Page 1 of 2
Productes "il·legals" contra radars
Posted: Wednesday 23/01/2008 11:17
by wefer
L'altre dia, tot passejant, em vaig adonar que a l'aparador d'una botiga anomenada "La botiga de l'espia", hi exposaven una matrícula de cotxe al costat d'un esprai.
Doncs bé, com podeu deduïr, aquest esprai s'utilitza perquè, una vegada aplicat sobre les matrícules, no apareixen els caràcters a les fotos dels radars. A més, un rètol al costat especificava "No deja rastro de su aplicación".
L'aplicació d'aquest esprai entenc que és il·legal, si funciona, i una estafa si no ho fa.
Aleshores... com es permet que es vengui en botigues en ple centre de Barcelona i a sobre ho exposin impunement als seus aparadors?
Re: Venda de productes "il·legals" contra radars
Posted: Wednesday 23/01/2008 14:45
by orique
Com molt bé dius, el què és il·legal és aplicar l'esprai, però no pas vendre'l... en tot cas, s'hauria de veure quina és la publicitat que se'n fa i si aquesta és lícita. Per analogia: vendre una pistola és legal, però no és massa correcte anunciar-la amb "carregui's a qui vulgui quan vulgui", no sé si m'explico.
Editat per corregir faltes gramaticals... avui estic espès
Re: Productes "il·legals" contra radars
Posted: Tuesday 18/03/2008 9:42
by wefer
http://www.20minutos.es/
-------------------------------
Los Mossos incorporan un dispositivo para detectar el uso de inhibidores de radares
EUROPA PRESS. 17.03.2008
* Ya lo usan la Ertzaintza y la Policía Foral de Navarra.
* Se instalarán 35 radares fijos en las carreteras catalanas.
Los Mossos d'Esquadra incorporarán en sus vehículos un dispositivo que permite localizar el uso de detectores e inhibidores de frecuencia de los radares de control de velocidad en las carreteras. Según han informado los Mossos d'Esquadra, el Servei Català de Trànsit (SCT) y la Policía catalana han iniciado el proceso de compra de este tipo de aparatos, que ya utilizan la Ertzaintza y la Policía Foral de Navarra.
El director del SCT, Josep Pérez Moya, dijo que este tipo de instrumentos son utilizados para localizar a "aquellas personas con predisposición a una conducta temeraria, a vulnerar sistemáticamente los límites de velocidad". "Formarían parte de la estrategia de controlar y perseguir a este tipo de infractor", añadió.
Según explicó Pérez Moya, el SCT tiene previsto instalar a lo largo de este año 35 radares fijos en las carreteras catalanas, con lo que a finales de año ya habrá instalados 125. Por el momento, aún no han sido colocados porque se está "en la fase de tramitación administrativa".
Trànsit también tiene previsto instalar un sistema que mide la velocidad media en un tramo concreto de vía, para garantizar que se cumple en un tramo "tan sagrado, desde el punto de vista de la seguridad, como es un túnel". El sistema incorpora un lector de matrícula a la entrada y a la salida del tramo, que facilita el cálculo de la velocidad media, y un panel luminoso que informa al infractor al salir de la velocidad que llevaba.
Re: Venda de productes "il·legals" contra radars
Posted: Tuesday 18/03/2008 9:47
by josep_serre
orique wrote:Com molt bé dius, el què és il·legal és aplicar l'esprai, però no pas vendre'l... en tot cas, s'hauria de veure quina és la publicitat que se'n fa i si aquesta és lícita. Per analogia: vendre una pistola és legal, però no és massa correcte anunciar-la amb "carregui's a qui vulgui quan vulgui", no sé si m'explico.
Editat per corregir faltes gramaticals... avui estic espès
Vendre una pistola no és legal, és a dir si tu vas a una botiga d'armes i no tens els corresponents permisos t'han de negar la venda d'aquests articles.
De tota manera en cas d'aquests esprais probablement tindran alguna altra utilitat apart del seu ús il·legal, de tota manera la publicitat que es fa de l'article del que estem parlant és clarament il·legal doncs es fa per encobrir un acte delictiu.
Re: Productes "il·legals" contra radars
Posted: Tuesday 18/03/2008 14:39
by orique
De moment no hi ha "Carnet de grafiter"...
Carnets
Posted: Tuesday 18/03/2008 16:18
by Guigui
orique wrote:De moment no hi ha "Carnet de grafiter"...
En canvi, sí que hi ha el de fotògraf... conceptualment, molt semblant a la creu groga de sis puntes que els nazis obligaven a dur als jueus.
Re: Productes "il·legals" contra radars
Posted: Tuesday 18/03/2008 18:35
by Santfeliuenc
Hola,
Completamente de acuerdo en que lo legal es legal y lo ilegal es ilegal. Todo esto está muy bien y las normas y la Ley hay que respetarlas.
Hasta aquí de acuerdo, pero... ¿es legal todo este afán recaudador? ¿realmente soluciona algo la implantación masiva de radares por todas las vías? ¿es solución multar e ir recaudando dinero a mansalva a base de 300 € por aquí y 400 € por allá? ¿eso soluciona algo?
Y lo mejor de todo es que parece que las autoridades solamente saben colocar radares y este tipo de medios en las autopistas y autovías, cuando estas vías lo único que tienen es que son aquellas a las que se circula a mayor velocidad por sus características pero nada más. De hecho son las vías más seguras. Los mayores índices de accidentabilidad se dan en vías de doble sentido pero un único carril, tanto urbanas como interurbanas y en el interior de las ciudades. En vías interurbanas los accidentes más graves y que producen más muertos se producen en cambios de rasante, curvas sin visibilidad, adelantamientos indebidos... pero ojo, esto es en vías de un solo carril y de doble sentido, nunca en autopistas y autovías. Y es mucho más grave y peligroso ir por una calle de Barcelona a 100 km/h que no el ir por autovía o autopista a 140 km/h. Esto es algo evidente y que la Ley dirá lo que quiera pero la experiencia demuestra que es así.
En una autopista o autovía lo grave es cómo tienen las administraciones el estado de la vía. Los socavones, las curvas, radios de giro y los baches que observamos en la A-2, por ejemplo, entre Martorell e Igualada, son terribles, el dinero debería invertirse a partes iguales en radares y en arreglar los desperfectos que se producen en el firme. Es tremendo el tener que ir por según qué vías y tener que soportar el lamentable estado de las mismas. En esta autovía referida, la A-2, y nada más salir del túnel del Telègraf bajo la AP-2/AP-7 a la altura de Martorell y en dirección Lleida, hay unos baches en los que tiembla todo el vehículo en las juntas de los puentes, ¿es de recibo? y si sigues más adelante el estado del firme es pésimo, cochambroso, demencial...
De acuerdo en que yo no he de ir a 140 km/h por esos lugares, pero es que la propia vía es de construcción defectuosa y eso también ha de tenerse en cuenta y ha de arreglarse. Cada día que eso se mantuviese así debería suponer una cuantiosa multa para las autoridades competentes. En las autopistas se paga peaje, de acuerdo, pero bien que se las obliga a mantener la vía en óptimas condiciones a las concesionarias, ¿por qué en las autovías no pasa lo mismo? la A-2 es cochambrosa en muchos tramos, pasan camiones a mansalva para ahorrarse los peajes y destrozan el firme a cada rodadura que hacen, ¿por qué no se coloca un peaje para estos vehículos destinado al mantenimiento y se mantiene la vía? ¿por qué los únicos esfuerzos e ímpetu se coloca en recaudar en base a multas a los conductores mediante radares?
Saludos,
Sergio
Re: Productes "il·legals" contra radars
Posted: Wednesday 19/03/2008 9:34
by wefer
Santfeliuenc wrote:Y lo mejor de todo es que parece que las autoridades solamente saben colocar radares y este tipo de medios en las autopistas y autovías, cuando estas vías lo único que tienen es que son aquellas a las que se circula a mayor velocidad por sus características pero nada más.
Efectivament, es posa l'accent en multar els cotxes que circulen entre 120 i 160 Km/h per autopista/autovia, quan en cap cas la majoria dels accidents es produeixen en aquestes vies ni per aquestes persones. Els accidents més greus es produeixen en les carreteres de doble sentit per xocs frontals, i són provocats no pels excessos de velocitat sinó pels avançaments imprudents i per les badades... i en això no s'hi incideix.
És clar, en comptes de convertir les vies principals en carreteres de dues calçades diferenciades i sense enllaços a nivell, és molt més fàcil i barat posar radars perquè et cacin a la "perillosíssima" velocitat de 130 Km/h... curiosament legal a molts altres països amb menys accidents que el nostre. No dic que no s'hagi de multar el que supera els 120 Km/h en uns pocs Km/h, però està clar que això no és una prioritat en la seguretat del trànsit.
Repeteixo el que ja he dit moltes vegades: circulant a 120 Km/h per una autopista amb calçades separades, el pitjor que et pot passar és que xoquis amb un altre cotxe parat al mig de la via. Resultat: un xoc a 120 Km/h.
Si vas per una via de doble sentit a 100 Km/h, el pitjor que et pot passar és xocar frontalment a 100 Km/h contra el que ve de cara a la mateixa velocitat. Resultat: un xoc a 200 Km/h.
Per tant, podem dir que és similar la perillositat de circular a 100 Km/h per una via de doble sentit (cosa totalment legal) que circular a 200 Km/h per una autopista (cosa per la qual et poden arribar a posar a la presó). Això no té cap ni peus i demostra que les normes es fan de manera ilògica, només "de cara a la galeria".
I de les autopistes limitades a 80, ja ni en parlem
ja que no és una mesura justificable per seguretat (circular a 100 o 120 no representa cap perill en una via en condicions) ni tampoc per qüestions mediambientals (la contaminació es produeix per l'excés de cotxes, no pas perquè corrin massa).
Re: Productes "il·legals" contra radars
Posted: Wednesday 19/03/2008 18:57
by Santfeliuenc
Hola,
Correcto, pero como aquí el afán, los esfuerzos y el ímpetu se pone en recaudar, recaudar y recaudar, pues lo único que se hace es poner radares en las vías rápidas obviando las vías de doble sentido, que son las preocupantes de verdad.
Estas vacaciones han dicho que sacaban a la carretera hasta 500 coches con radares móviles instalados en su interior. ¿Qué finalidad tiene eso? ¿la seguridad? ¿el medio ambiente? por favoooor, no insultemos la inteligencia de nadie, eso es para recaudar y nada más que para recaudar, punto. Si en unas vías que de por sí ya van a estar saturadas vas y metes 500 coches más dando vueltas sin sentido y con el único fin de multar, parar a los vehículos en el arcén e informarles de que han sido multados por exceso de velocidad, lo que se hace es saturar más las vías, provocar mayor inseguridad ya que parar a alguien en un arcén no es nada seguro, ni siquiera para informarle de nada relativo al tráfico y el único objetivo con el que esto se lleva a cabo es el de multar.
Y luego en el artículo ese en el que se habla de los Mossos... van y dicen que sospechan de los vehículos que frenan antes de un radar porque igual tienen un detector ilegal en su interior.
Pero hombre por favor, no sean Uds. estúpidos, antes de un radar o de un panel informativo que curiosamente siempre están apagados y no informan de nada... lo único que pasa es que está ahí para esconder un radar en su parte posterior... antes de instalaciones como esas, TODOS, pero TODOS los vehículos frenan porque intuyen o saben que ahí hay un radar y cuesta mucho ganar el dinero trabajando como para que por todo el morro te multen con 300 ó 400 € y los consiguientes puntos simplemente porque igual vas por un tramo de 4 carriles de autovía completamente vacíos a según qué horas de tráfico y en lugar de ir a 80, vas a 100 km/h. ¿Frenan los coches? pues claro que frenan, ¿qué pasa? ¿que les ******* que frenen o qué? pues claro que les *******, y les ******* porque el objetivo es multarlos a todos no porque se preocupen por su seguridad.
Si se preocupasen por mi seguridad toda esta panda de cuatreros, la A-2 no estaría en el lamentable estado en el que está, el firme estaría impecable como lo está el de las autopistas de peaje, no habría saltos ni baches en el camino y los coches no irían botando por la carretera y dando tumbos por los desperfectos producidos. Si se preocupasen de verdad, quienes pagarían más por usar la ruta y las carreteras serían quienes más la destrozan y contaminan, es decir, los camiones y vehículos pesados y los todoterrenos que no han pisado una montaña en su vida y que solamente se los compran los ostentosos para llevar un buen tanque intimidador por la ciudad y que nadie se les acerque. Esos son quienes han de pagar en impuestos y en peajes. Y las vías hay que mantenerlas, no dejarlas con socavones que no se arreglan en una década y que ahí siguen.
¿Miran por la seguridad? ¿y qué hacen todos esos volquetes y camiones que salen de las obras con el portón de atrás mal cerrado, sin trincar y perdiendo polvo, arenilla y chinas por todos lados? ¿acaso es seguro pasar al lado de una de estas bestias pardas que van lanzándote literalmente piedrecitas que te pueden romper el cristal en cualquier momento? porque las llevan enganchadas en el dibujo de las ruedas y salen despedidas de verdad, lo mismo que la arenilla y la polvareda que van lanzando a la carretera por tener mal cerrado el portón de atrás del camión. ¿Qué pasa, eso no se vigila? pues eso es muy peligroso porque si un bicharraco de estos sale a autovía y va llenándola de basura de esta, los que vengan detrás pueden sufrir un percance muy importante, ¿eso no preocupa? ¿preocupa más multar a alguien que en una recta inmensa de 3 carriles por cada lado va a 140 km/h y no a 120 km/h?
Pues Sres. así nos luce el pelo y van a seguir habiendo accidentes. NO es lógico ir a 80, no ahorra nada, no reduce la contaminación y no es lógico ir a 120 si se puede ir a 140. Otra cosa es ya ir a 200, de acuerdo, no diré nada, ¿pero a 140 ó a 130 de camino a Valencia o de Zaragoza según el tramo? venga ya hombre, es ridículo. Y luego esos mismos Mossos van atropellando a la gente y a los motoristas en nuestras ciudades porque no miran ni por dónde van y por ir echando hostias a algo tan "grave" como una manifestación donde hay 4 gatos protestando por una chorradilla... y van y matan a un motorista por no mirar. Y si te pillan por ahí y les apetece, no habiendo hecho nada, te llevan a Les Corts y te dan una mano de hostias que te dejan allí tumbao y lleno de moratones. Eso sí, no te subas a los FGC o a RENFE porque a los gamberros que de verdad pegan patadas a la gente, a los que agreden, a los que hacen pintadas y a los que destrozan todo... a esos no hay narices a cogerlos ni a hacerles nada. A esos no. Y a esos no porque tenemos a todos los efectivos poniendo multas al que no vaya a 80 cuando entra o sale de BCN.
Esto es que solo pasa aquí, a cualquiera que se le diga de fuera, no se lo cree.
Saludos,
Sergio
Re: Productes "il·legals" contra radars
Posted: Sunday 18/05/2008 9:59
by awe
Voleu dir que en els trams limitats a 120 posen multes per anar entre 120 i 140 km·h?
Re: Productes "il·legals" contra radars
Posted: Sunday 18/05/2008 11:55
by megapauer
awe wrote:Voleu dir que en els trams limitats a 120 posen multes per anar entre 120 i 140 km·h?
Fa any i mig van reduïr el marge a 10 km/h o 10%, per tant, a 133 km/h ja multen i crec que treuen 2 punts.
Re: Productes "il·legals" contra radars
Posted: Sunday 18/05/2008 12:34
by orique
2 punts és a partir de 141 km/h (inclòs)
Es dispara l'ús d'inhibidors de radars
Posted: Sunday 27/09/2009 17:31
by Guigui
http://paper.avui.cat/article/societat/ ... idors.html
Es dispara la utilització d'inhibidors de radar
| Els Mossos detecten un augment de la presència d'aquests aparells en cotxes de gamma alta | En un control de dues hores arriben a enxampar 40 vehicles
Quim Torrent
AVUI
Cada vegada són més els cotxes que surten del concessionari amb un inhibidor de radar instal·lat. La divisió de trànsit dels Mossos d'Esquadra ha detectat un augment notable en l'ús d'aquests aparells que fan indetectable els vehicles quan passen davant dels radars a una velocitat superior a la permesa. Són sobretot vehicles de gamma alta que ja surten del concessionari amb l'aparell instal·lat.
Des de fa aproximadament un any, els Mossos disposen d'una unitat DDR, una espècie de radar modificat que, precisament, detecta els inhibidors de radar. Els resultats de les captacions d'aquest nou aparell han estat sorprenents per la gran quantitat de conductors que utilitzaven aquests dispositius. Tot i que Trànsit no disposa del total de dades anuals, el cap de la divisió de trànsit dels Mossos d'Esquadra, Sergi Pla, explica que en els controls que s'han fet fins ara s'han arribat a detectar 40 vehicles en poc més de dues hores. "Això és moltíssim", explica Pla.
La majoria de controls d'aquest tipus es fan als peatges de les autopistes, on els agents tenen espai per revisar els cotxes. "Moltes vegades ni el mateix conductor sap on està instal·lada l'antena emissora de l'aparell", explica Pla. Aquest desconeixement del conductor obliga els Mossos a revisar els vehicles sospitosos, un procés que pot arribar a ser llarg, "perquè els posen als llocs més insospitats", detalla Pla. Aquesta dificultat per trobar-los, juntament amb el desconeixement de la normativa sobre aquests aparells, provoquen situacions curioses en aquest tipus de controls. Per intentar evitar la multa, hi ha conductors que opten per arrencar l'aparell davant dels Mossos o d'altres que expliquen que al concessionari els van assegurar que era legal.
Els efectes de la crisi
Precisament, el fet que els concessionaris no tinguin cap escrúpol a l'hora d'instal·lar aquest tipus d'aparells és un dels fets que més preocupen Trànsit. "La crisi ha fet augmentar la competència entre les marques de gamma alta i ara pràcticament totes instal·len aquest tipus d'aparells", constata Pla. Així, és habitual veure com els Mercedes, Porsche o BMW cauen com mosques en aquest tipus de controls.
No tots els conductors utilitzen la via dels concessionaris oficials per adquirir aquests aparells. L'altra via és internet. Hi ha nombroses pàgines a la xarxa que ofereixen aquest tipus de productes i indiquen els tallers on es munten. La tercera via és un clàssic: un viatge a Andorra, on l'accés a aquest tipus de material és més fàcil.
Aquestes dues últimes vies són utilitzades pels conductors amb menys poder adquisitiu per comprar els inhibidors. La compra per internet, però, és molt menys segura, ja que la tecnologia de molts dels aparells que circulen per la xarxa ja ha quedat obsoleta o només serveix per a alguns tipus de radars.
Notícia publicada al diari AVUI, pàgina 32. Diumenge, 27 de setembre del 2009
Re: Productes "il·legals" contra radars
Posted: Sunday 04/10/2009 20:39
by lauria1226
Realment, això de la velocitat es un concepte relatiu, al meu modest entendre, perque depèn de més factors que no sembla. Per tant les, administracions arriba un moment en que s'han de decidir per standaritzar el tema i fixar uns punts mínims per a tots, ens agradi o no. És condició humana que quan hi ha una norma o llei, sempre hi haurà qui trobarà la manera de saltar-la impunement, és allò de "Feta la llei, feta la trampa". És una carrera en el temps i en l'enginy. Uns estiren dels altres, com si diguessim es retroalimenten: Uns fan les normes, altres les salten, després cerquen la manera d'enxampar-los i aquests la d'escapolir-se, i així fins a l'infinit
Qüestió cultural
Posted: Sunday 04/10/2009 21:33
by Guigui
Però enmig de tot això, hi ha països on si no et saltes la norma, gairebé ets un "marieta"; en canvi, en d'altres és la norma. Per tant, no es tracta d'iniciar una cursa desenfrenada, sinó d'assolir un canvi de cultura.
Re: Productes "il·legals" contra radars
Posted: Monday 05/10/2009 8:33
by El LLOP
repescant el primer post, el que fa aquest esprai és reflexar la llum del flash del radar i d'aquesta manera no es veuen els caràcters de la matrícula. Si ho voleu provar, la laca del cabell de les dones fa el mateix efecte. Això sí, si el mosso toca la matrícula, se li quedarà enganxat el guant. L'invent només serveix pels radars fixos. Aquest truc és més vell que l'anar a peu.
Re: Qüestió cultural
Posted: Monday 05/10/2009 9:12
by lauria1226
Guigui wrote:Però enmig de tot això, hi ha països on si no et saltes la norma, gairebé ets un "marieta"; en canvi, en d'altres és la norma. Per tant, no es tracta d'iniciar una cursa desenfrenada, sinó d'assolir un canvi de cultura.
Totalment d'acord, però pel que fa aqui jo no soc optimista perquè no s'ha assolit el nivell de considerar el pais com un objectiu de tots, no som ciutadans sinó subdits i la parcel.la privada d'un grapat de cacics ignorants i cobdiciosos no pot ésser mai un país ni molt menys una nació. Els que estan al govern, poden dir-se socialistes, poden dir que governen i fins i tot poden gastar quantitats industrials d'arrogància però no son res més que Lacais, entreguistes i claudicants davant dels poders reals o fàctics. L'alternativa, tampoc és que sigui millor.
Es la cultura del ¡Sàlva't si pots!. Sense tecnologia pròpia hem d'anar a remolc del que d'altres facin i sempre hem de buscar qui ens faci de bò (Vulgarment un endoll), ja siguin els americans, els alemanys, els japonesos o els marcians, però sempre subdits, mai ciutadans. És normal doncs, que la "Picaresca" sigui la norma i des de fa segles. Els ciutadans tenen accés a la cultura, els subdits, mai, per a que? per a obeïr l'amo no en necessiten. La "Picaresca" seria en el nostre cas: La rebel.lia de la impotència.
En la programació de la "Bahn TV" fa un parell de dies que en l'apartat anomenat "Meine Welt, die Bahn!" ("El meu mon, El tren") sortia un reportatge que literalment es titulava: "Congostos i Contrabandistes: Un viatge a través d'Anadalusia" En cap altre reportatge he vist qualificatius semblants i demostra en quin concepte ens tenen.
Re: Qüestió cultural
Posted: Tuesday 13/10/2009 10:09
by wefer
lauria1226 wrote:en l'apartat anomenat "Meine Welt, die Bahn!" ("El meu mon, El tren") sortia un reportatge que literalment es titulava: "Congostos i Contrabandistes: Un viatge a través d'Anadalusia" En cap altre reportatge he vist qualificatius semblants i demostra en quin concepte ens tenen.
Cada vegada que passo per algun poble de costa (diga-li Calella, Salou o BCN mateix) m'alegro força de no ser alemany o anglès. Diguem que el concepte que tinc d'ells no és gaire millor que el que tinc de molta gent d'aquí, i en canvi deu ser pitjor que el que tenen ells de nosaltres.
Igualment, i tornant al tema dels radars, pensem que cap dels detectors o inhibidors els fabriquem aquí, o sigui que la picaresca ens ve d'altres països.
Sigui com sigui, si una persona actualment vol saltar-se tots els controls de radar existents sense problemes, ho té ben fàcil: un GPS de 150 euros dels que venen a qualsevol gran superfície et marca, amb un error d'1 metre o menys, la situació de tots i cadascun dels radars. I això és totalment legal i la majoria de gent els té instal·lats als seus cotxes. És per això que cada vegada que t'acostes a un radar, veus com tothom frena de cop.
Per tant, els infractors només han de patir pels radars mòbils, dels quals a més n'hi ha molt pocs. Però és que a sobre a molts tallers també instal·len detector, o inhibidors, tot i ser il·legals.
És per això que, mentre un va a 80 km/h per una autopista de 4 carrils (en canvi les carreteres de muntanya plenes de revols tenen límit de 90
) pot veure com els Mercedes, Porsche o similars et passen a 180 km/h com si res, amb el perill que comporta que hi hagin cotxes a velocitats tant diferents. A més, en un xoc, el que té més a perdre serà al que va a 80 km/h, que serà el que sortirà disparat contra les tanques o altres cotxes.
Re: Qüestió cultural
Posted: Tuesday 13/10/2009 11:49
by megapauer
wefer wrote:Per tant, els infractors només han de patir pels radars mòbils, dels quals a més n'hi ha molt pocs. Però és que a sobre a molts tallers també instal·len detector, o inhibidors, tot i ser il·legals.
Els detectors ja són plenament legals.
Re: Qüestió cultural
Posted: Wednesday 14/10/2009 0:37
by wefer
megapauer wrote:Els detectors ja són plenament legals.
Els detectors de radars són il·legals a Espanya.
De fet, és legal comprar-los, però no fer-los servir
http://www.cea-online.es/reglamento_circulacion.asp