En marxa transformació Sagrera i Sant Andreu
Posted: Monday 19/11/2007 20:08
De la web de l'Ajuntament de Barcelona:
La transformació ferroviària i urbanística de la Sagrera i Sant Andreu ja està en marxa
publicat el 19/11/2007 a les 15:46 h. Carles Cereijo
El pressupost conjunt de les obres de millora que s'executaran entre la Sagrera i el Nus de la Trinitat pugen a 375'5 milions d'euros
Vegeu el vídeo
La transformació ferroviària i urbanística entre la Sagrera i el Nus de la Trinitat ja està en marxa. Reunit a l’Ajuntament de Barcelona, el Consell d’Administració de Barcelona Sagrera Alta Velocitat –format per Foment, la Generalitat i el consistori- ha aprovat els tràmits administratius que permeten executar aquest gran projecte de millora per a la ciutat.
El projecte està dividit en dos trams, un que afecta als entorns de la Sagrera i l’altre que comprèn l’àrea de l’actual línia ferroviària que va de Sant Andreu al Nus de la Trinitat. En conjunt, les obres tenen un pressupost de 375,5 milions d’euros, dels quals 142,6 milions corresponen als treballs d’integració i millora urbanística.
Sector Sagrera
En el primer tram, o sector Sagrera, es faran les actuacions necessàries per a la posada en marxa de la línia d’alta velocitat que vorejarà el futur edifici de la futura estació intermodal, que acollirà el TAV, els trens de Rodalies, les línies 4 i 9 del Metro i autobusos urbans i interubans.
El projecte també preveu el desviament de les vies d’ample convencional que hi ha en l’actualitat a la Sagrera, ja que en aquesta zona es construirà la futura estació. Les obres aprovades també contemplen la construcció dels nous túnels per a Rodalies i la cobertura parcial del ferrocarril per a desviar el Pont del Treball.
Sector Sant Andreu
Pel que fa al sector Sant Andreu, els projectes aprovats contemplen construir la plataforma de la línia d’alta velocitat, noves vies per a les línies de Rodalies, i les cobertures d’aquestes plataformes. Els treballs també preveuen la urbanització dels carrers i enjardinaments de la zona.
Una vegada executat els treballs, aquest corredor ferroviari acollirà la línia de Rodalies Barcelona-Montcada, la línia d’Alta Velocitat i dos túnels viaris de circulació per a l’accés rodat a la Sagrera des de les Rondes i les autopistes.
Per eliminar la barrera urbanística que actualment suposa el corredor es construirà una gran cobertura i s’urbanitzarà un nou un parc lineal que acollirà habitatges residencials, molts d’ells de protecció; oficines i comerços; zones verdes i equipaments per a les persones.
Precisament, l’alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, ha destacat la "trascendència" dels acords assolits pel Consell d’Administració de Barcelona Sagrera Alta Velocitat ja que representen una gran notícia pels barris que estan a l’entorn "d’aquesta ferida urbana i ferroviària creada al segle XIX".
A la roda de premsa posterior a la reunió del consell d’administració, l’alcalde ha afegit que aquesta decisió executiva representa l’inici real de la transformació i millora d’aquests espais de la ciutat, "on s’impulsen milers de metres quadrats que acolliran un modern sistema ferroviari, habitatges, zones verdes i equipaments".
A preguntes dels periodistes, Jordi Hereu ha assegurat que la licitació d’aquests trams i l’adjudicació del tram central de l’AVE entre Sants i la Sagrara es farà "quan abans millor".
Participació en la direcció i seguiment de les obres
Un altre dels acords aprovats pel consell d’administració és l'acord que permetrà la seva participació en les reunions de la Direcció General dels treballs i, per tant, en el seguiment de les obres, tal com havien relament l’Ajuntament i la Generalitat
Pel que fa al tram central, l’alcalde ha assegurat que es buscarà un mecanisme similar dins de l’estructura del Consorci d’Alta Velocitat Barcelona.
A la mateixa roda de premsa, Jordi Hereu ha estat acompanyat pel Secretari d’Estat d’Infrastructures, Victor Morlán, i el secretari general de Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, que han destacat que els dos trams aprovats són els últims de l’AVE que faltaven per licitar entre Barcelona i la frontera francesa.
La transformació ferroviària i urbanística de la Sagrera i Sant Andreu ja està en marxa
publicat el 19/11/2007 a les 15:46 h. Carles Cereijo
El pressupost conjunt de les obres de millora que s'executaran entre la Sagrera i el Nus de la Trinitat pugen a 375'5 milions d'euros
Vegeu el vídeo
La transformació ferroviària i urbanística entre la Sagrera i el Nus de la Trinitat ja està en marxa. Reunit a l’Ajuntament de Barcelona, el Consell d’Administració de Barcelona Sagrera Alta Velocitat –format per Foment, la Generalitat i el consistori- ha aprovat els tràmits administratius que permeten executar aquest gran projecte de millora per a la ciutat.
El projecte està dividit en dos trams, un que afecta als entorns de la Sagrera i l’altre que comprèn l’àrea de l’actual línia ferroviària que va de Sant Andreu al Nus de la Trinitat. En conjunt, les obres tenen un pressupost de 375,5 milions d’euros, dels quals 142,6 milions corresponen als treballs d’integració i millora urbanística.
Sector Sagrera
En el primer tram, o sector Sagrera, es faran les actuacions necessàries per a la posada en marxa de la línia d’alta velocitat que vorejarà el futur edifici de la futura estació intermodal, que acollirà el TAV, els trens de Rodalies, les línies 4 i 9 del Metro i autobusos urbans i interubans.
El projecte també preveu el desviament de les vies d’ample convencional que hi ha en l’actualitat a la Sagrera, ja que en aquesta zona es construirà la futura estació. Les obres aprovades també contemplen la construcció dels nous túnels per a Rodalies i la cobertura parcial del ferrocarril per a desviar el Pont del Treball.
Sector Sant Andreu
Pel que fa al sector Sant Andreu, els projectes aprovats contemplen construir la plataforma de la línia d’alta velocitat, noves vies per a les línies de Rodalies, i les cobertures d’aquestes plataformes. Els treballs també preveuen la urbanització dels carrers i enjardinaments de la zona.
Una vegada executat els treballs, aquest corredor ferroviari acollirà la línia de Rodalies Barcelona-Montcada, la línia d’Alta Velocitat i dos túnels viaris de circulació per a l’accés rodat a la Sagrera des de les Rondes i les autopistes.
Per eliminar la barrera urbanística que actualment suposa el corredor es construirà una gran cobertura i s’urbanitzarà un nou un parc lineal que acollirà habitatges residencials, molts d’ells de protecció; oficines i comerços; zones verdes i equipaments per a les persones.
Precisament, l’alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, ha destacat la "trascendència" dels acords assolits pel Consell d’Administració de Barcelona Sagrera Alta Velocitat ja que representen una gran notícia pels barris que estan a l’entorn "d’aquesta ferida urbana i ferroviària creada al segle XIX".
A la roda de premsa posterior a la reunió del consell d’administració, l’alcalde ha afegit que aquesta decisió executiva representa l’inici real de la transformació i millora d’aquests espais de la ciutat, "on s’impulsen milers de metres quadrats que acolliran un modern sistema ferroviari, habitatges, zones verdes i equipaments".
A preguntes dels periodistes, Jordi Hereu ha assegurat que la licitació d’aquests trams i l’adjudicació del tram central de l’AVE entre Sants i la Sagrara es farà "quan abans millor".
Participació en la direcció i seguiment de les obres
Un altre dels acords aprovats pel consell d’administració és l'acord que permetrà la seva participació en les reunions de la Direcció General dels treballs i, per tant, en el seguiment de les obres, tal com havien relament l’Ajuntament i la Generalitat
Pel que fa al tram central, l’alcalde ha assegurat que es buscarà un mecanisme similar dins de l’estructura del Consorci d’Alta Velocitat Barcelona.
A la mateixa roda de premsa, Jordi Hereu ha estat acompanyat pel Secretari d’Estat d’Infrastructures, Victor Morlán, i el secretari general de Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, que han destacat que els dos trams aprovats són els últims de l’AVE que faltaven per licitar entre Barcelona i la frontera francesa.