Cornellà: 25 centímetres entre tren i andana
Posted: Sunday 11/11/2007 20:52
http://www.avui.cat/
------------------------------------
Vint-i-cinc centímetres entre el tren i l’andana
El risc de caure, relliscar o quedar atrapat entre l’andana i el tren és massa alt a l’estació de Renfe de Cornellà de Llobregat. Els més de vint-i-cinc centímetres que separen el tren de l’andana a l’estació han provocat més d’un ensurt als usuaris de Rodalies que baixen o pugen d’un vagó
El risc de caure, relliscar o quedar atrapat entre l’andana i el tren és massa alt a l’estació de Renfe de Cornellà de Llobregat. Els més de vint-i-cinc centímetres que separen el tren de l’andana a l’estació han provocat més d’un ensurt als usuaris de Rodalies que baixen o pugen d’un vagó. Agilitat i precaució són elements que juguen molt a favor per evitar caure de nassos.
“És sorprenent la distància que hi ha entre l’andana i el tren i els que més ho pateixen són les persones grans”, assegura Itziar Larisgoitia. La Itziar viu a Masnou i treballa a Esplugues. Per anar a la feina cada dia agafa el Rodalies fins a Cornellà i al matí ha presenciat més d’una ensopegada. “És hora punta i la gent va amb tantes presses que no mira ni on trepitja. És fàcil caure”, afirma.
La dificultat a l’hora d’accedir al tren és doble per a les persones amb escassa mobilitat. Descartant els trens amb escales, aquesta separació representa per a les persones grans i les de mobilitat reduïda una autèntica barrera arquitectònica. “Alguns s’agafen on poden per no perdre l’equilibri”, explica. Les persones amb mobilitat reduïda necessiten l’ajuda d’algun altre usuari perquè les rodes no quedin encaixonades entre tren i andana.
Plataformes
Els usuaris creuen que aquesta separació es deu a la pròpia orografia de l’estació. “L’andana en direcció Barcelona fa una mica de revolt i potser per això el tren s’allunya encara més”, indica Oriol Castro. Els habituals d’aquesta estació creuen que un plataforma com les col·locades a les andanes del metro seria una solució efectiva.
Però Renfe, encarregat de la gestió d’aquesta estació, no preveu reparar aquesta distància de manera immediata. Conscient d’aquesta separació, l’ens estatal assegura que està col·laborant en la redacció i posada en marxa d’un pla general per modificar aquesta i la resta d’andanes que pateixen aquesta deficiència. El projecte conjunt de Renfe, Adif i el ministeri de Foment pretén aixecar les andanes a l’alçada dels trens.
Renfe informa que està previst de manera imminent la instal·lació d’un ascensor que connecti l’estació de metro amb la de Renfe. Segons fonts de l’ens ferroviari, l’objectiu és millorar l’accessibilitat als Rodalies.
------------------------------------
Vint-i-cinc centímetres entre el tren i l’andana
El risc de caure, relliscar o quedar atrapat entre l’andana i el tren és massa alt a l’estació de Renfe de Cornellà de Llobregat. Els més de vint-i-cinc centímetres que separen el tren de l’andana a l’estació han provocat més d’un ensurt als usuaris de Rodalies que baixen o pugen d’un vagó
El risc de caure, relliscar o quedar atrapat entre l’andana i el tren és massa alt a l’estació de Renfe de Cornellà de Llobregat. Els més de vint-i-cinc centímetres que separen el tren de l’andana a l’estació han provocat més d’un ensurt als usuaris de Rodalies que baixen o pugen d’un vagó. Agilitat i precaució són elements que juguen molt a favor per evitar caure de nassos.
“És sorprenent la distància que hi ha entre l’andana i el tren i els que més ho pateixen són les persones grans”, assegura Itziar Larisgoitia. La Itziar viu a Masnou i treballa a Esplugues. Per anar a la feina cada dia agafa el Rodalies fins a Cornellà i al matí ha presenciat més d’una ensopegada. “És hora punta i la gent va amb tantes presses que no mira ni on trepitja. És fàcil caure”, afirma.
La dificultat a l’hora d’accedir al tren és doble per a les persones amb escassa mobilitat. Descartant els trens amb escales, aquesta separació representa per a les persones grans i les de mobilitat reduïda una autèntica barrera arquitectònica. “Alguns s’agafen on poden per no perdre l’equilibri”, explica. Les persones amb mobilitat reduïda necessiten l’ajuda d’algun altre usuari perquè les rodes no quedin encaixonades entre tren i andana.
Plataformes
Els usuaris creuen que aquesta separació es deu a la pròpia orografia de l’estació. “L’andana en direcció Barcelona fa una mica de revolt i potser per això el tren s’allunya encara més”, indica Oriol Castro. Els habituals d’aquesta estació creuen que un plataforma com les col·locades a les andanes del metro seria una solució efectiva.
Però Renfe, encarregat de la gestió d’aquesta estació, no preveu reparar aquesta distància de manera immediata. Conscient d’aquesta separació, l’ens estatal assegura que està col·laborant en la redacció i posada en marxa d’un pla general per modificar aquesta i la resta d’andanes que pateixen aquesta deficiència. El projecte conjunt de Renfe, Adif i el ministeri de Foment pretén aixecar les andanes a l’alçada dels trens.
Renfe informa que està previst de manera imminent la instal·lació d’un ascensor que connecti l’estació de metro amb la de Renfe. Segons fonts de l’ens ferroviari, l’objectiu és millorar l’accessibilitat als Rodalies.