Page 1 of 1

Adeu a les 593

Posted: Friday 07/12/2007 12:05
by jordidr
Ja nomes queda una supervivent 593... la ultima es la que ens trobem quan anem a Lleida i que s'utilitza pel servei Cervera - Lleida en els seguents horaris:

Cervera - Lleida

05633 REGIONAL 06:53 07:50 (dilluns a divendres)
05631 REGIONAL 07:43 08:39 (dissabe i diumenge)

Lleida - Cervera

05632 REGIONAL 20:45 21:58

Proposo fer algun homenatge a aquestes unitats, fent alguna trobada o algo...

Posted: Friday 07/12/2007 13:47
by aarongilp
a) Farà un any o així que està tot igual (és a dir, només un 593 supervivent, a la Lleida - Cervera)

b) Mmm...fer una trobada acomiadament als pitjors trens que ha tingut mai renfe?

Posted: Friday 07/12/2007 13:55
by megapauer
Jo aprofitaré aquest Nadal per inmortalitzar-lo tot el que pugui, tot i que pena no me'n fa cap ni una que el retirin.

Posted: Friday 07/12/2007 21:24
by evarujo
a mi si que em fa pena que les retirin, seran una caqueta trens però visualment son mes maques que molts altres automotors com l'infumable 596 o el lletgíssim 592.2, deixant de banda que funcionin millor i coses d'aquestes... Total, no se vosaltres però a mi m'agrada el tren visualment parlant, no la maquinaria o mecànica que la veritat m'és ben igual, no entenc de mecànica i no em desviaré del meu estudi per apendre coses d'un altre camp, per tant, a mi tb m'agradaria fer algun tipus d'homenatge i com diu en megapauer, immortalitzar-la. Saluts!

Sergio

Posted: Friday 07/12/2007 21:48
by megapauer
evarujo wrote:Total, no se vosaltres però a mi m'agrada el tren visualment parlant,
I a mi, però fa anys que em van ensenyar que un TREN (en majúscules) el formaven una locomotora i una sèrie de cotxes o vagons. I sembla que a Renfe fa 'lustros' que no està de moda.

Posted: Friday 07/12/2007 23:34
by evarujo
megapauer wrote:
evarujo wrote:Total, no se vosaltres però a mi m'agrada el tren visualment parlant,
I a mi, però fa anys que em van ensenyar que un TREN (en majúscules) el formaven una locomotora i una sèrie de cotxes o vagons. I sembla que a Renfe fa 'lustros' que no està de moda.
coi, no parlo de tren en el significat que et dona el diccionari sinò de qualsevol tipus de tren fen servir la paraula tren com el que enté la gent del carrer, incluïnt els automotors i ut's. Que renfe fa lustros que no està de moda, tens raó, renfe com a tal va morir fa temps, ara es un potaje on regnen les aberracions talguils, però bueno, que aquest no es el tema del post d'en jordidr. salut

Sergio

Posted: Friday 07/12/2007 23:40
by jordidr
Gracies sergi per la aclaracio i jo coincideixo amb tot el que has exposat

Posted: Monday 10/12/2007 18:10
by neroon
A veure si s'el quedarà FGC per fer serveis Lleida - La Pobla... :x

Posted: Tuesday 11/12/2007 13:27
by Jordi Freixas
I per què no l'arreclen com es va fer amb els altres?

Posted: Tuesday 11/12/2007 14:01
by davida
Jordi Freixas wrote:I per què no l'arreclen com es va fer amb els altres?
¿Quines altres? Que jo sapiga no hi cap 593 arreglat a Renfe. Nomes hi han els 596 que son coches motors de 593 adaptats per circular en solitari i els 593 reformats enviats a Xile i Argentina.

Posted: Tuesday 11/12/2007 14:52
by neroon
davida wrote:
Jordi Freixas wrote:I per què no l'arreclen com es va fer amb els altres?
¿Quines altres? Que jo sapiga no hi cap 593 arreglat a Renfe. Nomes hi han els 596 que son coches motors de 593 adaptats per circular en solitari i els 593 reformats enviats a Xile i Argentina.
Jo recordo, poc temps desprès del traspas a FGC, que els responsables d'aquesta última es plantejaren com a opció adquirir un parell o tres de Fiats 593 (en aquella época encara en quedaven un bon grapat en servei) i reformar-los profundament amb un estil similar amb el que s'havia seguit amb els camells que es van vendre a Xile, doncs sembla ser que aquesta reforma els hi va agradar força. L'altre opció, era, evidentment, adquirir nous automotors (Talent, Desiro, etc.).

ara mateix, tal i com estan les coses, aquesta opció ha esdevingut mès aviat improvable.

Salutacions

Posted: Tuesday 11/12/2007 22:34
by Jordi Freixas
davida wrote:
Jordi Freixas wrote:I per què no l'arreclen com es va fer amb els altres?
¿Quines altres? Que jo sapiga no hi cap 593 arreglat a Renfe. Nomes hi han els 596 que son coches motors de 593 adaptats per circular en solitari i els 593 reformats enviats a Xile i Argentina.
I llavors, d'on provenen els Supermans?

Posted: Tuesday 11/12/2007 22:43
by ABB_Traccion
Dels 592. ;)

Posted: Wednesday 12/12/2007 0:03
by Jordi Freixas
Però igualment, dels 596 també n'hi han de reformats...

Posted: Wednesday 12/12/2007 0:22
by Jordilar
Els 592 es una serie totalment diferent que els 593. No són cap reforma d'aquest ni res per l'estil. Inclús els 592 són més antics que els 593.

Posted: Wednesday 12/12/2007 10:31
by evarujo
Jordi Freixas wrote:Però igualment, dels 596 també n'hi han de reformats...
tens raó, dels 596 hi ha amb el tester mes "fashion" i d'altres amb el tester com els de les 593 sense porta davantera que en quedaran 2 o 3 a Castella. De fet els 593 que es van enviar a Xile van ser els únics que es van reformar. Els que darrerament s'han enviat a l'Argentina són els que estaven fets caqueta apartats a les vies espanyoles. Un cop allà els han posat a punt i agregat alguns detalls estètics com barres de ferro a les finestres (es veu q allà la gent tira pedres contra els cristalls de la cabina del tren entre d'altres) i una espècie de panxa al front que les fa més salvatges a part de pintar-les de blau i gris. Saluts,

Sergio