Page 1 of 1

Barcelona revisarà punts negres dels carrils bici

Posted: Monday 03/12/2007 14:58
by metring
D'El Punt:

Barcelona revisarà els punts negres de la xarxa de carrils bici existents


El primer semestre de l'any que ve estaran enllestides les actuacions per posar remei als «punts conflictius detectats»

ANNA BALLBONA. Barcelona
És una queixa constant de les entitats que apleguen els usuaris de la bicicleta, descontents amb carrils bicis incomplerts o carrils que obliguen els ciclistes a fer estranyes giragonses. Ara el director de Serveis de Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona, Àngel López, ha anunciat que l'any que ve revisaran a fons la xarxa de 128 quilòmetres de carril bici ja existent a la ciutat. L'objectiu és fer diverses actuacions, millorar-ne la seguretat i resoldre els punts més conflictius. Les obres es preveu que comencin cap al gener i que estiguin enllestides d'aquí a mig any. L'any que ve també es començarà l'ampliació de la xarxa de carrils bici, que projecta fer 28 quilòmetres més, amb un disseny que, segons López, serà «més elaborat» que el dels ja estesos.

La revisió dels carrils bici ja existents busca posar remei als «punts de conflicte detectats», com ara els punts d'encreuament amb vianants o els que tenen com a obstacle les parades d'autobús, per posar alguns exemples. Segons ha avançat Àngel López, director de Serveis de Mobilitat de l'Ajuntament, milloraran la senyalització i les marques al terra, acabaran de fer «les connexions entre els carrils bici» per aconseguir que no morin en qualsevol punt de carrer i el ciclista s'hagi de buscar la vida per prosseguir el seu itinerari.

«La revisió dels carrils bici vol millorar temes de seguretat, no perquè hi hagi cap por especial ni situació de perill», ha precisat. Ho exemplifica amb la quantiat de 400 accidents de bicicleta que hi va haver l'any passat a la ciutat, que considera que és baixa. Els accidents, a més, es van produir en «punts molt repartits de la ciutat».

«Estem tenint un increment d'usuaris de la bicicleta molt important i això fa que sigui necessària la revisió dels carrils», ha assenyalat López. Sigui com sigui, aquesta revisió no afectarà el problemàtic i polèmic carril bici de l'avinguda Diagonal, que dins la mobilitat barcelonina sempre es té com un cas a part.

De l'ampliació de la xarxa amb 28 quilòmetres més de carril bici, l'actuació més immediata serà la que començarà el gener, que servirà per fer sis quilòmetres nous de carrils unidireccionals. A més, hi ha dues actuacions que López considera especialment destacables: el carril bici del carrer Provença, que també s'allargarà, es convertirà en bidireccional, i el carrer Urgell passarà a tenir carril bici, de manera que s'unirà el Paral·lel amb la plaça Francesc Macià.


DISSENY ALS CARRILS BICI
Els carrils bici que es faran tindran novetats respecte als ja existents, de manera que tenen previst instal·lar «peces separadores entre els carrils bici i la circulació de cotxes», amb la intenció d'«impedir que els cotxes o les motos envaeixin el carril bici». A més, el seu disseny serà «més elaborat» que el d'ara. Precisament la millora dels carrils bici és un dels arguments que esgrimeix López per defensar les actuacions de planificació en aquest àmbit que ja han impulsat des de l'Ajuntament, abans de l'eclosió del Bicing.
En les jornades sobre la bicicleta pública que van acabar divendres a Barcelona, amb prop de 400 participants, López va donar a conèixer algunes dades significatives del que ha suposat el Bicing: entre un vuit i un deu per cent dels usuaris d'aquest servei de transport públic de bicicletes han deixat el cotxe per passar a utilitzar la bicicleta. Un 30% agafen la bici per fer els trajectes que abans feien a peu, i un 50% han substituït l'autobús urbà per la bici.

Posted: Monday 03/12/2007 16:32
by vr
és que anomenar carril-bici a una franja de vorera pintada de blanc és una poca-soltada (per exemple, Gran Via de Plaça Espanya a Plaça Cerdà).