Page 1 of 17

Convocada una vaga d'autobusos de quatre hores per dimecres

Posted: Monday 12/02/2007 18:58
by abegot
Convocada una vaga d'autobusos de quatre hores per dimecres a Barcelona

EUROPA PRESS - Publicat a El Periodico.Cat Edició Vespre.
BARCELONA

El comitè d'empresa de TMB ha convocat una vaga d'autobusos de quatre hores per dimecres que ve a la ciutat de Barcelona com a mesura de protesta per les "contínues agressions" que pateixen els conductors, segons ha informat avui el sindicat CGT.

L'aturada dels autobusos de la capital catalana es produirà entre les 10.00 i les 14.00 hores. És una mesura adoptada pels treballadors després que la direcció de TMB "incompleixi els acords existents en matèria de prevenció de riscos laborals i de les agressions patides", segons el sindicat.

CGT ha recordat que el 2006 els conductors d'autobusos de Barcelona van ser víctima d'un total de 40 agressions i, des de començament d'any, n'han patit tres més. Després de l'última, el 6 de febrer passat, un conductor va necessitar sis punts de sutura al cap.

Davant el "passotisme" de TMB i la "deixadesa" de l'Administració central en relació amb el manteniment del transport públic, el comitè d'empresa ha decidit convocar aquesta vaga de quatre hores per dimecres que ve.

Posted: Monday 12/02/2007 18:59
by metring
Mmm, què fem?? L'hem penjat a la mateixa hora!!!! xD
(Va, ja he tret el meu :D )
No m'estranya que ja n'estiguin farts, tot i així, no són gaires hores, però com sempre, els usuaris haurem de patir-ho.

Posted: Tuesday 13/02/2007 10:18
by wefer
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/
----------------------------------------------
Els sindicats denuncien deu agressions a conductors d'autobús aquest any
El comitè d'empresa de Transports Metropolitans ha convocat una aturada de 4 hores per demà

PAULA MERCADÉ. Barcelona

Els sindicats de l'empresa municipal d'autobusos reclamen més seguretat per als treballadors. Només des que ha començat l'any, deu conductors han estat agredits, els tres últims el cap de setmana passat. Per aconseguir un compromís de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), el comitè d'empresa ha convocat per demà una aturada de quatre hores, de les deu del matí a les dues de la tarda. «El recurs de vaga és injustificat», assegurava mitjançant un comunicat TMB i afegia que l'empresa «compleix el pla de protecció consensuat amb els treballadors, que inclou mesures de formació, prevenció i sensibilització».

El comitè d'empresa d'autobusos de Barcelona va comptabilitzar, l'any passat, una cinquantena d'agressions a treballadors d'aquest transport públic. La xifra que dóna Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), companyia que gestiona aquest servei, és menor: 36 agressions, una més que el 2005.

El president del comitè empresarial, Salvador Correcher, explica que el nombre d'agressions a treballadors en les quals hi ha contacte físic «està lluny de disminuir». Afegia que «podria incrementar ja que en un mes i mig deu conductors han estat agredits, els tres últims aquest cap de setmana». La major part dels actes violents són «conseqüència de problemes de circulació». Per protestar contra les agressions i demanar un major compromís a TMB, tots els sindicats que formen el comitè d'empresa –CGT, CCOO, UGT, i els independents ACTUB i SIT– han convocat per demà una aturada de quatre hores, de les 10 del matí a les 2 de la tarda. Paral·lelament hi haurà «una manifestació a plaça Catalunya», explica Correcher.

TMB, a través d'un comunicat, va qualificar d'«injustificat el recurs de vaga, que pot dificultar la mobilitat de milers d'usuaris». Segons la companyia, compleixen amb el pla de protecció, «que inclou mesures de formació, prevenció i sensibilització social». En aquest sentit, des del març de 2006 s'ha equipat sis busos amb sistemes de videovigilància. Com a prova pilot també s'havia d'instal·lar una mampara de protecció a mitja dotzena més de vehicles. De moment només circulava un autobús amb aquesta mesura de seguretat; però avui ha començat a funcionar el segon, «en el qual s'ha intentat perfeccionar el prototip», explicava un responsable de TMB.

-------------------------------------------
L'última, un cop de puny

Només en un dia, diumenge passat, tres conductors van ser agredits. Una de les víctimes va ser el que feia el recorregut de la línia 51 que va des de Pla de Palau a l'avinguda Meridiana. Quan aquest conductor circulava pel passeig Maragall, cantó muntanya, va fer senyals perquè s'apartessin uns conductors d'uns cotxes parats en doble fila. Els vehicles no es van moure, els seus propietaris només van fer botifarra amb el braç. Uns metres més enllà, el conductor del bus es va parar perquè un semàfor estava en vermell. Un dels qui estava en un dels cotxes mal aparcat va sortir del vehicle de gamma alta i va donar un cop de puny al treballador de Transports Metropolitans de Barcelona, aprofitant que la finestra del bus estava abaixada. El conductor va agafar la baixa per lesions, abans, però, va posar una denúncia ja que els clients del bus van apuntar la matrícula del cotxe d'on va sortir l'agressor.

------------------------------------

Més seguretat

El president del comitè d'empresa del bus, Salvador Correcher, demana que Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) posi en marxa més sistemes de seguretat per evitar les agressions als treballadors. Tot i que Correcher afirma que a ell no li paguen per pensar «quines haurien de ser aquestes mesures», aposta per fer carrils de bus més amples, millorar les freqüències semafòriques donant prioritat a aquest transport públic, i que es canviïn finals de línia situats en llocs conflictius. Per aconseguir tot això, demana a l'Ajuntament «que intervingui en aquest tema» i a TMB que agiliti les proves pilots que estan fent amb càmeres de videovigilància i mampares de seguretat per als conductors. Correcher explica que amb la convocatòria de vaga «no es va contra el ciutadà», sinó que el que volen és «millorar» el servei que ofereixen al client. Reconeix que algunes agressions, «tot i ser una minoria», són de clients descontents amb el servei, «algú que, per exemple, s'ha cansat d'esperar i actua de manera violenta contra el treballador d'autobús». La major part d'aquests actes violents, però, són conseqüència «de problemes de circulació».

Posted: Tuesday 13/02/2007 13:52
by George85
He llegit a l'ADN que el dept. de treball no ha dictat serveis minims per haber-hi medis alternatius.

Posted: Tuesday 13/02/2007 14:52
by orique
te-ema-bé wrote:que inclou mesures de formació, prevenció i sensibilització social
... No pegar al conductor és un acte de civisme. Si el conductor et demana deixar el pas lliure, fes-ho. Civisme al bus, si us plau. ...

TMB té les tres bessones com a directives? Perquè si no no s'entén que vagin demanant sentit comú amb un "si us plau". No sé si ho saben però no tothom en fa cas, d'un "si us plau".

Posted: Tuesday 13/02/2007 15:03
by Guigui
orique wrote:TMB té les tres bessones com a directives? Perquè si no no s'entén que vagin demanant sentit comú amb un "si us plau". No sé si ho saben però no tothom en fa cas, d'un "si us plau".
És que surt molt més barat imprimir tres paraules més a totes les etiquetes, fullets, anuncis i altres mitjans propagandístics que no pas començar a fer respectar les normes com cal.

En la selva mental on viuen alguns, o es reparteix :martell2 a aquesta colla de brètols o ens ho faran ells. Quina opció preferiu?

Posted: Tuesday 13/02/2007 21:59
by metring
Ja sabem que per desgràcia hi ha gent que se'n fot d'un "si us plau", però és políticament correcte. No poden dir Que saques el c### d'enmedio, co#o!!!!!!, encara els encabritarien més :evil:

Posted: Tuesday 13/02/2007 22:06
by Guigui
És que no es tracta d'utilitzar determinat vocabulari, es tracta de que s'apliqui la llei en benefici d'un estil de convivència que intenti perjudicar al mínim al conjunt dels usuaris de l'espai públic. Com sempre, el problema en aquest país no són les lleis sinó la seva nul·la aplicació.

Posted: Wednesday 14/02/2007 9:10
by wefer
orique wrote:... No pegar al conductor és un acte de civisme. Si el conductor et demana deixar el pas lliure, fes-ho. Civisme al bus, si us plau. ...
I en cas que no t'apartis a les bones... ametralladores als frontals dels busos, si us plau... :pistola

Posted: Wednesday 14/02/2007 12:49
by Hagbard
wefer: el teu avatar és el senyor cordills?? m'he emocionat :'(

Per cert, a la web tmb.net no informen sobre la vaga ni serveis mínims, etc. Tan sols parlen de la fira questa dels mòbils. No haurien de dir quelcom al respecte?

...

Posted: Wednesday 14/02/2007 22:15
by mikado
Considero respectable tota vaga i aquesta encara més. però el Departament de treball hauria d'haver dictat algun servei minim en aquelles zones que el transport suburbà no hi arriba. i m'explico, avui al migidia a l'hora de dinar 13.15 com sortia la gent de Zona Franca que arriba cada matí amb la 21-23-37-109 i 110 entre d'altres ???

A la parada de sota l'edifici de TMb la gent esperava i esperava ...els he hagut de dir que mínim fins les 14 no sortiria el primer bus ...i mentre els taxis a fer negoci al 3GSM

Posted: Wednesday 14/02/2007 22:39
by Guigui
Hagbard wrote:Per cert, a la web tmb.net no informen sobre la vaga ni serveis mínims, etc. Tan sols parlen de la fira questa dels mòbils. No haurien de dir quelcom al respecte?
Doncs avui al matí hi he entrat i, al cap del típic moment prudencial, s'ha obert automàticament una finestra que avisava de la vaga. Això sí, amb un to marcadament corporatiu.

Com ha anat la cosa?

Posted: Wednesday 14/02/2007 23:14
by metring
De La Vanguardia:

Laboral
Entre las 10.00 y las 14.00 horas no han circulado los buses
Termina la huelga de autobuses en Barcelona con un seguimiento masivo

Los usuarios se han quejado de falta de información durante la protesta
Los trabajadores han reivindicado más seguridad para evitar agresiones

Un grupo de usuarios espera a las once de la mañana la llegada de un autobús en la avenida Diagonal
Dos mujeres esperan impacientes la llegada de algún autobús durante la huelga
Una parada de la plaza de Catalunya con usuarios y sin autobuses a las once de la mañana
Un cartel informativo anunciaba la huelga en algunas paradas

Sílvia Colomé Un grupo de usuarios espera a las once de la mañana la llegada de un autobús en la avenida Diagonal1234
14/02/2007| Actualizada a las 14:01h
Barcelona. (Redacción y agencias).- La huelga de autobuses des esta mañana en Barcelona finalizó con un seguimiento masivo. Según los sindicatos, el 100% de los trabajadores se sumó a la protesta, mientras que la empresa Transports Metropolitants de Barcelona estima que lo hicieron un 80%. Entre las 10.00 y las 14.00 horas, la mayoría de buses dejaron de circular para protestar por las agresiones que sufren algunos conductores. Los trabajadores protagonizaron una concentración en la plaza de Sant Jaume.

Durante la mañana, bastantes usuarios acudieron a las paradas y esperaron la llegada de algún autobús, pero en muchos casos en vano. Algunos ciudadanos se quejaron de la falta de información sobre la huelga. "He cogido el autobús a las nueve de la mañana y no he tenido problemas, no sabía que a las diez me encontraría con esto", comentó Lola Baena, mientras esperaba en una parada. "Tendré que coger un taxi", afirmó el usuario Gabriel Muñoz, antes de añadir que "esta huelga está bien a medias, porque fastidia a los usuarios".

Sin servicios mínimos
Las cuatro horas de huelga se realizaron sin servicios mínimos. Trabajadores y empresa no llegaron a un acuerdo para garantizar siquiera que circulase algún vehículo en zonas no comunicadas con otro transporte alternativo público como son la Zona Franca, El Carmel o el barrio de Sant Cosme de El Prat. Los únicos que circularon fueron los autobuses turísticos, los «aerobuses» -que conectan la ciudad con el aeropuerto de El Prat- y algunos urbanos que se dirigían a cocheras.

Cuarenta agresiones en 2006
El paro y la concentración de protesta, a la que asistieron un millar de conductores (350 según la Guardia urbana), fueron convocados por los cinco sindicatos presentes en el comité de empresa (CGT, UGT, CCOO, Actub y el Sindicato Independiente de Transporte (SIT). Bajo el lema "Queremos soluciones, basta de agresiones" y gritos como "Menos agresiones, más soluciones" o "Somos conductores, no boxeadores", los manifestantes se dirigieron a través de la Vía Laietana hasta la Plaza de Sant Jaume, donde entregaron en el Ayuntamiento una solicitud para reunirse con el alcalde, Jordi Hereu, y exponerle sus reivindicaciones.

Salvador Correcher, presidente del comité de empresa, reclamó a las administraciones que pongan en marcha medidas para prevenir las agresiones que sufren los conductores de autobús mientras desempeñan su trabajo, del orden de una por semana.

En 2006, unos cuarenta empleados de los autobuses, la mayoría conductores, fueron agredidos por pasajeros o conductores de vehículos privados con los que habían tenido algún altercado en la vía pública.

I adjunto els comentaris que han fet alguns lectors de la pàgina web:

Comentarios de esta Noticia
Hay 6 comentario/s

14/02/2007 - 22:27 horas - Pudahuel - Santiago - Chile

Soy conductor de buses de transporte publico en Chile y en este pais pasa lo mismo, son las idiosincracia de los pueblos. El transporte publico es malo cuando la administracion es mal y el estado no es garantia, deberian traspasarlo a privado y pedir conducctores de Chile.


14/02/2007 - 20:10 horas - lote - barcelona

Como conductor de autobus puedo decirles que en muchas ocasiones nos sentimos indefensos ante los ataques de algunso usuarios, somos la cara visible de la empresa pero normalmente no esta en nuestras manos el poder aumentar la frecuencia de paso del bus.


14/02/2007 - 15:17 horas - la BCN de Clos

Durante la parada de autobuses de hoy no ha habido servicios mínimos, saben porque? Porque los servicios mínimos ya funcionan durante todo el año...más mínimos ya no los podian hacer. Y alguien se cree aún que este gobierno es de izquierdas? Transporte público deficiente, pisos para sueldos de futbolistas...yo también quiero ser antisistema como la Mayol!!!


14/02/2007 - 13:19 horas - Ann O'nadada

¿Conductores agresivos? Por cada conductor agresivo o maleducado que me he encontrado, 100 han sido amables y muy educados, cosa que no puedo decir de nosotros los usuarios. (uso el bus cada día varias veces). De acuerdo que en hora punta el servicio es insuficiente (o muy insuficiente) en muchas líneas, pero de ahí a agredir al conductor hay un gran trecho, aunque sean la cara visible no es su culpa. A muchos me gustaría ver conduciendo a través de marabunta cada día, a ver cuánto aguantaban.


14/02/2007 - 11:42 horas - Juan Miralles - Barcelona - Catalunya

Creo que los responsables del personal de TMB deberian planearse hacer test psicologicos a sus conductores y retirar aquiellos que demuestre agresividad. Estos "trabajadores" se escondan detras de la entidad para ser prepotentes y tratar tanto al publico, como a los demas conductores como si fuesen los propietarios del bus. Alguien se ha preguntado por que son agredidos? por que si no sera.....


14/02/2007 - 10:40 horas - pejota - barcelona - españa

¿Cuál es la causa de la huelga? Otra subida de sueldo?. ¿ Menos días de trabajo? ¿Por qué no se consulta a los pasajeros si estamos de acuerdo con su forma de conducir, con sus frenazos violentos que nos zarandea, con manifiesto peligro para nuestra integridad? ¿Se les obliga a algún reciclaje? De qué se quejan???

Vaga de Autobusos de Barcelona

Posted: Friday 08/06/2007 19:43
by metring
De EPC:

El comité de empresa de Autobuses de Barcelona convoca huelgas los días 22 y 25 de junio

El comité de empresa de Autobuses de Barcelona ha convocado una huelga los días 22 y 25 de junio para solicitar que la empresa Transports de Barcelona mantenga la contratación de todos los empleados y sus respectivos calendarios de descanso.

La huelga tendrá lugar entre las cuatro y las ocho de la tarde del viernes 22 y entre las nueve y la una del mediodía del lunes 25 de junio y está secundada por todos los sindicatos presentes en la compañía excepto por la Asociación de Conductores de Transportes Urbanos de Barcelona (ACTUB),

Según ha declarado Gené Calvo, secretario general de CCOO de Transportes de Barcelona y miembro del comité de empresa, la compañía de transportes está vulnerando el convenio 2005-2008 al contratar a conductores en jornada parcial para el fin de semana, cuando el documento indica que todas las contrataciones deben ser a jornada completa.

La empresa argumenta que, debido a la apertura del metro durante una noche en fin de semana, necesita más empleados para llevar los vehículos lanzaderas, una situación que no se da durante los días laborales, en los que asegura que la plantilla es suficiente.

Posted: Friday 08/06/2007 20:50
by George85
:x

I dic jo... TMB, davant aquesta situació en que necessita "temporalment" més conductors de bus, no podria cridar al comité d'empresa i intentar trobar una solució amb ells i no tirar pel dret fent algo que sap que esta vulneran el conveni?

Representativitat d'ACTUB?

Posted: Friday 08/06/2007 23:19
by Guigui
Parlant en plata, quin és el percentatge d'afiliació a l'ACTUB en comparació amb els altres sindicats, perquè els usuaris afectats es puguin fer una idea de si els tocarà molt el rebre o no?

Vaga desconvocada

Posted: Wednesday 20/06/2007 18:04
by metring
Del 20 minutos:

Se desconvoca la huelga de autobús y los chóferes rechazan conducir con mampara

* Se ha llegado a un acuerdo para hacer fijos a 130 conductores.
* La huelga estaba prevista para el 22 y el 25 de junio.

La huelga convocada por los sindicatos CC OO, UGT, CGT y el SIT, con paros de cuatro horas para los días 22 y el 25 de junio, se desconvocó ayer tras llegar a un acuerdo los representantes de los trabajadores con la empresa para hacer fijos a 130 conductores, que reforzarán el servicio en verano, de aquí a 2008, según informó Transports Metropolitans de Barcelona.

Los paros convocados (el primero, para este viernes) amenazaban con afectar a 400.000 usuarios.

Aparte de este acuerdo para evitar la huelga de conductores de bus, ayer trascendió que una consulta realizada por los sindicatos (no por la empresa) entre la plantilla ha dado como resultado que el 43% de los chóferes del bus no quieren mamparas ni cámaras de seguridad.

Se están realizando pruebas en autobuses para incrementar la seguridad para evitar agresiones a conductores. Aunque no toda la plantilla ha participado en la consulta, entre los que votaron, el 41% son partidarios de la protección con mamparas, mientras que en torno al 10% de los chóferes apuestan por las cámaras de seguridad.

Periodistes de pa sucat amb oli

Posted: Wednesday 20/06/2007 18:11
by Guigui
20 minutos wrote:Se desconvoca la huelga de autobús y los chóferes rechazan conducir con mampara

[...]

Aparte de este acuerdo para evitar la huelga de conductores de bus, ayer trascendió que una consulta realizada por los sindicatos (no por la empresa) entre la plantilla ha dado como resultado que el 43% de los chóferes del bus no quieren mamparas ni cámaras de seguridad.

Se están realizando pruebas en autobuses para incrementar la seguridad para evitar agresiones a conductores. Aunque no toda la plantilla ha participado en la consulta, entre los que votaron, el 41% son partidarios de la protección con mamparas, mientras que en torno al 10% de los chóferes apuestan por las cámaras de seguridad.
Una altra mostra de rigor periodístic. A poc a poc, començaré a donar-me per assabentat de les coses quan les interpreti exactament al revés del que diuen.

Posted: Wednesday 20/06/2007 19:19
by George85

Conflicte i vaga al bus de TMB

Posted: Wednesday 05/12/2007 10:16
by wefer
http://www.elperiodico.cat/
-----------------------------------
Hereu es planta davant els xòfers de bus de TMB
1. • Titlla d'inassumibles les demandes per les quals s'ha convocat la vaga de set dies

EL PERIÓDICO
BARCELONA

La vaga de set dies convocada per les festes de Nadal per dos sindicats dels conductors de bus de TMB es comença a caldejar. L'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, es va plantar ahir davant les demandes dels convocants (CGT i Actub), que va qualificar d'"inassumibles". Els sindicats li van replicar acusant-lo de ser el "màxim responsable" de l'aturada.

Tot i que la responsabilitat de gestionar el conflicte correspon a TMB --d'àmbit metropolità-- i no a l'ajuntament, l'alcalde s'hi ha volgut implicar perquè Barcelona és la ciutat més afectada (la vaga està prevista per als dies 21, 22, 23 i 24 de desembre i el 2, 3 i 4 de gener). "Volen modificar les condicions d'un conveni que està en vigor fins al 2009, i que van firmar la majoria dels sindicats", va dir Hereu.

El vicepresident executiu de TMB, Dídac Pestaña, va afegir que la vaga és "injusta" i respon a motius "econòmics", i no per demanar dos dies de descans setmanal, com argumenten els convocants.

La CGT --que presideix el comitè-- i Actub sumen 12 delegats, per 15 de CCOO, la UGT i SIT. No obstant, l'èxit de l'aturada de cinc hores del 21 de novembre ha activat les alertes. "La vaga pot afectar greument el dret a moure's per la ciutat en uns dies de gran activitat, en què s'apel.la a l'ús del transport públic", va recordar Hereu.