Page 1 of 1

Trens turístics a Poblet

Posted: Sunday 18/11/2007 23:44
by Túnels del Garraf
Hola!

Se m'acaba d'acudir una idea i he decidit crear un fil per saber les vostres opinions.

Seria viable la creació d'un tren turístic Barcelona - L'Espluga de Francolí (Poblet)?

Trobo que seria una bona idea per promocionar turísticament la zona de la Conca de Barberà i en especial el Monestirs de la Ruta del Císter que són un atractiu força interessant. Molt a prop està la vila amurallada de Montblanc, així que també seria un atractiu més pel tren.

A ser possible aquest tren s'hauria de fer amb material antic, si és molt demanar de vapor. Els caps de setmana seria interessant que hi hagués una expedició d'anada i de tornada el dissabte i una altra el diumenge, i que per exemple l'anada fos a Montblanc i la tornada des de L'Espluga de Francolí, combinant el tren amb l'autocar per visitar el monestir.

Bé només es tracta d'una idea, però ha arribat el moment de que Catalunya se sumi als trens turístics! Per cert, que se spa del tren turístic Ripoll - Piugcerdà, quan entrarà en funcionament?

Grandíssim potencial

Posted: Sunday 18/11/2007 23:56
by Guigui
Amb un servei complementari d'autobusos que segueixi la Ruta del Císter (Poblet, Santes Creus, Vallbona de les Monges), seria una mina!

Aquest exemple deixa prou clar que ni Renfomentadif ni cap estament turístic de Catalunya s'ha adonat mínimament de l'enorme potencial del ferrocarril (no AV, és clar).

Posted: Monday 19/11/2007 8:42
by Trenscat
Això seria molt bonic però tenint en compte que ara mateix adif-renfe no deixa circular trens històrics doncs... Com ja deveu saber ARMF ha hagut de suspendre diversos viatges per aquest motiu, el darrer d'ells entre Lleida i Cervera amb la Garrafeta :'(

Posted: Tuesday 20/11/2007 13:45
by genissimon
Tren turístic és un concepte diferent de tren històric.

El tren turístic a Poblet es podria fer amb material "regional" d'altes prestacions, tipus 448, 444 o, fins i tot, 432.

Salut !!

P.D.: Es feia el Murallas de Ávila (Madrid-Ávila) amb el "platanito" s. 443 que està autodesballestant-se per mètodes naturals a Castejón. Això devia ser als anys 80.

Tren històrico-turístic

Posted: Tuesday 20/11/2007 21:38
by Guigui
genissimon wrote:Tren turístic és un concepte diferent de tren històric.
Hi ha molts països on els dos coincideixen. Un tren històric, pel sol fet de ser-ho, també pot tenir atractiu turístic. Si, a més, duu a llocs d'interès, millor que millor.

Posted: Wednesday 21/11/2007 8:35
by Trenscat
Igualment ho vec difícil sabent la predisposició de renfe. De tota manera estaria bé fer el servei amb una 432 o la famosa Suïssa que hi ha a Can Tunis :D

Re: Tren històrico-turístic

Posted: Wednesday 21/11/2007 9:39
by genissimon
Guigui wrote: Hi ha molts països on els dos coincideixen. Un tren històric, pel sol fet de ser-ho, també pot tenir atractiu turístic. Si, a més, duu a llocs d'interès, millor que millor.
Evidentment, si poses uns luckies i un cotxe bar amb una alsthom 7600 al davant, sortint de l'Estació de França cap a Sant Andreu Comtal, ramal de Les Aigües, Montcada, Cerdanyola, UAB i El Papiol cap a Martorell on es canviaria la 7600 per la 462f-0401. D'allà cap a Vilafranca, Sant Vicenç de Calders, Valls i l'Espluga. Seria fantàstic. S'unirien els dos interessos turístics.

La tornada es podria fer amb vapor fins a Sant Vicenç de Calders (*), on agafaria el tren l'Alsthom i tornaria via Vilanova, Sants i Ps. de Gràcia cap a l'Estació de França.

* Via Reus-Tarragona o per Valls, com a l'anada.

Ah! que això no és el Regne Unit ni Alemanya i estem a les mans del consorci Adif-Renfe-FFE-Fomento. Quina llàstima.

Per exemple, podeu veure aquest document:
http://www.armf.net/ARMF%20INFORMA.jpg
que està a la portada de la web d'ARMF: http://www.armf.net/.

Salut !!

Atropellaments prepotents

Posted: Wednesday 21/11/2007 9:57
by Guigui
genissimon wrote:Ah! que això no és el Regne Unit ni Alemanya i estem a les mans del consorci Adif-Renfe-FFE-Fomento. Quina llàstima.

Per exemple, podeu veure aquest document:
http://www.armf.net/ARMF%20INFORMA.jpg
que està a la portada de la web d'ARMF: http://www.armf.net/.
Precisament, és per atropellaments com aquest que deia el que deia al començament:
Guigui wrote:Aquest exemple [del tren turístic a Poblet] deixa prou clar que ni Renfomentadif ni cap estament turístic de Catalunya s'ha adonat mínimament de l'enorme potencial del ferrocarril (no AV, és clar).