El 37% de motos controlades a Badalona, multades per soroll
Posted: Tuesday 27/11/2007 10:32
http://www.elperiodico.cat/
-----------------------------------------
El 37% de motos controlades a Badalona, multades per soroll
1. • El municipi ha sancionat en deu setmanes 270 dels 714 vehicles vistos
2. • La policia tolera algun excés però l'ajuntament demana revisions inflexibles
DAVID PLACER
BADALONA
Badalona ha reprès el control de les motos sorolloses. El nombre de multes ja representa el 37% dels vehicles revisats les últimes 10 setmanes. La Guàrdia Urbana havia reduït les inspeccions per una fallada en el sonòmetre --amb què mesuren l'emissió de so del tub d'escapament--, però una vegada resolt ha endurit els controls.
Durant dos mesos i mig la Guàrdia Urbana ha denunciat 270 vehicles dels 714 analitzats, segons xifres de l'ajuntament. Entre els multats, 108 han estat retinguts i portats als dipòsits municipals per haver excedit els límits establerts en l'ordenança municipal de soroll, que determina en 94 decibels l'emissió màxima tolerada en ciclomotors i en 106 decibels, en motocicletes. Barcelona té un marge de tolerància més petit: 85 decibels.
La Guàrdia Urbana porta a terme entre dos i tres controls setmanals de circulació, ara amb una atenció especial al soroll de motos, un focus de preocupació per al primer tinent d'alcalde, Ferran Falcó (CiU).
Divendres la policia va muntar un operatiu a l'encreuament dels
carrers de Caritg i Liszt i durant la primera hora va sancionar dues de les sis motos inspeccionades.
L'ordenança municipal de soroll fixa les penalitzacions d'acord amb el model i el fabricant de cada motocicleta que es reflecteix a la fitxa d'inspecció tècnica. Si supera en cinc decibels el màxim establert, l'ordenança obliga a immobilitzar el vehicle.
MARGE DE TOLERÀNCIA
Però la policia de Badalona aplica un cert marge de tolerància en els mesuraments. Els dos motoristes que es van multar divendres passat superaven en cinc decibels el que està permès pel fabricant, però no se'ls van retenir els vehicles. L'ajuntament ha explicat que malgrat aquests casos els agents no tenen instruccions de ser tolerants a l'hora d'aplicar la norma.
Els infractors van registrar 86 i 89 decibels i tenien un límit de 78 i 83. A un altre motorista, no obstant, que va registrar 87 decibels quan no havia d'haver superat els 80, el van perdonar. "Podem donar un marge de 10% per estar segurs que els multats clarament sobrepassen el límit", va comentar un agent de la Guàrdia Urbana.
Un dels sancionats ja comptava amb una altra multa per soroll. "La policia sempre es posa aquí. Aquesta és la meva segona multa i només he posat un tub d'escapament que em van vendre en una botiga", va explicar M. A. A. G., de 34 anys.
La policia començarà a utilitzar un nou aparell --tacòmetre-- que ofereix més garanties en els mesuraments. L'aprovació del Reial Decret 1367 el mes passat obligarà l'ús d'aquest instrument de precisió.
Però l'ajuntament encara té pendent la batalla amb un altre pertorbador habitual dels barris de Badalona: els cotxes discoteca. La policia reconeix que aquests controls són més difícils perquè els conductors redueixen el volum de la música a penes perceben la presència policial. Els responsables municipals investiguen una fórmula legal per poder atacar el fenomen.
-----------------------------------------
El 37% de motos controlades a Badalona, multades per soroll
1. • El municipi ha sancionat en deu setmanes 270 dels 714 vehicles vistos
2. • La policia tolera algun excés però l'ajuntament demana revisions inflexibles
DAVID PLACER
BADALONA
Badalona ha reprès el control de les motos sorolloses. El nombre de multes ja representa el 37% dels vehicles revisats les últimes 10 setmanes. La Guàrdia Urbana havia reduït les inspeccions per una fallada en el sonòmetre --amb què mesuren l'emissió de so del tub d'escapament--, però una vegada resolt ha endurit els controls.
Durant dos mesos i mig la Guàrdia Urbana ha denunciat 270 vehicles dels 714 analitzats, segons xifres de l'ajuntament. Entre els multats, 108 han estat retinguts i portats als dipòsits municipals per haver excedit els límits establerts en l'ordenança municipal de soroll, que determina en 94 decibels l'emissió màxima tolerada en ciclomotors i en 106 decibels, en motocicletes. Barcelona té un marge de tolerància més petit: 85 decibels.
La Guàrdia Urbana porta a terme entre dos i tres controls setmanals de circulació, ara amb una atenció especial al soroll de motos, un focus de preocupació per al primer tinent d'alcalde, Ferran Falcó (CiU).
Divendres la policia va muntar un operatiu a l'encreuament dels
carrers de Caritg i Liszt i durant la primera hora va sancionar dues de les sis motos inspeccionades.
L'ordenança municipal de soroll fixa les penalitzacions d'acord amb el model i el fabricant de cada motocicleta que es reflecteix a la fitxa d'inspecció tècnica. Si supera en cinc decibels el màxim establert, l'ordenança obliga a immobilitzar el vehicle.
MARGE DE TOLERÀNCIA
Però la policia de Badalona aplica un cert marge de tolerància en els mesuraments. Els dos motoristes que es van multar divendres passat superaven en cinc decibels el que està permès pel fabricant, però no se'ls van retenir els vehicles. L'ajuntament ha explicat que malgrat aquests casos els agents no tenen instruccions de ser tolerants a l'hora d'aplicar la norma.
Els infractors van registrar 86 i 89 decibels i tenien un límit de 78 i 83. A un altre motorista, no obstant, que va registrar 87 decibels quan no havia d'haver superat els 80, el van perdonar. "Podem donar un marge de 10% per estar segurs que els multats clarament sobrepassen el límit", va comentar un agent de la Guàrdia Urbana.
Un dels sancionats ja comptava amb una altra multa per soroll. "La policia sempre es posa aquí. Aquesta és la meva segona multa i només he posat un tub d'escapament que em van vendre en una botiga", va explicar M. A. A. G., de 34 anys.
La policia començarà a utilitzar un nou aparell --tacòmetre-- que ofereix més garanties en els mesuraments. L'aprovació del Reial Decret 1367 el mes passat obligarà l'ús d'aquest instrument de precisió.
Però l'ajuntament encara té pendent la batalla amb un altre pertorbador habitual dels barris de Badalona: els cotxes discoteca. La policia reconeix que aquests controls són més difícils perquè els conductors redueixen el volum de la música a penes perceben la presència policial. Els responsables municipals investiguen una fórmula legal per poder atacar el fenomen.