Page 1 of 2

En marxa transformació Sagrera i Sant Andreu

Posted: Monday 19/11/2007 20:08
by metring
De la web de l'Ajuntament de Barcelona:

La transformació ferroviària i urbanística de la Sagrera i Sant Andreu ja està en marxa

publicat el 19/11/2007 a les 15:46 h. Carles Cereijo
El pressupost conjunt de les obres de millora que s'executaran entre la Sagrera i el Nus de la Trinitat pugen a 375'5 milions d'euros
Vegeu el vídeo

La transformació ferroviària i urbanística entre la Sagrera i el Nus de la Trinitat ja està en marxa. Reunit a l’Ajuntament de Barcelona, el Consell d’Administració de Barcelona Sagrera Alta Velocitat –format per Foment, la Generalitat i el consistori- ha aprovat els tràmits administratius que permeten executar aquest gran projecte de millora per a la ciutat.

El projecte està dividit en dos trams, un que afecta als entorns de la Sagrera i l’altre que comprèn l’àrea de l’actual línia ferroviària que va de Sant Andreu al Nus de la Trinitat. En conjunt, les obres tenen un pressupost de 375,5 milions d’euros, dels quals 142,6 milions corresponen als treballs d’integració i millora urbanística.

Sector Sagrera

En el primer tram, o sector Sagrera, es faran les actuacions necessàries per a la posada en marxa de la línia d’alta velocitat que vorejarà el futur edifici de la futura estació intermodal, que acollirà el TAV, els trens de Rodalies, les línies 4 i 9 del Metro i autobusos urbans i interubans.

El projecte també preveu el desviament de les vies d’ample convencional que hi ha en l’actualitat a la Sagrera, ja que en aquesta zona es construirà la futura estació. Les obres aprovades també contemplen la construcció dels nous túnels per a Rodalies i la cobertura parcial del ferrocarril per a desviar el Pont del Treball.

Sector Sant Andreu

Pel que fa al sector Sant Andreu, els projectes aprovats contemplen construir la plataforma de la línia d’alta velocitat, noves vies per a les línies de Rodalies, i les cobertures d’aquestes plataformes. Els treballs també preveuen la urbanització dels carrers i enjardinaments de la zona.

Una vegada executat els treballs, aquest corredor ferroviari acollirà la línia de Rodalies Barcelona-Montcada, la línia d’Alta Velocitat i dos túnels viaris de circulació per a l’accés rodat a la Sagrera des de les Rondes i les autopistes.

Per eliminar la barrera urbanística que actualment suposa el corredor es construirà una gran cobertura i s’urbanitzarà un nou un parc lineal que acollirà habitatges residencials, molts d’ells de protecció; oficines i comerços; zones verdes i equipaments per a les persones.

Precisament, l’alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, ha destacat la "trascendència" dels acords assolits pel Consell d’Administració de Barcelona Sagrera Alta Velocitat ja que representen una gran notícia pels barris que estan a l’entorn "d’aquesta ferida urbana i ferroviària creada al segle XIX".

A la roda de premsa posterior a la reunió del consell d’administració, l’alcalde ha afegit que aquesta decisió executiva representa l’inici real de la transformació i millora d’aquests espais de la ciutat, "on s’impulsen milers de metres quadrats que acolliran un modern sistema ferroviari, habitatges, zones verdes i equipaments".

A preguntes dels periodistes, Jordi Hereu ha assegurat que la licitació d’aquests trams i l’adjudicació del tram central de l’AVE entre Sants i la Sagrara es farà "quan abans millor".

Participació en la direcció i seguiment de les obres

Un altre dels acords aprovats pel consell d’administració és l'acord que permetrà la seva participació en les reunions de la Direcció General dels treballs i, per tant, en el seguiment de les obres, tal com havien relament l’Ajuntament i la Generalitat

Pel que fa al tram central, l’alcalde ha assegurat que es buscarà un mecanisme similar dins de l’estructura del Consorci d’Alta Velocitat Barcelona.

A la mateixa roda de premsa, Jordi Hereu ha estat acompanyat pel Secretari d’Estat d’Infrastructures, Victor Morlán, i el secretari general de Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, que han destacat que els dos trams aprovats són els últims de l’AVE que faltaven per licitar entre Barcelona i la frontera francesa.

Buidor total

Posted: Monday 19/11/2007 21:23
by Guigui
Tanta xerrameca de la intermodalitat i són incapaços d'adonar-se de la immensa utilitat que tindria un intercanviador a Trinitat Nova (Renfomentadif, L1, L3), que descarregaria considerablement el trànsit cap al centre ja que el distribuiria pel sector nord de Barcelona i Sta. Coloma.

Sempre hem de ser els profans i estúpids votants qui ha de reconèixer les coses. Els polítics, és clar, no estan per coses tan mundanes.
Precisament, l’alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, ha destacat la "trascendència" dels acords assolits pel Consell d’Administració de Barcelona Sagrera Alta Velocitat ja que representen una gran notícia pels barris que estan a l’entorn "d’aquesta ferida urbana i ferroviària creada al segle XIX".
Aquesta cantarella rapsòdica demostra que no té ni punyetera idea de la història de la ciutat que suposadament governa.

Si us plau, Sr. Alcalde...

Re: Buidor total

Posted: Tuesday 20/11/2007 10:47
by Ecomobisostrans
Guigui wrote:Tanta xerrameca de la intermodalitat i són incapaços d'adonar-se de la immensa utilitat que tindria un intercanviador a Trinitat Nova (Renfomentadif, L1, L3), que descarregaria considerablement el trànsit cap al centre ja que el distribuiria pel sector nord de Barcelona i Sta. Coloma.
Deus voler dir Trinitat Vella, no?

Posted: Tuesday 20/11/2007 16:50
by Trytasa Baldaquino
lamentablement, ni tan sols està projectada l'ampliació de la L3 a Trini Vella... de fet, primer hauran d'arribar a Trini Nova, que encara trigaran uns quants anys!

de totes formes, on calculeu que hauria d'estar la hipotètica (improbable, veient la 'sensibilitat' consistorial) estació intermodal de Trinitat Vella? Ja que entre l'estació de la L1 i les vies del tren està tot el parc per enmig...

Posted: Tuesday 20/11/2007 17:26
by Danzig
alguna cosa hi ha si surt el perllongament als plànols oficials:

Image

Posted: Tuesday 20/11/2007 20:34
by 437.001
La veritat és que si es fes el tram Trinitat Nova-Trinitat Vella de la L3 el nord de Barcelona i Montcada i Santa Coloma de Gramenet estarien força millor comunicats (hospital Vall d´Hebron, campus universitari Mundet, Renfe a Torre Baró...)...

:boig3

Posted: Tuesday 20/11/2007 20:55
by orique
I ja de pas fer creuar a la L9 el riu Besòs no li faria cap mal, ni que fos en viaducte...

Megaintercanviador a Trinitat Vella! :roll: :idea:

Pífia meva

Posted: Tuesday 20/11/2007 21:15
by Guigui
Ecomobisostrans wrote:
Guigui wrote:Tanta xerrameca de la intermodalitat i són incapaços d'adonar-se de la immensa utilitat que tindria un intercanviador a Trinitat Nova (Renfomentadif, L1, L3), que descarregaria considerablement el trànsit cap al centre ja que el distribuiria pel sector nord de Barcelona i Sta. Coloma.
Deus voler dir Trinitat Vella, no?
Efectivament. Perdoneu la pífia. :oops:

Posted: Tuesday 20/11/2007 22:36
by 437.001
orique wrote:I ja de pas fer creuar a la L9 el riu Besòs no li faria cap mal, ni que fos en viaducte...

Megaintercanviador a Trinitat Vella! :roll: :idea:
Jo més aviat faria creuar el Besòs a la L3 (dos cops), li faria fer Trinitat Vella-Can Zam-Vallbona-Montcada Bifurcació...

I ja posats Montcada Centre i Montcada Ripollet, però això ja són pears to the elm tree...

:cunao :culo :boig :error :muertorisa :tazaWC :patada :ovni

Posted: Tuesday 20/11/2007 22:47
by orique
O sigui que la gent de Santa Coloma per anar a la Vall d'Hebron hauria de donar la megavolta fins a Sagrera i tornar a pujar amb la línia 5, la 4 i la 3? Com a molt, quan el tram del Carmel estigui en marxa, s'estalviarien una connexió.

Si fos un pont de carretera a tots ens semblaria bé... per què no es pot fer com a Porto, per exemple?

Posted: Tuesday 20/11/2007 22:49
by victorcasta
orique wrote:O sigui que la gent de Santa Coloma per anar a la Vall d'Hebron hauria de donar la megavolta fins a Sagrera i tornar a pujar amb la línia 5, la 4 i la 3? Com a molt, quan el tram del Carmel estigui en marxa, s'estalviarien una connexió.
No cal. Només haurien d'agafar la L1 fins a Trinitat Vella, o si les estacions de la línia vermella cauen lluny, fer transbord de la L9 a la L1 a Fondo.

Posted: Tuesday 20/11/2007 22:52
by 437.001
orique wrote:O sigui que la gent de Santa Coloma per anar a la Vall d'Hebron hauria de donar la megavolta fins a Sagrera i tornar a pujar amb la línia 5, la 4 i la 3? Com a molt, quan el tram del Carmel estigui en marxa, s'estalviarien una connexió.
:?: :?: :?: :x :eyes :error

No, la gent de Santa Coloma hauria d´agafar la L1 fins a Trinitat Vella, i a Trinitat Vella la L3 fins a Vall d´Hebron... i la gent de posem per cas, el Singuerlín, la L9 fins a Can Zam i d´allà la L3 fins a Vall d´Hebron...

No sé si m´he explicat prou bé...
:bufon :tranqui

Enllaç L3 i L9

Posted: Tuesday 20/11/2007 22:54
by Guigui
Danzig wrote:alguna cosa hi ha si surt el perllongament als plànols oficials:

Image
El que no entenc és per què no pretenen allargar la L3 fins enllaçar-la amb la L9 a Can Zam (o dur la L9 fins a Trinitat Vella), tenint els dos caps de línia a tocar l'un de l'altre.

Posted: Tuesday 20/11/2007 22:57
by 437.001
Money, suposo...

:isla

Trespercent-flow

Posted: Tuesday 20/11/2007 23:00
by Guigui
437.001 wrote:Money, suposo...
Tot és qüestió d'aplicar la tècnica del ruc i la pastanaga: en lloc del ruc hi poses el polític, en lloc de la pastanaga el 3%.

Re: Trespercent-flow

Posted: Wednesday 21/11/2007 13:02
by EUKibo
Guigui wrote:
437.001 wrote:Money, suposo...
Tot és qüestió d'aplicar la tècnica del ruc i la pastanaga: en lloc del ruc hi poses el polític, en lloc de la pastanaga el 3%.
XD


Comento que tot el que dieu teniu raó. Amb només un parell de noves estacions les connexions del metro millorarien molt. Amb la connexió de Trinitat Vella L1 L3 L9, en un viatge de 10 parades des de Santa Coloma amb només un transbord (és a dir, uns 15min de trajecte, un temps prou òptim pel metro) es pot arrivar en metro a:

ACTUALS ESTACIONS RAONABLES DES DE SANTA COLOMA:
Fondo
Baró de Viver
Trinitat Vella
Fabra i Puig R3 R4 R7
Sagrera
Navas
Clot R1 R2
Glòries
Marina
Bac de Roda
Sant Martí
Encants
Sagrada Familia
Vilapicina
Verdaguer
Hospital de Sant Pau
Camp de l'Arpa
Congrés
Maragall
Virrei Amat

FUTURES ESTACIONS (només amb la construcció del perllongament d'una estació de la L3)
Penitents
Vall d'Hebron
Montbau
Mundet
Valldaura
Canyelles
Roquetes
Trinitat Nova
Trinitat Vella
Baró de Viver

(perllongament de la L1 a l'intercanviador del Barcelonès Nord-Maresme Badalona Centre)
Montigalà
Lloreda
Bufalà
Badalona Centre R1
Casagemes
Morera
Pomar
Pep Ventura
Gorg
Sant Roc
Artigues|SA

(i la L9 ja no la poso, la llista augmentaria massa)


En resum, el que es diria crèixer exponencialment. Amb 1 estació guanyem 10 trajectes òptims (per dir-ho d'alguna manera). I segurament el que costaria fer-ho és misseria comparat amb pressupost del 4rt cinturó i sense tenir en compte que el metro l'utilitzen milions de persones (i els que no l'utilitzen en cara és perque és avui dia encara molt deficitari en estacions i enllaços). A més que és ecològic, sostenible i el que vol la gent.

Posted: Wednesday 21/11/2007 14:26
by aim
La part de l'estació de Sagrera més propera al pont de Calatrava ja és a terra.

Posted: Wednesday 21/11/2007 19:15
by orique
I a més, en cas d'incidència a la L1 a la zona de Santa Coloma, es podria agafar la L9. I viceversa.

Però com a Barcelona ens agrada fer perllongaments a pas de cargol...

Posted: Wednesday 21/11/2007 20:49
by Alfredo_21
Yo más bien diria que toda sagrera esta casi derruida.
Paso cada día por el puente de Sarajevo cuando vengo de trabajar y desde allí se observa toda la explanada llena de maquinaria pesada. Casi todas las naves han ido al suelo ya.

Cargol, no només el pas

Posted: Wednesday 21/11/2007 21:34
by Guigui
orique wrote:Però com a Barcelona ens agrada fer perllongaments a pas de cargol...
... i en forma de cargol. :evil: