Page 1 of 1

Tercer carril aeri, 25000V, Sants.

Posted: Thursday 20/12/2007 16:33
by liniadelRipollés
Doncs això, les vies d'ample internacional a l'estació de Sants disposen de catenària rígida.

Posted: Thursday 20/12/2007 19:44
by BCN06
Igual que a Zaragoza:
Image

Posted: Thursday 20/12/2007 20:54
by victorcasta
Adif està estudiant implantar-ho als túnels urbans de Barcelona.

Posted: Thursday 20/12/2007 20:56
by cristian26
I quin tipus de catenària és millor? :roll:

Posted: Thursday 20/12/2007 21:10
by victorcasta
Depèn del què vulguis aconseguir i on la implantis.

Totes dues tenen avantatges i inconvenients.

Posted: Friday 21/12/2007 16:53
by Danzig
Als túnels sembla la millor opció

Posted: Monday 24/12/2007 0:38
by wefer
cristian26 wrote:I quin tipus de catenària és millor? :roll:
Resumidament:
Avantatges de a (mal anomenada) catenària rígida: és més segura que la convencional, ja que minimitza la possibilitat d'enganxaments i posterior trencadissa de catenària. També és més fàcil de mantenir.
Desavantatges: només és apta per baixes velocitats (trens convencionals) ja que té poca flexibilitat, i és molt més cara d'instal·lar.

Per això, es fa servir en zones per les quals passen molts trens i ho fan a velocitats baixes, típicament metro, estacions i trams urbans centrals de les línies, etc.

Posted: Monday 24/12/2007 14:34
by cristian26
wefer wrote:
cristian26 wrote:I quin tipus de catenària és millor? :roll:
Resumidament:
Avantatges de a (mal anomenada) catenària rígida: és més segura que la convencional, ja que minimitza la possibilitat d'enganxaments i posterior trencadissa de catenària. També és més fàcil de mantenir.
Desavantatges: només és apta per baixes velocitats (trens convencionals) ja que té poca flexibilitat, i és molt més cara d'instal·lar.

Per això, es fa servir en zones per les quals passen molts trens i ho fan a velocitats baixes, típicament metro, estacions i trams urbans centrals de les línies, etc.
Moltes gracies per l'expliació :smile