L'Índia treu cotxes nous a menys de 2000 euros
Posted: Wednesday 09/01/2008 11:00
http://www.elperiodico.cat/
----------------------------------------
L'Índia revoluciona la indústria amb cotxes de menys de 2.000 euros
1. • Tata llançarà aquest any un utilitari de 1.699 euros i espera vendre'n un milió d'unitats
2. • La catalana Ficosa fabricarà en una planta índia els miralls i altres components del vehicle
ANTONI FUENTES
BARCELONA
Els cotxes barats ja han quedat superats. Els fabricants indis estan a punt de treure al mercat els cotxes ultrabarats, amb preus inferiors fins i tot als 2.000 euros. El projecte més avançat és el de Tata, que aquesta setmana presentarà al Saló de l'Automòbil de Nova Delhi l'utilitari més barat del món, amb un preu de 2.500 dòlars (1.699 euros). El següent projecte és el que impulsen Renault i el seu soci indi, Bajaj, que ahir va presentar un prototip del que serà el seu futur cotxe.
¿Com és possible fabricar un cotxe tan barat? A més de tenir uns costos de mà d'obra molt reduïts, Tata utilitzarà materials com per exemple plàstics reciclables, que alhora que abarateixen la producció, també rebaixen el pes i el consum de combustible del vehicle. El motor tindrà 600 centímetres cúbics i estarà ubicat a la part posterior del vehicle, a l'estil del vell Seat 600. No en va, el president de la marca índia, Ratan Tata, parla del model com el futur "cotxe del poble", emulant el que Volkswagen va significar en la motorització d'Alemanya.
ACCESSORIS CATALANS
El nou Tata tindrà components fabricats per Ficosa a la seva planta de l'Índia. La firma que presideix Josep Maria Pujol Artigas, aliada de Tata, subministrarà els retrovisors, la bomba del netejaparabrises, la palanca del canvi de marxes i el dipòsit de combustible. El responsable de R+D de la companyia catalana, Vicenç Aguilera, opina que el secret per ajustar-se al preu de Tata és utilitzar components simples i "aconseguir grans volums de producció que minimitzin el cost".
Tata produirà inicialment 250.000 cotxes aquest any, amb l'objectiu d'arribar al milió d'unitats en un exercici. El gruix de les vendes anirà al mercat indi, i la resta s'exportarà a països emergents de l'Àsia, l'Àfrica i Amèrica.
Europa queda exclosa dels plans de comercialització de l'utilitari ultra low cost. Fonts de la companyia índia van indicar al setmanari Automotive News que adaptar el vehicle per complir les reglamentacions europees elevaria el preu a uns 5.500 euros. Tata ja és a Espanya, on ven el model Indica per un preu bàsic de 7.800 euros, que és el que costa el Dacia Logan, de Renault, fabricat a Romania.
Els fabricants indis estan "obrint un nou mercat amb unes grans possibilitats d'expansió, però al marge dels països occidentals", diu Luis Walter, soci de KPMG especialista en automoció. "El mercat indi és tan enorme, que els fabricants no tenen com a prioritat les exportacions", afegeix.
BAIX MANTENIMENT
Bajaj, centrada fins ara en la fabricació de motos i motocarros, i Renault van fer ahir un nou pas en el seu projecte conjunt. El seu futur cotxe ultrabarat tindrà un preu "raonable" i uns costos de manteniment "imbatibles", segons Bajaj.
Segons un estudi que va ser presentat ahir per KPMG, el 81% dels directius de la indústria automobilística preveuen increments en les vendes de cotxes de baix cost i d'híbrids, amb motors elèctric i de gasolina o dièsel, per satisfer les demandes del mercat. Un altre estudi de la consultora Roland Berger estima que el 2012 es vendran 18 milions de cotxes per sota dels 6.800 euros arreu del món.
----------------------------------------
L'Índia revoluciona la indústria amb cotxes de menys de 2.000 euros
1. • Tata llançarà aquest any un utilitari de 1.699 euros i espera vendre'n un milió d'unitats
2. • La catalana Ficosa fabricarà en una planta índia els miralls i altres components del vehicle
ANTONI FUENTES
BARCELONA
Els cotxes barats ja han quedat superats. Els fabricants indis estan a punt de treure al mercat els cotxes ultrabarats, amb preus inferiors fins i tot als 2.000 euros. El projecte més avançat és el de Tata, que aquesta setmana presentarà al Saló de l'Automòbil de Nova Delhi l'utilitari més barat del món, amb un preu de 2.500 dòlars (1.699 euros). El següent projecte és el que impulsen Renault i el seu soci indi, Bajaj, que ahir va presentar un prototip del que serà el seu futur cotxe.
¿Com és possible fabricar un cotxe tan barat? A més de tenir uns costos de mà d'obra molt reduïts, Tata utilitzarà materials com per exemple plàstics reciclables, que alhora que abarateixen la producció, també rebaixen el pes i el consum de combustible del vehicle. El motor tindrà 600 centímetres cúbics i estarà ubicat a la part posterior del vehicle, a l'estil del vell Seat 600. No en va, el president de la marca índia, Ratan Tata, parla del model com el futur "cotxe del poble", emulant el que Volkswagen va significar en la motorització d'Alemanya.
ACCESSORIS CATALANS
El nou Tata tindrà components fabricats per Ficosa a la seva planta de l'Índia. La firma que presideix Josep Maria Pujol Artigas, aliada de Tata, subministrarà els retrovisors, la bomba del netejaparabrises, la palanca del canvi de marxes i el dipòsit de combustible. El responsable de R+D de la companyia catalana, Vicenç Aguilera, opina que el secret per ajustar-se al preu de Tata és utilitzar components simples i "aconseguir grans volums de producció que minimitzin el cost".
Tata produirà inicialment 250.000 cotxes aquest any, amb l'objectiu d'arribar al milió d'unitats en un exercici. El gruix de les vendes anirà al mercat indi, i la resta s'exportarà a països emergents de l'Àsia, l'Àfrica i Amèrica.
Europa queda exclosa dels plans de comercialització de l'utilitari ultra low cost. Fonts de la companyia índia van indicar al setmanari Automotive News que adaptar el vehicle per complir les reglamentacions europees elevaria el preu a uns 5.500 euros. Tata ja és a Espanya, on ven el model Indica per un preu bàsic de 7.800 euros, que és el que costa el Dacia Logan, de Renault, fabricat a Romania.
Els fabricants indis estan "obrint un nou mercat amb unes grans possibilitats d'expansió, però al marge dels països occidentals", diu Luis Walter, soci de KPMG especialista en automoció. "El mercat indi és tan enorme, que els fabricants no tenen com a prioritat les exportacions", afegeix.
BAIX MANTENIMENT
Bajaj, centrada fins ara en la fabricació de motos i motocarros, i Renault van fer ahir un nou pas en el seu projecte conjunt. El seu futur cotxe ultrabarat tindrà un preu "raonable" i uns costos de manteniment "imbatibles", segons Bajaj.
Segons un estudi que va ser presentat ahir per KPMG, el 81% dels directius de la indústria automobilística preveuen increments en les vendes de cotxes de baix cost i d'híbrids, amb motors elèctric i de gasolina o dièsel, per satisfer les demandes del mercat. Un altre estudi de la consultora Roland Berger estima que el 2012 es vendran 18 milions de cotxes per sota dels 6.800 euros arreu del món.