Page 1 of 2
Seguiment de les obres l'ampliació de la L2 fins l'aeroport
Posted: Tuesday 30/08/2005 21:09
by dewit
De
http://www.telenoticies.com
ATURADES LES OBRES EN UN TRAM DE LA L9 A LA SAGRERA PELS DUBTES SOBRE LA SEGURETAT DEL PROJECTE
Les obres de construcció de noves línies del metro a Barcelona tornen a ser notícia. La Generalitat ha decidit optar per la cautela pel que fa a la construcció del tram entre les estacions Onze de Setembre i Sagrera de la futura línia 9 i ha aturat el projecte davant d'un informe encarregat per GISA que en posa en dubte la seguretat. L'actual projecte preveia la construcció de dos túnels, un per a la línia 4 i un altre per a la línia 9, que en un tram entre l'intercanviador de Sagrera-Meridiana i l'estació del TGV estaven massa junts.
Després dels fets del Carmel, qualsevol precaució sembla poca a l'hora de tirar endavant l'execució de les obres de les noves línies del metro de Barcelona. És per aquest motiu que la Generalitat ha decidit paralitzar els treballs de la línia 9 a la Sagrera, després que una auditoria encarregada per GISA ha arribat a la conclusió que l'actual projecte no ofereix les màximes garanties de seguretat que una obra d'aquestes característiques requereix.
El tram en qüestió és el que va de l'estació Onze de Setembre a la de Sagrera. El projecte preveia la construcció de dos túnels, un per a la línia 4 i un altre per a la línia 9, que en un tram entre l'intercanviador de Sagrera-Meridiana i l'estació del TGV estaven massa junts. L'informe encarregat per GISA apunta que el projecte milloraria si es construís un sol túnel més ample per on passessin totes dues línies.
Des del Departament d'Obres Públiques de la Generalitat tenen molt clar que la seguretat està per damunt de tot i que aquestes obres no continuaran fins que no hi hagi un projecte modificat. El 2007 està previst que pugui entrar en funcionament un primer tram de la línia 9 entre Santa Coloma de Gramenet i Badalona amb l'intercanviador de Sagrera-Meridiana.
http://www.telenoticies.com/noticia/not190385726.htm
_____________________________________________________
A aquest pas ni L9 ni estació de la Sagrera.
Posted: Tuesday 30/08/2005 23:28
by marcel
Quan mal ha fet "el carmel" a totes les obres previstes o en construcció...
Sobreprotecció de les obres degudes al panic, perque el que no hem crec es que totes les obres que s'han fet fins ara no fossin segures.
Posted: Wednesday 28/09/2005 9:52
by wefer
De l'AVUI:
------------------------
Els canvis encareixen en 400 milions la L9
- S'afegirà una estació de metro al carrer Motors, a la Zona Franca
O.P.J.
La "revisió permanent" dels projectes de la línia 9 del metro ha desembocat en un seguit de canvis que el govern va aprovar ahir i que suposen un cost afegit de 400 milions d'euros, de manera que aquesta macroinfraestructura passarà a costar 3.467 milions. Aquest import l'assumeix l'ens públic Ifercat, que el satisfà majoritàriament amb crèdits.
Els principals canvis introduïts seran una nova estació al carrer Motors, a la Zona Franca; la connexió directa amb la futura prolongació de la L2 a la Fira de Pedrosa, per si s'acaba decidint de portar-la directament fins al Prat, i la construcció d'un únic túnel per a la L9 i la L4 entre Onze de Setembre i Sagrera - Meridiana. Hi ha a més diverses "modificacions tècniques" en la construcció d'algunes estacions i altres trams, per raons de "vialitat i seguretat".
Posted: Wednesday 28/09/2005 10:22
by wefer
De El Periódico de Catalunya:
----------------------------------
La línia 2 del metro arribarà a l'aeroport a través de la L-9
• La Generalitat aprova més modificacions, com una altra estació a la Zona Franca
La Generalitat va aprovar ahir en la reunió del Consell Executiu diverses modificacions en el projecte constructiu de la línia 9 del metro, dins del procés de "revisions permanents" --en paraules del conseller d'Obres Públiques, Joaquim Nadal-- dels projectes de la infraestructura pendent més ambiciosa de Catalunya. Entre les modificacions s'inclou la connexió del tram final de la línia 9 amb la futura prolongació de la línia 2, que compartiran traçat a l'aeroport des de l'estació de Fira 2-Pedrosa, amb l'objectiu d'enllaçar el Prat amb el centre de la ciutat de manera més directa.
Altres modificacions aprovades són la nova estació al carrer de Motors, a la Zona Franca, en vista dels plans urbanístics que ha previst l'Ajuntament de Barcelona a la zona, i la construcció d'un túnel únic en el tram entre les estacions d'Onze de Setembre i Sagrera-Meridiana, que compartiran la L-9 i la L-4.
La inversió prevista per a la línia s'ha disparat ja als 3.467 milions d'euros (576.860 milions de pessetes). Aquesta xifra suposa un increment de gairebé 1.000 milions d'euros respecte a les previsions inicials. La línia tindrà 43 quilòmetres de recorregut i es convertirà en una de les més llargues d'Europa.
ESTUDIS TÈCNICS
També es plantegen altres modificacions en algunes estacions i túnels projectats de la línia, dins dels "motius tècnics, de viabilitat i seguretat", segons va recalcar el departament d'Obres Públiques. Des de l'accident del Carmel, el conseller Nadal va advertir que els criteris d'eficàcia i seguretat "primaran" sobre els terminis d'entrega i funcionament dels quatre trams en què es divideix la construcció de la línia.
Encara continua en estudi la modificació del traçat de la línia al seu pas pel municipi del Prat i la connexió amb l'aeroport. El primer tram de la línia 9, que unirà les estacions de Sagrera-Meridiana amb els barris de Can Zam (Santa Coloma de Gramenet) i Gorg (Badalona), no entrarà en servei fins als primers mesos del 2008.
Veure el gràfic en PDF
Posted: Sunday 16/10/2005 23:32
by wefer
De El Periódico de Catalunya
--------------------------------
Una tuneladora de la L-9 es desviarà de la ruta 14 metres per seguretat
Una de les tuneladores de les obres de la línia 9 del metro, la que forada el tram de Gorg (Badalona) fins a la Sagrera, haurà de corregir la seva trajectòria uns 14 metres aproximadament, a prop de l'estació de Bon Pastor, segons va confirmar el departament d'Obres Públiques, per garantir la seguretat d'un edifici amb uns fonaments que arriben a més profunditat de la prevista en el projecte constructiu. La Generalitat considera que la perforació es reprendrà d'aquí a uns 15 dies, quan els tècnics replantegin el traçat i els nous edificis afectats.
No és el primer contratemps que pateixen les obres de la línia 9, que s'està construint, segons els tècnics, amb "sigil i precaució", després de l'accident que es va produir a les obres de la línia 5 del metro al Carmel. L'altra tuneladora de la línia 9 ja es va haver d'aturar gairebé sis mesos perquè va trobar roca granítica que va fer malbé les fulles de tall de la màquina.
L2 directa
Posted: Monday 17/10/2005 18:59
by Santfeliuenc
Hola,
Els principals canvis introduïts seran una nova estació al carrer Motors, a la Zona Franca; la connexió directa amb la futura prolongació de la L2 a la Fira de Pedrosa, per si s'acaba decidint de portar-la directament fins al Prat...
"Por si se acaba decidiendo...", es que precisamente ESO y no otra cosa es lo que deberían de haber hecho desde el principio y lo que se tendría que acabar decidiendo: que la línea 2 fuese la única en el tramo o ramal aeroportuario de la L9 y que ella y sólo ella fuese la que accediese por él directamente al aeropuerto del Prat.
Es algo lógico y normal que tal cosa ocurra y que el intercambiador de la zona sea el que se utilice por los usuarios de la L9 para cambiar a la L2, ya que compartir trazados solamente afectará después a las frecuencias del tramo central de la L2, que viene del centro, que es la mejor para dirigirse al aeropuerto y que es la que hace el trazado de la forma más rectilínea y sirviendo a lugares y sectores estratégicos que la otra línea no sirve.
Si L2 y L9 comparten trazados ya es algo positivo y ya hemos ganado, puesto que hemos de recordar que al principio esto iba a ser solamente para la L9, y si luego en el futuro ya se decidiese el colocar solamente a la L2 por ese ramal, entonces el éxito sería completo, los tramos serían los mismos y no habría cambiado nada, serespetarían las frecuencias y la línea idónea sería la que llegaría al aeropuerto de Barcelona.
Saludos,
Sergio
Posted: Monday 17/10/2005 20:39
by Vox
Y además tendríamos la C4 de Renfe todavía más directa dsd el Aeropuerto a Bcn, no? Si ahora tarda unos 15mins hasta Sants, en el 200? supongo que será todavía más rápido, y a Sants, ideal para intercambiar con otro medio de transporte.
L2 y C4 sería una buena opción, sí.
Vox
Posted: Saturday 05/11/2005 0:43
by wefer
De El Punt:
---------------------------------
Una altra incidència a les obres de la línia 9 fa reaparèixer el fantasma del Carmel
Els treballs s'han aturat perquè la tuneladora podia tocar els fonaments d'uns habitatges a Sant Andreu
DAVID MARÍN. Barcelona
Unes tres-centes persones van omplir ahir al vespre una sala del centre cívic de Can Fabra, a Sant Andreu de Palomar, per rebre informació sobre les obres de la línia 9. Hi anaven cridats per l'alarma que ha generat l'aturada de les obres durant aquest mes d'octubre pel perill que el túnel afectés els fonaments d'un edifici situat al carrer Soldevila. El bloc se sosté amb uns fonaments de pilotatge que arriben a 30 metres de profunditat. Això no constava en els plànols que l'Ajuntament havia fet arribar a la direcció de les obres del metro. Va avisar un veí que recordava com s'havia construït l'edifici.
Els tècnics de la conselleria de Política Territorial i Obres Públiques van intentar tranquil·litzar els veïns explicant els passos tècnics que s'han fet i els que se seguiran a partir d'ara. Però no van evitar que unes quantes intervencions escalfessin els ànims de la sala. El fantasma del Carmel va planar sobre la reunió i en algun moment es va manifestar obertament en les intervencions dels veïns. N'hi que van renyar els tècnics pel que va passar llavors i van manifestar la por que es repetixi a les seves cases l'accident de l'any passat.
El que no hi ajudava gens és el fet que la direcció de les obres no conegués la situació de l'edifici fins que un veí els va alertar. Als plànols que havia facilitat l'Ajuntament de Barcelona no constaven aquells fonaments tan profunds i el túnel, que passa a 30 metres sota terra, els hauria danyat en cas de passar-hi per sota. Un veí que recordava com s'havia construït el bloc, fa uns trenta anys, va advertir que els plànols de l'edifici no es corresponen amb la realitat, ja que va tenir una construcció accidentada: la constructora inicial va fer fallida i l'obra la va continuar una altra empresa, que va aplicar-hi un altre mètode constructiu, amb pivots de gran profunditat com a fonaments. Però als plànols oficials en poder de l'Ajuntament no van quedar registrats, segons va explicar el tècnic de Projectes del Departament de Política Territorial, Jordi Jubany.
Això va passar a mitjan octubre i des de llavors la tuneladora està aturada. La màquina venia del Bon Pastor i s'ha quedat aturada al subsòl a l'altura del carrer Sant Adrià i les vies del tren, a 250 metres del bloc afectat. No s'engegarà de nou fins que s'acabi d'estudiar amb georadar els fonaments del subsòl d'aquell edifici i dels altres de Projectes del Departament de Política Territorial, Jordi Jubany.
Això va passar a mitjan octubre i des de llavors la tuneladora està aturada. La màquina venia del Bon Pastor i s'ha quedat aturada al subsòl a l'altura del carrer Sant Adrià i les vies del tren, a 250 metres del bloc afectat. No s'engegarà de nou fins que s'acabi d'estudiar amb georadar els fonaments del subsòl d'aquell edifici i dels altres de la zona. Jubany va avançar que la solució podria ser fer passar el túnel a més profunditat en aquell tram.
Posted: Saturday 12/11/2005 20:53
by wefer
De l'AVUI:
---------------------------------
Un jutjat de Santa Coloma investigarà si les obres de la línia 9 esquerden uns edificis
Admesa a tràmit la querella signada per 46 famílies
Els afectats demanen que s'aturin les explosions
Alguns pisos ja s'estan arreglant
Mar Martínez
Dues de les cinc comunitats de veïns que viuen a tocar de la línia 9 del metro al barri de Singuerlín han interposat una denúncia contra l'administració que ha estat admesa a tràmit pel jutjat número 5 de Santa Coloma. El document el signen els residents dels blocs 62 i 66 del passatge Salvatella, alertats per les fissures que apareixen a les seves parets i per la por que els immobles pateixin danys a les estructures.
La querella criminal s'interposa per un presumpte delicte continuat de danys imprudents. Una imprudència que, segons l'advocat, José Antonio Forner, "és motivada per no haver tingut en consideració l'antiguitat dels edificis, de quaranta anys". Forner argumenta que els edificis d'aquest passatge, a tres o quatre metres del pou de l'estació, tenen una disposició constructiva senzilla i que estan assentats en un terreny de sauló "que no pot suportar el continu, o compulsiu, sacseig derivat de les excavacions i explosions que es produeixen des de fa tres anys". Forner ha demanat que s'aturin les obres i les explosions, però l'hi ha estat denegat.
Copes que es mouen
Antonio García, un veí del 66 del passatge Salvatella, explica que aquesta mateixa setmana ha tingut lloc una nova detonació: "Es mouen les copes de dins el moble bar". García afirma que té fissures al menjador, al sostre i a terra, algunes d'un centímetre de gruix. La seva és una de les quaranta-sis famílies que han denunciat el govern, l'empresa gestora pública GISA i la unió temporal d'empreses que construeixen el pou de l'estació.
García assegura que desconeix que unes escales més enllà, al número 60, la Generalitat hagi començat a arranjar els desperfectes en un dels baixos. Explica que a ell ningú no n'hi ha dit res.
Fonts del departament de Política Territorial i Obres Públiques (PTOP) expliquen que primer s'arranjaran les fissures del bloc 60 del passatge Salvatella i que abans que acabi l'any es farà el mateix als blocs 64, 58 i 62 respectivament. Els veïns del número 66 hauran d'esperar fins a l'any vinent. La Generalitat ha rebut 94 queixes per les obres al Singuerlín, de les quals, segons el govern, 87 responen a les obres del metro, dues no i cinc són d'origen dubtós, de manera que se'n farà un nou informe.
Des del PTOP afirmen "que en cap cas hi ha el perill que la casa caigui o tingui danys estructurals" per les obres del metro.
Posted: Thursday 17/11/2005 20:29
by Carlos L'H
Las obras de la futura L9 empiezan hoy la construcción de las estaciones de Foc Cisell y Foneria. Durante dos años las obras harán desviar el tráfico del paseo de la Zona Franca hacia la calle Energía paralela ha esta. Una vez acabadas estas obras se trasladrán a L´Hospialet para hacer las estaciones de Ildefons Cerdà y Provençana.
Posted: Friday 18/11/2005 9:39
by Danzig
Carlos L´H wrote:Las obras de la futura L9 empiezan hoy la construcción de las estaciones de Foc Cisell y Foneria. Durante dos años las obras harán desviar el tráfico del paseo de la Zona Franca hacia la calle Energía paralela ha esta. Una vez acabadas estas obras se trasladrán a L´Hospialet para hacer las estaciones de Ildefons Cerdà y Provençana.
la estación de Provençana ya tiene su letrero puesto, o sea que no creo que tarden demasiado en empezar las obras.
Posted: Friday 18/11/2005 10:58
by sequera
porten gairebé 2 anys treballant en el pou on es bifurcarà la L9 y L10, en la cantonada dels carrers Aprestadora y Fortuna de l'Hospitalet.
(molt a prop per on passaven el autobusos del servei alternatiu de FGC l'estiu passat)
I no hi ha cap cartell.
Posted: Saturday 19/11/2005 16:10
by wefer
De La Vanguardia:
--------------------------
La L9 evitará el centro de El Prat y tendrá 3 paradas en el aeropuerto
El bucle del AVE al aeropuerto tendrá 11,9 kilómetros, de los que casi la mitad irán en paralelo al metro y cercanías
F. PEIRÓN / Ó. MUÑOZ - 19/11/2005
BARCELONA
Nuevos cambios de trazado en la línea 9 del metro. Esta nueva infraestructura modificará su paso por el interior del casco urbano de El Prat y por el aeropuerto. Así lo planea la Generalitat, que quiere, en el primer caso, evitar una zona densamente poblada que se asienta sobre un terreno poco estable; y en el segundo, dar mejor servicio a las instalaciones del aeropuerto - se abrirá una tercera estación en el recinto- y adaptarse mejor a las otras actuaciones ferroviarias previstas en la zona, como el tren convencional y, sobre todo, la irrupción de la alta velocidad en las instalaciones aeroportuarias.
Cuando en julio del 2003 las administraciones pactaron la llegada del AVE a Barcelona, uno de los acuerdos consistió en convertir la actual estación ferroviaria de El Prat en un gran intercambiador en el que confluirían trenes de alta velocidad y convencionales y las líneas 1 y 9 del metro. Pero el plan director de infraestructuras (PDI), aprobado un año antes, preveía que ésta última línea no pasase por este punto y atravesara el centro de la población. De acuerdo con el PDI se adjudicaron las obras, que aún no han comenzado en este tramo, a la espera del nuevo proyecto. Para conectar con la estación de Renfe, se dibujó un nuevo trazado en forma de curva. Pero los estudios posteriores realizados por la Conselleria de Política Territorial i Obres Públiques han concluido que esta última propuesta es irrealizable. No se puede abrir un túnel en la zona porque hay demasiadas viviendas que se asientan pocos metros por encima del acuífero del Llobregat.
La solución supone hacer discurrir la L9 por áreas menos habitadas y, en la medida de lo posible, evitar las casas. El resultado es una curva mayor - de dos kilómetros de longitud- que la ideada tras el acuerdo del 2003, y que aprovecha la trama de calles, zonas industriales y terrenos no urbanizados, al otro lado de las vías del tren y de la autovía de Castelldefels. Además de incluir la nueva parada de El Prat-Estació, se varía la ubicación de una de las ya previstas, la de Verge de Montserrat. Tampoco se descarta la apertura de otra cerca del centro comercial que hay junto a la autovía.
El segundo cambio de trazado de la L9 en El Prat también tiene que ver con la alta velocidad. El trazado inicial bajaba en línea recta, por debajo de las terminales, tanto la actual como la nueva, y cruzaba las pistas de aterrizaje. Esta infraestructura suponía construir un túnel en paralelo al que Fomento tiene previsto para los trenes de cercanías. Fuentes de la conselleria indicaron que, aprovechando que han de hacer la modificación antes explicada - y siempre con el beneplácito tanto del ministerio como de AENA, el ente gestor de los aeropuertos- el planteamiento puesto ahora sobre la mesa supone desviar la L9 en horizontal, bordeando el campo de aviación. Esto facilitará que a las paradas en ambas terminales se sume otra en la zona de carga de mercancías, un servicio muy demandado por los trabajadores y por los responsables del aeropuerto.
Esta modificación hace que resulte mucho más fácil la construcción del bucle en el trazado de alta velocidad. Esto permitirá la llegada del AVE al aeropuerto, que tendrá una estación en la terminal nueva, como ya anunció el conseller Joaquim Nadal el pasado miércoles en el Parlament. Con este diseño, bien visto por Madrid, no es necesario construir una bifurcación exclusiva para el tren veloz. El bucle existirá, pero se apoyará en parte en los túneles del metro y de cercanías. Esta variante del ramal principal del AVE tendrá una longitud de 11,9 kilómetros, de los que casi la mitad discurrirá en paralelo a los otros dos servicios citados. La conselleria tiene el convencimiento de que Fomento asumirá el coste del resto de la bifurcación, que incluirá una conexión con la línea del arco mediterráneo.
Posted: Saturday 19/11/2005 16:31
by sequera
de la vanguardia
Posted: Saturday 19/11/2005 16:51
by metrobaix
Posted: Saturday 19/11/2005 17:14
by Vox
Ja de pas que posin una parada a cada mostrador de facturació i que cada mostrador tingui accés a 250 bucles diferents.
Començo a veure absurd portar el metro cap allà amb tantes voltes, sobre todo si es fa amb tantes voltes, si amb les rodalies estarem en 10mins o un pel més a Sants, no?
I lo de la LAV ja es acollonant. Sagrera, Sants, Prat i despres de 78 hores podrem arrivar a Madrid XD
Vox
Posted: Saturday 03/12/2005 19:48
by wefer
De El Periódico de Catalunya:
-------------------------------------
Mor un treballador en les obres de la L-9 del metro
XAVIER ADELL
L'HOSPITALET
Un empleat de l'empresa JRC 36 que treballava en les obres de la Línia 9 del metro va morir ahir al caure d'una bastida des d'una altura d'uns set metres. L'accident va tenir lloc al túnel que enllaça el carrer d'Amadeu Torner i el recinte firal de la Gran Via, a l'Hospitalet.
Amb aquesta víctima, ja són tres les vides que han segat les obres de la futura línia del suburbà. Els anteriors accidents mortals es van produir a Badalona i Santa Coloma de Gramenet.
Segons Lorenzo Hervás, portaveu de CCOO, la mort del treballador es va deure al fet que la bastida "no complia les pertinents mesures de seguretat". Hervás va atribuir el sinistre al fet que tot el personal que treballa a la Línia 9 "està subcontractat" i que els adjudicataris de les obres --FCC, Copisa i Comapa-- "no destinen els suficients recursos a prevenció". Per contra, l'inspector de Treball que va anar al lloc no hi va apreciar irregularitats i no va paralitzar l'obra.
Posted: Sunday 11/12/2005 19:52
by wefer
De El Punt:
-------------------------------
Un altre tràmit administratiu endarrereix més encara les obres de la línia 9 del metro
L. RAHOLA. Barcelona
Els canvis que s'han de fer en el traçat de la línia 9 a Sant Andreu, per culpa d'uns fonaments que són més profunds del que preveia el projecte, obligaran a endarrerir uns mesos més les obres. I no només per raons tècniques -s'ha de decidir com esquivar l'edifici- sinó també administratives. El govern traurà a informació pública la modificació del traçat d'aquesta línia per Sant Andreu.
Si la tuneladora ja fa prop de dos mesos que està parada per aquest imprevist, el tràmit administratiu implica, com a mínim, un parell de mesos més. Primer, els experts hauran de decidir el nou traçat i després aquest haurà d'estar a exposició pública durant trenta dies perquè els veïns o possibles afectats hi presentin al·legacions. Un cop resoltes, la tuneladora podrà continuar el seu camí.
Tot i que la modificació, per esquivar els fonaments de l'edifici serà probablement menor, des de l'accident del Carmel el govern va amb peus de plom en tot el que té a veure amb projectes de construcció de túnels. Primer, va encarregar una auditoria per a tota la línia 9 que ha obligat a fer diverses modificacions. Després, tots els canvis passen pels tràmits d'informació. Una de les principals deficiències que va revelar la comissió d'investigació del Carmel era, precisament, que els canvis que s'introduïen, sovint sobre la marxa, en els projectes no passaven pels tràmits d'informació pública.
Posted: Thursday 19/01/2006 11:15
by wefer
De El Punt:
-----------------------------------------
Injecten ciment en un carrer de l'Hospitalet per reforçar el terreny pel túnel de la L9
EL PUNT. Barcelona
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha començat els treballs de reforç del terreny al carrer de Pedrosa A, a l'Hospital de Llobregat, en un tram per on s'ha de fer el túnel de la L9 que unirà la Fira Gran Via 2 i l'aeroport. Es tracta d'una zona per on després passarà la tuneladora del metro, i que ara s'està reforçant injectant ciment i aigua a pressió al subsòl. El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha explicat que «amb aquesta mesura s'aconsegueix una millora de la solidesa, impermeabilitat i cohesió del terreny», i així es «garanteix la seguretat del procés de tunelació». Aquest mateix sistema ja s'ha utilitzat en altres trams de la L9. Aquestes obres de reforç del terreny van obligar a tallar ahir el carrer de Pedrosa A de l'Hospitalet de Llobregat, en el tram entre els carrers Botànica i Indústria. El tall de trànsit es mantindrà durant sis mesos, que és el termini previst per aquestes obres. S'han suprimit els dos carrils de pujada, cap a la Gran Via, mentre que els dos carrils de baixada s'han habilitat, un en cada sentit. Pel que fa a la construcció de la L9, s'està acabant de muntar la nova tuneladora que construirà bona part del túnel entre la Fira i l'aeroport. La tuneladora començarà a perforar des de l'estació de la Fira -on és ara- fins al parc logístic. Posteriorment, es desmuntarà i anirà a l'estació Mas Blau, al Prat de Llobregat, des d'on farà el tram cap a Barcelona. D'altra banda, el Departament de Política Territorial preveu que el 28 de gener es podrà tornar a obrir totalment al trànsit el carrer de la Botànica, que està tallat a l'altura del carrer de Pedrosa, també per obres de la futura línia 9.
Seguiment de les obres l'ampliació de la L2 fins l'aeroport
Posted: Wednesday 16/01/2008 22:26
by metring
Del 20 minutos:
L’ampliació de la L2 del Metro passarà sota edificis amb aluminosi
* Política Territorial els té detectats i farà inspeccions abans de les obres.
* El traçat travessa el subsòl de tres palaus i el Poble Espanyol de Montjuïc.
Les obres d’ampliació de la L2 de metro passaran sota edificis amb aluminosi, tal com reflecteix el traçat en exposició pública. La Generalitat va reconèixer dilluns a 20 minutos aquest extrem, però garanteix la seguretat de totes les finques, des del Poble Sec fins a Fira 2 i l’aeroport.
La línia foradarà la muntanya de Montjuïc, passant sota tres palaus i el Poble Espanyol. Els veïns alerten de l’existència de cases amb «una cimentació mínima» en el recorregut.
Veïns de Poble Sec, emparats per diverses entitats veïnals, alerten que «s’han fet poques inspeccions»
Política Territorial i Obres Públiques sosté que dotarà de totes les mesures de seguretat els treballs. I manté que «si hi ha pisos amb aluminosi i estan habitats és que se n’han reparat els desperfectes».
Veïns de Poble Sec, emparats per diverses entitats veïnals, alerten que «s’han fet poques inspeccions», explica Carles Burgés, president de l’AVV La França. A més, asseguren estar dolguts amb el districte per no haver-los informat.
La Generalitat, no obstant, assegura que s’ha reunit quatre vegades amb els veïns, com prova el fet que «els plànols de què disposen han sortit del departament».
El Govern dubta que encara hi hagi vivendes amb dos metres de fonament, com afirmen els veïns, però també es compromet a inspeccionar i prendre tot tipus de mesures per evitar un nou incident com el de la L5 al Carmel.
15,5 milions de viatgers
El tram més delicat, d’uns 2,6 km, segons l’estudi, es construirà amb una màquina tuneladora: 1,9 km es faran amb pantalles i 0,3 km amb excavació en mina. La L2 donarà servei a més de 15,5 milions de viatgers l’any. Els veïns també alerten que passarà sota el Palau d’Esports, el d’Alfons XIII, el de Victòria Eugènia i afectarà el Poble Espanyol.
El primer tram de perllongació de la L2 serà Sant Antoni–Fira 2 amb l’aeroport. Les cinc estacions en 5 km de recorregut són Poble Sec (que enllaçarà amb la L3), Fira, MNAC, INEFC, Foc Cisell i Fira 2 (connectades a L9).
Inici del projecte
La Generalitat va presentar l’estudi de perllongació el gener del 2005 amb una in-versió de 414 milions. L’aca-bament de les obres es preveia llavors pel 2012, però segons els veïns «porten quatre anys de retard».