Page 1 of 1

Barcelona - Lió en tren i enllaços a França

Posted: Wednesday 14/11/2007 15:40
by davida
El proper 27/11 vull a anar a Lió a veure el Lio - Barça i de pas visitar les linies Ussel Montluçon i Montluçon - Volvic que es clausuren el 12/12 (segon ha dit el 437.001 i a http://www.trains-en-voyage.com).
La meva ruta seria:
27/11
------
Talgo 73 fins Montpellier 13h16
Tgv Montpellier 13h27 Lió 15h27

El problema que tinc es l'enllaç de tren Segons informació internacional de Renfe ell em venen fins Montpellier per 52€, mes un altre de Montpellier Lio per 52€ mes, i segons la noia que m'ha ates no sap que pasaria si el Talgo arriba tarda a Montpellier i perdo l'enllaç.
A la web http://www.voyages-sncf.com en venen la mateixa combinación pero nomes desde Cerbere per nomes 42€ (tarifa loisirs) bitllet imprimible. Em plantejo comprar 1 bitllet Barcelona Cerbere a Renfe i el Cerbere - Lio a la Sncf. Ja que em costaria nomes 68€ enlloc de 104. De Barcelona a Cerbere aniria en Talgo, ja que anire a acompanyat del meu avi de 88 anys.
¿Quins problemes podria tindre comprant un bitllet Renfe Barcelona - Cerbere + 1 bitllet sncf Cerbere - Lio, els 2 viatjant en el talgo 73 + TGV ? Aquest dies hi ha vagues a França i podria tindre problemes?

Si no vaig errat el tgv 6866 Montpellier - Geneve te enllaç oficial amb el Talgo III, pero no estic segur. Foto de l'estació de Geneve d'aquest estiu a la sortida del TGV invers:
Image


La resta de la ruta seria
28/11
------
Lio 5:45 Clermont 9:08 via St Ettiene/Thiers o 6:26- 9:14 via Vichy
Clermont 13h11 Montluçon 15h41 via Volvic (la linia entre Volvic i Montluçon la tanquen el 12/12)
Montluçon 15h46 Ussel 17h49 (linia que tambe tanquien el 12/12)
Ussel 18h01 Limoges 19h48
Limoges 01h23 LaTour de Querol 7h51

Es pot saber d'alguna manera que l'enllaç de Montluçon 15h41 - 15h46 esta garantit. La web http://www.voyages-sncf.com em ven el bitllet amb aquest enllaç.

Posted: Wednesday 14/11/2007 17:20
by 437.001
Macho, abriga´t, que a Llemotges i sobretot a Ussel fot MOLT de fred.
Suposo que l´enllaç estarà garantit, de tota manera, és llàstima que facis part del viatge entre Montluçon i Ussel (i Ussel-Llemotges sencer) a les fosques.
Si tens dubtes, consulta al personal Sncf, solen ser amables.
I compte amb les vagues!

P.S: A Ussel, intenta si pots fotografiar el pont de senyals mecàniques, no sé si durarà massa.

Posted: Wednesday 14/11/2007 22:40
by Watermark
No estic segur però em penso que l'enllaç està garantit en els dos sentits ja que a la guia de la DB molts dels recorreguts internacionals des de Barcelona els dóna començant amb la combinació:

08:45 Barcelona-Estació de França
13:16 Montpellier-Saint Roch
TALGO 73

13:27 Montpellier-Saint Roch
17:19 Genève
TGV 6866

¡Enllaç de 11 minuts! A priori arriscadíssim, pero crec que garantitzat tenint en compte que:
1. La prestigiosa guia alemanya insisteix en suggerir l'enllaç tot i rebutjar la preferència d'enllaços curts.
2. El Catalan Talgo s'estaciona a la via E i el TGV surt de la via D, compartint andana, per tant no cal ni pujar al vestíbul (tot i que no sé si et perdonen el no compostar el bitllet).
3. El Catalan Talgo originàriament arribava fins a Ginebra relació que s'efectua ara utilitzant tots dos trens.


Sobre la vaga francesa té pinta de que serà forta, no és el moment de planejar viatges ferroviaris per França a curt termini.

Potser no serà tant

Posted: Wednesday 14/11/2007 22:56
by Guigui
Watermark wrote:Sobre la vaga francesa té pinta de que serà forta, no és el moment de planejar viatges ferroviaris per França a curt termini.
No n'estaria massa segur. La població no comparteix les reivindicacions dels funcionaris amb règim especial de seguretat social, que volen mantenir els seus privilegis respecte al règim general de funcionaris. D'entrada, la CGT sembla que ja ha començat a plegar veles.

Posted: Thursday 15/11/2007 2:31
by Gersenz
Hola!
Watermark wrote:El Catalan Talgo s'estaciona a la via E i el TGV surt de la via D, compartint andana, per tant no cal ni pujar al vestíbul (tot i que no sé si et perdonen el no compostar el bitllet).
Composta'l ;), fes-me cas. Tot i que allà impera el sentit comú (almenys per a aquests casos) i per tant si pel motiu que sigui no ho fas sempre pots adreçar-te a l'interventor només pujar al tren i explicar-li el cas.

Posted: Friday 16/11/2007 17:55
by davida
La tinc el viatge mes o menys decidit
De Lio a Clermont Ferrnad puc anar per Vichy , Thiers o Le Puy En Velay. Alguna recomanación

Ruta decidida
27-nov Talgo 73 Cerbere Montpellier 11:16 13:16
27-nov TGV 6866 Montpellier Lyon 13:27 15:27


Opcio A per Thiers o Vichy
28-nov TER 73302 Lyon Clermont Ferrand 5:45 9:08 via Thiers o Ter 75704 via Vichy
28-nov TER 73027 Clermont Ferrand Montulçon 13:11 15:41 via Volvic
28-nov TER 73001 Montulçon Ussel 15:46 17:49

Per B per Le Puy Velay + Le Mont dore
28-nov TER 86963 Lyon Le puy 7:45 10:12
28-nov TER 73766 Le puy Clermont Ferrand 12:00 14:11
28-nov TER 73205 Clermont Ferrand Le Mont Dore 17:31 19:19
29-nov TER 73202 Le Mont Dore Volvic 10:34 11:53
29-nov TER 73027 Volvic Montulçon 13:11 15:41
29-nov TER 73001 Montulçon Ussel 15:46 17:49

Tornada per Limoges i La Tor de Querol, per decidir si en tren diurn o nocturn.
Una pregunta:
On es separen les branques de la Tor i Portbou del Lunea de Paris? A Toulouse? Es pot baixar? El tren no te parada comercial a Toulouse
Ho pregunto perque em plantejo fer una escapada a Luchon amb el Ter que surt a quarts de 8 de Toulouse.

Posted: Saturday 17/11/2007 12:37
by Jordi Freixas
Efectivament, se separen/enganxen a Tolouse.

Posted: Saturday 17/11/2007 17:07
by 437.001
David, fes-te un favor i escull l´opció B Lyon-Le Puy en Velay Clermont-Le Mont Dore-Volvic-Montluçon-Ussel.

Xalaràs com un camell i el paisatge és preciós.
Podràs parar a Le Puy en Velay, que és una ciutat preciosa i que pots fer una visita llampec en 2 h (no et perdis St.Michel d´Aiguilhe, ni sobretot la catedral, això sí, fa pujada!). El paisatge entre Le Puy i Clermont val la pena, especialment el tram entre Le Puy i Brioude.
Passaràs a més per St.Etienne que és una ciutat important i per les gorges del Loira (tot el tram St.Etienne-Le Puy).

La pujada de Clermont Ferrand a le Mont Dore és una passada (15 km a més del 20% -per mil- de rampa).
I a Le Mont Dore tens el funicular del Capucin.
Podràs fer transbord a Volvic, cosa que jo no he fet, i acabaràs fent el Volvic-Montluçon i el Montluçon-Ussel.

Opció B.

Via Vichy o via Thiers és bonic, però no tant.