Arrenca el tràfic de SEAT a FGC

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
josep_serre
N9
N9
Posts: 2158
Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contact:

Arrenca el tràfic de SEAT a FGC

Post by josep_serre »

Després d'un important temps d'espera aquesta setmana ha començat a funcionar el tràfic de mercaderies entre la factoria de SEAT a Martorell i el Port de Barcelona.

El tràfic consisteix en dos trens diaris de mercaderies tot i que pel que sembla de moment només n'està circulant un.

El tràfic finalitza a la Zona Franca en el tram amb via de 3 carrils on es fa la descàrrega dels cotxes en plena via (!) tot i que s'ha previst i sembla que s'ha construït ja un apartador tot i que de moment no s'utilitza, per compatibilitzar-lo amb el tràfic de la potassa que també recorre aquell punt, doncs ara per ara, un tràfic és incompatible amb l'altre de forma simultània

Per les dades que m'han arribat a cada viatge es transporten a l'entorn d'uns 160 cotxes.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
orique
N9
N9
Posts: 2046
Joined: Sunday 02/10/2005 16:45
Location: Terrassa

Re: Arrenca el tràfic de SEAT a FGC

Post by orique »

L'hora de pas no se sap no? :twisted: Ja sé, és un mercaderies i no té horari fixat...
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Re: Arrenca el tràfic de SEAT a FGC

Post by Trenscat »

Ara el què estaria bé saber és cap a quines hores sol circular per caçar-lo... :roll:
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Re: Arrenca el tràfic de SEAT a FGC

Post by liniadelRipollés »

Avui ha sortit per TV3 el primer cotxe que baixava des del tren d'FGC al Port, com a gran notícia de política de sostenibilitat i transports, gairebé han solucionat el món.
La tracció, a càrrec d'una 254 almenys pel dia inaugural. A partir d'avui hi ha més possibilitats de tornar a veure 700/1000 traccionant trens. Recordeu que amb 3 locomotores 254 han de servir la sal, la potassa i els cotxes i això no m'acaba de quadrar. A veure els horaris.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Jordilar

Re: Arrenca el tràfic de SEAT a FGC

Post by Jordilar »

Que vols dir, que han repintat i rehabilitat unes locomotores que no tenen intenció d'utilitzar?
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Re: Arrenca el tràfic de SEAT a FGC

Post by Trenscat »

A mi fonts de confiança m'han dit que les 1000 en principi no tenen previst utilitzar-les per remolcar trens de mercaderies, només per a realitzar maniobres. Segons la notícia penjada a la web de FGC http://www.fgc.cat/notes_premsa/descarg ... 20SEAT.pdf circularan dos trens diaris, un al matí i l'altre a la tarda... quines ganes que tinc de caçar-lo!!! :P
User avatar
sigfrid440s
N6
N6
Posts: 292
Joined: Sunday 03/09/2006 2:35
Facebook: ssygger
Location: Barcelona
Contact:

Re: Arrenca el tràfic de SEAT a FGC

Post by sigfrid440s »

Trenscat wrote:A mi fonts de confiança m'han dit que les 1000 en principi no tenen previst utilitzar-les per remolcar trens de mercaderies, només per a realitzar maniobres. Segons la notícia penjada a la web de FGC http://www.fgc.cat/notes_premsa/descarg ... 20SEAT.pdf circularan dos trens diaris, un al matí i l'altre a la tarda... quines ganes que tinc de caçar-lo!!! :P

Glops...A mi em van comentar lo contraria, que estaben rehabilitan algunes mil pero portar el portacotxes.

Bueno, s'agraeixien dades per anar a caçar la novetat de via metrica :D
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Re: Arrenca el tràfic de SEAT a FGC

Post by liniadelRipollés »

I segons diuen als diaris, FGC també transportarà planxes des del Port cap a Seat per a lka fabricació dels vehicles.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Dabi
N4
N4
Posts: 69
Joined: Thursday 15/09/2005 18:45

Re: Arrenca el tràfic de SEAT a FGC

Post by Dabi »

Una gran noticia... ja tocava!!!
User avatar
EUKibo
N9
N9
Posts: 1321
Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Re: Arrenca el tràfic de SEAT a FGC

Post by EUKibo »

Això és fer país i no la fira de Frankfurt.

Una empresa tecnològica que dona treball a centenars de treballadors de diferents formacions, i ara que aquestes empreses volen marxar això és el que ha de fer un país, oferir-li coses que a la Xina no tindran, que és un transport infinítament més barat i ràpid.

El problema és l'ample dels FGC-Espanya que no pot connectar ni amb la xarxa ADIF-ibèrica ni ADIF-internacional. Crec que sería interessant connectar moltes més empreses a la xarxa ferroviària. La Generalitat ja n'ha construit i continua construint massa carreteres, hi ha moltes poblacions sense tren encara, i el tranport per mercaderies a Catalunya i a la resta d'Espanya es troba a la cua de tota europa.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

OT: Fira de Frankfurt

Post by Guigui »

EUKibo wrote:Això és fer país i no la fira de Frankfurt.
Off-topic: La Fira de Frankfurt també és fer país. Jo mateix vaig ser-hi i us puc assegurar que no té res a veure amb la imatge patxanguera que es va vendre (interessadament o no) per aquí.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
marcel
N7
N7
Posts: 399
Joined: Monday 02/05/2005 18:35

Re: Arrenca el tràfic de SEAT a FGC

Post by marcel »

A mi també se m'ha dit que les 1000 no circularan. Es a dir que totes les mercaderies es cobreixen amb les 254.
Sembla ser dons que el compliment d'horaris serà en funció de si les 254 no s'avarien...
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Re: Arrenca el tràfic de SEAT a FGC

Post by liniadelRipollés »

Les 1000 jo crec que acabaran circulant, i en doble.

Ho he arribat a veure amb el tràfic de sal i potassa només, així que si ara augmenten serveis...
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Re: Arrenca el tràfic de SEAT a FGC

Post by Trenscat »

A mi em van comentar que les 1000 no tenien previst fer-les circular també per temes de comoditat dels maquinistes, aires acondicionats, etc
marcel
N7
N7
Posts: 399
Joined: Monday 02/05/2005 18:35

Re: Arrenca el tràfic de SEAT a FGC

Post by marcel »

Trenscat wrote:A mi em van comentar que les 1000 no tenien previst fer-les circular també per temes de comoditat dels maquinistes, aires acondicionats, etc
Alguna historia semblant vaig sentir jo també... A veure que passarà quan les 254 comencin a fallar...
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Arrenca el tràfic de SEAT a FGC

Post by genissimon »

Tenen diverses opcions:

1.- Utilitzar "provisionalment" les 700/1000 en DT+UM, cosa que equival, aproximadament, a una 254.

2.- llogar algunes locomotores a FEVE o a alguna altra operadora que tingui locos dièsel de 1200 CV o més.

3.- Ampliar el parc de 254 amb algunes unitats més.

4.- Encarregar locos "amfibies" (*) a l'estil de les 1900 de FEVE o el projecte de la BITRAC 3600 de CAF. Podria anar en dièsel de la fàbrica SEAT a Martorell-Enllaç, elèctrica d'Enllaç a Sant Boi i dièsel de Sant Boi al Port.

* Jo en dic amfibies de les locomotores que tant poden anar elèctriques com dièsel-elèctriques.

Salut !!
marcel wrote:Alguna historia semblant vaig sentir jo també... A veure que passarà quan les 254 comencin a fallar...
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
User avatar
aarongilp
N10
N10
Posts: 3076
Joined: Sunday 08/05/2005 23:04
Location: NULL

Re: Arrenca el tràfic de SEAT a FGC

Post by aarongilp »

A aquest tipus de vehicles motors se'ls anomena Bi-mode, si més no a FEVE i a la SNCF (on conec que hi hagi trens d'aquests tipus).
Image

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Arrenca el tràfic de SEAT a FGC

Post by genissimon »

Vale, vale. Se acepta pulpo como animal de compañía. :D :hola

Ja ho sé que no té gaire sentit un tren (o locomotora) amfibi. Vaig llegir que algú en deia així en algun lloc i em va agradar la manera de dir-ho.

Salut !!
aarongilp wrote:A aquest tipus de vehicles motors se'ls anomena Bi-mode, si més no a FEVE i a la SNCF (on conec que hi hagi trens d'aquests tipus).
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Arrenca el tràfic de SEAT a FGC

Post by wefer »

genissimon wrote:4.- Encarregar locos "amfibies" (*) a l'estil de les 1900 de FEVE o el projecte de la BITRAC 3600 de CAF. Podria anar en dièsel de la fàbrica SEAT a Martorell-Enllaç, elèctrica d'Enllaç a Sant Boi i dièsel de Sant Boi al Port.
I no seria més lògic deixar-se de locomotores dièsel, encarregar directament unes noves locomotores elèctriques i electrificar totes les línies?
Ni el ramal del port ni el de SEAT no són tant llargs com perquè sigui una operació extremadament costosa.
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Arrenca el tràfic de SEAT a FGC

Post by genissimon »

Les terminals de mercaderies s'acostumen a deixar sense catenària, ja que dificulta les tasques de càrrega i descàrrega. Especialment el moviment de grans càrregues amb grues (com ara els contenidors). Només es posa catenària a les vies on s'estacionen els trens durant les operacions de recepció/expedició on arriben/marxen amb locomotora elèctrica. Però els moviments dins la terminal es fan sempre amb dièsel, per no tenir la catenària al damunt.

Fins i tot per a la pròpia seguretat dels treballadors de les terminals que, en algunes operacions, s'han d'enfilar als vagons.

Salut !!
wefer wrote:I no seria més lògic deixar-se de locomotores dièsel, encarregar directament unes noves locomotores elèctriques i electrificar totes les línies?
Ni el ramal del port ni el de SEAT no són tant llargs com perquè sigui una operació extremadament costosa.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”