4 línies bus tenen una parada il·legal davant quarter del Br
Posted: Monday 31/12/2007 11:13
Quatre línies d'autobús tenen una parada «il·legal» davant el quarter del Bruc
El 60, el 33, Esplubús i Justmetro incompleixen una ordre del Ministeri de Defensa que impedeix l'aparcament en la zona
VICENÇ PLANELLA. Barcelona
Les parades d'origen i final de trajecte de les línies d'autobús 60 i 33, de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), i d'Esplubús i de Justmetro, sota la tutela l'Entitat Metropolitana del Transport (EMT), totes quatre situades a l'avinguda de l'Exèrcit, estan en fals. Una ordre del Ministeri de Defensa, d'octubre del 2006, estableix un perímetre de seguretat al voltant del quarter del Bruc que afecta les dues voreres de l'avinguda i impedeix l'aparcament de qualsevol vehicle. Els veïns de la Zona Universitària de Barcelona consideren «il·legal» l'existència d'aquestes parades d'autobús i han demanat a l'Ajuntament que les traslladi. TMB ha admès la irregularitat i ja té previst canviar de lloc la terminal de la línia 60. De les altres, no se'n sap res.
+ Un vehicle de la línia Esplubús aturat a la parada de l'avinguda de l'Exèrcit, davant el quarter del Bruc. Foto: JUANMA RAMOS
Fa un any i dos mesos, els veïns de la Zona Universitària de Barcelona van perdre de cop i volta unes 200 places d'aparcament al carrer amb l'ordre que va signar el 18 d'octubre del 2006 el ministre de Defensa, José Antonio Alonso, que estableix «una zona de seguretat definida per la totalitat dels vials, en tota la seva amplada, que circumden la caserna del Bruc». Aquesta ordre impedeix l'estacionament de qualsevol vehicle a banda i banda de l'avinguda de l'Exèrcit i dels carrers González Tablas, Sor Eulàlia d'Anzizu i Gran Capità. I perquè no hi hagi dubtes de la prohibició, a la calçada de les dues voreres d'aquests carrers hi ha pintada una línia groga continua força gruixuda.
La sorpresa dels habitants del barri amb la mesura de protecció d'aquestes instal·lacions militars es va convertir en indignació quan van veure que la prohibició d'aparcar no s'havia aplicat a tothom per igual. Els vehicles privats no hi poden parar, però a l'avinguda de l'Exèrcit hi tenen les terminals d'arribada i de sortida les línies 60 i 33 de TMB i els autobusos llançadora Esplubús i Justmetro, propietat de l'empresa Soler i Sauret, que cada dia traslladen centenars de residents d'Esplugues de Llobregat i de Sant Just Desvern fins a l'estació de Zona Universitària de la L-3 del metro.
Des de fa mesos, l'associació de veïns d'aquest àmbit –afectat per greus problemes de mobilitat per la pressió dels cotxes que entren per la Diagonal i pels desplaçaments dels estudiants de les universitats– intenten que, davant la impossibilitat de revocar la norma dictada per Defensa, no es facin distincions entre privats i administracions públiques. «No volem que treguin cap autobús, sinó que es redistribueixin i es racionalitzin les línies i les parades», explica la presidenta de l'entitat, Assumpció Blanco.
Els veïns han demanat a l'Ajuntament i a TMB que desplaci les parades d'origen i final del 60 i del 33 «per complir l'ordre ministerial», a la vegada que reivindiquen, en paraules de Blanco, «consensuar la Guàrdia Urbana, amb TMB i també amb l'EMT els recorreguts de les línies 54, 75, 60, Esplubús i Justmetro per buscar rutes alternatives per altres carrers de la zona i per millorar els trajectes i les parades».
Les respostes que han rebut no els acaben de satisfer, tot i que Transports Metropolitans de Barcelona ha accedit a traslladar la terminal del 60 al carrer del Tinent Coronel Valenzuela, davant l'entrada de la facultat d'econòmiques de la Universitat de Barcelona, en un reconeixement implícit de la irregularitat de l'actual emplaçament. «Gaire legal no deu ser si ens diuen que la treuen de l'avinguda de l'Exèrcit abans de finals d'any», apunta Assumpció Blanco.
Les sospites de la presidenta de l'associació de la Zona Universitària es veuen confirmades per un fax que el març passat els va adreçar una responsable del departament de queixes i reclamacions de TMB, en què els indica que «arran de la normativa aplicable pel que fa a l'ocupació de la via pública a les zones properes al quarter del Bruc, es preveu un trasllat del final de la línia 60 abans que s'acabi l'any».
Pel que fa al 33, a Esplubús i a Justmetro –aquestes últimes amb dues línies amb recorreguts diferents cadascuna– els veïns no en saben res. Portaveus de TMB s'han limitat a traslladar la patata calenta al consistori: «Nosaltres fem parar els autobusos on l'Ajuntament ens diu.» En el mateix sentit, des de l'EMT només s'ha assenyalat que les parades d'origen i de final de trajecte d'Esplubús i de Justmetro «estan autoritzades per l'Ajuntament de Barcelona».
Les autoritats municipals, però, han eludit pronunciar-se sobre la legalitat dels estacionaments a l'avinguda de l'Exèrcit. «Des del districte de les Corts es treballa amb l'AVV de la Zona Universitària i es fa el seguiment des de fa temps amb TMB sobre els temes que són de la seva preocupació», han manifestat per mitjà d'un comunicat.
Curiosament, en els emplaçaments on s'aturen tots aquests transports públics, la línia groga continua que envolta, a banda i banda dels carrers, el quarter del Bruc està pintada amb un traç discontinu que serviria per justificar l'estacionament momentani –però no l'aparcament– dels autobusos.
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2683138
El 60, el 33, Esplubús i Justmetro incompleixen una ordre del Ministeri de Defensa que impedeix l'aparcament en la zona
VICENÇ PLANELLA. Barcelona
Les parades d'origen i final de trajecte de les línies d'autobús 60 i 33, de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), i d'Esplubús i de Justmetro, sota la tutela l'Entitat Metropolitana del Transport (EMT), totes quatre situades a l'avinguda de l'Exèrcit, estan en fals. Una ordre del Ministeri de Defensa, d'octubre del 2006, estableix un perímetre de seguretat al voltant del quarter del Bruc que afecta les dues voreres de l'avinguda i impedeix l'aparcament de qualsevol vehicle. Els veïns de la Zona Universitària de Barcelona consideren «il·legal» l'existència d'aquestes parades d'autobús i han demanat a l'Ajuntament que les traslladi. TMB ha admès la irregularitat i ja té previst canviar de lloc la terminal de la línia 60. De les altres, no se'n sap res.
+ Un vehicle de la línia Esplubús aturat a la parada de l'avinguda de l'Exèrcit, davant el quarter del Bruc. Foto: JUANMA RAMOS
Fa un any i dos mesos, els veïns de la Zona Universitària de Barcelona van perdre de cop i volta unes 200 places d'aparcament al carrer amb l'ordre que va signar el 18 d'octubre del 2006 el ministre de Defensa, José Antonio Alonso, que estableix «una zona de seguretat definida per la totalitat dels vials, en tota la seva amplada, que circumden la caserna del Bruc». Aquesta ordre impedeix l'estacionament de qualsevol vehicle a banda i banda de l'avinguda de l'Exèrcit i dels carrers González Tablas, Sor Eulàlia d'Anzizu i Gran Capità. I perquè no hi hagi dubtes de la prohibició, a la calçada de les dues voreres d'aquests carrers hi ha pintada una línia groga continua força gruixuda.
La sorpresa dels habitants del barri amb la mesura de protecció d'aquestes instal·lacions militars es va convertir en indignació quan van veure que la prohibició d'aparcar no s'havia aplicat a tothom per igual. Els vehicles privats no hi poden parar, però a l'avinguda de l'Exèrcit hi tenen les terminals d'arribada i de sortida les línies 60 i 33 de TMB i els autobusos llançadora Esplubús i Justmetro, propietat de l'empresa Soler i Sauret, que cada dia traslladen centenars de residents d'Esplugues de Llobregat i de Sant Just Desvern fins a l'estació de Zona Universitària de la L-3 del metro.
Des de fa mesos, l'associació de veïns d'aquest àmbit –afectat per greus problemes de mobilitat per la pressió dels cotxes que entren per la Diagonal i pels desplaçaments dels estudiants de les universitats– intenten que, davant la impossibilitat de revocar la norma dictada per Defensa, no es facin distincions entre privats i administracions públiques. «No volem que treguin cap autobús, sinó que es redistribueixin i es racionalitzin les línies i les parades», explica la presidenta de l'entitat, Assumpció Blanco.
Els veïns han demanat a l'Ajuntament i a TMB que desplaci les parades d'origen i final del 60 i del 33 «per complir l'ordre ministerial», a la vegada que reivindiquen, en paraules de Blanco, «consensuar la Guàrdia Urbana, amb TMB i també amb l'EMT els recorreguts de les línies 54, 75, 60, Esplubús i Justmetro per buscar rutes alternatives per altres carrers de la zona i per millorar els trajectes i les parades».
Les respostes que han rebut no els acaben de satisfer, tot i que Transports Metropolitans de Barcelona ha accedit a traslladar la terminal del 60 al carrer del Tinent Coronel Valenzuela, davant l'entrada de la facultat d'econòmiques de la Universitat de Barcelona, en un reconeixement implícit de la irregularitat de l'actual emplaçament. «Gaire legal no deu ser si ens diuen que la treuen de l'avinguda de l'Exèrcit abans de finals d'any», apunta Assumpció Blanco.
Les sospites de la presidenta de l'associació de la Zona Universitària es veuen confirmades per un fax que el març passat els va adreçar una responsable del departament de queixes i reclamacions de TMB, en què els indica que «arran de la normativa aplicable pel que fa a l'ocupació de la via pública a les zones properes al quarter del Bruc, es preveu un trasllat del final de la línia 60 abans que s'acabi l'any».
Pel que fa al 33, a Esplubús i a Justmetro –aquestes últimes amb dues línies amb recorreguts diferents cadascuna– els veïns no en saben res. Portaveus de TMB s'han limitat a traslladar la patata calenta al consistori: «Nosaltres fem parar els autobusos on l'Ajuntament ens diu.» En el mateix sentit, des de l'EMT només s'ha assenyalat que les parades d'origen i de final de trajecte d'Esplubús i de Justmetro «estan autoritzades per l'Ajuntament de Barcelona».
Les autoritats municipals, però, han eludit pronunciar-se sobre la legalitat dels estacionaments a l'avinguda de l'Exèrcit. «Des del districte de les Corts es treballa amb l'AVV de la Zona Universitària i es fa el seguiment des de fa temps amb TMB sobre els temes que són de la seva preocupació», han manifestat per mitjà d'un comunicat.
Curiosament, en els emplaçaments on s'aturen tots aquests transports públics, la línia groga continua que envolta, a banda i banda dels carrers, el quarter del Bruc està pintada amb un traç discontinu que serviria per justificar l'estacionament momentani –però no l'aparcament– dels autobusos.
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2683138