchísima gente y mejoraria la conexión con la zona de Llefia Sur.

Posted: Wednesday 07/11/2007 11:12
by Fran-Ikarus
La Pau porta anys, des que va passar a tenir 2 línies, amb un sol accés, i penso que això s'hauria de corregir. De fet penso que cap estació hauria de tenir un sol accès al carrer (sortides d'emergència a banda)

Re: Accessos de metro antics per recuperar...

Posted: Sunday 01/03/2009 16:10
by metring
Pujo el tema, perquè crec que seria bona idea recuperar l'accés de Catalunya-Renfe amb el metro Universitat, per reforçar l'enllaç de Renfe i metro, i més ara que hi han obres a l'intercanviador d'Arc de Triomf.

Re: Accessos de metro antics per recuperar...

Posted: Thursday 05/03/2009 10:05
by wefer
metring wrote:Pujo el tema, perquè crec que seria bona idea recuperar l'accés de Catalunya-Renfe amb el metro Universitat, per reforçar l'enllaç de Renfe i metro, i més ara que hi han obres a l'intercanviador d'Arc de Triomf.
Sí, el que és més bo d'aquest accés és que ja està fet però tancat. Únicament amb unes mínimes obres de reforma (canviar terres i parets, il·luminació, validadores i escala mecànica nova), podríem tenir l'accés novament en funcionament i donar connexió directe entre Renfe Pl. Catalunya i L2 TMB.
És realment absurd que es tanqués aquest accés per considerar-lo massa llarg, quan per exemple l'actual enllaç entre L2 Pg. de Gràcia i Renfe Pg. de Gràcia fa el doble de longitud!! :x

Re: Accessos de metro antics per recuperar...

Posted: Thursday 05/03/2009 15:24
by cristian26
No seria bo fer un enllaç des de Plaça Catalunya cap a la L2 però per sota el Passeig de Gracia fins a la Gran via? El d'Universitat ja està fet, i seria molt bo que l'obrissin, però potser si que és massa llarg...

Estava previst

Posted: Thursday 05/03/2009 18:52
by Guigui
cristian26 wrote:No seria bo fer un enllaç des de Plaça Catalunya cap a la L2 però per sota el Passeig de Gracia fins a la Gran via? El d'Universitat ja està fet, i seria molt bo que l'obrissin, però potser si que és massa llarg...
De fet, estava previst fer-ho amb el projecte de macrointercanviador. I tampoc seria tant, en tot cas, menys que el passadís de Pg. de Gràcia entre la L3 i la L4.

Re: Estava previst

Posted: Friday 06/03/2009 11:16
by Platanito
Guigui wrote:
cristian26 wrote:No seria bo fer un enllaç des de Plaça Catalunya cap a la L2 però per sota el Passeig de Gracia fins a la Gran via? El d'Universitat ja està fet, i seria molt bo que l'obrissin, però potser si que és massa llarg...
De fet, estava previst fer-ho amb el projecte de macrointercanviador. I tampoc seria tant, en tot cas, menys que el passadís de Pg. de Gràcia entre la L3 i la L4.
Amb el que els agrada posar tapissos rodants...

Re: Accessos de metro antics per recuperar...

Posted: Wednesday 03/06/2009 1:14
by wefer
metring wrote:Jo tornaria a obrir, per exemple, els antics accessos de Catalunya línia 3, aquell que hi ha tancat al vestíbul de Renfe, i que dona a parar als dos costats del túnel cantó muntanya,
Aquí deixo una foto que vaig poder fer ahir d'aquest antic passadís avui dia tancat, i que connecta directament el vestíbul de Renfe amb les andanes de la L3. Perdoneu la mala qualitat, però és de mòbil i amb poca llum.

Re: Accessos de metro antics per recuperar...

Posted: Wednesday 03/06/2009 8:19
by metring
Amb aquest accés, seria infinítament més fàcil passar de la L1 i sobretot, de la Renfe, a la L3. Potser, al ser tant estret, i amb les escales que van a parar a les andanes, difícilment es podria adaptar, però facilitaria la vida a molta gent. I és que de vegades, tenim recursos qie no sabem aprofitar!!!! Idem amb el passadís de Catalunya a Universitat.

Re: Accessos de metro antics per recuperar...

Posted: Wednesday 03/06/2009 9:30
by Danzig
metring wrote:Amb aquest accés, seria infinítament més fàcil passar de la L1 i sobretot, de la Renfe, a la L3. Potser, al ser tant estret, i amb les escales que van a parar a les andanes, difícilment es podria adaptar, però facilitaria la vida a molta gent. I és que de vegades, tenim recursos qie no sabem aprofitar!!!! Idem amb el passadís de Catalunya a Universitat.
Pel que es veu a la foto sembla de les mateixes característiques que el que comunica el metro amb la Renfe a Passeig de Gràcia, andana sentit França. Canviant les escales per rampa, clar

Re: Accessos de metro antics per recuperar...

Posted: Wednesday 03/06/2009 10:11
by metring
A http://www.transport.cat/wiki/index.php/Catalunya_L3 teniu fotos de quan es passadís funcionava, i un cop tancat.

Re: Accessos de metro antics per recuperar...

Posted: Wednesday 03/06/2009 12:10
by El LLOP
Image

Image

Image

Re: Accessos de metro antics per recuperar...

Posted: Saturday 07/04/2018 8:57
by metring
A mi em sona que si, però i a algú més?