Page 1 of 3

Sant Cugat vol un nou túnel a Collserola per allargar la L7

Posted: Thursday 22/11/2007 9:29
by wefer
http://www.lavanguardia.es/
-----------------------------------
Sant Cugat aposta per un nou túnel a Collserola per allargar la L7 de Ferrocarrils

La proposta, posada en coneixement de la Generalitat, es produeix mentre es tanca la declaració de Collserola com a Parc Natural

"L'allargament de la línia de Ferrocarrils de la Generalitat d'Avinguda del Tibidabo fins a Sant Cugat i Cerdanyola", amb la construcció d'un nou túnel per Collserola, és "prioritari", segons la tinent d'alcalde de Mobilitat de l'ajuntament de Sant Cugat, Marta Subirà.

"Hi ha hagut converses amb la Generalitat, que entén la importància de la infraestructura, però encara no s'ha posicionat", assegura la responsable municipal.

La proposta coincideix amb les actuals negociacions per tancar els darrers serrells de la declaració de Collserola com a Parc Natural. Igualment, l'obra de perllongament de la L7 que, segons Sant Cugat, hauria de ser totalment soterrada per reduir el seu impacte ambiental, es planteja en un moment d'efervescència en les propostes per millorar la mobilitat entre Barcelona i el Vallès.

En aquest sentit, el Govern s'ha posicionat a favor d'un túnel ferroviari d'Horta fins a Cerdanyola que, segons fonts tècniques, difícilment coincidiria amb el proposat per Sant Cugat, arran de la distància que hi ha entre Avinguda del Tibidabo i Horta, punts d'inici de les dues propostes.

D'altra banda, segons Subirà, en un termini més curt, la Generalitat podria implantar un carril bus per evitar els continus retards a la línia d"autobús A4, que connecta el nord de Barcelona amb Montcada, Cerdanyola, Sant Cugat, Rubí i Terrassa.

Polèmica pel TramVallès


A banda del perllongament de la L7 de FGC, la Generalitat estudia la construcció d'un tramvia del Vallès, projecte inclós dins de l'actual Pla d'Infraestructures i que ja compta amb propostes de traçat. Tanmateix, de moment no hi ha consens sobre la viabilitat del tramvia, repetint-se la història del Trambaix i el Trambesós, projectes metropolitants dels que podria ser successor.

«El tramvia és una infraestructura molt cara», sosté l'ajuntament de Sant Cugat, que prioritza el projecte de FGC. Contradint aquest argument, Ricard Riol, president de l'associació per la Promoció del Transport Públic (PTP), assegura que és molt més car construir un túnel i la infraestructura d'un ferrocarril que no pas un tramvia. Riol, implicat en els anteriors projectes de tram, afirma que aquest costa d'un 10 a un 20% del que suposaria construir el ferrocarril i que un tramvia pot portar el 40% del passatge d'un tren. El resultat, segons el tècnic, seria que el tramvia doblaria en eficiència econòmica el projecte de tren amb túnel.

D'altra banda, la PTP també insta a «no barrejar transport urbà i interurbà», subratllant les diferències entre el projecte per perllongar FGC des de l'Avinguda del Tibidabo i el TramVallès. En aquest sentit, el tramvia, que uniria Montcada, Ripollet, Cerdanyola, la Universitat Autònoma, Barberà i Sant Cugat, té com a vocació crear una xarxa de transport públic al Vallès, una part de l'àrea metropolitana on l'ús del cotxe és superior a la mitjana per la menor densitat de transports alternatius.

D'aquesta manera, el TramVallès crearia nou transport en municipis desatesos del Vallès sud però, sobretot, gràcies a l'elevat número de correspondències amb altres mitjans de transport, aproparia a les infraestructures de Renfe i FGC aquells usuaris que, tot i viure en un municipi per on passa el tren, el tenen massa lluny i han de fer servir regularment el cotxe o els autobusos.

En qualsevol cas, l'ajuntament de Sant Cugat no es posiciona en contra del TramVallès, tot i que manté que "no existeix una concreció del projecte".

Re: Sant Cugat vol un nou túnel a Collserola per allargar la

Posted: Thursday 22/11/2007 9:36
by wefer
wefer wrote:Contradint aquest argument, Ricard Riol, president de l'associació per la Promoció del Transport Públic (PTP), assegura que és molt més car construir un túnel i la infraestructura d'un ferrocarril que no pas un tramvia. Riol, implicat en els anteriors projectes de tram, afirma que aquest costa d'un 10 a un 20% del que suposaria construir el ferrocarril i que un tramvia pot portar el 40% del passatge d'un tren. El resultat, segons el tècnic, seria que el tramvia doblaria en eficiència econòmica el projecte de tren amb túnel.
:x :x :x
O sigui, que és millor que la gent del Vallès vagi en tramvia fins a Barcelona en comptes d'en tren?
Espero que posin bar dins dels tramvies, i així fer més agradable el trajecte de 2 o 3 hores entre Sant cugat i BCN ;)

Els diners s'han de gastar en projectes que no només siguin una "xapussa" per sortir del pas, encara que siguin més barats. S'han de fer projectes que assegurin la mobilitat present i futura, amb capacitats ampliables i velocitats adequades a les necessitats. I evidentment, un tramvia entre el Vallès t i BCN no ho és, ja que precisament per treure viatgers al vehicle privat el que cal és un transport MÉS RÀPID I CAPAÇ, cosa que no és el tramvia en aquest cas.

Posted: Thursday 22/11/2007 9:43
by Danzig
el tramvia no uniria BCN amb el Vallès, et confons

Posted: Thursday 22/11/2007 9:50
by wefer
Danzig wrote:el tramvia no uniria BCN amb el Vallès, et confons
:oops:
Havia llegit malament i massa ràpid (és el que té llegir des de l'oficina mentre treballes :D) i havia intrepretat malament el plànol que adjuntava la notícia de La Vanguardia, ja que era tan petit que no es veia absolutament cap nom.
Aleshores el projecte del tramvia sí que em sembla adequat xD

Posted: Thursday 22/11/2007 11:14
by EUKibo
Si els de Sant Cugat volen la L7 jo també vull que la L3 l'allarguin de Trinitat Nova a Montigalà, i la L8, la L4 A més de tres noves línies de Rodalies i que l'estació que tinguem els de Montigalà sigui la Estació de França que ens la trasladin pedra a pedra!

Jo també vull la lluna i no la demano! I jo visc al Barcelonès Zona1 I encara estic sense metro com per fer arribar ara també el metro a Zona2.


Edito:
En qualsevol cas. Estic totalment a favor d'un nou tunel de connexió ràpida amb el Vallès Occidental, ja que la línia dels FGC explotada amb serveis S (suburbans hibrids metro-rer) tot i oferir un molt bon servei la velocitat és poc competitiva per trajectes llargs. Això sí, aquest servei que sigui un R (nova línia de Rodalies) però en cap cas una L (linia de metro)! En el cas de la L7 que farien, propera parada: "Pi", propera parada: "Roure", propera parada: "Masia abandonada, correspondència amb cigueñas"...

Alternatives molt més bones

Posted: Thursday 22/11/2007 16:18
by Guigui
La connexió entre St. Cugat i Barcelona milloraria molt si es segreguessin a partir de Sarrià els serveis de metro i rodalia. I el segon túnel per sota de Collserola tindria molt més sentit si es fes a Horta, ja que obriria un nou corredor i no congestionaria encara més la B-V a través del ramal de Balmes.

Posted: Thursday 22/11/2007 16:33
by Túnels del Garraf
A veure, els de St Cugat volen que el nou túnel sigui una prolongació del de la L7 més que res perquè així ja tenen una part construida, no perquè vulguin serveis de "metro" com els de les línies de TMB, Eukibo.

Obviament aquest túnel aniria a una profunditat bastant gran, ja que l'actual final d'Av tibidabo és bastant profund i el tram de Collserola seria també sota terra per causes d'orografia... Així que oblidat d'estacions al mig del no res... Ara, que el tram entre Collserola i la Universitat Autonòma sigui soterrat... No conec massa la zona però ho trobo exagerat.

En quant al que diu en Guigui, aquest nou túnel des d'Av Tibidabo també entraria dins del projecte del llaç de Gràcia, em sembla, i per tant al haver-hi un bucle, no es saturaria el tram comú Gràcia - Pl Catalunya.

L'únic inconvenient és que el túnel de la L7 té un gàlib reduït que només permet l'entrada de trens de la sèrie 111, el que faria que s'hagués d'adaptar sencer el tram Gràcia - Av. Tibidabo.

El túnel d'Horta... Quina és la proposta, que sigui una prolongació de la L5? Ho trobo massa complicat perquè la L5 si que és un servei de metro convencional i no crec que un tram tan llarg entre estacions anés bé per l'explotació de la línia (freqüències, nombre de trens...). Ara, podria ser només una línia independent Cerdanyola - Vall d'Hebrón, on es podria escollir entr la L3 o la L5. Però al ser obligatori el transbordament, es perd competivitat i per tant s'hauria de construir un túnel nou fins al centre de Barcelona des de la Vall d'Hebrón...

Contra aquest nou túnel

Posted: Thursday 22/11/2007 16:41
by Guigui
Túnels del Garraf wrote:En quant al que diu en Guigui, aquest nou túnel des d'Av Tibidabo també entraria dins del projecte del llaç de Gràcia, em sembla, i per tant al haver-hi un bucle, no es saturaria el tram comú Gràcia - Pl Catalunya.
Espero que el llaç de Gràcia no es faci mai de la vida. És un monumental nyap que no fa més que demostrar l'estretor de mires d'uns personatges que es pensen que el seu cotxe oficial és transport públic. Causarà un encarcarament total de la B-V en lloc d'eixamplar-ne l'horitzó i permetre la seva connexió amb la resta de la xarxa.

Pel que fa al túnel d'Horta, hauria de ser un túnel independent que creï una nova línia de rodalia que podria seguir, per exemple, la Rambla del Carmel i Marina abans d'acabar a l'EdF.

Posted: Thursday 22/11/2007 17:35
by 437.001
Jo no estic en contra d´aquest nou túnel, que un dia o altre s´haurà de fer, però... no seria més coherent segregar JA ARA els serveis S (Terrassa, Sabadell, UAB, Rubí, St.Cugat) de l´intensíssim tràfic de la L6 i la L7 entre Sarrià, Gràcia, Provença i Pl. Catalunya?
Estareu d´acord en que si hi ha un tram SATURAT a BCN, és el tram Pl. Catalunya-Provença-Gràcia. No pot créixer més, no hi ha més espai, ni hi caben més trens.

Crec que per a una millor fluidesa de la circulació en aquesta línia cal un nou túnel entre Sarrià i Pl.Catalunya (o una nova terminal si PL.Catalunya no us agrada) exclusiu per al S1 i S2 de Sabadell i Terrassa.
I deixar el túnel actual per a la L6 i la L7.

Per exemple, connectant Sarrià i Pl.Catalunya amb un nou túnel exclusiu per als trens de Sabadell i Terrassa, amb parades a Maria Cristina, Francesc Macià, Hospital Clínic i Pl.Catalunya (tot i que caldria que passés a més profunditat per no topar-se amb Renfe ni el Metro ni l´AVE...) es donaria enllaç a unes zones amb prou capacitat de transbords, es podria guanyar un nou públic i de pas es dessaturaria el túnel sota de Via Augusta i Balmes, que quedaria només per als L6 i L7, que podrien millorar freqüències convertint-se en un metro del tot...

Això permetria incrementar freqüències tant direcció Sabadell/Terrassa, com direcció Av Tibidabo/Reina Elisenda.
I no seria mala idea que es donés la possibilitat de circulacions de trens de sis cotxes prolongant les andanes de les estacions.
Només així es podrà dessaturar aquest tram i millorar freqüències tant a les L6 i L7, com als serveis S direcció Vallès.

Crec que un nou túnel des d´Avinguda Tibidabo cap a Sant Cugat sense modificacions importants de la resta de la xarxa del Vallès sota la ciutat de BCN només provocaria el col.lapse absolut entre Gràcia i Pl.Catalunya, i no solucionaria res en matèria de temps de viatge o freqüències, no ja per als usuaris provinents de St.Cugat, sinó per als de la L6 i L7.

I a la vegada, si fins a Av.Tibidabo hi ha un servei que es considera metro, no és convenient que es barregi amb un hipotètic nou túnel des de St.Cugat. Crec que aquest nou túnel hauria de tenir un accés completament segregat de la L7.

A la línia actual sota el carrer Balmes i Via Augusta, tal i com està avui, no s´hi pot fer gran cosa més que ampliar andanes, o posar mampares...

Cal un nou túnel, per començar, entre Sarrià i Pl.Catalunya (o alguna altra terminal important). Així es segregaria el metro de la L6 i la L7 dels trens de Sabadell i Terrassa. I a partir d´aquí començar a pensar noves coses.
Crec que una altra cosa seria començar la casa pel terrat.

És una situació semblant a la que proposa el santfeliuenc amb la seva proposta de túnel de renfe sota Diagonal, però en versió FGC-Vallès.

Posted: Friday 23/11/2007 11:55
by Danzig
wefer wrote:
Danzig wrote:el tramvia no uniria BCN amb el Vallès, et confons
:oops:
Havia llegit malament i massa ràpid (és el que té llegir des de l'oficina mentre treballes :D) i havia intrepretat malament el plànol que adjuntava la notícia de La Vanguardia, ja que era tan petit que no es veia absolutament cap nom.
Aleshores el projecte del tramvia sí que em sembla adequat xD
jo crec que tens prejudicis que, per suposat, et fan prejutjar :D

Posted: Friday 23/11/2007 12:16
by wefer
Danzig wrote:jo crec que tens prejudicis que, per suposat, et fan prejutjar :D
Normalment un comentari com aquest, purament personal, sense cap més argument, seria esborrat immediatament per ser totalment inadequat.
En canvi, quan es fa contra un administrador, si s'esborra serà considerat un abús de poder. :roll:
Per tant, l'únic que puc fer en comptes de contestar, és reclamar:
:topic

Posted: Saturday 24/11/2007 11:30
by Baró de MunChausson
Això de les diferències entre tren i tramvia i els seus avantatges i inconvenients és molt subjectiu. El tramvia és menys car que el ferrocarril? Home, depèn. Un tramvia que creui Collserola per un túnel serà més car que un ferrocarril regional que vagi a cel obert, per exemple.

El que passa és que la paraula "tramvia" s'ha posat de moda, i sembla que tingui poders màgics, fins el punt que més d'un podria arribar a pensar que la gespa que hi creix a sota ho fa com a conseqüència dels molts benefics ecològics de l'esmentat vehcile.

Molts dels projectes de tramvies regionals, o entre poblacions (com el del Pla d'Urgell) són, de fet, ferrocarrils. Per tant deixem-nos de prejudicis sobre si "tren" o "tramvia" i pensem si el volem per superficie o soterrat, pensem quina distància ha d'haver entre estacions/parades i quina segregació volem respecte a la resta de vehicles. Si el resultat de tot això es diu "tren" o "tramvia" a mi m'és ben bé igual.

(Perdó, aquest missatge és continuació del meu anterior, que per un error havia quedat escapçat) pues en lugar de escribir uno nuevo, lo editas tú mismo, que se puede, y añades todo lo que se te haya olvidad en lugar de poner un mensaje nuevo. ¿Ves?

Pensem com volem aquest ferrocarril, si el volem per superficie o soterrat, si volem unitats de tren de més o menys capacitat, pensem també quina distància entre estacions/parades volem, i quin tipus de segregació/ integració respecte a la resta de trànsit rodat. Si el resulat de tot això és un "tren" o un "tramvia" això m'és ben bé igual. El que importa és que serveixi.

Posted: Saturday 24/11/2007 13:21
by trainman
Noticia difosa el 24/11/07

Sant Cugat proposa una alternativa 'més senzilla i sostenible' al Túnel d'Horta ferroviari




L'equip de govern considera 'problemàtic' el projecte del Túnel d'Horta ferroviari que defensa el departament de Política Territorial de la Generalitat. L'executiu municipal aposta, en canvi, per prolongar la línia de Ferrocarrils de la Generalitat de l'Avinguda Tibidabo per generar una nova connexió entre Barcelona i el Vallès. Segons la tinenta d'alcalde de Mobilitat, Marta Subirà, la proposta de Sant Cugat és més ràpida i genera menys impacte.

La diferència entres les dues visions és que el departament de Política Territorial planteja construir una nova línia ferroviària des de Barcelona, fins enllaçar amb el barri d'Horta i amb el traçat previst de l'anomenat Túnel d'Horta. En canvi, des de Sant Cugat es prefereix aprofitar l'actual línia 7 dels FGC i prolongar-la amb un nou túnel fins a Sant Cugat. Sobre la taula està, a més, la construcció o no d'una nova estació a la nostra ciutat que, segons Subirà, descongestionaria l'actual parada del centre de la ciutat i donaria un important servei als barris de Coll Favà i l'Eixample Sud i a Esade.

Subirà assegura que la proposta santcugatenca és més senzilla i generaria menys impacte ambiental.

Marta Subirà

Fer una nova línia fins a Horta suposa foradar Barcelona, mentre que allargar la línia de Tibidabo ja té el traçat barceloní fet.

ESCOLTA-HO




Les dues opcions, però, podrien contradir els plans de la conselleria de Medi Ambient de la Generalitat de suprimir les infraestructures incompatibles amb la declaració de Collserola com a parc natural. Subirà reclama al govern català que acordi internament una posició.

Marta Subirà

El govern no té una opinió única sobre aquest tema i s'estan barallant entre ells. El departament de Medi Ambient tira enrere el Túnel d'Horta.

ESCOLTA-HO




Política Territorial assegura que el govern català encara no ha decidit quin traçat tindrà la nova connexió ferroviària entre Barcelona i el Vallès.

miquel herrada

http://www.radiosantcugat.com/index.php ... /31003.htm

Posted: Saturday 24/11/2007 21:37
by wefer
trainman wrote:La diferència entres les dues visions és que el departament de Política Territorial planteja construir una nova línia ferroviària des de Barcelona, fins enllaçar amb el barri d'Horta i amb el traçat previst de l'anomenat Túnel d'Horta. En canvi, des de Sant Cugat es prefereix aprofitar l'actual línia 7 dels FGC i prolongar-la amb un nou túnel fins a Sant Cugat.
Si no fos que és absurda, seria bona proposta :D

M'explico: moltes vegades s'ha parlat de prolongar la L7 cap el Vallès. Però el problema és que el traçat de la L7 està plantejat com un metro, i a sobre de dimensions modestes: estacions molt petites i molt seguides i traçat més aviat sinuós poc apte per velocitats interessants.

D'altra banda, tenim el problema que a partir de Gràcia, la L7 fa servir el saturadíssim túnel Gràcia-Pl. Catalunya de FGC. No hi caben més trens.

Per tant... no es tractaria només d'ampliar la L7 i ja està. Es tractaria de remodelar totalment l'actual L7 enderrocant les etsacions actuals i fent-ne de noves. A més, caldria desdoblar igualment el traçat entre Gràcia i Pl. Catalunya, molt probablement amb un altre túnel per un altre lloc ja que no hi ha espai per posar dues vies més al túnel actual.

Tot plegat suposaria que no s'aprofitaria pràcticament res de les infraestructures actuals de FGC, que es generarien greus molèsties a totes les línies de FGC Vallès durant la remodelació i a sobre, una vegada acabada l'obra, es donaria un pitjor servei de Pl. Molina cap amunt al reduir el número d'estacions.

Resumint: aprofitar l'actual L7 per prolongar-la cap al Vallès crec que no té cap avantatge i sí molt inconvenients. És molt més interessant estudiar la possibilitat de fer una niva línia que entri per Horta i que arribi al centre de BCN per altres llocs.

Captar vots

Posted: Saturday 24/11/2007 22:34
by Guigui
wefer wrote:Resumint: aprofitar l'actual L7 per prolongar-la cap al Vallès crec que no té cap avantatge i sí molt inconvenients. És molt més interessant estudiar la possibilitat de fer una niva línia que entri per Horta i que arribi al centre de BCN per altres llocs.
T'oblides d'un avantatge, molt important per a qui ens el vol fer veure: fan arribar més TP a St. Cugat. Com, no importa, mentre puguin tallar cintes de cara a la galeria. I si a l'ajuntament no li costa un sol duro, millor que millor.

Que va en detriment de la mobilitat global de la RMB perquè descarta un corredor molt més lògic i que, d'entrada, no estaria saturat? Doncs, com deia el difunt Fernando Fernán-Gómez: a la tifa!

Re: Captar vots

Posted: Tuesday 27/11/2007 11:25
by Ecomobisostrans
Guigui wrote:
wefer wrote:Resumint: aprofitar l'actual L7 per prolongar-la cap al Vallès crec que no té cap avantatge i sí molt inconvenients. És molt més interessant estudiar la possibilitat de fer una niva línia que entri per Horta i que arribi al centre de BCN per altres llocs.
Per aixo es millor portar-hi la L8, despres de Pl.Espanya que vagi a FcMacia, Pl.Molina, es quedi el tunel de la L8 ampliant les andanes (o fins i tot suprimint Padua i Putxet i construint una nova est. al mig) i porlongarse fins a Sant Cugat.

Metro i rodalia combinat, no

Posted: Tuesday 27/11/2007 11:31
by Guigui
Ecomobisostrans wrote:Per aixo es millor portar-hi la L8, despres de Pl.Espanya que vagi a FcMacia, Pl.Molina, es quedi el tunel de la L8 ampliant les andanes (o fins i tot suprimint Padua i Putxet i construint una nova est. al mig) i porlongarse fins a Sant Cugat.
No hi ha absolutament cap motiu per amalgamar serveis diferents. La L8 està concebuda com a metro, especialment quan es perllongui més enllà de Pl. Espanya, mentre el nou túnel de Collserola (personalment, espero ferventment que sigui Horta) serà per a serveis tipus S o rodalia. Si el que es pretén és crear una nova via de penetració ràpida a Barcelona des del Vallès Occidental, no pot ser que, així que el tren entri en la trama urbana, comenci a fer parades cada dos per tres. Així no s'arribarà a oferir mai un servei més atractiu que el transport privat.

Posted: Tuesday 27/11/2007 12:03
by Ecomobisostrans
Llavors es poden fer passar els S8, R5, R6, etc. que son rodalies i anar cap a Sant Cugat fent poques parades.

Posted: Tuesday 11/12/2007 13:37
by trainman
Noticia difosa el 11/12/07

L'equip de govern proposa a la Generalitat una parada de la línia de l'Avinguda Tibidabo a Torreblanca




L'equip de govern proposa a la Generalitat la prolongació de la línia d'Avinguda Tibidabo de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) amb una estació a tocar del Casal de Joves TorreBlanca. L'Ajuntament considera que aquesta actuació milloraria la connectivitat entre el Vallès i Barcelona, i frenaria els possibles problemes de mobilitat que pot generar Esade. El consistori ja ha presentat aquest avantprojecte al director general d'Infraestructures de la Generalitat.

La tinenta d'alcalde de Territori, Mercè Conesa, ha destacat que és imprescindible millorar les connexions de Sant Cugat amb Barcelona, però sobretot amb Cerdanyola i el futur Centre Direccional. Són declaracions al magazín 'Sant Cugat a fons'.

Mercè Conesa

Crec que és un tema clau perquè ens pot permetre una bona comunicació amb Barcelona i amb Cerdanyola.

ESCOLTA-HO




L'Ajuntament vol pressionar la Generalitat perquè tiri endavant el projecte i es pugui disposar d'una estació a la nostra ciutat. En concret, han presentat un avantprojecte que proposa, entre altres coses, una parada a prop del Casal de Joves TorreBlanca per superar els possibles problemes de mobilitat que podria suposar l'arribada d'Esade.

Escoltem Mercè Conesa.

Mercè Conesa

Hem encaregat un avantprojecte que hem presentat a la Generalitat perquè no s'ho pensi i prioritzi aquesta línia.

ESCOLTA-HO




Aquesta proposta del consistori entra en contraposició al projecte del Túnel d'Horta ferroviari que defensa el departament de Política Territorial de la Generalitat.

cristina martinez

http://www.radiosantcugat.com/index.php ... /31248.htm

Re: Sant Cugat vol un nou túnel a Collserola per allargar la L7

Posted: Tuesday 01/04/2008 11:51
by trainman
Els alcaldes del Vallès Est reclamen perllongar el tren de l'avinguda del Tibidabo en paral.lel al túnel d'Horta ferroviari
Alcaldes de poblacions del Vallès est, com Terrassa, Sant Cugat o Rubí, han demanat a la Generalitat que es prioritzi la construcció d'un nou túnel que connecti la comarca amb Barcelona a través de la prolongació de la línia L-7 dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) des de l'estació de l'Avinguda Tibidabo de Barcelona. No obstant això, els alcaldes
L'alcalde de Terrassa, Pere Navarro, explica que aquest projecte no exclou fer el túnel d'Horta per fer-hi passar una línia ferroviària fins a Cerdanyola i d'aquí fer-la arribar fins a Terrassa. En la reunió també es va acordar continuar treballant en l'eix de l'E-9 i donar suport a Sant Cugat perquè sigui la seu de l'Institut Europeu de Tecnologia.

A la trobada, per debatre l'avantprojecte del Pla Territorial Metropolità, hi van assistir els alcaldes de Terrassa, Sant Cugat, Rubí, Castellbisbal, Sant Quirze, Matadepera, Vacarisses, Viladecavalls, Ullastrell, Sant Llorenç Savall i Rellinars.

Els màxims dirigents locals dels onze municipis vallesans treballaran des d'ara en la recollida de dades que avalin la seva demandade perllongació de la línia 7 dels Ferrocarrils per tal que la Generalitat la inclogui en l'avantprojecte del pla territorial metropolità. Aquest document podria iniciar el procés d'exposició pública a partir de la setmana que ve.

Segons els alcaldes, amb aquest nou traçat es millorarien les freqüències de pas i les comunicacions a la comarca, ja que el traçat sortiria de la futura cua de maniobres que s'ha de fer a la plaça Catalunya de Barcelona i aniria en paral·lel a la línia actual. L'alcaldessa de Rubí, Carme Garcia, destaca que l'objectiu és millorar servei i freqüències.

Els alcaldes del Vallès Est, no obstant, indiquen que el perllongament de l'L7 no exclou la necessitat de fer un túnel d'Horta ferroviari. Per als alcaldes, aquesta nova línia també té unes potencialitats que no es poden deixar perdre.

http://www.cerdanyola.info/noticies/noticia13791.html