Page 1 of 1
EL Seat Toledo dels 90, podria tornar a vendre's a Europa
Posted: Thursday 13/12/2007 10:29
by wefer
http://www.elperiodico.cat/
--------------------------------
Una marca xinesa obté permís per vendre el Seat Toledo a la UE
1. • La companyia ja comercialitza el vell model a Europa de l'Est, a més del mercat rus
2. • La companyia oriental ja comercialitza el model a Europa de l'Est, a més a més del mercat rus
ANTONI FUENTES
BARCELONA
El fabricant d'automòbils xinès Chery ha ressuscitat el Seat Toledo dels anys 90. La compra de la cadena de muntatge del vell model, que es va deixar de fabricar a Catalunya l'any 1998, ha sortit molt rendible a Chery, que ja ha venut 350.000 unitats de la seva adaptació des del 2001. L'últim pas en l'expansió de Chery ha estat l'inici de la venda del model a Europa de l'Est i l'obtenció dels permisos necessaris per exportar el Toledo reciclat a la Unió Europea.
Malgrat que la versió xinesa ja ha tingut cinc actualitzacions i canvis de disseny, les similituds amb la primera generació del Toledo que va llançar Seat són encara molt evidents. El model asiàtic es ven a la Xina amb el nom de Cowin, encara que adopta altres denominacions a la resta de països asiàtics, d'Europa de l'Est i de Sud-amèrica en què es distribueix.
PLANTES A RÚSSIA I UCRAÏNA
El Cowin ja es ven a Rússia i altres països de l'Est com Windcloud a un preu bàsic de 10.000 euros, que és lleugerament superior al que tenia la versió més simple del Toledo quan va aparèixer al mercat, l'any 1991. Chery disposa a Rússia i a Ucraïna de plantes d'acoblament dels cotxes exportats semimuntats des de la fàbrica a la ciutat xinesa de Wuhu. A Europa també té concessionaris a Croàcia, Albània, Bulgària i Mol- dàvia.
La companyia xinesa acaba d'obtenir el certificat europeu per part de l'agència pública britànica VCA. Ara per ara, Chery no ha anunciat la intenció de vendre el Cowin a Europa occidental, encara que té en marxa un ambiciós pla per doblar les seves exportacions, fins a arribar a 110.000 cotxes aquest any.
RECEL A SEAT
La fàbrica de Wuhu tindrà d'aquí a poc temps una capacitat de producció de 700.000 cotxes a l'any. "Busquem mercats a tot el món", va assegurar el president de Chery, Yin Tongyao, al diari The Wall Street Journal. L'empresa ha firmat aquest any aliances amb Chrysler per fabricar models de Dodge i amb Fiat per subministrar motors xinesos a la marca italiana.
En alguns d'aquests mercats d'Europa de l'Est, ja conviuen els models actuals de Seat amb els de Chery. El possible salt a Europa occidental del Cowin és vist amb força recel, encara que no com una amenaça directa per a Seat gràcies al gir que va aplicar Volkswagen a la marca per situar-la en un segment esportiu. "Si arriba a Espanya a un preu de 10.000 euros, aconseguirà fer-se un lloc en aquest segment de mercat", afirma el president del comitè d'empresa de Seat, Matías Carnero. Un portaveu va indicar que la direcció està revisant les condicions de la venda de la línia de muntatge del vell Toledo.
Fonts del sector van indicar que el Cowin, que pot competir amb la berlina barata de Renault --el Dacia Logan--, és una mostra més de "la proximitat dels fabricants xinesos", que ja estan trucant a la porta d'Europa.
>> Veure gràfic en PDF
Por de què?
Posted: Thursday 13/12/2007 10:37
by Guigui
Un cop més, es demostra que els xinesos són (per bé i per malament) els mestres de la còpia. I que els occidentals tenim la dèria de llençar a les escombraries tot el que passi de cinc anys d'edat. I ara això fa por a alguns...
Posted: Thursday 13/12/2007 13:19
by Estrella_de_Galicia
Fonts del sector van indicar que el Cowin, que pot competir amb la berlina barata de Renault --el Dacia Logan--, és una mostra més de "la proximitat dels fabricants xinesos", que ja estan trucant a la porta d'Europa.
Molt bona alternativa per a qui necesita un cotxe gran.
Posted: Thursday 13/12/2007 14:46
by metring
Aquesta notícia em fa reflexionar:
-Els fabricants varien massa d'hora els seus models més venuts? Haurien de durar més temps les estètiqus, canviant motors i d'altres components?.
-És molt elevat mantenir a la venda més d'un/dos models d'una mateixa gamma, a la vegada?
Escoltar frases buides
Posted: Thursday 13/12/2007 15:03
by Guigui
Jo diria que l'actual febre per renovar, renovar, renovar és fruit de la fe cega que les grans empreses tenen en determinats gurús que, si tenen molta idea d'alguna cosa, aquesta és de saber-se vendre. No m'estranyaria gens que aquests mateixos grans tòtems, a la vista del que s'està coent, d'aquí a uns anys diguin: no canvieu perquè sí, mantingueu els models mentre venguin, etc. etc.
I aquests cants de sirena els segueixen tant les direccions de les multinacionals com els sindicats i comitès d'empresa.
Re
Posted: Thursday 13/12/2007 18:31
by Santfeliuenc
Hola,
Lo que está claro es que ahora y hoy por hoy, las empresas fabricantes de cualquier producto, desde una lavadora hasta un coche pasando por televisores, ordenadores, etc. hacen sus productos de tal manera y con unas artes, que al cabo de un tiempo, o se te ha quedado desfasado, o ya no sirve para lo que las tecnologías del momento demandan o simplemente a los 5-10 años se te cae el coche a trozos.
Antes eso no pasaba. El coche podía pasar de moda y las líneas de diseño se podían quedar anticuadas, pero no hacía falta renovar nada porque el motor funcionaba de perlas y el mecanismo estaba preparado para aguantar, las cosas se hacían con profesionalidad, con seriedad y el producto era de calidad.
Hoy día el producto no es de calidad, es más bonito, la imagen puede ser estupenda pero no te va a durar lo que antes, ¿por qué? para mi es simple política comercial de obligar a la gente a comprar y comprar de forma desmedida, a consumir, a que cada cierto tiempo haya que hacer un desembolso importante para mantener esas cadenas de producción y esos negocios. Las empresas automovilísticas no existirían ni ganarían tanto si la gente en lugar de comprase un coche cada 20 años lo hace cada 5, luego si esto se sabe y se quiere ganar más, solamente hay que hacer un producto de peor calidad que dure esos 5 años y poco más. Lo mismo que no habría futuro para las compañías informáticas de antivirus si no hubiese virus, ¿quién sabe si en las citadas compañías no tienen un departamento exclusivo dedicado a fabricar virus? muy extraño me parece a mi eso de que cada día aparezcan en la red tropecientos mil virus nuevos... a ver, hay mucha gente que no tiene nada que hacer, pero de ahí a esas cifras... el que quiera entender que entienda.
Y nos pongamos como nos pongamos, existen políticas comerciales destinadas a ir buscando nuestro dinero que hacen que primero nos compremos un video BETA, que luego lo cambiemos a VHS, que luego se quede obsoleto y salgan los DVD, que primero nos compremos una tele panorámica, que luego vayamos a por una de plasma o LCD, que después compremos un sintonizador para la TDT y que al final haya que cambiarlo todo por una tele de plasma nuevecita que resulta que ya lleva integrado el sintonizador TDT... cuando muchos de esos cambios ya se sabían desde el principio y se han ocultado y se ha diseñado la estrategia para no informar de nada, dejar un tiempo para que la gente vaya comprando y al final cambiarlo todo. El ejemplo más claro es el mundo de la informática... en meses salen programas que necesitan de más medios para integrarse en los ordenadores y las cosas son de tal manera que si no te vas actualizando, te estancas y no puedes funcionar, con lo que se obliga al comprador a actualizarse cada cierto tiempo gastándose cantidades ingentes de dinero.
Saludos,
Sergio
Posted: Thursday 13/12/2007 18:40
by 252-071
Estrella_de_Galicia wrote:
Fonts del sector van indicar que el Cowin, que pot competir amb la berlina barata de Renault --el Dacia Logan--, és una mostra més de "la proximitat dels fabricants xinesos", que ja estan trucant a la porta d'Europa.
Molt bona alternativa per a qui necesita un cotxe gran.
No als cotxes xinesos!
caqueta
Posted: Thursday 13/12/2007 20:09
by JaMiRo!
Com podeu lloar aquesta
XATARRA d'automòbil?
Mireu això i comprendreu que vull dir amb
XATARRA:
http://www.youtube.com/watch?v=4Swzbt76wBM
Prefereixo gastar-me més diners i no morir cisallat en aquesta caqueta de cotxe xinès si tinc un accident. Si us plau...
Al YouTube podeu trobar molts videos de Crash Test de cotxes xinesos. Gairebé tots es comporten igual en les proves.
En canvi, el Dacia Logan, malgrat ser un cotxe "low-cost" obté 3 estrelles de les 5 possibles a l'EuroNCAP. Teniu en compte, però, que com a mínim la seva concepció és europea (el va dissenyar Renault i es fabrica a Rumania).
Compareu el cotxe xinès amb un cotxe europeu "normalet" (Peugeot 308):
http://www.youtube.com/watch?v=_GU7DWbH5ZA
Quina diferència...
És així
Posted: Thursday 13/12/2007 20:35
by Guigui
Santfeliuenc wrote:Hoy día el producto no es de calidad, es más bonito, la imagen puede ser estupenda pero no te va a durar lo que antes, ¿por qué? para mi es simple política comercial de obligar a la gente a comprar y comprar de forma desmedida, a consumir, a que cada cierto tiempo haya que hacer un desembolso importante para mantener esas cadenas de producción y esos negocios.
No és impressió teva. Sé de fonts fidedignes que els fabricants de tot tipus de productes ho fan expressament per augmentar la facturació.
A mi no...
Posted: Thursday 13/12/2007 23:34
by JaMiRo!
Per cert, senyors, segons he pogut llegir avui a un article, un cotxe 4x4 xinès que ja porta temps al mercat europeu (el primer de tots en arribar) no fou presentat ni als crash test de la UE ni als de l'EuroNCAP (el segon és un grup independent d'investigació sobre la seguretat de l'automòbil, que poseeix uns estàndars superiors als exigits per la UE).
Per què? Perquè aquest 4x4 s'importa a Europa amb una normativa especial que regula els carrossers de cotxes que desenvolupen i fabriquen models per al seu ús personal. Es veu que es tracta d'un "buit" legal que utilitzen algunes marques d'automoció amb poc volum de negoci.
El 4x4 es diu Landwind i és un clon de l'ex-Opel Frontera; ací teniu el crash-test fet per l'associació alemanya d'automobilistes -ADAC-...Acollonant...
http://www.youtube.com/watch?v=J9OlxjkInWg
Vist des de la cabina...
http://www.youtube.com/watch?v=sVwmuQqN46g&NR=1
Què, us continuen agradant els cotxes xinesos? A mi no...
Re: És així
Posted: Thursday 13/12/2007 23:36
by wefer
Guigui wrote:No és impressió teva. Sé de fonts fidedignes que els fabricants de tot tipus de productes ho fan expressament per augmentar la facturació.
A veure...
Per començar, ara ens adonem que les empreses el que busquen és el màxim benefici? És que precisament aquesta és la seva feina!!!
D'altra banda, per trobar el màxim benefici, han de donar el que la gent els demana, per un costat, i per l'altra respectar la legislació vigent. No hi ha gaires normes més.
Per tant... les empreses automobilístiques dónen al mercat el que la gent demana. La gent demana cotxes nous, la gent demana canviar-se el cotxe cada 4 anys, i si pot ser cada 2, encara millor. La gent demana cotxes com més grossos millor, com més corrin millor, i quants més extres, millor. La gent demana poc que contamini menys, per exemple.
Els fabricants no són una mena de "gent dolenta" que manipulen la resta de la humanitat. Si la gent demanés cotxes amb un disseny de fa 15 anys, els fabricants els donarien, si la gent demanés cotxes elèctrics o d'hidrògen, els fabricants els els donarien... però no.
La gent demana cada vegada cotxes més grossos i potents, models nous de trinca per impressionar veïns, familiars i amics... però això no és culpa dels fabricants. Evidentment, ells posen el seu gra de sorra perquè sigui així, els va de conya, però SEMPRE el que té la última paraula és el consumidor, que compra o no.
I el consumidor diu que no compra cotxes vells a no ser que sigui a preu rebentat (cas dels xinesos), i diu que no es gasta els diners en un cotxe híbrid si n'hi ha un de benzina que li dóna el mateix resultat a meitat de preu.
Moltes han sigut les marques que han mantingut un model antic al mercat més anys dels normals, i totes han hagut d'eliminar-lo tard o d'hora perquè la gent ja no el comprava.
Ah, i una altra cosa: ni és cert que abans els cotxes fossin millors, ni que es canviessin menys els models. Als EEUU, durant els anys 50 i 60, els models es canviaven CADA ANY. I qualsevol cotxe d'ara et dura 300.000 Km sense problemes. Pocs cotxes de fa 30 anys podien assolir aquesta xifra.
Trastomercedes
Posted: Thursday 13/12/2007 23:38
by JaMiRo!
wefer wrote:I qualsevol cotxe d'ara et dura 300.000 Km sense problemes. Pocs cotxes de fa 30 anys podien assolir aquesta xifra.
El de mon pare (el que utilitza el menda) té 20 anys i va camí dels 300.000 km..
Re: Trastomercedes
Posted: Thursday 13/12/2007 23:41
by wefer
JaMiRo! wrote:El de mon pare (el que utilitza el menda) té 20 anys i va camí dels 300.000 km..
I de quina marca és? Segur que d'una "barateta" xinesa, no?
A més, "només" té 20 anys i és un dieselón...
Posted: Friday 14/12/2007 10:42
by neroon
Que us esperàveu d'un producte fabricat a la Xina?, Productes de baix cost impliquen ma d'obra molt barata (no necesàriament qualificada), materials de qualitat dubtosa i polítiques encaminades a prescindir d'elements no exigits per legislacions excesivament flexibles o directament inexistens (Aquí entren els elements bàsics de seguretat activa i pasiva).
Aquesta prova que esmenteu del Landwind es va fer molt famosa ara fa pocs anys. Va ser un autèntic desastre fins a tal punt que l'organisme d'homologació alemany va arrivar a prohibir-ne la comercialització. Avui dia no sé com està el tema.
Penseu que a la Comunitat Europea la gran majoria d'aquest vehicles es venen a travès d'importadors privats, res de concesionaris oficials, i per tant poden eludir els controls estatals respecte a seguretat i medi ambient. De fet amb cotxes fabricats als Estats Units pasa quelcom semblant, ja que molts d'ells no superarien de manera oficial la normativa EURO IV d'emisions de contaminants mediambientals. Cal un major control per part dels governs de l'Unió Europea per mirar de controlar aquestes importacions paral·leles i no nomès concentrar-se en els fabricants "oficials".
Salutacions
Posted: Friday 14/12/2007 10:56
by Fran-Ikarus
Només us diré que el meu Laguna (la primera generació, el meu és del 1995), un dels cotxes bonics de disseny (dels pocs!) que ha tret Renault durant els anys 90, i que de fet és més bonic per a qualsevol observador mínimament imparcial que les dues següents generacions (la del 2001 i la recent del 2007) és del 5% més antic dels centenars de cotxes que es donen cita cada dia al pàrking de la meva empresa...
I que, tot i que està molt ben cuidat, és gairebé impossible que no "sembli un cotxe vell", per obra i gràcia dels departaments de disseny (més aviat dels de màrketing) de les companyies automobilístiques.
Ara, que ha sortit el Laguna III, una versió del qual em satisfaria absolutament (2.0i Turbo amb 170 CV i carrossería Grand Tour) la temptació és forta (tot i que, "sortosament", les condicions econòmiques i la difícil perspectiva immobiliària ja fan d'atenuants), però, després d'una estona somniant, penso "i què carai faig jo, amb un cotxe amb 75.000 Km., prestacions no espectaculars però sí bones per a viatges llargs, còmode, i a sobre més maco per fora que qualsevol que el pugui substituir, i, el més important, QUE FUNCIONA PERFECTAMENT, pensant en substituir-lo?
El Toledo I va haver de ser substituit perquè ja no es venia tan bé en comparació amb el que n'esperaria el seu fabricant. És "llei de vida". Hi havia el Laguna I, el 406 (tots dos amb boníssimes vendes), el Xantia (també prou exitós), el Mondeo (no tan bones però també "tirant"), el Córdoba que li treia vendes per sota... El Toledo I va ser un cotxe "a cavall" entre dos categories (més petit que l'R21, el 405, el Sierra, etc. quan va aparèixer, però amb una habitabilitat propera i sobretot un maleter immens, a bons preus), i amb el creixement paulatí d'aquestes categories es va quedar en desavantatge. El van haver de substituir pel Toledo II (prou bonic, per cert), ja més "convencional".
Aleshores, de què es queixen?
Posted: Friday 14/12/2007 11:13
by Guigui
"Si arriba a Espanya a un preu de 10.000 euros, aconseguirà fer-se un lloc en aquest segment de mercat", afirma el president del comitè d'empresa de Seat, Matías Carnero. Un portaveu va indicar que la direcció està revisant les condicions de la venda de la línia de muntatge del vell Toledo.
Si tot això que dieu del disseny, del màrqueting, de la demanda, etc. és cert (i no ho dubto pas), què caram fan aquests senyors esquinçant-se les vestidures?
Re: Aleshores, de què es queixen?
Posted: Friday 14/12/2007 13:59
by wefer
Guigui wrote:Si tot això que dieu del disseny, del màrqueting, de la demanda, etc. és cert (i no ho dubto pas), què caram fan aquests senyors esquinçant-se les vestidures?
No crec que estiguin massa preocupats per les vendes que els puguin treure. Més aviat és una qüestió de màrqueting o d'imatge, diga-li com vulguis. No queda bé que algú continuï venent un cotxe "vell" que vas dissenyar tu, en el mateix mercat.