Sant Cugat vol un nou túnel a Collserola per allargar la L7
Posted: Thursday 22/11/2007 9:29
http://www.lavanguardia.es/
-----------------------------------
Sant Cugat aposta per un nou túnel a Collserola per allargar la L7 de Ferrocarrils
La proposta, posada en coneixement de la Generalitat, es produeix mentre es tanca la declaració de Collserola com a Parc Natural
"L'allargament de la línia de Ferrocarrils de la Generalitat d'Avinguda del Tibidabo fins a Sant Cugat i Cerdanyola", amb la construcció d'un nou túnel per Collserola, és "prioritari", segons la tinent d'alcalde de Mobilitat de l'ajuntament de Sant Cugat, Marta Subirà.
"Hi ha hagut converses amb la Generalitat, que entén la importància de la infraestructura, però encara no s'ha posicionat", assegura la responsable municipal.
La proposta coincideix amb les actuals negociacions per tancar els darrers serrells de la declaració de Collserola com a Parc Natural. Igualment, l'obra de perllongament de la L7 que, segons Sant Cugat, hauria de ser totalment soterrada per reduir el seu impacte ambiental, es planteja en un moment d'efervescència en les propostes per millorar la mobilitat entre Barcelona i el Vallès.
En aquest sentit, el Govern s'ha posicionat a favor d'un túnel ferroviari d'Horta fins a Cerdanyola que, segons fonts tècniques, difícilment coincidiria amb el proposat per Sant Cugat, arran de la distància que hi ha entre Avinguda del Tibidabo i Horta, punts d'inici de les dues propostes.
D'altra banda, segons Subirà, en un termini més curt, la Generalitat podria implantar un carril bus per evitar els continus retards a la línia d"autobús A4, que connecta el nord de Barcelona amb Montcada, Cerdanyola, Sant Cugat, Rubí i Terrassa.
Polèmica pel TramVallès
A banda del perllongament de la L7 de FGC, la Generalitat estudia la construcció d'un tramvia del Vallès, projecte inclós dins de l'actual Pla d'Infraestructures i que ja compta amb propostes de traçat. Tanmateix, de moment no hi ha consens sobre la viabilitat del tramvia, repetint-se la història del Trambaix i el Trambesós, projectes metropolitants dels que podria ser successor.
«El tramvia és una infraestructura molt cara», sosté l'ajuntament de Sant Cugat, que prioritza el projecte de FGC. Contradint aquest argument, Ricard Riol, president de l'associació per la Promoció del Transport Públic (PTP), assegura que és molt més car construir un túnel i la infraestructura d'un ferrocarril que no pas un tramvia. Riol, implicat en els anteriors projectes de tram, afirma que aquest costa d'un 10 a un 20% del que suposaria construir el ferrocarril i que un tramvia pot portar el 40% del passatge d'un tren. El resultat, segons el tècnic, seria que el tramvia doblaria en eficiència econòmica el projecte de tren amb túnel.
D'altra banda, la PTP també insta a «no barrejar transport urbà i interurbà», subratllant les diferències entre el projecte per perllongar FGC des de l'Avinguda del Tibidabo i el TramVallès. En aquest sentit, el tramvia, que uniria Montcada, Ripollet, Cerdanyola, la Universitat Autònoma, Barberà i Sant Cugat, té com a vocació crear una xarxa de transport públic al Vallès, una part de l'àrea metropolitana on l'ús del cotxe és superior a la mitjana per la menor densitat de transports alternatius.
D'aquesta manera, el TramVallès crearia nou transport en municipis desatesos del Vallès sud però, sobretot, gràcies a l'elevat número de correspondències amb altres mitjans de transport, aproparia a les infraestructures de Renfe i FGC aquells usuaris que, tot i viure en un municipi per on passa el tren, el tenen massa lluny i han de fer servir regularment el cotxe o els autobusos.
En qualsevol cas, l'ajuntament de Sant Cugat no es posiciona en contra del TramVallès, tot i que manté que "no existeix una concreció del projecte".
-----------------------------------
Sant Cugat aposta per un nou túnel a Collserola per allargar la L7 de Ferrocarrils
La proposta, posada en coneixement de la Generalitat, es produeix mentre es tanca la declaració de Collserola com a Parc Natural
"L'allargament de la línia de Ferrocarrils de la Generalitat d'Avinguda del Tibidabo fins a Sant Cugat i Cerdanyola", amb la construcció d'un nou túnel per Collserola, és "prioritari", segons la tinent d'alcalde de Mobilitat de l'ajuntament de Sant Cugat, Marta Subirà.
"Hi ha hagut converses amb la Generalitat, que entén la importància de la infraestructura, però encara no s'ha posicionat", assegura la responsable municipal.
La proposta coincideix amb les actuals negociacions per tancar els darrers serrells de la declaració de Collserola com a Parc Natural. Igualment, l'obra de perllongament de la L7 que, segons Sant Cugat, hauria de ser totalment soterrada per reduir el seu impacte ambiental, es planteja en un moment d'efervescència en les propostes per millorar la mobilitat entre Barcelona i el Vallès.
En aquest sentit, el Govern s'ha posicionat a favor d'un túnel ferroviari d'Horta fins a Cerdanyola que, segons fonts tècniques, difícilment coincidiria amb el proposat per Sant Cugat, arran de la distància que hi ha entre Avinguda del Tibidabo i Horta, punts d'inici de les dues propostes.
D'altra banda, segons Subirà, en un termini més curt, la Generalitat podria implantar un carril bus per evitar els continus retards a la línia d"autobús A4, que connecta el nord de Barcelona amb Montcada, Cerdanyola, Sant Cugat, Rubí i Terrassa.
Polèmica pel TramVallès
A banda del perllongament de la L7 de FGC, la Generalitat estudia la construcció d'un tramvia del Vallès, projecte inclós dins de l'actual Pla d'Infraestructures i que ja compta amb propostes de traçat. Tanmateix, de moment no hi ha consens sobre la viabilitat del tramvia, repetint-se la història del Trambaix i el Trambesós, projectes metropolitants dels que podria ser successor.
«El tramvia és una infraestructura molt cara», sosté l'ajuntament de Sant Cugat, que prioritza el projecte de FGC. Contradint aquest argument, Ricard Riol, president de l'associació per la Promoció del Transport Públic (PTP), assegura que és molt més car construir un túnel i la infraestructura d'un ferrocarril que no pas un tramvia. Riol, implicat en els anteriors projectes de tram, afirma que aquest costa d'un 10 a un 20% del que suposaria construir el ferrocarril i que un tramvia pot portar el 40% del passatge d'un tren. El resultat, segons el tècnic, seria que el tramvia doblaria en eficiència econòmica el projecte de tren amb túnel.
D'altra banda, la PTP també insta a «no barrejar transport urbà i interurbà», subratllant les diferències entre el projecte per perllongar FGC des de l'Avinguda del Tibidabo i el TramVallès. En aquest sentit, el tramvia, que uniria Montcada, Ripollet, Cerdanyola, la Universitat Autònoma, Barberà i Sant Cugat, té com a vocació crear una xarxa de transport públic al Vallès, una part de l'àrea metropolitana on l'ús del cotxe és superior a la mitjana per la menor densitat de transports alternatius.
D'aquesta manera, el TramVallès crearia nou transport en municipis desatesos del Vallès sud però, sobretot, gràcies a l'elevat número de correspondències amb altres mitjans de transport, aproparia a les infraestructures de Renfe i FGC aquells usuaris que, tot i viure en un municipi per on passa el tren, el tenen massa lluny i han de fer servir regularment el cotxe o els autobusos.
En qualsevol cas, l'ajuntament de Sant Cugat no es posiciona en contra del TramVallès, tot i que manté que "no existeix una concreció del projecte".