Arrenca el tràfic de SEAT a FGC
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Arrenca el tràfic de SEAT a FGC
Després d'un important temps d'espera aquesta setmana ha començat a funcionar el tràfic de mercaderies entre la factoria de SEAT a Martorell i el Port de Barcelona.
El tràfic consisteix en dos trens diaris de mercaderies tot i que pel que sembla de moment només n'està circulant un.
El tràfic finalitza a la Zona Franca en el tram amb via de 3 carrils on es fa la descàrrega dels cotxes en plena via (!) tot i que s'ha previst i sembla que s'ha construït ja un apartador tot i que de moment no s'utilitza, per compatibilitzar-lo amb el tràfic de la potassa que també recorre aquell punt, doncs ara per ara, un tràfic és incompatible amb l'altre de forma simultània
Per les dades que m'han arribat a cada viatge es transporten a l'entorn d'uns 160 cotxes.
El tràfic consisteix en dos trens diaris de mercaderies tot i que pel que sembla de moment només n'està circulant un.
El tràfic finalitza a la Zona Franca en el tram amb via de 3 carrils on es fa la descàrrega dels cotxes en plena via (!) tot i que s'ha previst i sembla que s'ha construït ja un apartador tot i que de moment no s'utilitza, per compatibilitzar-lo amb el tràfic de la potassa que també recorre aquell punt, doncs ara per ara, un tràfic és incompatible amb l'altre de forma simultània
Per les dades que m'han arribat a cada viatge es transporten a l'entorn d'uns 160 cotxes.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Re: Arrenca el tràfic de SEAT a FGC
L'hora de pas no se sap no? Ja sé, és un mercaderies i no té horari fixat...
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: Arrenca el tràfic de SEAT a FGC
Ara el què estaria bé saber és cap a quines hores sol circular per caçar-lo...
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Arrenca el tràfic de SEAT a FGC
Avui ha sortit per TV3 el primer cotxe que baixava des del tren d'FGC al Port, com a gran notícia de política de sostenibilitat i transports, gairebé han solucionat el món.
La tracció, a càrrec d'una 254 almenys pel dia inaugural. A partir d'avui hi ha més possibilitats de tornar a veure 700/1000 traccionant trens. Recordeu que amb 3 locomotores 254 han de servir la sal, la potassa i els cotxes i això no m'acaba de quadrar. A veure els horaris.
La tracció, a càrrec d'una 254 almenys pel dia inaugural. A partir d'avui hi ha més possibilitats de tornar a veure 700/1000 traccionant trens. Recordeu que amb 3 locomotores 254 han de servir la sal, la potassa i els cotxes i això no m'acaba de quadrar. A veure els horaris.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Re: Arrenca el tràfic de SEAT a FGC
Que vols dir, que han repintat i rehabilitat unes locomotores que no tenen intenció d'utilitzar?
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: Arrenca el tràfic de SEAT a FGC
A mi fonts de confiança m'han dit que les 1000 en principi no tenen previst utilitzar-les per remolcar trens de mercaderies, només per a realitzar maniobres. Segons la notícia penjada a la web de FGC http://www.fgc.cat/notes_premsa/descarg ... 20SEAT.pdf circularan dos trens diaris, un al matí i l'altre a la tarda... quines ganes que tinc de caçar-lo!!!
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
- sigfrid440s
- N6
- Posts: 292
- Joined: Sunday 03/09/2006 2:35
- Facebook: ssygger
- Location: Barcelona
- Contact:
Re: Arrenca el tràfic de SEAT a FGC
Trenscat wrote:A mi fonts de confiança m'han dit que les 1000 en principi no tenen previst utilitzar-les per remolcar trens de mercaderies, només per a realitzar maniobres. Segons la notícia penjada a la web de FGC http://www.fgc.cat/notes_premsa/descarg ... 20SEAT.pdf circularan dos trens diaris, un al matí i l'altre a la tarda... quines ganes que tinc de caçar-lo!!!
Glops...A mi em van comentar lo contraria, que estaben rehabilitan algunes mil pero portar el portacotxes.
Bueno, s'agraeixien dades per anar a caçar la novetat de via metrica
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Arrenca el tràfic de SEAT a FGC
I segons diuen als diaris, FGC també transportarà planxes des del Port cap a Seat per a lka fabricació dels vehicles.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Re: Arrenca el tràfic de SEAT a FGC
Una gran noticia... ja tocava!!!
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
Re: Arrenca el tràfic de SEAT a FGC
Això és fer país i no la fira de Frankfurt.
Una empresa tecnològica que dona treball a centenars de treballadors de diferents formacions, i ara que aquestes empreses volen marxar això és el que ha de fer un país, oferir-li coses que a la Xina no tindran, que és un transport infinítament més barat i ràpid.
El problema és l'ample dels FGC-Espanya que no pot connectar ni amb la xarxa ADIF-ibèrica ni ADIF-internacional. Crec que sería interessant connectar moltes més empreses a la xarxa ferroviària. La Generalitat ja n'ha construit i continua construint massa carreteres, hi ha moltes poblacions sense tren encara, i el tranport per mercaderies a Catalunya i a la resta d'Espanya es troba a la cua de tota europa.
Una empresa tecnològica que dona treball a centenars de treballadors de diferents formacions, i ara que aquestes empreses volen marxar això és el que ha de fer un país, oferir-li coses que a la Xina no tindran, que és un transport infinítament més barat i ràpid.
El problema és l'ample dels FGC-Espanya que no pot connectar ni amb la xarxa ADIF-ibèrica ni ADIF-internacional. Crec que sería interessant connectar moltes més empreses a la xarxa ferroviària. La Generalitat ja n'ha construit i continua construint massa carreteres, hi ha moltes poblacions sense tren encara, i el tranport per mercaderies a Catalunya i a la resta d'Espanya es troba a la cua de tota europa.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
OT: Fira de Frankfurt
Off-topic: La Fira de Frankfurt també és fer país. Jo mateix vaig ser-hi i us puc assegurar que no té res a veure amb la imatge patxanguera que es va vendre (interessadament o no) per aquí.EUKibo wrote:Això és fer país i no la fira de Frankfurt.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Arrenca el tràfic de SEAT a FGC
A mi també se m'ha dit que les 1000 no circularan. Es a dir que totes les mercaderies es cobreixen amb les 254.
Sembla ser dons que el compliment d'horaris serà en funció de si les 254 no s'avarien...
Sembla ser dons que el compliment d'horaris serà en funció de si les 254 no s'avarien...
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Arrenca el tràfic de SEAT a FGC
Les 1000 jo crec que acabaran circulant, i en doble.
Ho he arribat a veure amb el tràfic de sal i potassa només, així que si ara augmenten serveis...
Ho he arribat a veure amb el tràfic de sal i potassa només, així que si ara augmenten serveis...
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: Arrenca el tràfic de SEAT a FGC
A mi em van comentar que les 1000 no tenien previst fer-les circular també per temes de comoditat dels maquinistes, aires acondicionats, etc
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Re: Arrenca el tràfic de SEAT a FGC
Alguna historia semblant vaig sentir jo també... A veure que passarà quan les 254 comencin a fallar...Trenscat wrote:A mi em van comentar que les 1000 no tenien previst fer-les circular també per temes de comoditat dels maquinistes, aires acondicionats, etc
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Arrenca el tràfic de SEAT a FGC
Tenen diverses opcions:
1.- Utilitzar "provisionalment" les 700/1000 en DT+UM, cosa que equival, aproximadament, a una 254.
2.- llogar algunes locomotores a FEVE o a alguna altra operadora que tingui locos dièsel de 1200 CV o més.
3.- Ampliar el parc de 254 amb algunes unitats més.
4.- Encarregar locos "amfibies" (*) a l'estil de les 1900 de FEVE o el projecte de la BITRAC 3600 de CAF. Podria anar en dièsel de la fàbrica SEAT a Martorell-Enllaç, elèctrica d'Enllaç a Sant Boi i dièsel de Sant Boi al Port.
* Jo en dic amfibies de les locomotores que tant poden anar elèctriques com dièsel-elèctriques.
Salut !!
1.- Utilitzar "provisionalment" les 700/1000 en DT+UM, cosa que equival, aproximadament, a una 254.
2.- llogar algunes locomotores a FEVE o a alguna altra operadora que tingui locos dièsel de 1200 CV o més.
3.- Ampliar el parc de 254 amb algunes unitats més.
4.- Encarregar locos "amfibies" (*) a l'estil de les 1900 de FEVE o el projecte de la BITRAC 3600 de CAF. Podria anar en dièsel de la fàbrica SEAT a Martorell-Enllaç, elèctrica d'Enllaç a Sant Boi i dièsel de Sant Boi al Port.
* Jo en dic amfibies de les locomotores que tant poden anar elèctriques com dièsel-elèctriques.
Salut !!
marcel wrote:Alguna historia semblant vaig sentir jo també... A veure que passarà quan les 254 comencin a fallar...
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: Arrenca el tràfic de SEAT a FGC
A aquest tipus de vehicles motors se'ls anomena Bi-mode, si més no a FEVE i a la SNCF (on conec que hi hagi trens d'aquests tipus).
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Arrenca el tràfic de SEAT a FGC
Vale, vale. Se acepta pulpo como animal de compañía.
Ja ho sé que no té gaire sentit un tren (o locomotora) amfibi. Vaig llegir que algú en deia així en algun lloc i em va agradar la manera de dir-ho.
Salut !!
Ja ho sé que no té gaire sentit un tren (o locomotora) amfibi. Vaig llegir que algú en deia així en algun lloc i em va agradar la manera de dir-ho.
Salut !!
aarongilp wrote:A aquest tipus de vehicles motors se'ls anomena Bi-mode, si més no a FEVE i a la SNCF (on conec que hi hagi trens d'aquests tipus).
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Arrenca el tràfic de SEAT a FGC
I no seria més lògic deixar-se de locomotores dièsel, encarregar directament unes noves locomotores elèctriques i electrificar totes les línies?genissimon wrote:4.- Encarregar locos "amfibies" (*) a l'estil de les 1900 de FEVE o el projecte de la BITRAC 3600 de CAF. Podria anar en dièsel de la fàbrica SEAT a Martorell-Enllaç, elèctrica d'Enllaç a Sant Boi i dièsel de Sant Boi al Port.
Ni el ramal del port ni el de SEAT no són tant llargs com perquè sigui una operació extremadament costosa.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Arrenca el tràfic de SEAT a FGC
Les terminals de mercaderies s'acostumen a deixar sense catenària, ja que dificulta les tasques de càrrega i descàrrega. Especialment el moviment de grans càrregues amb grues (com ara els contenidors). Només es posa catenària a les vies on s'estacionen els trens durant les operacions de recepció/expedició on arriben/marxen amb locomotora elèctrica. Però els moviments dins la terminal es fan sempre amb dièsel, per no tenir la catenària al damunt.
Fins i tot per a la pròpia seguretat dels treballadors de les terminals que, en algunes operacions, s'han d'enfilar als vagons.
Salut !!
Fins i tot per a la pròpia seguretat dels treballadors de les terminals que, en algunes operacions, s'han d'enfilar als vagons.
Salut !!
wefer wrote:I no seria més lògic deixar-se de locomotores dièsel, encarregar directament unes noves locomotores elèctriques i electrificar totes les línies?
Ni el ramal del port ni el de SEAT no són tant llargs com perquè sigui una operació extremadament costosa.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.