Una rambla elevada 10 metres cobrirà les vies a Sants
Una rambla elevada 10 metres cobrirà les vies a Sants
Diari AVUI - Carles Sabaté
--------------
Una rambla elevada 10 metres cobrirà les vies de tren a Sants
Es guanyarà espai de carrer soterrant TGV i metro
UNA INFRAESTRUCTURA CLAU
El projecte definitiu de cobertura i urbanització de la platja de vies de Sants deixarà una rambla de 700 metres de llargada entre la plaça de Sants i la Riera Blanca. El calaix que cobrirà les vies de rodalies quedarà aixecat entre 8 i 10 metres, en una configuració similar a alguns trams de la propera rambla Badal.
Les dues vies de TGV i les dues de metro quedaran soterrades: el tren de gran velocitat, perquè es construeix un túnel al cantó muntanya, i la línia 1 de metro perquè el sector mar de les vies quedarà sota el nou rasant més elevat, segons el projecte presentat ahir per l'Ajuntament de Barcelona. Aquest mes el consistori aprovarà inicialment el pla, que a banda de cobrir les vies de rodalia i soterrar les de TGV i metro, millorarà la connectivitat entre Sants i la Bordeta, ja que amplia els carrers que travessen l'actual cicatriu ferroviària.
Aquesta era una de les històriques reivindicacions dels veïns que el projecte farà realitat, ja que amplia el pas per Riera Blanca i converteix el pas de vianants del carrer de la Riera de Tena en un carrer similar al que creua l'Illa Diagonal. L'altra demanda, el soterrament total, només es compleix a mitges, ja que de les actuals 8 vies (6 de rodalies i 2 de metro) només 4 quedaran sota la cota zero.
"Un dels projectes més complexos que afronta Barcelona", com el va definir l'alcalde Joan Clos, i que implicarà afectacions en el trànsit ferroviari. Les obres començaran a l'hivern i haurien d'estar enllestides coincidint amb l'arribada de l'alta velocitat a Barcelona, l'any 2007. Les línies de rodalies i metro no modificaran els seus horaris, encara que el pas constant de combois obligarà a treballar amb bigues i pilastres prefabricades, i probablement, situades en horaris de menys freqüència ferroviària.
Impacte i soroll
El primer tinent d'alcalde i regidor d'Urbanisme, Xavier Casas, defensa que el calaix "tindrà un resultat i un impacte molt similar al soterrament total. En qualsevol cas, serà molt diferent a les marquesines projectades inicialment". Casas pronostica una important reducció del soroll, ja que preveu que es passarà dels 70-80 decibels actuals a 30-35. També va recordar que la cobertura "era impossible sense tallar el trànsit ferroviari de la ciutat".
El calaix sobre les vies tindrà una alçada d'entre 8 i 10 metres. Des del cantó muntanya s'hi accedirà més fàcilment, i pel cantó de la Bordeta hi haurà pendents i talussos, a més d'ascensors i escales automàtiques. Els murs de la rambla estaran a una vintena de metres dels edificis del carrer Antoni de Capmany, "l'amplada d'un carrer de l'Eixample", defensava Clos, i en alguns trams disposaran de vidrieres laterals.
El projecte del ministeri de Foment d'instal·lar les vies d'ample europeu entre l'Hospitalet i Sants costa 20 milions, mentre que la urbanització, que finançarà l'Ajuntament, pujarà a 12. Les obres s'han encarregat a Barcelona d'Infraestructures Municipals, la nova empresa urbanística del consistori.
Cobertura fins a la Torrassa
La cobertura de les vies al municipi de Barcelona s'allargarà fins a la Torrassa, ja al terme de l'Hospitalet. El conveni amb el ministeri preveia continuar la "solució" adoptada a Barcelona uns centenars de metres més, fins al pont de la Torrassa, tot i que en aquest barri als voltants de la via hi ha naus industrials. Les vies se soterraran des de la Torrassa en direcció a Bellvitge. Tot i les coincidències de projecte i polítiques entre Barcelona i l'Hospitalet, les tramitacions respectives caminen per separat.
--------------
Una rambla elevada 10 metres cobrirà les vies de tren a Sants
Es guanyarà espai de carrer soterrant TGV i metro
UNA INFRAESTRUCTURA CLAU
El projecte definitiu de cobertura i urbanització de la platja de vies de Sants deixarà una rambla de 700 metres de llargada entre la plaça de Sants i la Riera Blanca. El calaix que cobrirà les vies de rodalies quedarà aixecat entre 8 i 10 metres, en una configuració similar a alguns trams de la propera rambla Badal.
Les dues vies de TGV i les dues de metro quedaran soterrades: el tren de gran velocitat, perquè es construeix un túnel al cantó muntanya, i la línia 1 de metro perquè el sector mar de les vies quedarà sota el nou rasant més elevat, segons el projecte presentat ahir per l'Ajuntament de Barcelona. Aquest mes el consistori aprovarà inicialment el pla, que a banda de cobrir les vies de rodalia i soterrar les de TGV i metro, millorarà la connectivitat entre Sants i la Bordeta, ja que amplia els carrers que travessen l'actual cicatriu ferroviària.
Aquesta era una de les històriques reivindicacions dels veïns que el projecte farà realitat, ja que amplia el pas per Riera Blanca i converteix el pas de vianants del carrer de la Riera de Tena en un carrer similar al que creua l'Illa Diagonal. L'altra demanda, el soterrament total, només es compleix a mitges, ja que de les actuals 8 vies (6 de rodalies i 2 de metro) només 4 quedaran sota la cota zero.
"Un dels projectes més complexos que afronta Barcelona", com el va definir l'alcalde Joan Clos, i que implicarà afectacions en el trànsit ferroviari. Les obres començaran a l'hivern i haurien d'estar enllestides coincidint amb l'arribada de l'alta velocitat a Barcelona, l'any 2007. Les línies de rodalies i metro no modificaran els seus horaris, encara que el pas constant de combois obligarà a treballar amb bigues i pilastres prefabricades, i probablement, situades en horaris de menys freqüència ferroviària.
Impacte i soroll
El primer tinent d'alcalde i regidor d'Urbanisme, Xavier Casas, defensa que el calaix "tindrà un resultat i un impacte molt similar al soterrament total. En qualsevol cas, serà molt diferent a les marquesines projectades inicialment". Casas pronostica una important reducció del soroll, ja que preveu que es passarà dels 70-80 decibels actuals a 30-35. També va recordar que la cobertura "era impossible sense tallar el trànsit ferroviari de la ciutat".
El calaix sobre les vies tindrà una alçada d'entre 8 i 10 metres. Des del cantó muntanya s'hi accedirà més fàcilment, i pel cantó de la Bordeta hi haurà pendents i talussos, a més d'ascensors i escales automàtiques. Els murs de la rambla estaran a una vintena de metres dels edificis del carrer Antoni de Capmany, "l'amplada d'un carrer de l'Eixample", defensava Clos, i en alguns trams disposaran de vidrieres laterals.
El projecte del ministeri de Foment d'instal·lar les vies d'ample europeu entre l'Hospitalet i Sants costa 20 milions, mentre que la urbanització, que finançarà l'Ajuntament, pujarà a 12. Les obres s'han encarregat a Barcelona d'Infraestructures Municipals, la nova empresa urbanística del consistori.
Cobertura fins a la Torrassa
La cobertura de les vies al municipi de Barcelona s'allargarà fins a la Torrassa, ja al terme de l'Hospitalet. El conveni amb el ministeri preveia continuar la "solució" adoptada a Barcelona uns centenars de metres més, fins al pont de la Torrassa, tot i que en aquest barri als voltants de la via hi ha naus industrials. Les vies se soterraran des de la Torrassa en direcció a Bellvitge. Tot i les coincidències de projecte i polítiques entre Barcelona i l'Hospitalet, les tramitacions respectives caminen per separat.
El món és un teatre. Hi vens, hi actues i marxes. ... ... (I deixes de molestar, ... emprenyar, .... etz., etz.)
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
De El Periódico de Catalunya:
--------------------------------
Una rambla enjardinada de 700 metres cobrirà les vies a Sants
• Se sustentarà sobre un gran 'calaix' de formigó, que els veïns rebutgen
• L'obra, que costarà 30 milions d'euros, estarà acabada a finals del 2007
Una rambla de vianants enjardinada de gairebé 700 metres de longitud, amb uns tancaments laterals de formigó, massissos en alguns trams i translúcids en altres, serà la solució per tapar el corredor de vies dels trens de rodalies i del metro entre l'Hospitalet de Llobregat i la zona pròxima a l'estació de Sants. Però aquest polèmic calaix de formigó, que va ser projectat per l'ajuntament com una alternativa al soterrament de les vies de l'AVE, segueix provocant l'oposició d'un grup de veïns.
Segons la documentació que l'ajuntament va facilitar als veïns, la llosa de formigó arribarà als seus punts més alts --les confluències entre els carrers de Badal i Burgos, i de Riera Blanca amb Antoni de Capmany-- a gairebé 12 metres, quan l'ajuntament es va comprometre el febrer del 2003 que el calaix no superaria els vuit metres. El projecte afecta el tram ferroviari entre el carrer de Riera Blanca de l'Hospitalet i l'estació de Sants.
Les dues vies de l'AVE arribaran a Sants soterrades, per sota de les quatre vies de rodalies. Aquestes vies i les dues del metro es taparan amb dues lloses de formigó independents, que exerciran de falsos túnels per reduir el soroll que suporten actualment els veïns. L'ajuntament sosté que la urbanització de la zona amb la coberta de formigó "serà la solució a un problema històric d'incomunicació física entre barris".
L'alcalde de Barcelona, Joan Clos; el primer tinent d'alcalde, Xavier Casas, i l'enginyer Javier Ruibamba van presentar ahir el projecte, que suposarà una inversió d'uns 30 milions d'euros i que afectarà uns 54.000 metres quadrats. Els treballs començaran durant l'hivern que ve i la previsió és que puguin estar acabats a finals del 2007, coincidint amb la data de l'arribada de l'AVE a l'estació de Sants.
A més de comportar la creació d'una nova rambla per unir unes zones que fins ara estaven separades, amb el calaix l'ajuntament remodelarà el pas de vianants del carrer de Riera de Tena, pel qual podran circular vehicles, així com els dos passos de vianants del carrer de Badal.
BADAL, EL PUNT NEGRE
També s'instal.larà un doble sistema d'escales mecàniques i ascensors adaptats a l'altura del carrer de Badal, que a la confluència amb el carrer de Burgos té el punt negre. En l'actualitat, el metro passa per davant de les finestres del primer pis de les vivendes. Segons l'ajuntament, els veïns guanyaran més espais de vianants i zones verdes, a la vegada que uns accessos més bons.
La plataforma veïnal que fa temps que demana el soterrament total de les vies continua opinant que la cobertura de formigó "és una solució dolenta per al barri" i considera que no estarà llesta l'any 2007.
--------------------------------
Una rambla enjardinada de 700 metres cobrirà les vies a Sants
• Se sustentarà sobre un gran 'calaix' de formigó, que els veïns rebutgen
• L'obra, que costarà 30 milions d'euros, estarà acabada a finals del 2007
Una rambla de vianants enjardinada de gairebé 700 metres de longitud, amb uns tancaments laterals de formigó, massissos en alguns trams i translúcids en altres, serà la solució per tapar el corredor de vies dels trens de rodalies i del metro entre l'Hospitalet de Llobregat i la zona pròxima a l'estació de Sants. Però aquest polèmic calaix de formigó, que va ser projectat per l'ajuntament com una alternativa al soterrament de les vies de l'AVE, segueix provocant l'oposició d'un grup de veïns.
Segons la documentació que l'ajuntament va facilitar als veïns, la llosa de formigó arribarà als seus punts més alts --les confluències entre els carrers de Badal i Burgos, i de Riera Blanca amb Antoni de Capmany-- a gairebé 12 metres, quan l'ajuntament es va comprometre el febrer del 2003 que el calaix no superaria els vuit metres. El projecte afecta el tram ferroviari entre el carrer de Riera Blanca de l'Hospitalet i l'estació de Sants.
Les dues vies de l'AVE arribaran a Sants soterrades, per sota de les quatre vies de rodalies. Aquestes vies i les dues del metro es taparan amb dues lloses de formigó independents, que exerciran de falsos túnels per reduir el soroll que suporten actualment els veïns. L'ajuntament sosté que la urbanització de la zona amb la coberta de formigó "serà la solució a un problema històric d'incomunicació física entre barris".
L'alcalde de Barcelona, Joan Clos; el primer tinent d'alcalde, Xavier Casas, i l'enginyer Javier Ruibamba van presentar ahir el projecte, que suposarà una inversió d'uns 30 milions d'euros i que afectarà uns 54.000 metres quadrats. Els treballs començaran durant l'hivern que ve i la previsió és que puguin estar acabats a finals del 2007, coincidint amb la data de l'arribada de l'AVE a l'estació de Sants.
A més de comportar la creació d'una nova rambla per unir unes zones que fins ara estaven separades, amb el calaix l'ajuntament remodelarà el pas de vianants del carrer de Riera de Tena, pel qual podran circular vehicles, així com els dos passos de vianants del carrer de Badal.
BADAL, EL PUNT NEGRE
També s'instal.larà un doble sistema d'escales mecàniques i ascensors adaptats a l'altura del carrer de Badal, que a la confluència amb el carrer de Burgos té el punt negre. En l'actualitat, el metro passa per davant de les finestres del primer pis de les vivendes. Segons l'ajuntament, els veïns guanyaran més espais de vianants i zones verdes, a la vegada que uns accessos més bons.
La plataforma veïnal que fa temps que demana el soterrament total de les vies continua opinant que la cobertura de formigó "és una solució dolenta per al barri" i considera que no estarà llesta l'any 2007.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Os adjunto l'enllaç de l'ajuntament....
http://w3.bcn.es/V01/Serveis/Noticies/V ... me=HomeBCN
ara i despres
nota de premsa
http://w3.bcn.es/fitxers/premsa/050718d ... ts.421.pdf
Ara que ho veig, comparto la solució que han proposat i m'agrada especialment. Molt imaginativa.
Però com estem dintre de la cultura del "NO", ja me les veig venir.
Si tant no agrada que es quedin amb el soroll dels trens i ens estalviem uns calerons,
no fotem.....
http://w3.bcn.es/V01/Serveis/Noticies/V ... me=HomeBCN
ara i despres
nota de premsa
http://w3.bcn.es/fitxers/premsa/050718d ... ts.421.pdf
Ara que ho veig, comparto la solució que han proposat i m'agrada especialment. Molt imaginativa.
Però com estem dintre de la cultura del "NO", ja me les veig venir.
Si tant no agrada que es quedin amb el soroll dels trens i ens estalviem uns calerons,
no fotem.....
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Mmmm... jo que m'he dedicat a fer renders 3D i presentacions, sé perfectament que es pot fer que quedi maco fins i tot un abocador nuclear o el vessament del Prestige.
Però després, la realitat i, sobretot, l'ús i l'abús de la gent, fa que les coses no siguin tant maques.
Al cap i a la fi, per molt de verd que el pintin (al cap de tres dies tot seran pintades i orins) no deixa de ser un inmens mur que divideix el barri en dos.
També veurem com es soluciona el tema de les arrels d'aquests arbres tant alts que surten al render... o potser es pensen que amb 20 centímetres de terra ja n'hi ha prou.
A mi, veient la imatge que us adjunto i pensant com serà realment, no m'agrada massa, però millor que el que hi ha ara suposo que sí que serà.
Però després, la realitat i, sobretot, l'ús i l'abús de la gent, fa que les coses no siguin tant maques.
Al cap i a la fi, per molt de verd que el pintin (al cap de tres dies tot seran pintades i orins) no deixa de ser un inmens mur que divideix el barri en dos.
També veurem com es soluciona el tema de les arrels d'aquests arbres tant alts que surten al render... o potser es pensen que amb 20 centímetres de terra ja n'hi ha prou.
A mi, veient la imatge que us adjunto i pensant com serà realment, no m'agrada massa, però millor que el que hi ha ara suposo que sí que serà.
- Attachments
-
- La muralla de Xina, el mur de Berlín, o una autopista urbana? No, Sants!!!!
- calaix-sants-render.jpg (24.72 KiB) Viewed 12628 times
Last edited by wefer on Wednesday 20/07/2005 11:01, edited 1 time in total.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
La misma noticia según,
La Vanguardia. - escribe : SILVIA ANGULO - 20/07/2005
Vía libre para Sants
La plataforma ferroviaria entre Riera Blanca y la estación será una rambla peatonal de 700 metros
Las obras de cobertura no afectarán a la circulación de trenes y metro
La playa de vías que se encuentra frente a la estación de Sants se transformará en el 2007, coincidiendo con la llegada del tren de alta velocidad a la ciudad, en un paseo ajardinado de casi 700 metros de longitud. Para ello se prevé soterrar el paso del AVE y cubrir las vías de los trenes de Renfe y las del metro que circulan en paralelo en esa zona. Ayer el alcalde Joan Clos y el ingeniero Javier Ruibamba presentaron uno de los proyectos "más ambiciosos que desarrollará la ciudad en los próximos años". El cubrimiento de la plataforma ferroviaria desde la calle Riera Blanca hasta la estación de Sants tiene un presupuesto de 30 millones de euros y afectará a unos 54.000 metros cuadrados, una superficie equivalente a ocho campos de fútbol.
La cobertura permitirá mejorar la comunicación mar-montaña, una histórica reivindicación del barrio, ya que las vías del tren cortaban todo nexo de unión entre un lado y otro. Así las obras comportarán la remodelación de los tres pasos subterráneos y la ampliación de uno de ellos, el de Riera de Tena para permitir la circulación de vehículos. Además se reformará la estación de metro de la línea 1 de Mercat Nou que quedará debajo de la gran rambla peatonal. Otra de las mejoras que comportará la urbanización de la plataforma ferroviaria será la de dar continuidad a la calle Antoni de Campany para asegurar la conexión este-oeste del barrio.
En la actualidad, la plataforma ferroviaria está formada por seis vías por donde circulan los trenes de Renfe y dos más, en el lado mar, que pertenecen a las de la línea 1 del metro. La cobertura obligará a suprimir dos líneas de cercanías para destinarlas a la circulación del AVE, que pasará por el lado montaña de forma soterrada. La circulación subterránea liberará un nuevo espacio a ras de suelo que en algunos tramos llegará a los 25 metros entre la fachada de las viviendas y el cajón de hormigón. Además se intentará recuperar el máximo espacio posible ciudadano en la calle Antoni de Capmany para dar más amplitud a esta vía tradicionalmente ahogada por el paso de los trenes.
El proyecto prevé dos cubiertas, una para las vías de cercanías y otra para las del metro. Ambas estarán situadas a diferente altura y apoyadas sobre un muro central que separa las dos áreas y que les dará una forma triangular abierta hacia Riera Blanca. La nueva rambla deberá construirse por encima de la actual catenaria de las vías del tren. Por eso, el desnivel en algunas zonas podría llegar a los diez metros. El cajón de hormigón, una solución adoptada por el Ayuntamiento y que ha sido muy criticada por las entidades vecinales, se salvará mediante rampas ajardinadas, escaleras mecánicas y ascensores.
Los cerramientos laterales serán de hormigón armado prefabricado, según explicó ayer el ingeniero Javier Ruibamba. Éstos serán cerrados en algunos tramos y en otros, trendrán una estructura en diagonal con el cierre transparente o translúcido. En aquellos puntos donde se permita el paso de peatones y también la circulación de vehículos, la estructura tendrá forma de celosía, que permite sostener el peso de la cubierta ajardinada y abrir los pasos soterrados. Además, en los paseos laterales, que discurrirán en paralelo con la futura rambla, se instalarán pequeños comercios, como quioscos y otros establecimientos.
La cubierta se transformará en un gran espacio ajardinado con árboles y gran diversidad de plantas que llegarán hasta las rampas que habrá a pie de calle. Según el primer teniente de alcalde y concejal de Urbanismo, Xavier Casas, se trata de aplicar la misma urbanización que en la cobertura de la ronda del Mig.
La nueva rambla pone fin a las reclamaciones de los vecinos de la zona, que han pedido reiteradamente una solución para este espacio degradado por el paso del tren. Así, la cobertura significará bajar de los 80 decibelios que deben soportar ahora a causa de la circulación de los convoyes a los 25 decibelios que generará el tráfico local. "De esta manera, además - dijo Clos-, se aminoran las vibraciones y se suprime el efecto barrera, ya que los habitantes de esta zona estaban marginados por vivir encima de las vías".
Las asociaciones vecinales de la zona habían reclamado el soterramiento total de las vías, con el fin de evitar el gran cajón de hormigón que se construirá. Casas explicó ayer que la solución aportada por los vecinos afectaba en extremo la circulación de trenes hasta la estación de Sants. "Este proyecto aporta las mismas garantías de transversalidad y es muy similar a la propuesta vecinal. Los ciudadanos ganarán espacios verdes y peatonales, a la vez que se mejoran los accesos", el concejal de Urbanismo. En este sentido, añadió que las obras de urbanización no suponen la paralización el tráfico ferroviario y tampoco el del metro. Así se prevé que en septiembre el proyecto salga a exposición pública y a finales de año podrían iniciarse las obras de construcción del gran cajón.
El ingeniero Javier Riubamba, que en Barcelona ha intervenido en proyectos como el del nudo de la Trinitat o la plaza de las Glòries y ha calculado la estructura de la pérgola fotovoltaica del Fòrum, definió el proyecto como "un sueño hecho realidad" y dijo sentirse, "después de pasar tanto tiempo en el barrio, un vecino más". En este sentido, Clos explicó que el proyecto de cobertura se ha llevado a cabo codo a codo con los vecinos. El Consorci de l´Alta Velocitat, el distrito de Sants-Montjuïc y las entidades vecinales han mantenido diversas reuniones para discutir el proyecto. La última de ellas se celebró el pasado jueves, que fue el día en el que los vecinos conocieron a fondo las características del plan.
El proyecto de Barcelona es similar en la forma al que ha presentado el Ayuntamiento de l´Hospitalet para la circulación del tren de alta velocidad desde la estación de la Torrassa hasta la misma Riera Blanca.
Documentos adjuntos : Los vecinos quieren la urbanización del entorno
Satisfacción a medias entre los vecinos. Creen que el cajón y la avenida peatonal que se construirá encima mejorará la zona, pero reclaman que también se urbanice y adecente el entorno de las vías. Según Jordi Clausell, miembro de la Coordinadora y de la entidad vecinal de Hostafrancs, hay algunos aspectos que se deben solucionar como la afectación del patio de la escuela pública Cavall Bernat y la situación del número 120 de la calle Badal, que quedará a escasamente cinco metros del gran cajón de hormigón
http://www.lavanguardia.es/web/20050720 ... 48685.html
i també relacionat o no :
http://www.lavanguardia.es/web/20050720 ... 49255.html
La Vanguardia. - escribe : SILVIA ANGULO - 20/07/2005
Vía libre para Sants
La plataforma ferroviaria entre Riera Blanca y la estación será una rambla peatonal de 700 metros
Las obras de cobertura no afectarán a la circulación de trenes y metro
La playa de vías que se encuentra frente a la estación de Sants se transformará en el 2007, coincidiendo con la llegada del tren de alta velocidad a la ciudad, en un paseo ajardinado de casi 700 metros de longitud. Para ello se prevé soterrar el paso del AVE y cubrir las vías de los trenes de Renfe y las del metro que circulan en paralelo en esa zona. Ayer el alcalde Joan Clos y el ingeniero Javier Ruibamba presentaron uno de los proyectos "más ambiciosos que desarrollará la ciudad en los próximos años". El cubrimiento de la plataforma ferroviaria desde la calle Riera Blanca hasta la estación de Sants tiene un presupuesto de 30 millones de euros y afectará a unos 54.000 metros cuadrados, una superficie equivalente a ocho campos de fútbol.
La cobertura permitirá mejorar la comunicación mar-montaña, una histórica reivindicación del barrio, ya que las vías del tren cortaban todo nexo de unión entre un lado y otro. Así las obras comportarán la remodelación de los tres pasos subterráneos y la ampliación de uno de ellos, el de Riera de Tena para permitir la circulación de vehículos. Además se reformará la estación de metro de la línea 1 de Mercat Nou que quedará debajo de la gran rambla peatonal. Otra de las mejoras que comportará la urbanización de la plataforma ferroviaria será la de dar continuidad a la calle Antoni de Campany para asegurar la conexión este-oeste del barrio.
En la actualidad, la plataforma ferroviaria está formada por seis vías por donde circulan los trenes de Renfe y dos más, en el lado mar, que pertenecen a las de la línea 1 del metro. La cobertura obligará a suprimir dos líneas de cercanías para destinarlas a la circulación del AVE, que pasará por el lado montaña de forma soterrada. La circulación subterránea liberará un nuevo espacio a ras de suelo que en algunos tramos llegará a los 25 metros entre la fachada de las viviendas y el cajón de hormigón. Además se intentará recuperar el máximo espacio posible ciudadano en la calle Antoni de Capmany para dar más amplitud a esta vía tradicionalmente ahogada por el paso de los trenes.
El proyecto prevé dos cubiertas, una para las vías de cercanías y otra para las del metro. Ambas estarán situadas a diferente altura y apoyadas sobre un muro central que separa las dos áreas y que les dará una forma triangular abierta hacia Riera Blanca. La nueva rambla deberá construirse por encima de la actual catenaria de las vías del tren. Por eso, el desnivel en algunas zonas podría llegar a los diez metros. El cajón de hormigón, una solución adoptada por el Ayuntamiento y que ha sido muy criticada por las entidades vecinales, se salvará mediante rampas ajardinadas, escaleras mecánicas y ascensores.
Los cerramientos laterales serán de hormigón armado prefabricado, según explicó ayer el ingeniero Javier Ruibamba. Éstos serán cerrados en algunos tramos y en otros, trendrán una estructura en diagonal con el cierre transparente o translúcido. En aquellos puntos donde se permita el paso de peatones y también la circulación de vehículos, la estructura tendrá forma de celosía, que permite sostener el peso de la cubierta ajardinada y abrir los pasos soterrados. Además, en los paseos laterales, que discurrirán en paralelo con la futura rambla, se instalarán pequeños comercios, como quioscos y otros establecimientos.
La cubierta se transformará en un gran espacio ajardinado con árboles y gran diversidad de plantas que llegarán hasta las rampas que habrá a pie de calle. Según el primer teniente de alcalde y concejal de Urbanismo, Xavier Casas, se trata de aplicar la misma urbanización que en la cobertura de la ronda del Mig.
La nueva rambla pone fin a las reclamaciones de los vecinos de la zona, que han pedido reiteradamente una solución para este espacio degradado por el paso del tren. Así, la cobertura significará bajar de los 80 decibelios que deben soportar ahora a causa de la circulación de los convoyes a los 25 decibelios que generará el tráfico local. "De esta manera, además - dijo Clos-, se aminoran las vibraciones y se suprime el efecto barrera, ya que los habitantes de esta zona estaban marginados por vivir encima de las vías".
Las asociaciones vecinales de la zona habían reclamado el soterramiento total de las vías, con el fin de evitar el gran cajón de hormigón que se construirá. Casas explicó ayer que la solución aportada por los vecinos afectaba en extremo la circulación de trenes hasta la estación de Sants. "Este proyecto aporta las mismas garantías de transversalidad y es muy similar a la propuesta vecinal. Los ciudadanos ganarán espacios verdes y peatonales, a la vez que se mejoran los accesos", el concejal de Urbanismo. En este sentido, añadió que las obras de urbanización no suponen la paralización el tráfico ferroviario y tampoco el del metro. Así se prevé que en septiembre el proyecto salga a exposición pública y a finales de año podrían iniciarse las obras de construcción del gran cajón.
El ingeniero Javier Riubamba, que en Barcelona ha intervenido en proyectos como el del nudo de la Trinitat o la plaza de las Glòries y ha calculado la estructura de la pérgola fotovoltaica del Fòrum, definió el proyecto como "un sueño hecho realidad" y dijo sentirse, "después de pasar tanto tiempo en el barrio, un vecino más". En este sentido, Clos explicó que el proyecto de cobertura se ha llevado a cabo codo a codo con los vecinos. El Consorci de l´Alta Velocitat, el distrito de Sants-Montjuïc y las entidades vecinales han mantenido diversas reuniones para discutir el proyecto. La última de ellas se celebró el pasado jueves, que fue el día en el que los vecinos conocieron a fondo las características del plan.
El proyecto de Barcelona es similar en la forma al que ha presentado el Ayuntamiento de l´Hospitalet para la circulación del tren de alta velocidad desde la estación de la Torrassa hasta la misma Riera Blanca.
Documentos adjuntos : Los vecinos quieren la urbanización del entorno
Satisfacción a medias entre los vecinos. Creen que el cajón y la avenida peatonal que se construirá encima mejorará la zona, pero reclaman que también se urbanice y adecente el entorno de las vías. Según Jordi Clausell, miembro de la Coordinadora y de la entidad vecinal de Hostafrancs, hay algunos aspectos que se deben solucionar como la afectación del patio de la escuela pública Cavall Bernat y la situación del número 120 de la calle Badal, que quedará a escasamente cinco metros del gran cajón de hormigón
http://www.lavanguardia.es/web/20050720 ... 48685.html
i també relacionat o no :
http://www.lavanguardia.es/web/20050720 ... 49255.html
El món és un teatre. Hi vens, hi actues i marxes. ... ... (I deixes de molestar, ... emprenyar, .... etz., etz.)
Trobo el projecte avar, molt avar.
A més, no es té en compte per a res la millora de comunicacions internes del barri més que amb passos subterranis.
Si es soterren les vies de l´AVE, perquè no soterrar la resta de vies?
Ara, que, ben mirat, potser no cal TANT de soterrament...
Del que estic segur és de que no vull el calaix (i això que no sóc de BCN, si visqués al carrer Badal, probablement estaria emprenyadíssim).
És més, el carrer Antoni de Capmany no és tan ample com es pinta a l´exposició per ordinador...
P.S:Com a mesura de protesta contra el calaix, em menjaré una magdalena i unes maduixes boscanes cada matí, au!!
Gresca i xerinola!!
Jo vaig a la muntanya, jo vaig a la muntanya...
P.Sx2: ...i com a segona mesura de protesta, a partir d´ara escriuré tots els misstages en ortografia de Frederic Mistral, bo i boicotejant a Pompeu Fabra, apa!!!
)))2 )))3
A més, no es té en compte per a res la millora de comunicacions internes del barri més que amb passos subterranis.
Si es soterren les vies de l´AVE, perquè no soterrar la resta de vies?
Ara, que, ben mirat, potser no cal TANT de soterrament...
Del que estic segur és de que no vull el calaix (i això que no sóc de BCN, si visqués al carrer Badal, probablement estaria emprenyadíssim).
És més, el carrer Antoni de Capmany no és tan ample com es pinta a l´exposició per ordinador...
P.S:Com a mesura de protesta contra el calaix, em menjaré una magdalena i unes maduixes boscanes cada matí, au!!
Gresca i xerinola!!
Jo vaig a la muntanya, jo vaig a la muntanya...
P.Sx2: ...i com a segona mesura de protesta, a partir d´ara escriuré tots els misstages en ortografia de Frederic Mistral, bo i boicotejant a Pompeu Fabra, apa!!!
)))2 )))3
Last edited by 437.001 on Wednesday 20/07/2005 13:51, edited 1 time in total.
corregidme, pero el cajon es para las 4 vias adif y las 2 de metro. El ave va soterrado, por tanto la distancia entre las viviendas y el trazado aumenta,traduciendose una amplia calle peatonal. (Reducimos 2 vias en superficie).
EStoy esperando que algun ingeniero nos explique cual seria la solución para soterrar las 8 vias (6 +2metro), sin cortar el tráfico de trenes durante 2 o 3 años.
Repito, igual preferimos que sigan las vias como estan , yo ...como vecino de hospitalet cercano a badal estoy realmente entusiasmado con el proyecto
otros prefieren que nos quedemos sin salida sur de ferrocarril, O sea sin rodalies, regionals, grandes lineas y metro durante unos cuantos años, para poner una avenida llena de coches .
EStoy esperando que algun ingeniero nos explique cual seria la solución para soterrar las 8 vias (6 +2metro), sin cortar el tráfico de trenes durante 2 o 3 años.
Repito, igual preferimos que sigan las vias como estan , yo ...como vecino de hospitalet cercano a badal estoy realmente entusiasmado con el proyecto
otros prefieren que nos quedemos sin salida sur de ferrocarril, O sea sin rodalies, regionals, grandes lineas y metro durante unos cuantos años, para poner una avenida llena de coches .
Last edited by sequera on Wednesday 20/07/2005 13:45, edited 1 time in total.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Ara estava donant-li voltes... estava segur que aquessa obra em recordava alguna cosa.
Coi!!! ja està, és clavadeta al tambor de la Plaça de les Glòries... també ho van presentar molt bonic: un espai enjardinat el centre, reducció del trànsit, que si el museu del disseny, etc. I ja sabeu el resultat. Un nyap que ara caldrà enderrocar. Si s'haguéssin fet les coses bé des del principi hagués sigut més car en aquell moment, però a la llarga hagués sigut més barat ja que no caldria gastar dues vegades pel mateix.
Aquest calaix de Sants va exactament pel mateix camí.
No hagués sigut millor soterrar ni que fos la meitat de les vies i alliberar espai dels voltants i adecentar-lo? Ja tindríem més espai i, en el futur, quan hi hagi més diponibilitat econòmica, fer un altre túnel paral·lel per acabar de soterrar totalment.
Si total, s'haurà de passar per passos superiors i escales... què guanyem amb el calaix? Amagar el tren? Tant lleig és veure passar un tren? És millor un mur de 10 metres d'alçada que veure un tren?
Com més ho penso, més desastrós i absurd trobo el projecte.
Coi!!! ja està, és clavadeta al tambor de la Plaça de les Glòries... també ho van presentar molt bonic: un espai enjardinat el centre, reducció del trànsit, que si el museu del disseny, etc. I ja sabeu el resultat. Un nyap que ara caldrà enderrocar. Si s'haguéssin fet les coses bé des del principi hagués sigut més car en aquell moment, però a la llarga hagués sigut més barat ja que no caldria gastar dues vegades pel mateix.
Aquest calaix de Sants va exactament pel mateix camí.
No hagués sigut millor soterrar ni que fos la meitat de les vies i alliberar espai dels voltants i adecentar-lo? Ja tindríem més espai i, en el futur, quan hi hagi més diponibilitat econòmica, fer un altre túnel paral·lel per acabar de soterrar totalment.
Si total, s'haurà de passar per passos superiors i escales... què guanyem amb el calaix? Amagar el tren? Tant lleig és veure passar un tren? És millor un mur de 10 metres d'alçada que veure un tren?
Com més ho penso, més desastrós i absurd trobo el projecte.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
doncs per a mi, es molt bonic mirar pasar els trens, ....però tenir 8 vies a ple rendiment a 4 metres del teu balcó , durant tota la vida...pues va a ser que no. Prefereixo el mur que han planificat.wefer wrote:Ara estava donant-li voltes... estava segur que aquessa obra em recordava alguna cosa.
Coi!!! ja està, és clavadeta al tambor de la Plaça de les Glòries... també ho van presentar molt bonic: un espai enjardinat el centre, reducció del trànsit, que si el museu del disseny, etc. I ja sabeu el resultat. Un nyap que ara caldrà enderrocar. Si s'haguéssin fet les coses bé des del principi hagués sigut més car en aquell moment, però a la llarga hagués sigut més barat ja que no caldria gastar dues vegades pel mateix.
Aquest calaix de Sants va exactament pel mateix camí.
No hagués sigut millor soterrar ni que fos la meitat de les vies i alliberar espai dels voltants i adecentar-lo? Ja tindríem més espai i, en el futur, quan hi hagi més diponibilitat econòmica, fer un altre túnel paral·lel per acabar de soterrar totalment.
Si total, s'haurà de passar per passos superiors i escales... què guanyem amb el calaix? Amagar el tren? Tant lleig és veure passar un tren? És millor un mur de 10 metres d'alçada que veure un tren?
Com més ho penso, més desastrós i absurd trobo el projecte.
Total , o posar el mur amb passeig ajardinat o una avenida amb soroll de cotxes.
Al lliberar les 2 vies costat muntanya, el carrer es transforma en un vial peatonal bastant ample......El mur a construir amb la zona ajardinada serà semblant a construir un edifici de 2-3 plantes a la vorera d'en front en qualsevol carrer de l'hospitalet.
I pensant-ho així, tant de bo tots els edificis fossin de 2-3 plantes
I pensant-ho així, tant de bo tots els edificis fossin de 2-3 plantes
Totalment d'acord. Temps al temps i aquest calaix acabarà enderrocat i els trens soterrats ( com han de ser ) i 30 milions d'euros a fer punyetes. A banda de que acabarà grafitejat i els ascensors trencats, bruts i tot fet una porqueria ( ja m'imagino la gent tirant coses des de dalt del calaix a veure a que passa ).wefer wrote:Ara estava donant-li voltes... estava segur que aquessa obra em recordava alguna cosa.
Coi!!! ja està, és clavadeta al tambor de la Plaça de les Glòries... també ho van presentar molt bonic: un espai enjardinat el centre, reducció del trànsit, que si el museu del disseny, etc. I ja sabeu el resultat. Un nyap que ara caldrà enderrocar. Si s'haguéssin fet les coses bé des del principi hagués sigut més car en aquell moment, però a la llarga hagués sigut més barat ja que no caldria gastar dues vegades pel mateix.
Aquest calaix de Sants va exactament pel mateix camí.
No hagués sigut millor soterrar ni que fos la meitat de les vies i alliberar espai dels voltants i adecentar-lo? Ja tindríem més espai i, en el futur, quan hi hagi més diponibilitat econòmica, fer un altre túnel paral·lel per acabar de soterrar totalment.
Si total, s'haurà de passar per passos superiors i escales... què guanyem amb el calaix? Amagar el tren? Tant lleig és veure passar un tren? És millor un mur de 10 metres d'alçada que veure un tren?
Com més ho penso, més desastrós i absurd trobo el projecte.
Però bé, es lo que tiene.
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Lo siento, pero es que esto es tan horrible...
Hola,
Lo siento sequera, respeto tu opinión y que te guste este desaguisado, pero no comparto que haya que levantar un muro en ese lugar que de por sí ya tiene un desnivel entre banda y banda considerable. O sea... como para ir encima para allá y ponerle más aún.
Hay innumerables razones para decir que "no" a este desastre de chapuza y de baratija de tan sólo 30 ínfimos y míseros millones de euros. ¡Hay que ver lo que llegan a hacer algunos para ahorrarse hasta la última pesetilla! es increible que se haya podido hacer la afirmación...
Y de las infografías... pues ¿qué podemos decir? la que más nos muestra cómo quedará es una toma aérea escorada a un lateral que para nada nos muestra ni nos da una idea de lo que son 10 metros de altura de muro de hormigón y de encajar ahí una calle que ya puede ser todo lo ancha que quieras, pero que es un lugar ideal para una emboscada y para que los bajos fondos del hampa se vean "seguros".
Si se ha podido soterrar el AVE, que se soterre todo y que la rambla quede a nivel, que por el otro lado ya tendremos que hacer el esfuerzo de nivelar de nuevo.
Un cajón, para nada es positivo ni la solución, por muy bonito que nos lo pinten. Ah, y en la infografía que nos coloca wefer... es increíble ya la altura que se ve y lo que más gracia me hace es el arbusto aislado que precisamente colocan en ese preciso punto para intentar dar la sensación de que ahí irá algún árbol o que será una zona verde. Es increible la jeta que tienen algunos cuando mirando esa calle se puede apreciar que eso no existe.
Saludos,
Sergio
PD: Por cierto wefer, si no quitas esa infografía este hilo no se puede seguir cómodamente porque hay que darle a la barra espaciadora.
Lo siento sequera, respeto tu opinión y que te guste este desaguisado, pero no comparto que haya que levantar un muro en ese lugar que de por sí ya tiene un desnivel entre banda y banda considerable. O sea... como para ir encima para allá y ponerle más aún.
Hay innumerables razones para decir que "no" a este desastre de chapuza y de baratija de tan sólo 30 ínfimos y míseros millones de euros. ¡Hay que ver lo que llegan a hacer algunos para ahorrarse hasta la última pesetilla! es increible que se haya podido hacer la afirmación...
Absolutamente lamntable, cuando lo que habría que decir es que cueste lo que cueste, tanto si son 150 como si son 200 M€, se paga porque vale la pena el resultado. Es más, veo indignante dejar el tema en tan solo 30 milloncitos de euros, que eso lo tiene cualquiera y que en los términos que nos movemos es una minucia. Vamos hombre, 30 M€ no es nada. En el Carmel, por utilizar este mismo tipo de baratijas y de ahorros inaceptables, ya vimos lo que pasó... ¿vigilar? ¿para qué, si encarece más? ¿estudios más profundos? ¿para qué, si encarece más? ¿acudir a los terrenos para ver lo que pasaba? ¿para qué, si encarece más? y así con todo. El final lo conocemos todos.Pues yo no quiero pagar de mis impuestos 150 millones de euros para soterrar una via, que con calaix solo vale 30 millones.
Y de las infografías... pues ¿qué podemos decir? la que más nos muestra cómo quedará es una toma aérea escorada a un lateral que para nada nos muestra ni nos da una idea de lo que son 10 metros de altura de muro de hormigón y de encajar ahí una calle que ya puede ser todo lo ancha que quieras, pero que es un lugar ideal para una emboscada y para que los bajos fondos del hampa se vean "seguros".
Si se ha podido soterrar el AVE, que se soterre todo y que la rambla quede a nivel, que por el otro lado ya tendremos que hacer el esfuerzo de nivelar de nuevo.
Un cajón, para nada es positivo ni la solución, por muy bonito que nos lo pinten. Ah, y en la infografía que nos coloca wefer... es increíble ya la altura que se ve y lo que más gracia me hace es el arbusto aislado que precisamente colocan en ese preciso punto para intentar dar la sensación de que ahí irá algún árbol o que será una zona verde. Es increible la jeta que tienen algunos cuando mirando esa calle se puede apreciar que eso no existe.
Saludos,
Sergio
PD: Por cierto wefer, si no quitas esa infografía este hilo no se puede seguir cómodamente porque hay que darle a la barra espaciadora.
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Me siento solo y a contra corriente.
En fin, que le voy a hacer....parece que voy a ser el único en ver las bondades de la obra.
Ahora comprendo a Santfeliuenc con su diagonal y gran via
Tengo dos opciones:
a.-insistir y explicar las bondades de la opción
b.-dejar constancia de lo dicho y no volver a decir nada....
Como no soy politico y no me pagan por ello, escojo la "b"
Y lanzo una propuesta: cuando en navidad del 2007 esté casi acabado, quedamos los que querais y hacemos evaluacion urbanistica.
Saludos
En fin, que le voy a hacer....parece que voy a ser el único en ver las bondades de la obra.
Ahora comprendo a Santfeliuenc con su diagonal y gran via
Tengo dos opciones:
a.-insistir y explicar las bondades de la opción
b.-dejar constancia de lo dicho y no volver a decir nada....
Como no soy politico y no me pagan por ello, escojo la "b"
Y lanzo una propuesta: cuando en navidad del 2007 esté casi acabado, quedamos los que querais y hacemos evaluacion urbanistica.
Saludos
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Yo no estoy solo
Hola,
Yo no estoy solo con lo de Diagonal y Gra Vía, lo que pasa es que los demás que están también a favor no le ponen tanto ímpetu como yo a explicar las bondades y se decantan como tú por la opción "b". Y como me ven a mi que le voy dando caña pues dicen... ¿para qué voy yo a decir nada si ya está el tipo este aquí?
jejejejejeje
Pero yo te sigo diciendo que respet tu opinión y punto de vista. Solamente te hag ver o por lo menos lo trato de hacer, que esa infografía que te muestran es de la zona más fácil, ya que cuando nos crucemos con la ronda del mig por la zona de Badal, etc. el mazacote va a ser espectacular. Y la entrada a Sants donde empieza ahora el túnel ya ni te cuento. Yo creo que esa zona que nos enseñan... bueno, puede ser "pasable", pero cuando se muestra a la gente un proyecto, se muestra entero y no falseando fotos con arbustos ni tampoco colocando solamente la zona que más o menos es la más sencilla, sino el 100% del tramo. Y el 100% del tramo es muy complicado de presentar porque nadie en su sano juicio lo aceptaría (hablo de los vecinos).
Y si la cosa está en gastarse 30 ó 150, que no digan que no se puede, sino simplemente que no les da la gana y que están dispuestos a "carmelizar" el tema ahorrándose todo lo que puedan a costa del bienestar y la calidad de vida de la ciudadanía.
Saludos,
Sergio
Yo no estoy solo con lo de Diagonal y Gra Vía, lo que pasa es que los demás que están también a favor no le ponen tanto ímpetu como yo a explicar las bondades y se decantan como tú por la opción "b". Y como me ven a mi que le voy dando caña pues dicen... ¿para qué voy yo a decir nada si ya está el tipo este aquí?
jejejejejeje
Pero yo te sigo diciendo que respet tu opinión y punto de vista. Solamente te hag ver o por lo menos lo trato de hacer, que esa infografía que te muestran es de la zona más fácil, ya que cuando nos crucemos con la ronda del mig por la zona de Badal, etc. el mazacote va a ser espectacular. Y la entrada a Sants donde empieza ahora el túnel ya ni te cuento. Yo creo que esa zona que nos enseñan... bueno, puede ser "pasable", pero cuando se muestra a la gente un proyecto, se muestra entero y no falseando fotos con arbustos ni tampoco colocando solamente la zona que más o menos es la más sencilla, sino el 100% del tramo. Y el 100% del tramo es muy complicado de presentar porque nadie en su sano juicio lo aceptaría (hablo de los vecinos).
Y si la cosa está en gastarse 30 ó 150, que no digan que no se puede, sino simplemente que no les da la gana y que están dispuestos a "carmelizar" el tema ahorrándose todo lo que puedan a costa del bienestar y la calidad de vida de la ciudadanía.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Penso que aquest calaix serà la xapussa urbanística més gran feta mai tant a Barcelona com l'àrea Metropolitana i fins i tot m'atreviria dir de tot Catalunya.
Una cosa: aquest calaix acabarà just al límit amb L'Hospitalet? Què passarà a l'Hospitalet? Soterrament? Si fos així, crec que en Clos hauria d'anar fent una visita urgent al senyor Corbacho, que per altra banda no l'he vist en res relacionat amb el calaix.
Al final Barcelona haurà d'apendre de les ciutats veïnes, en aquest cas de L'Hospitalet.
Una cosa: aquest calaix acabarà just al límit amb L'Hospitalet? Què passarà a l'Hospitalet? Soterrament? Si fos així, crec que en Clos hauria d'anar fent una visita urgent al senyor Corbacho, que per altra banda no l'he vist en res relacionat amb el calaix.
Al final Barcelona haurà d'apendre de les ciutats veïnes, en aquest cas de L'Hospitalet.
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Sobre l'abús d'ús a Barcelona, com en d'altres ciutats, no hi ha res a fer. La ciutat funciona així i els que ens dediquem a mantenir-la sabem perfectament que les conductes incíviques augmenten i són sinèrgiques amb l'augment general d'envasos.wefer wrote:Mmmm... jo que m'he dedicat a fer renders 3D i presentacions, sé perfectament que es pot fer que quedi maco fins i tot un abocador nuclear o el vessament del Prestige.
Però després, la realitat i, sobretot, l'ús i l'abús de la gent, fa que les coses no siguin tant maques.
Al cap i a la fi, per molt de verd que el pintin (al cap de tres dies tot seran pintades i orins) no deixa de ser un inmens mur que divideix el barri en dos.
També veurem com es soluciona el tema de les arrels d'aquests arbres tant alts que surten al render... o potser es pensen que amb 20 centímetres de terra ja n'hi ha prou.
A mi, veient la imatge que us adjunto i pensant com serà realment, no m'agrada massa, però millor que el que hi ha ara suposo que sí que serà.
Sobre els orins i cagums i els seus efectes devastadors sobre les zones verdes prefereixo no parlar-ne.
Els arbres d'un muntatge no te'ls creguis mai, ja que no serà possible garantir la seguretat ni amb 20 ni amb 40 cms sobre una llosa de formigó. Ens aquests casos s'acostuma a optar per arbres de port petit en jardinera o bé en parterre, tenint en compte que les arrels no poden ser pivotants, cosa que en definitiva crea un arrelament superficial que lentament acaba per descompensar l'arbre cap a una o altra banda segons el volum de copa. La copa acostuma a créixer de forma irregular segons les condicions de llum que rep cada zona de l'arbre que en una ciutat venen determinades i alterades per l'orientació i alçada de l'arbre i els edificis. L'arbre sempre acaba cedint de la banda on pesa més, això s'acostuma a compensar amb podes de brocada que no fan res més que agreujar el problema en la següent brotada de reacció. Ara bé, puc assegurar-te hi ha zones de certa ciutat on hi ha palmeres sobre llosa de formigó a 30 cms i bé que se sustenen...jo sé com.
Un dels llocs on vaig aficionar-me als trens va ser el carrer Antoni de Campmany. Anava amb la meva àvia llargues tardes a veure i apuntar en una llibreta el tipus de tren que passava, per quina via, on anava i quant de retard portava. A més em dedicava a posar pells de tramús al carril de la via u per tal que les trepitjés la següent Suïssa destinació Molins de Rei.
Em cobriran les vies, però no la memória.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.