Un eix de l'Ebre es factible?
Un eix de l'Ebre es factible?
Ja que existeix un eix de l'Ebre amb carretera per desdoblar, estaria molt be disposar de un eix de l'Ebre ferroviari, el que jo penso per aprofitar les valls i no tenir de fer un tunel o una pendent pronunciada, es aprofitar la linia de Casp a Tarragona el tram que va de Riba-roja d'Ebre a Mora d'Ebre. La linia sortiria de Lleida i pases per Alcarras/Torres de Segre, Soses, Aitona, Serós, la Granja d'Escarp, Mequinença, creues l'Ebre i conectes per tunel a la via que be de Casp a l'altura del Faio; i de Mora d'Ebre anar seguint l'Ebre per Miravet, Rasquera, Benifallet, Aldover, Xerta, Tortosa i tornar a utilitzar la plataforma desmantellada per culpa del bi-pass de l'Ebre fins Arrivar a Amposta i conectar amb l'eix Mediterrani. Es una bona idea?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Si fos Suïssa...
A Suïssa ho seria, sense cap mena de dubte. Passa que tenim la desgràcia de trobar-nos-en a anys llum, en termes ferroviaris.Julià wrote:Es una bona idea?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N7
- Posts: 385
- Joined: Saturday 25/03/2006 17:39
- Location: Sitges BCN
El tram Tortosa - Roquetes - Xerta - Benifallet existia, era part de la línia cap a La Puebla de Híjar i ara és via verda, per tant seria fàcil reobrir-lo.
El tram Lleida - Mequinensa estava planejat com a part de la línia Baeza - St Girons, de la que únicament es va construir el tram Lleida - La Pobla de Segur, no sé si els treballs es van iniciar més al sud de Lleida.
I segons l'atles de l'Encarta 2004 (d'on he tret aquestes informacions), en algun moment ha existit o s'ha planejat una línia Amposta - St Carles de la Ràpita.
Tenint en compte això, les característiques de la geografia i la rendibilitat, només seria una mica viable fer una línia St Carles - Amposta - Tortosa - Benifallet a mitjà termini, i qui sap, a llarg termini la connexió amb Móra la Nova.
La connexió amb Lleida la veig més difícil, perquè a curt termini (2010), la manera més ràpida d'anar de L'Aldea - Amposta fins a Ponent serà a travès del nou Corredor Mediterrani fins a Reus i d'allà per la LAV fins a Lleida. Això faria que la nova línia Faió - Lleida quedés relegat a un escàs trànsit de Regionals, tenint en compte la població de les localitats per on passaria i d'alguns mercaderies (potasser Manresa - Flix?). Totes les circulacions de Llarga Distància i de Regionals ràpids anirien per la LAV i per tant com a eix bàsic no serviria i actualment estem a anys llum de que es construeixin línies per cohesionar el territori.
El tram Lleida - Mequinensa estava planejat com a part de la línia Baeza - St Girons, de la que únicament es va construir el tram Lleida - La Pobla de Segur, no sé si els treballs es van iniciar més al sud de Lleida.
I segons l'atles de l'Encarta 2004 (d'on he tret aquestes informacions), en algun moment ha existit o s'ha planejat una línia Amposta - St Carles de la Ràpita.
Tenint en compte això, les característiques de la geografia i la rendibilitat, només seria una mica viable fer una línia St Carles - Amposta - Tortosa - Benifallet a mitjà termini, i qui sap, a llarg termini la connexió amb Móra la Nova.
La connexió amb Lleida la veig més difícil, perquè a curt termini (2010), la manera més ràpida d'anar de L'Aldea - Amposta fins a Ponent serà a travès del nou Corredor Mediterrani fins a Reus i d'allà per la LAV fins a Lleida. Això faria que la nova línia Faió - Lleida quedés relegat a un escàs trànsit de Regionals, tenint en compte la població de les localitats per on passaria i d'alguns mercaderies (potasser Manresa - Flix?). Totes les circulacions de Llarga Distància i de Regionals ràpids anirien per la LAV i per tant com a eix bàsic no serviria i actualment estem a anys llum de que es construeixin línies per cohesionar el territori.
67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
De ser possible, ho és.
No obstant, està clar que no és una prioritat ja que hi ha zones molt més poblades i amb greus problemes de comunicació que encara no tenen ferrocarril, o si el tenen és obsolet.
Per tant, a l'Ebre, si l'oferta de transport públic és insuficient el que caldrà serà augmentar el servei d'autobús, però de moment no és justificable la inversió per construir una línia de ferrocarril
No obstant, està clar que no és una prioritat ja que hi ha zones molt més poblades i amb greus problemes de comunicació que encara no tenen ferrocarril, o si el tenen és obsolet.
Per tant, a l'Ebre, si l'oferta de transport públic és insuficient el que caldrà serà augmentar el servei d'autobús, però de moment no és justificable la inversió per construir una línia de ferrocarril
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
-
- N7
- Posts: 385
- Joined: Saturday 25/03/2006 17:39
- Location: Sitges BCN
Home, doncs qualsevol línia amb aquesta funció és factible mentalment, però el problema és construir-les degut a la forta inversió inicial que suposaria i la poca rendibilitat de la línia, més ben dit el dèficit...
67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Comparem
... dèficit que mai no es contempla ni és problema a l'hora de construir autovies. La ment selectiva d'aquell animal anomenat home ja és ben curiosa, ja...Túnels del Garraf wrote:Home, doncs qualsevol línia amb aquesta funció és factible mentalment, però el problema és construir-les degut a la forta inversió inicial que suposaria i la poca rendibilitat de la línia, més ben dit el dèficit...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.