Servei info.temps espera TMB iBus s’amplia.Ja cobreix 40 lin
Posted: Friday 11/01/2008 15:02
El servei d’informació de temps d’espera TMB iBus s’amplia i ja cobreix 40 línies
● Amb un sol missatge de mòbil, permet saber els minuts que falten perquè arribin els autobusos de diferents línies
El sistema d’informació del temps d’espera per telèfon mòbil i Internet TMB iBus, que proporciona en temps real una previsió aproximada dels minuts que falten perquè els dos primers cotxes d’una línia arribin a una parada determinada, s’ha ampliat i ja cobreix les 40 línies més importants.
Les últimes 7 línies a incorporar-s’hi són les següents: 9, 20, 65, 67, 68, 105 i 165. Amb anterioritat ja funcionava a les línies 6, 7, 10, 14, 15, 16, 17, 19, 22, 24, 27, 28, 32, 33, 34, 39, 41, 43, 45, 47, 50, 54, 55, 56, 57, 59, 64, 66 72, 73, 74, 92 i 141. Actualment, el sistema és utilitzable en les línies que transporten el 80% dels passatgers de la xarxa d’autobusos, i continuarà creixent en el futur fins a abastar la totalitat de la flota.
El TMB iBus permet saber, amb una sola gestió, el temps d’espera de diverses línies. Així, hi ha dues modalitats del servei.
Per saber quant trigarà el bus d’una línia en concret, s’ha d’enviar un SMS al número 7412 amb la paraula “temps”, el codi de la parada (el número de quatre xifres que figura en totes les banderoles i marquesines) i el número de línia. Per exemple: “Temps 0515 17”.
Per saber amb un sol missatge el temps que falta perquè arribin totes les línies de la parada integrades al TMB iBus, s’ha d’enviar al mateix número 7412 només amb la paraula “temps” i el codi de la parada. Per exemple: “Temps 0515”.
Situació del codi de parada en una banderola i en una marquesina
TMB presta el servei d’informació de manera gratuïta, mentre que les operadores de telefonia mòbil perceben la tarifa habitual dels missatges de text (15 cèntims per missatge més impostos). La consulta es pot fer també mitjançant GPRS i a través d’Internet, des de l’adreça http://www.tmb.net.
El TMB iBus es va posar en marxa el setembre del 2005 a tall de prova en vuit línies, com una eina que pretén reduir el marge d’incertesa en l’espera de l’autobús i ajudar l’usuari a prendre decisions sobre el sistema o combinació de sistemes de transport més adequat en cada moment. En aquest temps i fins avui el servei ha atès més de 813.000 peticions d’informació pels diferents canals.
L’ampliació del servei d’informació del temps d’arribada s’està comunicant des d’avui mitjançant octavilles situades a l’interior dels autobusos, cartells i franges adhesives a les marquesines i pals de parada de les línies que se’n beneficien.
Barcelona, 10 de gener de 2008
● Amb un sol missatge de mòbil, permet saber els minuts que falten perquè arribin els autobusos de diferents línies
El sistema d’informació del temps d’espera per telèfon mòbil i Internet TMB iBus, que proporciona en temps real una previsió aproximada dels minuts que falten perquè els dos primers cotxes d’una línia arribin a una parada determinada, s’ha ampliat i ja cobreix les 40 línies més importants.
Les últimes 7 línies a incorporar-s’hi són les següents: 9, 20, 65, 67, 68, 105 i 165. Amb anterioritat ja funcionava a les línies 6, 7, 10, 14, 15, 16, 17, 19, 22, 24, 27, 28, 32, 33, 34, 39, 41, 43, 45, 47, 50, 54, 55, 56, 57, 59, 64, 66 72, 73, 74, 92 i 141. Actualment, el sistema és utilitzable en les línies que transporten el 80% dels passatgers de la xarxa d’autobusos, i continuarà creixent en el futur fins a abastar la totalitat de la flota.
El TMB iBus permet saber, amb una sola gestió, el temps d’espera de diverses línies. Així, hi ha dues modalitats del servei.
Per saber quant trigarà el bus d’una línia en concret, s’ha d’enviar un SMS al número 7412 amb la paraula “temps”, el codi de la parada (el número de quatre xifres que figura en totes les banderoles i marquesines) i el número de línia. Per exemple: “Temps 0515 17”.
Per saber amb un sol missatge el temps que falta perquè arribin totes les línies de la parada integrades al TMB iBus, s’ha d’enviar al mateix número 7412 només amb la paraula “temps” i el codi de la parada. Per exemple: “Temps 0515”.
Situació del codi de parada en una banderola i en una marquesina
TMB presta el servei d’informació de manera gratuïta, mentre que les operadores de telefonia mòbil perceben la tarifa habitual dels missatges de text (15 cèntims per missatge més impostos). La consulta es pot fer també mitjançant GPRS i a través d’Internet, des de l’adreça http://www.tmb.net.
El TMB iBus es va posar en marxa el setembre del 2005 a tall de prova en vuit línies, com una eina que pretén reduir el marge d’incertesa en l’espera de l’autobús i ajudar l’usuari a prendre decisions sobre el sistema o combinació de sistemes de transport més adequat en cada moment. En aquest temps i fins avui el servei ha atès més de 813.000 peticions d’informació pels diferents canals.
L’ampliació del servei d’informació del temps d’arribada s’està comunicant des d’avui mitjançant octavilles situades a l’interior dels autobusos, cartells i franges adhesives a les marquesines i pals de parada de les línies que se’n beneficien.
Barcelona, 10 de gener de 2008