Servir els cafès del matí o vendre bitllets de tren
Posted: Tuesday 27/11/2007 11:01
http://www.avui.cat/
---------------------------------------
Servir els cafès del matí o vendre bitllets de tren
Són les set del matí i és hora punta a l'estació de Renfe del Masnou. La gent s'amuntega davant la vitrina del cap d'estació per comprar el bitllet. Els novells miren a dreta i esquerra en busca de la màquina expenedora de bitllets
Són les set del matí i és hora punta a l'estació de Renfe del Masnou. La gent s'amuntega davant la vitrina del cap d'estació per comprar el bitllet. Els novells miren a dreta i esquerra en busca de la màquina expenedora de bitllets. No n'hi ha. Volen estalviar-se la cua per comprar el bitllet de tren a la taquilla del cap d'estació. "N'hi ha més d'un que se li ha escapat el tren esperant que el responsable de Renfe li vengués el tiquet. Això es podria evitar si l'estació disposés d'una màquina expenedora de tiquets. N'hi ha per perdre els nervis", assegura Raül Gràcia, veí del Masnou.
En Raül agafa cada matí el tren de les 7.03 a l'estació del Masnou. Ha d'arribar a la feina a les 8 del matí. Com que ja és un habitual d'aquesta estació, en Raül preveu amb antelació la compra del seu tiquet de transport. "Intento comprar la T-10 de dues zones a l'estació de Plaça Catalunya per no haver de fer-ho al Masnou. Entre els dies que no hi ha ningú atenent la taquilla i les presses del matí, no vull corre el risc de quedar-me sense bitllet", afirma Gràcia.
Conflicte d'interessos
Els responsables d'atendre la cafeteria de l'estació també són els encarregats de vendre els bitllets de tren. Les dues feines es tornen incompatibles, sobretot en determinats moments del dia. "A les 7 del matí, l'hora dels cafès, la prioritat és servir els clients de la cafeteria", explica Gràcia. Mentre els responsables de vendre els bitllets als usuaris de Renfe preparen i serveixen els cafès del matí, alguns es queden sense poder agafar el tren. "He presenciat més d'alguna discussió entre algun usuari indignat perquè ha perdut el tren i els de Renfe", recorda.
El problema és la falta d'una màquina expenedora de tiquets a l'estació. "És molt estrany que en una estació com la de Masnou, amb una gran afluència d'usuaris que van a estudiar i a treballar a Barcelona, no es facilitin més les coses", lamenta Raül Gràcia. Els usuaris reclamen la instal·lació d'una màquina per evitar aquestes situacions. "Seria molt útil perquè al matí s'acumula força gent davant de la taquilla. Agilitzaria molt les coses", opina Mireia Puig.
Una altra solució que proposen els viatgers és la separació de competències. "També ajudaria que contractessin una persona que s'encarregués exclusivament de la venda de bitllets. És molt confús quan has d'estar esperant que t'atengui la mateixa persona que està servint els cafès", afirma Puig. Els usuaris més veterans recorden que abans de la instal·lació del control d'accés no es feia tan necessària la instal·lació d'una maquina expenedora de bitllets. "Quan no podies comprar el bitllet agafaves el tren igualment, i si et trobaves algun revisor li explicaves la situació i pagaves el bitllet. No passava res", recorda Gràcia. Ara topen amb una barrera d'entrada impossible de traspassar.
Renfe informa que no té previst de manera immediata instal·lar una màquina expenedora a l'estació del Masnou, tot i que davant la proposta i les queixes d'alguns usuaris l'ens estatal assegura que estudiarà la possibilitat d'incorporar aquest equipament de cara a propers projectes.
---------------------------------------
Servir els cafès del matí o vendre bitllets de tren
Són les set del matí i és hora punta a l'estació de Renfe del Masnou. La gent s'amuntega davant la vitrina del cap d'estació per comprar el bitllet. Els novells miren a dreta i esquerra en busca de la màquina expenedora de bitllets
Són les set del matí i és hora punta a l'estació de Renfe del Masnou. La gent s'amuntega davant la vitrina del cap d'estació per comprar el bitllet. Els novells miren a dreta i esquerra en busca de la màquina expenedora de bitllets. No n'hi ha. Volen estalviar-se la cua per comprar el bitllet de tren a la taquilla del cap d'estació. "N'hi ha més d'un que se li ha escapat el tren esperant que el responsable de Renfe li vengués el tiquet. Això es podria evitar si l'estació disposés d'una màquina expenedora de tiquets. N'hi ha per perdre els nervis", assegura Raül Gràcia, veí del Masnou.
En Raül agafa cada matí el tren de les 7.03 a l'estació del Masnou. Ha d'arribar a la feina a les 8 del matí. Com que ja és un habitual d'aquesta estació, en Raül preveu amb antelació la compra del seu tiquet de transport. "Intento comprar la T-10 de dues zones a l'estació de Plaça Catalunya per no haver de fer-ho al Masnou. Entre els dies que no hi ha ningú atenent la taquilla i les presses del matí, no vull corre el risc de quedar-me sense bitllet", afirma Gràcia.
Conflicte d'interessos
Els responsables d'atendre la cafeteria de l'estació també són els encarregats de vendre els bitllets de tren. Les dues feines es tornen incompatibles, sobretot en determinats moments del dia. "A les 7 del matí, l'hora dels cafès, la prioritat és servir els clients de la cafeteria", explica Gràcia. Mentre els responsables de vendre els bitllets als usuaris de Renfe preparen i serveixen els cafès del matí, alguns es queden sense poder agafar el tren. "He presenciat més d'alguna discussió entre algun usuari indignat perquè ha perdut el tren i els de Renfe", recorda.
El problema és la falta d'una màquina expenedora de tiquets a l'estació. "És molt estrany que en una estació com la de Masnou, amb una gran afluència d'usuaris que van a estudiar i a treballar a Barcelona, no es facilitin més les coses", lamenta Raül Gràcia. Els usuaris reclamen la instal·lació d'una màquina per evitar aquestes situacions. "Seria molt útil perquè al matí s'acumula força gent davant de la taquilla. Agilitzaria molt les coses", opina Mireia Puig.
Una altra solució que proposen els viatgers és la separació de competències. "També ajudaria que contractessin una persona que s'encarregués exclusivament de la venda de bitllets. És molt confús quan has d'estar esperant que t'atengui la mateixa persona que està servint els cafès", afirma Puig. Els usuaris més veterans recorden que abans de la instal·lació del control d'accés no es feia tan necessària la instal·lació d'una maquina expenedora de bitllets. "Quan no podies comprar el bitllet agafaves el tren igualment, i si et trobaves algun revisor li explicaves la situació i pagaves el bitllet. No passava res", recorda Gràcia. Ara topen amb una barrera d'entrada impossible de traspassar.
Renfe informa que no té previst de manera immediata instal·lar una màquina expenedora a l'estació del Masnou, tot i que davant la proposta i les queixes d'alguns usuaris l'ens estatal assegura que estudiarà la possibilitat d'incorporar aquest equipament de cara a propers projectes.