Riudellots - Mollet via Lio - Volvic - Lapeyrouse - Limoges
Posted: Thursday 20/12/2007 10:55
Com tenia un dies de vacances, el Barça jugaba a Lió (la meva altre afició juntament amb els trens), i em vaig assembentar que tancaven 2 linies (Volvic - Lapeyrouse, i Montluçon - Ussel) vaig decidir fer una viatge a França per la zona de massis central.
En principi anava a anar sol, pero finalment em va acompañar el meu avi de 88 anys (soci del Barça desde fa mes de 40 anys), que anava per primera vegada en sa vida a veure un partit del Barça fora del seu camp (ell ja anava al camp de les Corts). Aixo va provocar que tingues que reduir una mica el viatge previst.
En principi el tren el teniem que agafar a La Llagosta, pero com la meva dona anava en cotxe a Girona per feina, finalment em va deixar a Riudellots per evitar cues a la entrada de Girona i a les taquilles.
Vam agafar el tren a les 8:19 amb destinació Cerbere. A Cerbere vam pasar el control fronterer. Vam esmorzar tranquilament mentres esperavem el mitic Talgo IIIRD amb destinació Montpellier.
Comprar un bitllet pel Talgo IIIRD a Renfe sempre es molt car, pero en canvi si es compra a la SNCF les tarifes son normal, inclus crec que no cobren cap suplement si compres un billet amb transbord. El Bitllet Barcelona - Montpellier son 52€, pero en canvi amb una tarifa Loisir Cerebre Lió (Talgo + TGV) nomes 40€. Com anar a Barcelona desde Santa Perpetua es perdre el temps, quasi sortint a la mateixa hora de casa, vaig estaviarme quasi 50€ fins a Lió i tenia enllaç garantit a Montpellier de nomes 10 minuts. Mentres que si compraba el bitllet a Renfe i l'altre a la SNCF no el tenia, a mes a mes que tenir que recollir a l'estació de Montpellier el bitllet comprat per internet
El Talgo va circular puntual fins a arribar a Montpellier, molta gent es va posar a buscar el TGV a Ginebra, pero a les pantalles no posava la vía. En pocs minuts va arribar un TGV de primera generació i amb 15 minuts de retras vam sortir cap Lió. Vam arribar a quarts de 4, vam anar a l'hotel, just davant de l'antiga estació de Lió - Broteaux i amb una habitació amb vistes parcials sobre la vía. Vaig veure pasar alguns x2800, automotors en els seus ultims mesos en servei, pero no vaig tenir temps de fotografiarlos
Mentres el meu avi descansaba jo vaig anar a fer una volta per Lió i veure els seus transports públics:
- Metro Linia C: Un cas únic de metro cremallera.
- Funicular de Fourviere.
- Trolebus Cristalis. El que em va sorprendre es veure un circular un trolebus circular sense tenir el troles aixecats. No se si funcionava amb bateries o es que apart del motor electric tenen un motor classic.
Al vespre vam anar a l'estadi Gerland amb la liniea B del Metro. Un metro de neumatics de nomes 3 cotxes.
En principi habia previst anar de Lió a Clermont Ferrand vía Le Puy en Velay, pero al anar acompanyat del meu aví, vaig decidir anar per la vía mes rapida. Corail fins St Germain des Fosses per la linia Lió - Bordeus i TER fins Clermont.
S'em va fer estrany veure una linia doble sense electrificar durant tants i tants quilometres.El Corail procedent de Grenoble el portava una locomotora CC72000, una maquina que retiren en pocs mesos i que era un dels seus últims viatges remolcant Corails. A St Germain des Fosses vaig coneixer el maquinista i ens vam posar a parlar. Es veu que mantenia contacte amb un aficionat de Barcelona, pero que havia perdut el correu. Em va convidar a anar en cabina fins a Nevers i visitar el diposit. Li vaig dir que lamentablement no el podia acompanyar ja que volia veure la linia Volvic - Lapeyrouse i anava amb el meu avi. D'aquesta trobada va sortir aquest fil a es.rec.trenes
A St Germain vaig agar un TER XGC 76500 fins a Clermont via Gannat. Al migdia vam dinar al buffet de l'estació. A les 13:11 sortiem a un del últims TER destinació Montluçon via Volvic. Em va sorprende la linia doble sense electrificar i amb un estat molt lamentable que hi ha entre Volvic i Clermont.
En aquest fil ja vaig pujar fa uns dies el reportatge de la linia Volvic Lapeyrouse.
Fi primera part.
Properament la segona
En principi anava a anar sol, pero finalment em va acompañar el meu avi de 88 anys (soci del Barça desde fa mes de 40 anys), que anava per primera vegada en sa vida a veure un partit del Barça fora del seu camp (ell ja anava al camp de les Corts). Aixo va provocar que tingues que reduir una mica el viatge previst.
En principi el tren el teniem que agafar a La Llagosta, pero com la meva dona anava en cotxe a Girona per feina, finalment em va deixar a Riudellots per evitar cues a la entrada de Girona i a les taquilles.
Vam agafar el tren a les 8:19 amb destinació Cerbere. A Cerbere vam pasar el control fronterer. Vam esmorzar tranquilament mentres esperavem el mitic Talgo IIIRD amb destinació Montpellier.
Comprar un bitllet pel Talgo IIIRD a Renfe sempre es molt car, pero en canvi si es compra a la SNCF les tarifes son normal, inclus crec que no cobren cap suplement si compres un billet amb transbord. El Bitllet Barcelona - Montpellier son 52€, pero en canvi amb una tarifa Loisir Cerebre Lió (Talgo + TGV) nomes 40€. Com anar a Barcelona desde Santa Perpetua es perdre el temps, quasi sortint a la mateixa hora de casa, vaig estaviarme quasi 50€ fins a Lió i tenia enllaç garantit a Montpellier de nomes 10 minuts. Mentres que si compraba el bitllet a Renfe i l'altre a la SNCF no el tenia, a mes a mes que tenir que recollir a l'estació de Montpellier el bitllet comprat per internet
El Talgo va circular puntual fins a arribar a Montpellier, molta gent es va posar a buscar el TGV a Ginebra, pero a les pantalles no posava la vía. En pocs minuts va arribar un TGV de primera generació i amb 15 minuts de retras vam sortir cap Lió. Vam arribar a quarts de 4, vam anar a l'hotel, just davant de l'antiga estació de Lió - Broteaux i amb una habitació amb vistes parcials sobre la vía. Vaig veure pasar alguns x2800, automotors en els seus ultims mesos en servei, pero no vaig tenir temps de fotografiarlos
Mentres el meu avi descansaba jo vaig anar a fer una volta per Lió i veure els seus transports públics:
- Metro Linia C: Un cas únic de metro cremallera.
- Funicular de Fourviere.
- Trolebus Cristalis. El que em va sorprendre es veure un circular un trolebus circular sense tenir el troles aixecats. No se si funcionava amb bateries o es que apart del motor electric tenen un motor classic.
Al vespre vam anar a l'estadi Gerland amb la liniea B del Metro. Un metro de neumatics de nomes 3 cotxes.
En principi habia previst anar de Lió a Clermont Ferrand vía Le Puy en Velay, pero al anar acompanyat del meu aví, vaig decidir anar per la vía mes rapida. Corail fins St Germain des Fosses per la linia Lió - Bordeus i TER fins Clermont.
S'em va fer estrany veure una linia doble sense electrificar durant tants i tants quilometres.El Corail procedent de Grenoble el portava una locomotora CC72000, una maquina que retiren en pocs mesos i que era un dels seus últims viatges remolcant Corails. A St Germain des Fosses vaig coneixer el maquinista i ens vam posar a parlar. Es veu que mantenia contacte amb un aficionat de Barcelona, pero que havia perdut el correu. Em va convidar a anar en cabina fins a Nevers i visitar el diposit. Li vaig dir que lamentablement no el podia acompanyar ja que volia veure la linia Volvic - Lapeyrouse i anava amb el meu avi. D'aquesta trobada va sortir aquest fil a es.rec.trenes
A St Germain vaig agar un TER XGC 76500 fins a Clermont via Gannat. Al migdia vam dinar al buffet de l'estació. A les 13:11 sortiem a un del últims TER destinació Montluçon via Volvic. Em va sorprende la linia doble sense electrificar i amb un estat molt lamentable que hi ha entre Volvic i Clermont.
En aquest fil ja vaig pujar fa uns dies el reportatge de la linia Volvic Lapeyrouse.
Fi primera part.
Properament la segona