Page 1 of 3
Variant Osca
Posted: Wednesday 05/12/2007 22:12
by jordidr
Avui he llegit que es reobre la linia de Canfranc despres d'unes obres per la contruccio d'una variant de la linia d'Osca. Algu en sap algo?
Posted: Wednesday 05/12/2007 22:52
by liniadelRipollés
pel que tinc entès evita el pas per Osca als mercaderies de la línia canfranera, millorant les condicions de seguretat, ja que fins ara el cap d'estació d'Osca havia sortir corrent per la via i col.locar-se sota un senyal blau d'aquests d'alta velocitat amb la gorra i la bandera per donar el pas als mercants, atès que hi havia transició BT a BLAU.
S'ha instal.lat un PAET amb enclavament electrònic a la línia del Canfranc, és per aquest motiu que la col.lateral d'Osca ja no és Plasencia del Monte sinó aquest PAET de nova contrucció. Caldrà veure que han fet a Plasencia, fins ara totalment amb senyals mecànics, ara potser (potser) cantó PAET ja no. Caldrà veure-ho d'excursió cap a Sabiñánigo, on he de fer fotos d'entrades amb bandera groga i amb neu, segons negociacions.
El que no tinc gens clar és que s'ha declarat que aquesta variant evita les maniobres d'inversió de marxa als trens de viatgers, cosa que no em quadra. Potser n'evita una de les dues fins ara realitzades però Osca és cul-de-sac i una no és evitable.
Posted: Thursday 06/12/2007 2:00
by Jordi Freixas
I no seria més fàcil fer una correcció de traçat i fer que a partir de l'estació de Huesca, la via d'ample ibèric continués?
Posted: Thursday 06/12/2007 13:14
by jordidr
El que no entenc es el que diu el govern que aquesta actuacio obre les portes a una conexio internacional i no se que mes...
Travessia central dels Pirineus
Posted: Thursday 06/12/2007 17:27
by Guigui
jordidr wrote:El que no entenc es el que diu el govern que aquesta actuacio obre les portes a una conexio internacional i no se que mes...
Per feines que he fet, sé que tant Aragó com Migdia-Pirineus estan molt interessats en impulsar una línia d'alta capacitat per a mercaderies Saragossa-Tolosa, integrada en les XTE (xarxes transeuropees) i, per tant, finançada per la Comissió Europea. És l'anomenada travessia central dels Pirineus.
Posted: Saturday 08/12/2007 19:19
by Watermark
La nova estació colateral de Plasencia del Monte que fa menció en liniadelripolles s'anomena Hoya de Huesca, té dues vies amb andana.
Plasencia del Monte ha esdevingut baixador.
BLAU des de Hoya de Huesca a Ayerbe.
Posted: Saturday 08/12/2007 20:26
by Watermark
Antic esquema:
Nou esquema:
Posted: Saturday 08/12/2007 20:32
by liniadelRipollés
Gràcies per la info detallada. Vaig fer bé de fer el reportatge fa uns mesos de l'estació de Plasencia del Monte encara amb BTN i mecànics.
Ayerbe ha quedat amb lluminoses a ambdues bandes de l'estació?
Watermark wrote:La nova estació colateral de Plasencia del Monte que fa menció en liniadelripolles s'anomena Hoya de Huesca, té dues vies amb andana.
Plasencia del Monte ha esdevingut baixador.
BLAU des de Hoya de Huesca a Ayerbe.
Posted: Saturday 08/12/2007 20:41
by Watermark
liniadelRipollés wrote:Gràcies per la info detallada. Vaig fer bé de fer el reportatge fa uns mesos de l'estació de Plasencia del Monte encara amb BTN i mecànics.
Ayerbe ha quedat amb lluminoses a ambdues bandes de l'estació?
Watermark wrote:La nova estació colateral de Plasencia del Monte que fa menció en liniadelripolles s'anomena Hoya de Huesca, té dues vies amb andana.
Plasencia del Monte ha esdevingut baixador.
BLAU des de Hoya de Huesca a Ayerbe.
Pel costat Bif. Canfranc les senyals de sortida lluminoses i les senyals d'entrada mecàniques (Triangle fix d'avançada [E'2] i braç [E2]). Pel costat Canfranc crec que no han tocat res peró ja t'informaré.
Posted: Saturday 08/12/2007 21:24
by liniadelRipollés
D'acord, m'agradarà fotografiar un tram de BLAU amb senyals mecànics d'entrada i totalitzadpor lluminós de sortida.
Ara bé, que a Ayerbe hi hagi ja un senyal lluminós és preocupant
per la línia del Canfranc i que a sobre hagin convertit en baixador Plasencia del Monte és un crim, atenent que allà he fet molt bones fotos.
Ara em queda per investigar si Almazán-Villa funciona amb parada diferida encara.
Watermark wrote:liniadelRipollés wrote:Gràcies per la info detallada. Vaig fer bé de fer el reportatge fa uns mesos de l'estació de Plasencia del Monte encara amb BTN i mecànics.
Ayerbe ha quedat amb lluminoses a ambdues bandes de l'estació?
Watermark wrote:La nova estació colateral de Plasencia del Monte que fa menció en liniadelripolles s'anomena Hoya de Huesca, té dues vies amb andana.
Plasencia del Monte ha esdevingut baixador.
BLAU des de Hoya de Huesca a Ayerbe.
Pel costat Bif. Canfranc les senyals de sortida lluminoses i les senyals d'entrada mecàniques (Triangle fix d'avançada [E'2] i braç [E2]). Pel costat Canfranc crec que no han tocat res peró ja t'informaré.
Posted: Sunday 09/12/2007 16:57
by Túnels del Garraf
Això de Hoya de Huesca sona molt a Camp de Tarragona.
Per cert, quina és la utilitat del canviador d'amples? Abans encara la podia entendre, però amb la nova configuració no.
Posted: Sunday 09/12/2007 18:03
by Jordi Freixas
Jo crec que la utilitat de l'intercanviador és exactament la mateixa encara que hagin de canviat de lloc la bifurcació; en definitiva, i independentment de que estigui abans o després, les maniobres a realitzar pels trens que no tenen com a destinació final Huesca, són les mateixes (bé, o similars ja que ara n'hi ha prou en canviar de cabina una sola vegada per a sortir de Huesca). En qualsevol cas, TORNO A REPETIR que posats a fer una variant, el que havien de fer era eliminar el cul de sac actual de l'estació de Huesca per convertir-la en estació passant.
Posted: Sunday 09/12/2007 20:21
by Jordilar
Pel que se, la estació d'Ayerbe conservara senyals mecànics amb els corresponents accionaments i l'enclavament amb tanques Bouré per manipular els desviaments...peeeero hi haura uns elements de comandament i comprovació d'una senyal de sortida totalitzadora S1 costat Huesca formats per un ratolí, un teclat alfanumeric i una pantalla videografica, és a dir, un PC, tot plegat algo molt interessant i que s'hauria de visitar.
Salut,
Posted: Sunday 09/12/2007 20:31
by liniadelRipollés
Doncs sí, però Ayerbe té els canvis d'agulla amb marmita, sense enclavament centralitzat.
BLAU amb lluminosa totalitzadora, senyals mecànics d'entrada al cantó BLAU, Bt a l'altra banda...tot plegat molt interessant.
Tinc una setmaneta de vacances.
Jordilar wrote:Pel que se, la estació d'Ayerbe conservara senyals mecànics amb els corresponents accionaments i l'enclavament amb tanques Bouré per manipular els desviaments...peeeero hi haura uns elements de comandament i comprovació d'una senyal de sortida totalitzadora S1 costat Huesca formats per un ratolí, un teclat alfanumeric i una pantalla videografica, és a dir, un PC, tot plegat algo molt interessant i que s'hauria de visitar.
Salut,
Posted: Monday 10/12/2007 0:02
by Jordi Freixas
Amb tot això hi han dues coses que m'han cridat l'atenció. A Plasencia no hi deixaran ni tan sols una via desviada tinguent en compte que s'hi fan encreuaments?
I l'altre tema seria... en el plànol referent a la construcció que s'està fent de la variant aquesta amb els quals em baso, hi ha algun motiu per mantenir com a ramal aillat una part del traçat antic?
Posted: Monday 10/12/2007 17:07
by Túnels del Garraf
Jordi Freixas wrote:Amb tot això hi han dues coses que m'han cridat l'atenció. A Plasencia no hi deixaran ni tan sols una via desviada tinguent en compte que s'hi fan encreuaments?
I l'altre tema seria... en el plànol referent a la construcció que s'està fent de la variant aquesta amb els quals em baso, hi ha algun motiu per mantenir com a ramal aillat una part del traçat antic?
Si mires el mapa veuràs que en aquesta part de l'antic traçat hi ha una estació de mercaderies (o això suposo, perquè posa CGD Mercaderies).
Posted: Monday 10/12/2007 17:26
by 437.001
Túnels del Garraf wrote:Això de Hoya de Huesca sona molt a Camp de Tarragona.
Doncs sí. La Hoya de Huesca és el nom de la comarca natural on es troba la capital del nord de l´Aragó. El que no sé és si és també el nom de la comarca administrativa...
Posted: Monday 10/12/2007 19:06
by liniadelRipollés
Hi ha trens de mercaderies des d'Osca, per això mantenen el ramal.
Túnels del Garraf wrote:Jordi Freixas wrote:Amb tot això hi han dues coses que m'han cridat l'atenció. A Plasencia no hi deixaran ni tan sols una via desviada tinguent en compte que s'hi fan encreuaments?
I l'altre tema seria... en el plànol referent a la construcció que s'està fent de la variant aquesta amb els quals em baso, hi ha algun motiu per mantenir com a ramal aillat una part del traçat antic?
Si mires el mapa veuràs que en aquesta part de l'antic traçat hi ha una estació de mercaderies (o això suposo, perquè posa CGD Mercaderies).
Posted: Tuesday 11/12/2007 12:01
by liniadelRipollés
El mercaderies de Canfranc creua ara a Ayerbe i Jaca, en comptes de fer-ho a Sabiñanigo.
Posted: Tuesday 11/12/2007 13:23
by Jordi Freixas
I no els hagués sortit més a compte mantenir tot el traçat?