Page 1 of 3
Metro Barcelona + de 200km el 2015?
Posted: Saturday 24/11/2007 10:19
by xevi
He trobat aquestes dades i segons els meus càculs aproximats, Metro BCN (TMB + FGC) podria tenir + de 200 km el 2015.
ACTUACIONS PREVISTES
L1 Fondo - Badalona Centre: 2,8 km
L1 Hospital de Bellvitge - Sant Boi: ~8 km
L2 Sant Antoni - Parc Logístic: ~6,5 km (y restando 0,7 km hasta Paral·lel)
L2 Pep Ventura - Badalona Centre: 0,8 km
L3 Canyelles - Trinitat Nova: 1,8 km
L3 Zona Universitària - Mas Lluhí: ~6,5 km
L4 La Pau - Sagrera Meridiana: 2,7 km
L5 Horta - Vall d'Hebron: 2,5 km
L6 Sarrià - Finestrelles|Sant Joan de Déu: 2,5 km
L8 Espanya - Pl. Glòries 6 km
L9/L10: 46,6 km
Algú ho pot confirmar o corregir?
Merci.
Posted: Saturday 24/11/2007 11:18
by Alacreu
Home, no se si totes aquestes ampliacions estan ja confirmades i adjudicades, però el que es segur es que la L9/L10 no estarà enllestida per al 2015, tinc entès que el primer tram de la L9 de Can Zam fins a Peixauet entrarà en servei cap a principis del 2009, i si per un tram de unes 6 estacions s'han tirat uns 9 anys, imaginat les 40 i escaig que queden...
Compto veure la Sagrada Familia acabada del tot avans que veure la L9 enllestida, això, es clar, si ho permet l'AVE.
Posted: Saturday 24/11/2007 11:44
by EUKibo
Com a molt tard les infrastructures citades haurien d'entrar en funcionament abans del 2010.
La Generalitat no pot criticar al Govern Central, perquè aquesta també pateix incoherència, inoperància i fan patir a milions de persones principalment del Barcelonès i de la resta de Catalunya que avui dia o no tenen o tenen un accès extremadament pèssim al transport públic.
Posted: Saturday 24/11/2007 14:18
by Mako448
Alacreu wrote:Home, no se si totes aquestes ampliacions estan ja confirmades i adjudicades, però el que es segur es que la L9/L10 no estarà enllestida per al 2015, tinc entès que el primer tram de la L9 de Can Zam fins a Peixauet entrarà en servei cap a principis del 2009, i si per un tram de unes 6 estacions s'han tirat uns 9 anys, imaginat les 40 i escaig que queden...
Compto veure la Sagrada Familia acabada del tot avans que veure la L9 enllestida, això, es clar, si ho permet l'AVE.
El que segur que no estarà acabat abans del 2015 és el perllogament de la L8
,vamos que estem a tocar del 2008 i solament és un projecte,que per cert,s'ha parlat molt poc de ell per part de les autoritats,dient que és un projecte llunyà,encara que jo porto escoltant lo del perllogament de la L8 desde l'any 2003,i ja sóm a tocar del 2008!!,quan faràn un projecte definitiu?Perqué de la L9 sí que hi ha projecte,peró i del perllogament de la L8?Perqué encara no se sap ni quines estacions tindrà i si acabarà a Gràcia o a Glòries,ni això se sap(per cert al 2003-2004 vaig llegir que la L8 arribaria fins a Santa COloma de Gramanet
)
Posted: Saturday 24/11/2007 15:16
by EUKibo
L'extensió de la L1 a Badalona està planificada abans de 1988. La van ******* molt al fer la vila olímpica de Montigalà i les zones comercials i no aprofitar que construien tota una nova ciutat de 0 per a deixar ja fet el túnel, encara que no haguessin arribat al centre, ja que a Montigalà (a part de la movilitat que genera amb la densitat de població i les zones comercials) té carrers més amples i millor planificats que podrien haver estat millor per a combinar metro+bus.
Però bueno, els que vivim a Badalona ja sabem el que hi ha, fins que no passen almenys 20 anys els projectes que proposa el PSC no es compleixen... A casa meva han proposat:
- Gran estadi pel CFBadalona
- Ambulatori
- Biblioteca
- Gimnàs-piscina municipal
- Estació de metro
- Soterrament de l'autopista (Ara construcció d'un lateral)
(De fet cada 4 anys abans de les eleccions proposen algo, posen el cartell, però mai arriben a fer res)
Posted: Saturday 24/11/2007 16:22
by Túnels del Garraf
A veure, el que diuen els plànols i els dirigents polítics abans de les eleccions és una cosa i la realitat és una altra, almenys a Barcelona i la seva àrea metropolitana. Veient com ha anat l'evolució de la xarxa ferroviària metopolitana en els últims anys (a excepció del tramvia), es pot arribar a la conclusió que si la meitat de la xarxa prevista pel 2015 està construida, ja podem estar contents.
Analitzant una a una cada actuació es poden dividir en diversos grups:
En construcció i per tant finalitzades abans del 2010:
L2 Pep Ventura - Badalona Centre: 0,8 km
L3 Canyelles - Trinitat Nova: 1,8 km
L5 Horta - Vall d'Hebron: 2,5 km
Tram Besòs de la L9/L10 (fins Sagrera - Meridiana): ~10 km
Ja aprovades, en estat avançat de projecte o en fase inicial de construcció i que per tant ja podrien estar constuides entre el 2010 i el 2015:
L1 Fondo - Badalona Centre: 2,8 km
L2 Sant Antoni - Parc Logístic: ~6,5 km (y restando 0,7 km hasta Paral·lel)
L4 La Pau - Sagrera Meridiana: 2,7 km
Tram Llobregat de la L9/L10 (fins Zona Universitària): ~25 km
Actuacions que encara són només línies sobre plànols o que es troben en fase d'estudi i que ssegurament no seran una realitat fins després del 2015:
L1 Hospital de Bellvitge - Sant Boi: ~8 km
L3 Zona Universitària - Mas Lluhí: ~6,5 km
L6 Reina Elisenda - Finestrelles|Sant Joan de Déu: 2,5 km
L8 Espanya - Pl. Glòries 6 km
Tram Central de la L9/L10: ~8,5 km
Tant de bo m'estigui equivocant i tot això estigui fet abans...
Posted: Saturday 24/11/2007 19:39
by Alfredo_21
Pse...por mucho que hagan, en Madrid a estas alturas de legislatura autonoma se han construido 44 km de red de metro. Si el dinero no se emplea en TP, no se licita ninguna autovía o mejora de carretera, en educación somos un desastre, ¿entonces donde carallos se gastan el dinero?
On va la despesa pública
Posted: Saturday 24/11/2007 22:38
by Guigui
Alfredo_21 wrote:Pse...por mucho que hagan, en Madrid a estas alturas de legislatura autonoma se han construido 44 km de red de metro. Si el dinero no se emplea en TP, no se licita ninguna autovía o mejora de carretera, en educación somos un desastre, ¿entonces donde carallos se gastan el dinero?
Entre d'altres coses, en solidaritat a canvi de renecs i en 3%.
Posted: Sunday 25/11/2007 17:35
by 437.001
Pel que tinc entès de la PTP (no sé si les dates són fiables):
-tardor 2008: Canyelles-Trinitat Nova (L3)
-desembre 2008/gener2009: Fondo-Can Zam (L9)
-tardor 2009: Fondo-Can Peixauet (sense Santa Rosa, L9)
-primavera 2010: Can Peixauet-Bon Pastor-Onze de Setembre + Gorg-Bon Pastor (L9)
-finals 2010: Onze de Setembre-Sagrera Meridiana + estació Santa Rosa+
Zona Franca ZAL-Ildefons Cerdà (L9)
De la L5 a Vall d´Hebron i la L2 a Badalona Centre no sé dates...
:bufon :tazaWC
Posted: Sunday 25/11/2007 17:59
by sortrens
Túnels del Garraf wrote:A veure, el que diuen els plànols i els dirigents polítics abans de les eleccions és una cosa i la realitat és una altra, almenys a Barcelona i la seva àrea metropolitana. Veient com ha anat l'evolució de la xarxa ferroviària metopolitana en els últims anys (a excepció del tramvia), es pot arribar a la conclusió que si la meitat de la xarxa prevista pel 2015 està construida, ja podem estar contents.
Analitzant una a una cada actuació es poden dividir en diversos grups:
En construcció i per tant finalitzades abans del 2010:
L2 Pep Ventura - Badalona Centre: 0,8 km
L3 Canyelles - Trinitat Nova: 1,8 km
L5 Horta - Vall d'Hebron: 2,5 km
Tram Besòs de la L9/L10 (fins Sagrera - Meridiana): ~10 km
Ja aprovades, en estat avançat de projecte o en fase inicial de construcció i que per tant ja podrien estar constuides entre el 2010 i el 2015:
L1 Fondo - Badalona Centre: 2,8 km
L2 Sant Antoni - Parc Logístic: ~6,5 km (y restando 0,7 km hasta Paral·lel)
L4 La Pau - Sagrera Meridiana: 2,7 km
Tram Llobregat de la L9/L10 (fins Zona Universitària): ~25 km
Actuacions que encara són només línies sobre plànols o que es troben en fase d'estudi i que ssegurament no seran una realitat fins després del 2015:
L1 Hospital de Bellvitge - Sant Boi: ~8 km
L3 Zona Universitària - Mas Lluhí: ~6,5 km
L6 Reina Elisenda - Finestrelles|Sant Joan de Déu: 2,5 km
L8 Espanya - Pl. Glòries 6 km
Tram Central de la L9/L10: ~8,5 km
Tant de bo m'estigui equivocant i tot això estigui fet abans...
Totalment d'acord. Dir només que hi ha una prioritat ara mateix, és augmentar les frequències de pas dels trens al màxim i sobretot les velocitats. No pot ser com l'altre dia que per una incidència de no sé quin tipus vaig trigar 1 hora de Fontana fins a Maria Cristina. Està bé perllongar línies, però també cuidar les ja que tenim, invertir + en manteniment i automatització dels trens. Per quan trens ATO 100% a tota la xarxa? Per quan serà que cap tren s'aturi dins els túnels, per quan un tren quan arribi al final de línia faci sortida inmediata? No pot ser que un tren quedi aturat 5 minuts a Zona Universitària per tal d'esparar a quadrar els intervals de temps de cada torn. Que possin més trens! I les mesures perque cap s'aturi a cap túnel ni un segon. Es més, cal augmentar la velocitat dels trens. Algú sap a quina velocitat màxima poden agafar i si és factible solucionar això?
Posted: Sunday 25/11/2007 19:16
by Túnels del Garraf
437.001 wrote:-finals 2010: Zona Franca ZAL-Ildefons Cerdà (L9)
El principal problema d'aquest tram és que la part en viaducte (carrer A) ja està pràcticament acabada i si fos necessari es podria obrir en menys d'un any, mentre que a la part soterrada (Passeig de la Zona Franca) només estan en obres les estacions perquè la construcció del túnel depèn de l'arribada de la tuneladora, que si no m'equivoco és la que ara està excavant el tram Besòs de la línia.
Tenint en compte que la tuneladora ha estat aturada més d'un any, el retràs és considerable. Si al planificar l'obra s'haguès encarregat una altra tuneladora, ara mateix el tram de la L9 -L10 Zona Franca - Zona Universitària podria ser una realitat.
En quant al tram del Prat... De moment la tuneladora ja està exacavant des de Mas Blau cap a Parc logístic, passant pel "Dragon Kahn" del Prat de Llobregat. El tram Parc Logístic - Gornal ja està excavat, les estacions no sé com van...
El tram Mas Blau - Aeroport està bastant més verd... No crec que abans del 2013 es pugui inaugurar, però Rodalies arribarà abans a la nova Terminal, cap allà el 2011.
Posted: Sunday 25/11/2007 19:24
by 437.001
Em fa impressió que el tram de la L9 Sagrera-Lesseps s´obrirà bastant abans que el Lesseps-Zona Universitària, sobretot el Sagrera-Guinardó(només hi ha una estació sense començar i és Muntanya. Això deu voler dir alguna cosa, no?).
Posted: Sunday 25/11/2007 20:03
by Túnels del Garraf
437.001 wrote:Em fa impressió que el tram de la L9 Sagrera-Lesseps s´obrirà bastant abans que el Lesseps-Zona Universitària, sobretot el Sagrera-Guinardó(només hi ha una estació sense començar i és Muntanya. Això deu voler dir alguna cosa, no?).
El traçat de Sagrera - Lesseps ja és més que un dibuix a un plànol, com tu dius quasi totes les estacions estan en construcció i a més fa poc va ser ratificat, ja que els estudis geològics no van detectar cap problema.
Pel que fa al seu company, el tram Zona Universitària - Lesseps... Doncs no està gaire clar... El "Dragon kahn" de Sarrià és on més perilla el traçat, i no hi ha cap estació en construcció. El pitjor és que mentre no es construeixin les dues estacions d'intercanvi amb FGC (Sarrià i El Putxet) seguirà el saturament a la línia Barcelona - Vallès.
Qui surt pitjor parat d'aquest retràs? La L3, ja que tant Lesseps com Zona Universitària són intercanviadors L3 - L9, i si són finals de trajecte hi haurà un transvàs massiu d'usuaris, col·lapsant la línia.
ATO i nombre de trens
Posted: Sunday 25/11/2007 20:56
by Guigui
sortrens wrote:Per quan trens ATO 100% a tota la xarxa? Per quan serà que cap tren s'aturi dins els túnels, per quan un tren quan arribi al final de línia faci sortida inmediata? No pot ser que un tren quedi aturat 5 minuts a Zona Universitària per tal d'esparar a quadrar els intervals de temps de cada torn. Que possin més trens! I les mesures perque cap s'aturi a cap túnel ni un segon. Es més, cal augmentar la velocitat dels trens. Algú sap a quina velocitat màxima poden agafar i si és factible solucionar això?
L'ATO estarà implantat en un horitzó no massa llunyà. Em sembla haver llegit la data en algun lloc d'aquest fòrum, però ja no la recordo. L'any que ve o l'altre, potser?
I, pel que fa a posar-hi més trens, les línies estan al límit de la seva capacitat. Això fa que el tren-stop actuï molt sovint fruit de l'efecte acordió que causa la més mínima aturada addicional.
Re: ATO i nombre de trens
Posted: Sunday 25/11/2007 21:15
by victorcasta
sortrens wrote:Per quan trens ATO 100% a tota la xarxa? Per quan serà que cap tren s'aturi dins els túnels, per quan un tren quan arribi al final de línia faci sortida inmediata? No pot ser que un tren quedi aturat 5 minuts a Zona Universitària per tal d'esparar a quadrar els intervals de temps de cada torn. Que possin més trens! I les mesures perque cap s'aturi a cap túnel ni un segon. Es més, cal augmentar la velocitat dels trens. Algú sap a quina velocitat màxima poden agafar i si és factible solucionar això?
No és pas la velocitat dels trens la culpable de les freqüències perquè les limitacions de velocitat les dóna el traçat, no pas els trens. El que s'ha de fer, principalment, és posar semàfors intermitjos dins dels túnels. Només d'aquesta manera s'aconseguiria abaixar freqüències. A més, ara a les estacions finals del metro, hi ha un conductor a la banda contrària per no haver d'esperar que el motorista camini tota l'andana per canviar de cabina.
Re: ATO i nombre de trens
Posted: Sunday 25/11/2007 21:39
by Túnels del Garraf
victorcasta wrote:sortrens wrote:Per quan trens ATO 100% a tota la xarxa? Per quan serà que cap tren s'aturi dins els túnels, per quan un tren quan arribi al final de línia faci sortida inmediata? No pot ser que un tren quedi aturat 5 minuts a Zona Universitària per tal d'esparar a quadrar els intervals de temps de cada torn. Que possin més trens! I les mesures perque cap s'aturi a cap túnel ni un segon. Es més, cal augmentar la velocitat dels trens. Algú sap a quina velocitat màxima poden agafar i si és factible solucionar això?
No és pas la velocitat dels trens la culpable de les freqüències perquè les limitacions de velocitat les dóna el traçat, no pas els trens. El que s'ha de fer, principalment, és posar semàfors intermitjos dins dels túnels. Només d'aquesta manera s'aconseguiria abaixar freqüències. A més, ara a les estacions finals del metro, hi ha un conductor a la banda contrària per no haver d'esperar que el motorista camini tota l'andana per canviar de cabina.
No sé si a Zona Universitària hi ha un motorista a cada cabina, perquè normalment el tren es queda aturat ben bé un minut a la cua de maniobres. Per cert, totes les estacions terminals de línies de TMB tenen i fan ús de la cua de maniobres? És a dir, els passatgers pujen i baixen del tren a dues andanes diferents? (A excepció de Trinitat Nova, és clar).
Posted: Sunday 25/11/2007 21:52
by victorcasta
A Feixa Llarga: sí
A Fondo: no, perquè no és cua de maniobres (no hi ha cap agulla)
A Paral·lel: sí
A Pep Ventura: sí
A Canyelles: no
A La Pau: no
A Trinitat Nova: no
A Horta: sí
A Cornellà Centre: sí.
Hospital de Bellvitge i Zona Universitària
Posted: Sunday 25/11/2007 22:46
by Guigui
victorcasta wrote:A Feixa Llarga: sí
A Hospital de Bellvitge (com es diu des de fa alguns anys) no fan ús de la cua de maniobres: el tren entra a l'estació a contravia i hi ha un maquinista esperant per sortir immediatament.
A Zona Universitària, sí que la utilitzen. De fet, la via passa a ser única sortint direcció Esplugues.
Posted: Sunday 25/11/2007 22:54
by EUKibo
A Pep Ventura últimament s'utilitzen les dues andanes gairebé sempre.
A Fondo últimament també he utilitzat bastant la segona andana, molt poc comuna, però quan aparquen trens o els treuen s'utilitza.
Re: Hospital de Bellvitge i Zona Universitària
Posted: Sunday 25/11/2007 23:19
by victorcasta
Guigui wrote:victorcasta wrote:A Feixa Llarga: sí
A Hospital de Bellvitge (com es diu des de fa alguns anys) no fan ús de la cua de maniobres: el tren entra a l'estació a contravia i hi ha un maquinista esperant per sortir immediatament.
Doncs aquest estiu vaig estar assegut a Hospital de Bellvitge esperant aviam si venia un 6000 i tots els trens que vaig veure donaven la volta a la cua.