Page 1 of 1
Tercer carril aeri, 25000V, Sants.
Posted: Thursday 20/12/2007 16:33
by liniadelRipollés
Doncs això, les vies d'ample internacional a l'estació de Sants disposen de catenària rígida.
Posted: Thursday 20/12/2007 19:44
by BCN06
Igual que a Zaragoza:
Posted: Thursday 20/12/2007 20:54
by victorcasta
Adif està estudiant implantar-ho als túnels urbans de Barcelona.
Posted: Thursday 20/12/2007 20:56
by cristian26
I quin tipus de catenària és millor?
Posted: Thursday 20/12/2007 21:10
by victorcasta
Depèn del què vulguis aconseguir i on la implantis.
Totes dues tenen avantatges i inconvenients.
Posted: Friday 21/12/2007 16:53
by Danzig
Als túnels sembla la millor opció
Posted: Monday 24/12/2007 0:38
by wefer
cristian26 wrote:I quin tipus de catenària és millor?
Resumidament:
Avantatges de a (mal anomenada) catenària rígida: és més segura que la convencional, ja que minimitza la possibilitat d'enganxaments i posterior trencadissa de catenària. També és més fàcil de mantenir.
Desavantatges: només és apta per baixes velocitats (trens convencionals) ja que té poca flexibilitat, i és molt més cara d'instal·lar.
Per això, es fa servir en zones per les quals passen molts trens i ho fan a velocitats baixes, típicament metro, estacions i trams urbans centrals de les línies, etc.
Posted: Monday 24/12/2007 14:34
by cristian26
wefer wrote:cristian26 wrote:I quin tipus de catenària és millor?
Resumidament:
Avantatges de a (mal anomenada) catenària rígida: és més segura que la convencional, ja que minimitza la possibilitat d'enganxaments i posterior trencadissa de catenària. També és més fàcil de mantenir.
Desavantatges: només és apta per baixes velocitats (trens convencionals) ja que té poca flexibilitat, i és molt més cara d'instal·lar.
Per això, es fa servir en zones per les quals passen molts trens i ho fan a velocitats baixes, típicament metro, estacions i trams urbans centrals de les línies, etc.
Moltes gracies per l'expliació