Autobusos de Lleida
Autobusos de Lleida
Unes pantalles a les parades informaran sobre els autobusos
• L'alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha valorat molt positivament la millora global del servei d'autobusos i, en especial, aquest nou sistema tecnològic capdavanter que permet conèixer al moment l'estat de les linies d'autobús.
Autobusos de Lleida posa en funcionament en el nou sistema de gestió del servei de bus que permetrà informar els usuaris de la situació exacte del proper vehicle i del temps que trigarà a arribar a la parada. Aquest nou sistema –el Servei d’Ajut a l’Explotació (SAE)- permetrà ubicar en deu marquesines de les línies amb més viatgers sengles pantalles electròniques que informin l’usuari sobre la proximitat del proper vehicle.
L’alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha estrenat aquest nou sistema d’informació als usuaris del bus amb un model de pantalla que és pioner a Catalunya i que, a l’Estat, només s’aplica de moment de manera experimental a Donosti. De moment, el primer pannell electrònic s’ha instal•lat a la marquesina de la parada Estació 1 (Avda Madrid) el segon està previst col·locar-lo en breu a la marquesina de la parada Pont Vell (Avda Blondel – Paeria).
Informació també al vehicle
La implementació del SAE als autobusos permet també millorar la informació a l’usuari que és a bord del vehicle, ja que uns panells avisen de la propera parada, tant de manera visual com acústica.
El nou sistema SAE permet la gestió exacta dels vehicles en servei des de la central, ja que en tot moment se’n té notícia precisa de la ubicació i del temps d’avançament o retard sobre la previsió. El sistema és una eina molt important per a la millora del servei, tan en la gestió diària al poder donar instruccions als autobusos per a adaptar-se a les incidències del trànsit, com perquè recull i acumula informació del servei molt útil per modificar línies o per a dissenyar-ne de noves. De moment, l’empresa ha equipat 8 vehicles de la flota corresponents a les línies L1 Interior, L5 Bordeta i L7 Secà, i preveu tenir completada la implementació del sistema als 39 autobusos de les 15 línies l’agost de 2007.
Aquesta implantació segueix el pla previst de millora del serveis d’autobusos, que va començar amb la introducció de les targes sense contacte i es completarà, a inicis de l’any vinent amb que es podrà sol•licitar informació del temps d’arribada d’un bus per mitjà d’un missatge curt de telèfon mòbil, o altres funcionalitats que permet el sistema, com l’enviament d’imatges en temps reals de l’autobús a la central en cas d’incidents, el que milloraria la seguretat, tan d’usuaris com de conductors.
Recàrrega de la targeta per Internet
A partir d’ara també és possible recarregar la targeta de viatges de bus per mitja d’Internet. Així, aquesta nova possibilitat se suma a les alternatives existents fins ara per a la recàrrega de les targes: els 80 punts de Panini a Lleida, el Centre d’Atenció a l’Usuari de Sarbus a Lleida (Avinguda de Madrid) i les dues de recàrrega automàtica a l’Estació d’Autobusos i a Renfe.
Alhora, l’empresa treballa en la possibilitat de recarregar la tarja per mitjà del telèfon mòbil. En l’actualitat, uns 49.000 usuaris de la xarxa d’autobusos disposen d’una tarja electrònica per abonar els viatges.
http://www.paeria.es/cat/ajuntament/not ... /index.asp
• L'alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha valorat molt positivament la millora global del servei d'autobusos i, en especial, aquest nou sistema tecnològic capdavanter que permet conèixer al moment l'estat de les linies d'autobús.
Autobusos de Lleida posa en funcionament en el nou sistema de gestió del servei de bus que permetrà informar els usuaris de la situació exacte del proper vehicle i del temps que trigarà a arribar a la parada. Aquest nou sistema –el Servei d’Ajut a l’Explotació (SAE)- permetrà ubicar en deu marquesines de les línies amb més viatgers sengles pantalles electròniques que informin l’usuari sobre la proximitat del proper vehicle.
L’alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha estrenat aquest nou sistema d’informació als usuaris del bus amb un model de pantalla que és pioner a Catalunya i que, a l’Estat, només s’aplica de moment de manera experimental a Donosti. De moment, el primer pannell electrònic s’ha instal•lat a la marquesina de la parada Estació 1 (Avda Madrid) el segon està previst col·locar-lo en breu a la marquesina de la parada Pont Vell (Avda Blondel – Paeria).
Informació també al vehicle
La implementació del SAE als autobusos permet també millorar la informació a l’usuari que és a bord del vehicle, ja que uns panells avisen de la propera parada, tant de manera visual com acústica.
El nou sistema SAE permet la gestió exacta dels vehicles en servei des de la central, ja que en tot moment se’n té notícia precisa de la ubicació i del temps d’avançament o retard sobre la previsió. El sistema és una eina molt important per a la millora del servei, tan en la gestió diària al poder donar instruccions als autobusos per a adaptar-se a les incidències del trànsit, com perquè recull i acumula informació del servei molt útil per modificar línies o per a dissenyar-ne de noves. De moment, l’empresa ha equipat 8 vehicles de la flota corresponents a les línies L1 Interior, L5 Bordeta i L7 Secà, i preveu tenir completada la implementació del sistema als 39 autobusos de les 15 línies l’agost de 2007.
Aquesta implantació segueix el pla previst de millora del serveis d’autobusos, que va començar amb la introducció de les targes sense contacte i es completarà, a inicis de l’any vinent amb que es podrà sol•licitar informació del temps d’arribada d’un bus per mitjà d’un missatge curt de telèfon mòbil, o altres funcionalitats que permet el sistema, com l’enviament d’imatges en temps reals de l’autobús a la central en cas d’incidents, el que milloraria la seguretat, tan d’usuaris com de conductors.
Recàrrega de la targeta per Internet
A partir d’ara també és possible recarregar la targeta de viatges de bus per mitja d’Internet. Així, aquesta nova possibilitat se suma a les alternatives existents fins ara per a la recàrrega de les targes: els 80 punts de Panini a Lleida, el Centre d’Atenció a l’Usuari de Sarbus a Lleida (Avinguda de Madrid) i les dues de recàrrega automàtica a l’Estació d’Autobusos i a Renfe.
Alhora, l’empresa treballa en la possibilitat de recarregar la tarja per mitjà del telèfon mòbil. En l’actualitat, uns 49.000 usuaris de la xarxa d’autobusos disposen d’una tarja electrònica per abonar els viatges.
http://www.paeria.es/cat/ajuntament/not ... /index.asp
Last edited by Sky on Friday 13/04/2018 14:07, edited 3 times in total.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Uns punts:
1- Que poca vida li dono a aquestes pantalles al mig del carrer, com a mínim en l'estat actual.
2- Pioner ho deu ser molt, utilitzar aquest tipus de pantalla, ja que normalment s'utilitzen pantalles de leds o similars que són molt més barates i permeten posar-ne moltes més pel mateix preu. I la informació útil, que és el temps d'espera, el donen exactament igual.
3- Quan diuen que són les eleccions municipals?
1- Que poca vida li dono a aquestes pantalles al mig del carrer, com a mínim en l'estat actual.
2- Pioner ho deu ser molt, utilitzar aquest tipus de pantalla, ja que normalment s'utilitzen pantalles de leds o similars que són molt més barates i permeten posar-ne moltes més pel mateix preu. I la informació útil, que és el temps d'espera, el donen exactament igual.
3- Quan diuen que són les eleccions municipals?
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Lleida estrena bus turístic
Lleida estrena bus turístic
• El nou recorregut facilita l’accés al recent inaugurat Centre d’Interpretació de l’Orde del Temple de Gardeny.
Turisme de Lleida-Autobusos de Lleida grup Sarbus posa en marxa avui dia 25 de juny i fins al 29 de setembre un nou vehicle descobert d’una sola planta amb capacitat per a 44 persones.
L’objectiu és descobrir la ciutat d’una forma còmoda i simpàtica, amb el servei d’un guia turístic que va explicant els elements més atractius de la ciutat i els seus valors patrimonials.
La nova línea unirà els dos turons de la ciutat i farà accessible la visita als dos principals monuments de Lleida: La Seu Vella i el Centre d’Interpretació de l’Orde del temple de Gardeny.
El recorregut comença al Palau de la Paeria, té vuit parades i des del mateix es pot accedir a visitar els principals monuments de la ciutat .
Novetats:
1. Nou vehicle.
2. Billet Ordinari 0.85 euros i vàlid amb la T-10, T-Nostra, T-Estudiants.
3. Primera línea que puja al Turó de Gardeny.
4. Dues sortides nocturnes a les 21.00 i 22.00.
5. Nou element de comunicació: fullet de butxaca.
http://www.turismedelleida.cat/noticia. ... ic_estrena
El nou fulletó: http://www.turismedelleida.cat/document ... stic07.pdf
• El nou recorregut facilita l’accés al recent inaugurat Centre d’Interpretació de l’Orde del Temple de Gardeny.
Turisme de Lleida-Autobusos de Lleida grup Sarbus posa en marxa avui dia 25 de juny i fins al 29 de setembre un nou vehicle descobert d’una sola planta amb capacitat per a 44 persones.
L’objectiu és descobrir la ciutat d’una forma còmoda i simpàtica, amb el servei d’un guia turístic que va explicant els elements més atractius de la ciutat i els seus valors patrimonials.
La nova línea unirà els dos turons de la ciutat i farà accessible la visita als dos principals monuments de Lleida: La Seu Vella i el Centre d’Interpretació de l’Orde del temple de Gardeny.
El recorregut comença al Palau de la Paeria, té vuit parades i des del mateix es pot accedir a visitar els principals monuments de la ciutat .
Novetats:
1. Nou vehicle.
2. Billet Ordinari 0.85 euros i vàlid amb la T-10, T-Nostra, T-Estudiants.
3. Primera línea que puja al Turó de Gardeny.
4. Dues sortides nocturnes a les 21.00 i 22.00.
5. Nou element de comunicació: fullet de butxaca.
http://www.turismedelleida.cat/noticia. ... ic_estrena
El nou fulletó: http://www.turismedelleida.cat/document ... stic07.pdf
-
- N6
- Posts: 311
- Joined: Saturday 18/02/2006 16:35
- Location: Sabadell
- Contact:
El bus turístic de Lleida transporta 500 persones en una setmana
Més de 500 persones han utilitzat el Bus Turístic de la ciutat de Lleida en la seva primera setmana de funcionament. La xifra dobla el nombre d'usuaris respecte a l'any passat durant el mateix període. El recorregut consta de vuit parades i serà operatiu fins el proper dia 29 de setembre.
Una de les novetats del Bus Turístic són les dues sortides nocturnes divendres i dissabte des del Palau de la Paeria a les 21.00 i 22.00 hores, la qual cosa permet contemplar la ciutat de nit i atansar als usuaris al Turó de la Seu Vella per poder gaudir de les activitats culturals d'estiu al Baluard de la Reina. També cal destacar la bona acollida del nou recorregut amb una parada al recent Inaugurat Centre d'Interpretació de l'Orde del Temple de Gardeny, on s'ha posat en funcionament el Servei de lloguer d'Audioguies que permet seguir l'itinerari de forma individual i endinsar-se en la història de la Casa Templera de Gardeny.
SEGRE
Més de 500 persones han utilitzat el Bus Turístic de la ciutat de Lleida en la seva primera setmana de funcionament. La xifra dobla el nombre d'usuaris respecte a l'any passat durant el mateix període. El recorregut consta de vuit parades i serà operatiu fins el proper dia 29 de setembre.
Una de les novetats del Bus Turístic són les dues sortides nocturnes divendres i dissabte des del Palau de la Paeria a les 21.00 i 22.00 hores, la qual cosa permet contemplar la ciutat de nit i atansar als usuaris al Turó de la Seu Vella per poder gaudir de les activitats culturals d'estiu al Baluard de la Reina. També cal destacar la bona acollida del nou recorregut amb una parada al recent Inaugurat Centre d'Interpretació de l'Orde del Temple de Gardeny, on s'ha posat en funcionament el Servei de lloguer d'Audioguies que permet seguir l'itinerari de forma individual i endinsar-se en la història de la Casa Templera de Gardeny.
SEGRE
A dia d'avui puc constatar que el servei continua en "període de proves" tot i que ja proporciona informació prou acurada (les pantalles continuen intactes, tot i que una mica brutes).
De tota manera, trobo a faltar que t'informin sobre si el que s'apropa és un autobús o una llauna de sardines sobre rodes.
De tota manera, trobo a faltar que t'informin sobre si el que s'apropa és un autobús o una llauna de sardines sobre rodes.
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
jajaja XD aixo de periode de proves no es nou! a Badalona fa anys que les pantalles de Tusgsal estan en proves i no funcionen. Els badalonins ja estem acostumats però que res funcioni a la nostra ciutat.
Pel que es veu a les fotos son molt maques les pantalles d'informació. El problema que apunteu és el preu i els brètols.
Al metro per exemple en els 5000 9000 veig poques bretolades, el metro fa imatge de netedat i ordre i això evadeix més bandalisme (¬¬ tot i així a les pantalles TFT a TMB els hi fiquen un bon gruix de vidre davant per evitar-se problemes)
Pel que es veu a les fotos son molt maques les pantalles d'informació. El problema que apunteu és el preu i els brètols.
Al metro per exemple en els 5000 9000 veig poques bretolades, el metro fa imatge de netedat i ordre i això evadeix més bandalisme (¬¬ tot i així a les pantalles TFT a TMB els hi fiquen un bon gruix de vidre davant per evitar-se problemes)
El bus turístic de Lleida triplica el nombre d'usuaris en el seu primer mes de funcionament
Els usuaris del bus turístic de Lleida pràcticament s'han triplicat en el seu primer mes de funcionament. Així, s'ha passat de 1.350 a 3.500 usuaris des de que el servei es va posar en marxa el passat 26 de juny. A aquest augment hi ha contribuït que per primera vegada la línia uneix la Seu Vella i el turó de Gardeny, però sobretot, destaca l'èxit de les sortides nocturnes que el bus turístic fa els divendres i els dissabtes. Turisme de Lleida ha remarcat el fet que la majoria d'usuaris són els mateixos lleidatans. D'altra banda, un total de 5.000 persones han visitat el Centre d'Interpretació de l'Orde del Temple de Gardeny des de la seva inauguració el 5 maig. Les persones que han visitat el Centre d'Interpretació de l'Orde del Temple de Gardeny destaquen especialment les vistes, la claredat de l'audiovisual que explica la història de l'orde templer, la recreació virutal de com era Gardeny al segle XIII. La regidora de Turisme, Montse Mínguez, ha manifestat que s'han assolit els objectius de "recuperar un nou espai i patrimoni de la ciutat i disposar d'una nova atracció turística i cultural diferent". Pel que fa a la resta d'activitats que Turisme de Lleida ha posat en marxa per aquest estiu, destaquen les sortides en bicicleta des del nou centre BTT i la continuïtat del projecte de Fruinar, la cuina de la fruita, en diversos restaurants lleidatans. Així com les nits d'estiu al Baluard de la Reina de la Seu Vella, concerts i exposicions.
ACN
Els usuaris del bus turístic de Lleida pràcticament s'han triplicat en el seu primer mes de funcionament. Així, s'ha passat de 1.350 a 3.500 usuaris des de que el servei es va posar en marxa el passat 26 de juny. A aquest augment hi ha contribuït que per primera vegada la línia uneix la Seu Vella i el turó de Gardeny, però sobretot, destaca l'èxit de les sortides nocturnes que el bus turístic fa els divendres i els dissabtes. Turisme de Lleida ha remarcat el fet que la majoria d'usuaris són els mateixos lleidatans. D'altra banda, un total de 5.000 persones han visitat el Centre d'Interpretació de l'Orde del Temple de Gardeny des de la seva inauguració el 5 maig. Les persones que han visitat el Centre d'Interpretació de l'Orde del Temple de Gardeny destaquen especialment les vistes, la claredat de l'audiovisual que explica la història de l'orde templer, la recreació virutal de com era Gardeny al segle XIII. La regidora de Turisme, Montse Mínguez, ha manifestat que s'han assolit els objectius de "recuperar un nou espai i patrimoni de la ciutat i disposar d'una nova atracció turística i cultural diferent". Pel que fa a la resta d'activitats que Turisme de Lleida ha posat en marxa per aquest estiu, destaquen les sortides en bicicleta des del nou centre BTT i la continuïtat del projecte de Fruinar, la cuina de la fruita, en diversos restaurants lleidatans. Així com les nits d'estiu al Baluard de la Reina de la Seu Vella, concerts i exposicions.
ACN
El bus turístic de Lleida fa la seva millor temporada
Més de 5.400 persones han pujat aquest estiu a l'autobús descapotable de Turisme de Lleida, que des de fa gairebé dos mesos passeja pels carrers i monuments més destacats de la ciutat. El patronat municipal ofereix aquest servei turístic des de ja fa set anys, però aquesta temporada ha notat un increment notable de les visites respecte de les anteriors edicions.
Des que es va posar en marxa aquest servei el 26 de juny fins a l'11 d'agost passat havien pujat a l'auto- bús 5.477 usuaris, en comparació dels 2.117 del mateix període de l'any passat. Una de les novetats que ha contribuït a aquest èxit és la incorporació d'un vehicle descobert, amb capacitat per a 44 persones, perquè els viatgers puguin disfrutar millor de la visita.
El recorregut, que varia cada any, comença i s'acaba al Palau de la Paeria. A les vuit parades de la ruta inclou un nou atractiu de la ciutat que Turisme de Lleida vol promocionar: el recentment inaugurat Centre d'Interpretació de Gardeny, una fortalesa romànica construïda al segle XII pels templers.
Precisament, aquest és un dels elements que més sorprenen els usuaris del bus i que han contribuït a aquest augment, segons explica una de les guies de la ruta, Imma Esquerda. "El castell de Gardeny encara és un lloc desconegut per a la majoria dels lleidatans. Molts baixen en aquesta parada per visitar-lo".
LA SEU VELLA
El fullet promocional, editat en cinc idiomes, descobreix que el bus també passa per sota de la ronda de la Seu Vella, una ruta poc coneguda que ofereix unes panoràmiques inèdites de la ciutat.
Una altra de les propostes d'aquesta temporada que té molt bona acceptació, sobretot entre els mateixos lleidatans, són les sortides nocturnes: el divendres i el dissabte, a les nou i a les deu de la nit. Esquerda comenta que és una forma diferent de veure la ciutat per la il.luminació que presenten alguns edificis. "També hi ajuda la temperatura, ja que gran part de les visites es concentren a la tarda perquè fa menys calor", comenta la guia. Els usuaris vespertins són, en majoria, gent de Lleida. Al matí, hi ha més turistes.
El tipus de turisme que més es detecta és el familiar. "Hi ha una mica de tot --assenyala Imma Esquerda--, però sobretot són avis que hi van amb els néts o pares que aprofiten la tarda per pujar amb els fills, que disfruten viatjant amb un autobús sense capó".
El preu del tiquet ben segur que també sorprèn els visitants. Costa 0,85 euros. "És un preu molt mòdic", comenta Josep García, un veí de Lleida que ja ha fet el recorregut. "Fins i tot podrien apujar-lo una miqueta més; en d'altres llocs que també ofereixen aquest servei s'aprofiten del turisme".
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1050
Més de 5.400 persones han pujat aquest estiu a l'autobús descapotable de Turisme de Lleida, que des de fa gairebé dos mesos passeja pels carrers i monuments més destacats de la ciutat. El patronat municipal ofereix aquest servei turístic des de ja fa set anys, però aquesta temporada ha notat un increment notable de les visites respecte de les anteriors edicions.
Des que es va posar en marxa aquest servei el 26 de juny fins a l'11 d'agost passat havien pujat a l'auto- bús 5.477 usuaris, en comparació dels 2.117 del mateix període de l'any passat. Una de les novetats que ha contribuït a aquest èxit és la incorporació d'un vehicle descobert, amb capacitat per a 44 persones, perquè els viatgers puguin disfrutar millor de la visita.
El recorregut, que varia cada any, comença i s'acaba al Palau de la Paeria. A les vuit parades de la ruta inclou un nou atractiu de la ciutat que Turisme de Lleida vol promocionar: el recentment inaugurat Centre d'Interpretació de Gardeny, una fortalesa romànica construïda al segle XII pels templers.
Precisament, aquest és un dels elements que més sorprenen els usuaris del bus i que han contribuït a aquest augment, segons explica una de les guies de la ruta, Imma Esquerda. "El castell de Gardeny encara és un lloc desconegut per a la majoria dels lleidatans. Molts baixen en aquesta parada per visitar-lo".
LA SEU VELLA
El fullet promocional, editat en cinc idiomes, descobreix que el bus també passa per sota de la ronda de la Seu Vella, una ruta poc coneguda que ofereix unes panoràmiques inèdites de la ciutat.
Una altra de les propostes d'aquesta temporada que té molt bona acceptació, sobretot entre els mateixos lleidatans, són les sortides nocturnes: el divendres i el dissabte, a les nou i a les deu de la nit. Esquerda comenta que és una forma diferent de veure la ciutat per la il.luminació que presenten alguns edificis. "També hi ajuda la temperatura, ja que gran part de les visites es concentren a la tarda perquè fa menys calor", comenta la guia. Els usuaris vespertins són, en majoria, gent de Lleida. Al matí, hi ha més turistes.
El tipus de turisme que més es detecta és el familiar. "Hi ha una mica de tot --assenyala Imma Esquerda--, però sobretot són avis que hi van amb els néts o pares que aprofiten la tarda per pujar amb els fills, que disfruten viatjant amb un autobús sense capó".
El preu del tiquet ben segur que també sorprèn els visitants. Costa 0,85 euros. "És un preu molt mòdic", comenta Josep García, un veí de Lleida que ja ha fet el recorregut. "Fins i tot podrien apujar-lo una miqueta més; en d'altres llocs que també ofereixen aquest servei s'aprofiten del turisme".
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1050
Una foto decent del nou bus:
http://ca.wikipedia.org/wiki/Imatge:Lle ... ristic.JPG
Els grans germans del darrere (són de la Benetton) fan una mica de por.
http://ca.wikipedia.org/wiki/Imatge:Lle ... ristic.JPG
Els grans germans del darrere (són de la Benetton) fan una mica de por.
Exel.lent! Ja era hora! Quines ciutats més tenen Bus Turístic al nostre País?
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
El bus turístic de Lleida incrementa en un 100% els seus viatgers aquest estiu
El bus turístic de Lleida ha incrementat un 100% els seus viatgers aquest estiu. És una de les millors notes de la campanya que tot just s'acaba i que els responsables valoren de forma molt positiva. Pel que fa al castell de Gardeny ha rebut 1.000 visitants mensuals. Les consultes a l'oficina de turisme també han augmentat, i d'aquestes es desprèn que els visitants que venen a Lleida són principalment de Madrid, Barcelona i França.
El nou model de bus turístic ha tingut un gran èxit aquest estiu. Per això, la Paeria ha decidit allargar-ne la temporada fins a l'octubre. La rebaixa en el preu, l'augment del nombre de parades i les sortides nocturnes són algunes de les causes que han motivat un increment del 100% de viatgers. La regidora de Turisme, Montse Mínguez, ha assegurat que la parada al Castell dels Templers també ha tingut una important resposta.
Tot i que l'estació Lleida Pirineus ja no es capçalera de la línia de Lleida a Madrid, les arribades i les sortides des de la capital del Segrià també han registrat un increment d'un 5% durant els mesos de gener a agost. Les pernoctacions hoteleres s'han incrementat un 6,7 %.
SEGRE
El bus turístic de Lleida ha incrementat un 100% els seus viatgers aquest estiu. És una de les millors notes de la campanya que tot just s'acaba i que els responsables valoren de forma molt positiva. Pel que fa al castell de Gardeny ha rebut 1.000 visitants mensuals. Les consultes a l'oficina de turisme també han augmentat, i d'aquestes es desprèn que els visitants que venen a Lleida són principalment de Madrid, Barcelona i França.
El nou model de bus turístic ha tingut un gran èxit aquest estiu. Per això, la Paeria ha decidit allargar-ne la temporada fins a l'octubre. La rebaixa en el preu, l'augment del nombre de parades i les sortides nocturnes són algunes de les causes que han motivat un increment del 100% de viatgers. La regidora de Turisme, Montse Mínguez, ha assegurat que la parada al Castell dels Templers també ha tingut una important resposta.
Tot i que l'estació Lleida Pirineus ja no es capçalera de la línia de Lleida a Madrid, les arribades i les sortides des de la capital del Segrià també han registrat un increment d'un 5% durant els mesos de gener a agost. Les pernoctacions hoteleres s'han incrementat un 6,7 %.
SEGRE
Segons un sotsdirector de Sarbus, abans que s'acabi el any ja funcionarà plenament i instal·laran quatre més (al Pont Vell, a la Pl. Ricard Vinyes, a l'estació de trens i a un altre indret que no vaig poder sentir).
Al seu torn, es posarà en funcionament la megafonia que anunciarà dins dels busos les properes parades.
Al seu torn, es posarà en funcionament la megafonia que anunciarà dins dels busos les properes parades.
Autobusos de Lleida
Sarbus vende una media de 18.000 billetes diarios en las líneas urbanas de Lleida
Los leridanos han comprado durante lo que llevamos de año 18.518 billetes de autobús urbano diarios. La cifra surge de combinar los días transcurridos desde el uno de enero con los cinco millones de billetes que, según inicó ayer el alcalde, Sarbus ha vendido entre enero y setiembre en sus dieciséis líneas leridanas.
En porcentaje, el número de viajeros registrado en los autobuses de Lleida ha crecido según el consistorio “un 3,35%” si se compara el número registrado entre enero y setiembre de 2006 con los contabilizados durante el mismo periodo de este año. En todo el año 2006, los viajeros registrados en los buses urbanos rondaron los 6,2 millones y esa cifra supuso un crecimiento del 1,04% respecto al ejercicio 2005. Con los datos ayer facilitados, resulta que los autobuses de Lleida han registrado 550.000 viajes mensuales. Si el ritmo se mantiene, en diciembre habremos pasado de los cinco millones de que ayer hablaba el alcalde a 6.650.000 o, si se prefiere, unos 400.000 más que hace un año.
Donde también se han registrado aumentos -y bastante más significativos- ha sido en las líneas de autobús interurbano, donde el número de viajes registrado ha crecido en un 23%, y en los autobuses nocturnos. Los viajes registrados en estas líneas han aumentado según el alcalde “un 32%”. El incremento más importante se da en la línea de los polígonos, donde los viajes han crecido un 50% y han pasado de los 38.399 registrados entre enero y setiembre de 2006 a los 57.361 actuales. En esa línea, el ejercicio 2006 se cerró con 54.000 viajeros. Las cifras, según indicaron Ros y el director del programa de movilidad de la Generalitat Esteve Tomàs -con el que se reunió ayer- “demuestran que los leridanos cada vez confían más en sus autobuses”.
El encuentro de Ros y Tomàs sirvió también para que ambos anunciasen que la integración tarifaria será una realidad “a partir de principios próximo año”. Eso, explicó Ros, “no implica que el 2 de enero ya esté todo listo, pero sí que durante ese mes podría funcionar”. Cuando la integración tarifaria deje de ser un proyecto, los leridanos podrán viajar utilizando la misma tarjeta en los autobuses urbanos, los buses nocturnos e interurbanos y, también, en la línea de Ferrocarrils de la Generalitat que conecta Lleida con Balaguer pasando por Alcoletge, Vilanova de la Barca, Térmens y Vallfogona. El precio de los billetes y el diseño de la nueva tarjeta, dijo Ros, “no está aún decidido”. Lo que sí está claro es que la Autoritat Metropolitana del Transport de Lleida repartirá 28.000 trípticos a todos los vecinos de la comarca que no residen en la capital Lleida para informarles sobre la integración.
http://www.lamanyana.es/web/html/lanoticia...ortida=03:00:00
Los leridanos han comprado durante lo que llevamos de año 18.518 billetes de autobús urbano diarios. La cifra surge de combinar los días transcurridos desde el uno de enero con los cinco millones de billetes que, según inicó ayer el alcalde, Sarbus ha vendido entre enero y setiembre en sus dieciséis líneas leridanas.
En porcentaje, el número de viajeros registrado en los autobuses de Lleida ha crecido según el consistorio “un 3,35%” si se compara el número registrado entre enero y setiembre de 2006 con los contabilizados durante el mismo periodo de este año. En todo el año 2006, los viajeros registrados en los buses urbanos rondaron los 6,2 millones y esa cifra supuso un crecimiento del 1,04% respecto al ejercicio 2005. Con los datos ayer facilitados, resulta que los autobuses de Lleida han registrado 550.000 viajes mensuales. Si el ritmo se mantiene, en diciembre habremos pasado de los cinco millones de que ayer hablaba el alcalde a 6.650.000 o, si se prefiere, unos 400.000 más que hace un año.
Donde también se han registrado aumentos -y bastante más significativos- ha sido en las líneas de autobús interurbano, donde el número de viajes registrado ha crecido en un 23%, y en los autobuses nocturnos. Los viajes registrados en estas líneas han aumentado según el alcalde “un 32%”. El incremento más importante se da en la línea de los polígonos, donde los viajes han crecido un 50% y han pasado de los 38.399 registrados entre enero y setiembre de 2006 a los 57.361 actuales. En esa línea, el ejercicio 2006 se cerró con 54.000 viajeros. Las cifras, según indicaron Ros y el director del programa de movilidad de la Generalitat Esteve Tomàs -con el que se reunió ayer- “demuestran que los leridanos cada vez confían más en sus autobuses”.
El encuentro de Ros y Tomàs sirvió también para que ambos anunciasen que la integración tarifaria será una realidad “a partir de principios próximo año”. Eso, explicó Ros, “no implica que el 2 de enero ya esté todo listo, pero sí que durante ese mes podría funcionar”. Cuando la integración tarifaria deje de ser un proyecto, los leridanos podrán viajar utilizando la misma tarjeta en los autobuses urbanos, los buses nocturnos e interurbanos y, también, en la línea de Ferrocarrils de la Generalitat que conecta Lleida con Balaguer pasando por Alcoletge, Vilanova de la Barca, Térmens y Vallfogona. El precio de los billetes y el diseño de la nueva tarjeta, dijo Ros, “no está aún decidido”. Lo que sí está claro es que la Autoritat Metropolitana del Transport de Lleida repartirá 28.000 trípticos a todos los vecinos de la comarca que no residen en la capital Lleida para informarles sobre la integración.
http://www.lamanyana.es/web/html/lanoticia...ortida=03:00:00
Un ferit lleu com a conseqüència d'un xoc entre un autobús i un vehicle a Lleida
Una persona ha resultat ferida greu en un accident de transit registrat aquest dissabte al carrer Paraguai de la ciutat de Lleida. Els fets han tingut lloc poc abans de dos quarts de tres de la tarda quan un autobús urbà ha topat amb un vehicle. Com a conseqüència del xoc, un dels passatgers del col.lectiu s'ha trencat el fèmur i ha patit diverses contusions de caràcter lleu. El ferit, de 78 anys i veí de Lleida, ha estat traslladat a l'Hospital Universitari Arnau de Vilanova de Lleida. Tres dotacions dels Bombers de la Generalitat han treballat en les tasques de neteja de la via.
ACN
Una persona ha resultat ferida greu en un accident de transit registrat aquest dissabte al carrer Paraguai de la ciutat de Lleida. Els fets han tingut lloc poc abans de dos quarts de tres de la tarda quan un autobús urbà ha topat amb un vehicle. Com a conseqüència del xoc, un dels passatgers del col.lectiu s'ha trencat el fèmur i ha patit diverses contusions de caràcter lleu. El ferit, de 78 anys i veí de Lleida, ha estat traslladat a l'Hospital Universitari Arnau de Vilanova de Lleida. Tres dotacions dels Bombers de la Generalitat han treballat en les tasques de neteja de la via.
ACN
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
En què quedem?
Lleu-Greu 2-1. Un 1 a la travessa.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.