Extracte de la web Eurostar

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Post Reply
437.001
N10
N10

Extracte de la web Eurostar

Post by 437.001 »

Acabo de donar un cop d´ull a la web que Eurostar té dedicada a la nova terminal de Londres, l´estació de St.Pancras (l´estació de les pelis de Harry Potter, tot i que a les pelis se suposa que és King´s Cross), que ha substituït l´estació de Waterloo pels trens Eurostar de Londres a Paris i Brusel.les.

Doncs bé, mirant mirant, he trobat la següent perla:

"...travelling from London to Barcelona will soon take just 6 hours by train".

O sigui: "per viatjar de Londres a Barcelona ben aviat caldran només 6 hores en tren".

Serà que tenen alguna idea al cap, els d´Eurostar? :roll:

http://stpancras.eurostar.com/en-in/story-so-far

(al link d´aquí dalt, aneu rodant cap a la dreta fins a l´any 2010 -on diu "an ever-expamding network"- i trobareu la frase).
:D
Guigui
Administrador

"Soon"

Post by Guigui »

437.001 wrote:"...travelling from London to Barcelona will soon take just 6 hours by train".
Em fa molt l'efecte que es tracta d'una definició de soon segons Renfomentadif. Traduït al llenguatge normal, pot arribar a significar mai.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver

Sense educació no hi ha democràcia.
orique
N9
N9

Post by orique »

A banda del problema de la LAV espanyola, no em quadren molt aquestes sis hores. De París a Nîmes hi ha 3 hores. De Londres a París, 3 més. I encara quedaria per fer el tram entre Nîmes i Barcelona... Per molt temps que s'estalviés fent passar el tren directe per la circumvalació de París, no crec que s'arribés a Barcelona en 6 hores des de Londres...
victorcasta
N10
N10

Post by victorcasta »

De fet, 6 hores és el temps de viatge que es preveu en el trajecte París - Barcelona.
437.001
N10
N10

Post by 437.001 »

Ja hi havia pensat.
Suposo que 6 hores seria un temps raonable si es fes la LGV Perpinyà-Narbona-Montpeller-Nimes i els Eurostar paréssin només a Marne la Vallée o a Roissy...

Però d´aquí a que això sigui possible...
:D
javi82
N6
N6

Post by javi82 »

A dia d'avui el més ràpid q es pot fer a mi em surten q serien 7 hores i mitja entre Perpignan i Londres combinant els trens més ràpids q he trobat per trams:

1h27 Perpignan-Montpellier
(TGV 6126 / 15:02-16:29 / Para a Beziers)

4h43 Montpellier-Lille
(TGV 9858 / 08:42-13:25 / Para a Nimes, Lyon, Eurodisney, CDG)

1H20 Lille - Londres
(Eurostar 9109 / 07:35-07:55 / Directe a St. Pancras)

Si la durada del trajecte entre Barcelona i Perpignan ha de ser de 50 minuts, surtirien en total 8 hores i 20 minuts, no sé fins a quin punt retallables una mica si no només hi hagués parada a Montpellier i Lyon per exemple... però vaja, com diueu aquesta xifra de les 6 hores no sembla possible fins que no hi hagi una LAV Perpignan-Nimes.
wefer
Administrador

Post by wefer »

javi82 wrote:però vaja, com diueu aquesta xifra de les 6 hores no sembla possible fins que no hi hagi una LAV Perpignan-Nimes.
La LAV Perpinyà-Nimes està prevista, com a molt d'hora, pel 2020 :roll:
aarongilp
N10
N10

Post by aarongilp »

javi82 wrote:A dia d'avui el més ràpid q es pot fer a mi em surten q serien 7 hores i mitja entre Perpignan i Londres combinant els trens més ràpids q he trobat per trams:

1h27 Perpignan-Montpellier
(TGV 6126 / 15:02-16:29 / Para a Beziers)

4h43 Montpellier-Lille
(TGV 9858 / 08:42-13:25 / Para a Nimes, Lyon, Eurodisney, CDG)

1H20 Lille - Londres
(Eurostar 9109 / 07:35-07:55 / Directe a St. Pancras)

Si la durada del trajecte entre Barcelona i Perpignan ha de ser de 50 minuts, surtirien en total 8 hores i 20 minuts, no sé fins a quin punt retallables una mica si no només hi hagués parada a Montpellier i Lyon per exemple... però vaja, com diueu aquesta xifra de les 6 hores no sembla possible fins que no hi hagi una LAV Perpignan-Nimes.
Pensa una cosa. Pel que veig, aquest TGV para a Lyon Part Dieu, pel que pel simple fet d'eliminar la parada guanyes 10-15 minuts (a condició que no parés ni a St. Exupéry TGV (aeroport Lyon-Satolas)), ja que has de comptar tot el passi per dins la ciutat, la parada a Part Dieu...Això sí, aquests 10-15 minuts tampoc és que comptin gaire en el total del viatge. Ara bé, en aquest hipotètic Barcelona - Londres, tindrien gaire sentit les parades de Lyon, Paris i Lille?
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Guigui
Administrador

Una altra qüestió

Post by Guigui »

aarongilp wrote:Ara bé, en aquest hipotètic Barcelona - Londres, tindrien gaire sentit les parades de Lyon, Paris i Lille?
Més que això, la qüestió seria: un TAV que faci Barcelona-Londres en 6 hores podrà competir amb l'avió, per molt lluny que caigui l'aeroport del centre?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver

Sense educació no hi ha democràcia.
437.001
N10
N10

Post by 437.001 »

Jo crec que no és que hi hagi de competir, amb l´avió...
És que un tren Barcelona-Londres al dia, jo crec que s´ompliria.

No és competir amb l´avió en aquest cas, sinó buscar una nova franja de públic: el que si pot, evita l´avió perquè no li agrada volar.

Actualment hi ha un TGV directe Perpinyà-Brusel.les. No veig que si aquest TGV es prolonga a Barcelona (cosa probable), no es pugui crear un Eurostar Barcelona-Londres. La distància no seria gaire més gran.

Direu que no pel tram Perpinyà-Nimes, però bé que els Eurostar han circulat durant anys per la línia convencional entre Ashford i Londres... i amb tercer carril.
Això sí, el problema més gran és potser que entre Manduel-Redessan (final de la LGV París-Nimes) i El Soler (final de la LGV Barcelona-Perpinyà) hi ha un bon tram a 1.500V. I em sembla que els Eurostar no estan adaptats a 1500V...em sembla, no ho sé segur.

Jo penso que un tren al dia seria un èxit.
En cap cas penso en un "pont ferroviari" tipus París-Lyon o BCN-Madrid, eh?, que consti.
Però un al dia omple segur. vaja, crec que omple...

:roll:
wefer
Administrador

Post by wefer »

I què tal TGVs nocturns amb compartiments còmodes i ben equipats, un bon restaurant, etc?
Això sí que podria fer mal a l'avió en trajectes de més de 1.000 Km!!
aarongilp
N10
N10

Post by aarongilp »

Hi ha una colla d'Eurostar que accepten les 4 tensions, pel que el tram entre Manduel-Redessan i Le Soler no seria cap problema. I de fet, les parades aquestes de Lyon, Paris i Lille deia de suprimir-les perquè en si es tractaria d'un tren que aportaria viatgers des del sud de França (i Catalunya) a Londres, tot i que és possible que aquesta idea no agradés gaire a la SNCF (suposo que, com a mínim, els faria parar a Marne-la-Vallée). El cas és que podria ser una bona opció...

Respecte a el que diu en wefer, jo fa temps que ho penso, que trens d'AV nocturns, preparats per a això podrien anar molt bé, però hauriem de pensar en trajectes de més de 1.500 km inclòs, com ara un BCN - Frankfurt o un BCN - Berlin (així com un possible BCN - Londres, per exemple). 1000 km a una mitjana de 250 km/h te'ls fas en 4 hores, 5 si la mitjana és de 200 km/h, mentre que 1500 km te'ls faries en unes 6 hores amb una mitjana de 250 km/h i unes 7 hores i mitja a una mitjana de 200 km/h. Suposo que amb trens més lents podries fer realment viatges que valguéssin la pena, d'unes 8 hores de duració (sortida a les 23:00 per arribar a destinació a les 7:00), però, ara per ara, qualsevol idea d'aquestes passaria per França, on si no recordo malament les circulacions per LGV estan restringides (o prohibides, no ho recordo) per la nit.
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
orique
N9
N9

Post by orique »

wefer wrote:I què tal TGVs nocturns amb compartiments còmodes i ben equipats, un bon restaurant, etc?
Es podria allargar el trenhotel de París fins a Londres, fent-lo córrer una miqueta més per a que arribés a Londres a la mateixa hora que ara arriba a París.
ROMI65
N6
N6

Post by ROMI65 »

wefer wrote:I què tal TGVs nocturns amb compartiments còmodes i ben equipats, un bon restaurant, etc?
De moment, no està a l'ordre del dia. Entre altres coses, perquè les LAV estan "tancades" la nit per operacions de manteniment.

La SNCF prepara però un nou "invent" basat en l'IdTGV: "IdNight"... Més informació, l'any que ve (ja en podeu trobar una mica perduda per internet). Una pista, el tema dels "compartiments còmodes" no sembla ser el camí seguit en aquest cas ;)
Le progrès ne vaut que s'il est partagé par tous (SNCF, 1992).
ROMI65
N6
N6

Post by ROMI65 »

437.001 wrote:Jo crec que no és que hi hagi de competir, amb l´avió...

No és competir amb l´avió en aquest cas, sinó buscar una nova franja de públic: el que si pot, evita l´avió perquè no li agrada volar.

Actualment hi ha un TGV directe Perpinyà-Brusel.les. No veig que si aquest TGV es prolonga a Barcelona (cosa probable), no es pugui crear un Eurostar Barcelona-Londres. La distància no seria gaire més gran.

Direu que no pel tram Perpinyà-Nimes, però bé que els Eurostar han circulat durant anys per la línia convencional entre Ashford i Londres... i amb tercer carril.
Això sí, el problema més gran és potser que entre Manduel-Redessan (final de la LGV París-Nimes) i El Soler (final de la LGV Barcelona-Perpinyà) hi ha un bon tram a 1.500V. I em sembla que els Eurostar no estan adaptats a 1500V...em sembla, no ho sé segur.

En cap cas penso en un "pont ferroviari" tipus París-Lyon o BCN-Madrid, eh?, que consti.

Actualment, no hi ha un mercat per omplir els TGV "intersectors" de la SNCF si no fan "moltes" parades intermèdies. Per exemple, el TGV Perpinyà - Brussel·les ofereix més de 300 places i cada dia no hi ha més de 300 persones que fan aqueix recorregut.

L'única manera de fer que aquests serveis siguen rendibles és fer parades al llarg del recorregut per aprofitar el cabotatge. Quan comencem a sumar la gent que fa Perpinyà - Lió, Montpellier - Marne-la-Vallée, Nîmes - Haute Picardie, Lió - Aeroport CDG ... (per donar només alguns exemples), la cosa canvia i el tren esdevé interessant per a l'operadora.

La relació Barcelona - Londres hauria de basar-se en un model semblant.

Pel que fa a la tècnica, els Eurostars "de base" poden circular amb 25.000 V %0 Hz, 3.000 V CC i 750 V CC (3r carril). Hi ha però unes quantes rames que han estat adaptades per circular amb 1500 V CC (les que fan els serveis a Bourg-St-Maurice l'hivern i a Avinyó l'estiu).
437.001
N10
N10

Post by 437.001 »

ROMI65 wrote:

Actualment, no hi ha un mercat per omplir els TGV "intersectors" de la SNCF si no fan "moltes" parades intermèdies. Per exemple, el TGV Perpinyà - Brussel·les ofereix més de 300 places i cada dia no hi ha més de 300 persones que fan aqueix recorregut.

L'única manera de fer que aquests serveis siguen rendibles és fer parades al llarg del recorregut per aprofitar el cabotatge. Quan comencem a sumar la gent que fa Perpinyà - Lió, Montpellier - Marne-la-Vallée, Nîmes - Haute Picardie, Lió - Aeroport CDG ... (per donar només alguns exemples), la cosa canvia i el tren esdevé interessant per a l'operadora.

Pel que fa a la tècnica, els Eurostars "de base" poden circular amb 25.000 V %0 Hz, 3.000 V CC i 750 V CC (3r carril). Hi ha però unes quantes rames que han estat adaptades per circular amb 1500 V CC (les que fan els serveis a Bourg-St-Maurice l'hivern i a Avinyó l'estiu).
Però un Eurostar Londres-Barcelona no seria un TGV intersctors, xec...
Un París-Nantes no és intersectors, un París-Londres tampoc ho és, no sé si m´explico... pel mateix motiu, un Londres-Barcelona no ho seria: seria un Eurostar que travessaria França amb no massa parades...
Montpeller, Lyon-St.Exupéry, París (Roissy o Marne-la-Vallée), Lille i potser no totes elles. Crec que només amb Londres (9 milions+ Anglaterra) i Barcelona(3,5 milions+Espanya) ja ompliria prou...

Si es pot fer un Londres-Avinyó (que té 100.000 habitants si hi arriba) de cap de setmana, com no s´ha de poder fer un diari Londres-Barcelona tot l´any i que, a més, funcioni?
ROMI65
N6
N6

Post by ROMI65 »

437.001 wrote:
ROMI65 wrote:

Però un Eurostar Londres-Barcelona no seria un TGV intersctors, xec...
Un París-Nantes no és intersectors, un París-Londres tampoc ho és, no sé si m´explico... pel mateix motiu, un Londres-Barcelona no ho seria: seria un Eurostar que travessaria França amb no massa parades...
Montpeller, Lyon-St.Exupéry, París (Roissy o Marne-la-Vallée), Lille i potser no totes elles. Crec que només amb Londres (9 milions+ Anglaterra) i Barcelona(3,5 milions+Espanya) ja ompliria prou...

Si es pot fer un Londres-Avinyó (que té 100.000 habitants si hi arriba) de cap de setmana, com no s´ha de poder fer un diari Londres-Barcelona tot l´any i que, a més, funcioni?
El tema d'Avinyó és una qüestió turística, pels anglesos que van a l'estiu a la Costa Blava (igual que els de Bourg St. Maurice a l'hvern).

Quan he parlat de TGV intersectors, no ho he volgut fer per les destinacions unides sinó per la distància recorreguda i el temps de viatge!! ;) És evident que no pot comparar-se un Barcelona - Londres a un Lille - Marsella.

Un Eurostar té prop de 800 places. Si s'ofereix un servei d'anada i tornada diari, creus que hi ha més de 700 persones disposades a passar "tres quartes parts del dia" al tren per anar de Barcelona a Londres (i unes altres tantes en sentit contrari)? Tu ho faràs, jo també i algú més hi haurà, però no sé si més de 700 persones. Per això parlava de fer més parades intermèdies. Montpeller, Lió-St. Exupéry, Aeroport CDG i Lille-Europe sembla raonable. Potser caldria afegir Ebbsfleet. Però això és cosa dels "experts"...

No he dit que un Barcelona - Londres no funcione. Simplement, que s'hauria de completar amb altres parades.

No oblides que entre Barcelona i Londres hi ha 5 administradors d'infraestructura diferents (Adif, TP Ferro, RFF/SNCF, Eurotunnel i Network Rail), dos dels quals cobren un peatge més que considerable (TP Ferro i Eurotunnel), sense que els altres siguen precisament barats (ho sent, no puc donar xifres més precises). Així que el tren hauria d'anar prou ple per ser mitjanament rendible.
Post Reply

Return to “Ferrocarril en general”